Het grote knutseltopic - deel 3
donderdag 19 december 2013 om 19:54
Hierbij verklaar ik deel 3 voor geopend.
Iedereen is welkom!
Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!
Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.
Delen is inspirerend.
Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.
Ontopic, offtopic: alles mag.
En met foto's zijn we helemáál blij.
Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:
Iedereen is welkom!
Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!
Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.
Delen is inspirerend.
Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.
Ontopic, offtopic: alles mag.
En met foto's zijn we helemáál blij.
Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
zondag 23 februari 2014 om 00:05
Halverwege pand 1 en 2 aan elkaar maken, ja het is veel werk plus vandaag leuke bezoekjes gedaan. Schoonma, was leuk en een verjaardag van een jongen wiens ouders in de vriendengroep zitten.
Vanavond alvast een babyslofje gemaakt maar dat was het net niet (ook met een breiring). Ik heb het of fb gevraagd, twee draden gebruiken was het advies.
Vanavond alvast een babyslofje gemaakt maar dat was het net niet (ook met een breiring). Ik heb het of fb gevraagd, twee draden gebruiken was het advies.
zondag 23 februari 2014 om 17:55
maandag 24 februari 2014 om 18:28
Etentje was geslaagd, wel pittig gesprek gehad (confronterend voor mij). Is niet erg, maar veel om over na te denken! Pannenkoek met noten, geitenkaas en honing is een aparte combi
Vandaag hele dag cursus gehad en nog huiswerk ook vanavond (en morgen dag 2). Hé, lekker gevoel: weer echt iets doen!!
Vandaag hele dag cursus gehad en nog huiswerk ook vanavond (en morgen dag 2). Hé, lekker gevoel: weer echt iets doen!!
maandag 24 februari 2014 om 20:31
Hoi runrunrun!
Leuk dat je daar ook mee bezig bent. Wat doe je zoal? Kastjes, stoelen?
Tijdje geleden heb ik een schommelstoel opgeknapt. Kijk maar 's een paar pagina's terug, als je zin hebt. Knalroze! Dat is wel wat anders dan jaren '70-80 donkerbruin eiken.
Leuk dat je daar ook mee bezig bent. Wat doe je zoal? Kastjes, stoelen?
Tijdje geleden heb ik een schommelstoel opgeknapt. Kijk maar 's een paar pagina's terug, als je zin hebt. Knalroze! Dat is wel wat anders dan jaren '70-80 donkerbruin eiken.
maandag 24 februari 2014 om 21:15
Ja, die heb ik gezien!! Echt heel vet. En zo streeploos geverfd haha, heel knap, vind ik nog steeds lastig.
Op dit moment heb ik drie stoelen opgeknapt, 1 grote en 2 eettafel stoelen. Daar moet ik er nog 2 van vinden en opknappen (4 verschillende aan 1 tafel, allemaal wit). Heb een kastje opgeknapt, een lectuurkastje, een krukje, een lamp, een kratje... Dus, best wel veel!! Heerlijk om te doen he? Voel me altijd net zo'n vent als ik bezig ben met de schuurmachine, maar het maakt zo je hoofd leeg.
Op dit moment heb ik drie stoelen opgeknapt, 1 grote en 2 eettafel stoelen. Daar moet ik er nog 2 van vinden en opknappen (4 verschillende aan 1 tafel, allemaal wit). Heb een kastje opgeknapt, een lectuurkastje, een krukje, een lamp, een kratje... Dus, best wel veel!! Heerlijk om te doen he? Voel me altijd net zo'n vent als ik bezig ben met de schuurmachine, maar het maakt zo je hoofd leeg.
dinsdag 25 februari 2014 om 18:24
Tip voor jou, runrunrun, als je wilt: hoogglans lak van een goed merk. Ik heb intussen in mijn leven zoveel geschilderd dat ik dáár niet op bezuinig. Grondlak koop ik wel van een onbekend merk of een huismerk, maar voor het aflakken een goed merk. (Nu Flexa gebruikt.) En als je dan schildert, zie je dat het tijdens het schilderen al meteen straktrekt. Uit zichzelf. Heel gaaf. Ik weet natuurlijk niet of je van hoogglans houdt. Ik wilde dat persé voor dit project.
woensdag 26 februari 2014 om 08:06
Dankje voor de tip! Ik gebruik altijd zijdeglans, ook van een goed merk Maar misschien dat hij nog even een keer geschuurd en gelakt moet worden, dat het dan beter is. Niet dat het er nu lelijk uitziet hoor gelukkig. Moet nu nog een kastje voor de laatste keer lakken (hopelijk), dat is een lastige, allemaal kleine hoekjes waar je bijna niet bij kunt komen. Maar goed, dat maakt het ook leuk!!
Iemand nog een tip? Ik heb geknoeid met verf op het leer van 1 vd stoelen. Dacht dat gaat er wel af met terpentine, niet dus... Ook niet met nagellak remover . Iemand een idee waar het er wel mee af gaat?
Ben benieuwd naar de poncho steph!! Leuk dat je in het breicafé gaat haken haha. Wat zijn jouw 'projecten' nu elmervrouw?
Iemand nog een tip? Ik heb geknoeid met verf op het leer van 1 vd stoelen. Dacht dat gaat er wel af met terpentine, niet dus... Ook niet met nagellak remover . Iemand een idee waar het er wel mee af gaat?
Ben benieuwd naar de poncho steph!! Leuk dat je in het breicafé gaat haken haha. Wat zijn jouw 'projecten' nu elmervrouw?
vrijdag 28 februari 2014 om 18:39
Haha ja, een kabeltje
Werkt dat nog niet draadloos dan?
Ziet er gaaf uit, die poncho, en wat heb je dat snel gedaan!
Ik heb vandaag ook geknutseld.
Mozaïek. Jawel, weer verder met de cijfers. Het begint nu op te schieten. Alleen nog de 3 van de 2013.
Run3, ik heb geen tip voor je verfprobleem op het leer.
Werkt dat nog niet draadloos dan?
Ziet er gaaf uit, die poncho, en wat heb je dat snel gedaan!
Ik heb vandaag ook geknutseld.
Mozaïek. Jawel, weer verder met de cijfers. Het begint nu op te schieten. Alleen nog de 3 van de 2013.
Run3, ik heb geen tip voor je verfprobleem op het leer.
vrijdag 28 februari 2014 om 20:29
Goed bezig dames! Die poncho is heel gaaf Steph! En nu maar hopen bij EV dat alles deze keer heel goed blijft zitten!
En ik dans met je mee Steph:
(vind het zo leuk dat het weekenddansje hier een echte traditie is geworden!).
Run3, helaas ook geen verftip voor je. Hooguit bij een goede verfzaak advies inwinnen!
En ik dans met je mee Steph:
(vind het zo leuk dat het weekenddansje hier een echte traditie is geworden!).
Run3, helaas ook geen verftip voor je. Hooguit bij een goede verfzaak advies inwinnen!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
vrijdag 28 februari 2014 om 20:45
Ha, Akakia leuk je weer te zien.
Gaat het?
Als de uitslag van het onderzoek naar de lijm/probleem van het loslaten van de steentjes binnen is, zal ik het hier zeker laten weten. Het wordt nu nog onderzocht in het laboratorium van deze lijmleverancier. Maar dat kan een tijdje duren. Wij zijn ook érg benieuwd! Hopelijk komt er iets uit. We weten het anders ook niet.
Gaat het?
Als de uitslag van het onderzoek naar de lijm/probleem van het loslaten van de steentjes binnen is, zal ik het hier zeker laten weten. Het wordt nu nog onderzocht in het laboratorium van deze lijmleverancier. Maar dat kan een tijdje duren. Wij zijn ook érg benieuwd! Hopelijk komt er iets uit. We weten het anders ook niet.
vrijdag 28 februari 2014 om 21:09
quote:Elmervrouw schreef op 28 februari 2014 @ 20:46:
[...]
Ik krijg nu pas door dat het Runrunrun is, ik copy-paste gewoon van jouw post (sorry Runrunrun!).
En het gaat deze week best goed eigenlijk... heb een paar mooie stappen in de goede richting gemaakt, dus ben wel tevreden!
[...]
Ik krijg nu pas door dat het Runrunrun is, ik copy-paste gewoon van jouw post (sorry Runrunrun!).
En het gaat deze week best goed eigenlijk... heb een paar mooie stappen in de goede richting gemaakt, dus ben wel tevreden!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
zaterdag 1 maart 2014 om 18:06
Hahaha ik vind het ook heel creatief!! Geeft niks hoor Elmervrouw en Akakia
Jammer dat jullie geen tips hebben, ga denk ik inderdaad maar eens bij een bouwmarkt informeren. Ook daar maar eens op zoek naar glasverfstiften, daar ben ik naar op zoek, maar heb ze nog niet kunnen vinden.
Het is leuk geworden Steph!! Knap hoor dat haken, ik heb ooit eens een poging gewaagd, maar dat werd niks haha.
Mijn meubels die ik nog moet lakken staan ff stil, of nouja, ik sta ff stil haha. Had er even geen zin in, misschien morgenochtend! Ach ja, ik zie ook wel, het heeft geen haast
Jullie leuke plannen dit weekend?
Jammer dat jullie geen tips hebben, ga denk ik inderdaad maar eens bij een bouwmarkt informeren. Ook daar maar eens op zoek naar glasverfstiften, daar ben ik naar op zoek, maar heb ze nog niet kunnen vinden.
Het is leuk geworden Steph!! Knap hoor dat haken, ik heb ooit eens een poging gewaagd, maar dat werd niks haha.
Mijn meubels die ik nog moet lakken staan ff stil, of nouja, ik sta ff stil haha. Had er even geen zin in, misschien morgenochtend! Ach ja, ik zie ook wel, het heeft geen haast
Jullie leuke plannen dit weekend?
zondag 2 maart 2014 om 13:17
EV, wat goed dat het je al bijna bij de drie bent met mozaiken.
Nee is niet draadloos dus met kabel. Wist ik maar de computer niet.
Runrunrun, de poncho is niet gehaakt maar met loomknitting ( via google op breiraam ).. Dat is breien zonder naalden!
Akakia, goed om te horen dat je weer wat stapjes hebt gemaakt
Bedankt voor de complimenten.
Oja, vanochtend weer een granny sqaure gehaakt, goed maar dat ik carnaval nuchter vier. Maar wel een paar keer een toer uit moeten halen.... *nog niet wakker*
Zo en nu smincken en weer verder vieren.
Nee is niet draadloos dus met kabel. Wist ik maar de computer niet.
Runrunrun, de poncho is niet gehaakt maar met loomknitting ( via google op breiraam ).. Dat is breien zonder naalden!
Akakia, goed om te horen dat je weer wat stapjes hebt gemaakt
Bedankt voor de complimenten.
Oja, vanochtend weer een granny sqaure gehaakt, goed maar dat ik carnaval nuchter vier. Maar wel een paar keer een toer uit moeten halen.... *nog niet wakker*
Zo en nu smincken en weer verder vieren.
maandag 3 maart 2014 om 10:06
Ha, dus je bent aan het carnavallen, Steph?
Hier gistermiddag wel naar de optocht in het dorp hier gaan kijken, maar meer omdat ik even niets anders te doen had. Het was niet bepaald inspirerend deze keer, vond ik, en ondanks de zon had ik op het eind toch ijskoude voeten. En ik wist weer waarom ik er vroeger al helemaal niets aan vond.
Zijn er hier nog meer die van carnaval houden?
Hier gistermiddag wel naar de optocht in het dorp hier gaan kijken, maar meer omdat ik even niets anders te doen had. Het was niet bepaald inspirerend deze keer, vond ik, en ondanks de zon had ik op het eind toch ijskoude voeten. En ik wist weer waarom ik er vroeger al helemaal niets aan vond.
maandag 3 maart 2014 om 10:44
quote:Elmervrouw schreef op 03 maart 2014 @ 10:06:
Ik ben zaterdag begonnen ('s middags was om 22.00 thuis), gisteren rond half 2 begonnen en om 20.00 thuis en vandaag begint de optocht (regen drama) om 13.41 en dan duurt de dag nog tot....... (voor half negen thuis want ik wil de blacklist kijken).
Maar ondertussen granny's maken, thuis dan.
Ik ben zaterdag begonnen ('s middags was om 22.00 thuis), gisteren rond half 2 begonnen en om 20.00 thuis en vandaag begint de optocht (regen drama) om 13.41 en dan duurt de dag nog tot....... (voor half negen thuis want ik wil de blacklist kijken).
Maar ondertussen granny's maken, thuis dan.