Carnaval en Efteling.

25-02-2014 08:15 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou was de planning om a.s. Zondag naar de Efteling te gaan.

Noorderling als ik ben, heb ik dus totaal geen rekening gehouden met het carnaval. Een hotel pakken we dus maar niet, want dat zit aardig vol, misschien ergens een B&B ergens onderweg.

Is het dan extra druk in de Efteling? ( wetende dat het altijd druk is in de vakantie natuurlijk, maar heb je 'last' van de carnaval?)
Op de website vd Efteling vind je een overzicht met 'druk, niet druk'.
'Wie de werkelijkheid durft aan te kijken en het daarbij weet uit te houden, kan het overkomen dat er een andere kijk op de werkelijkheid komt.' Frans Vosman
De Efteling heeft zelf ook een schema op hun site met per dag of het een drukke dag of een 'dag met gezellige bedrijvigheid' is enz. Daar zou je ook even naar kunnen kijken.

Ik denk dat het niet heel druk zal zijn, juist omdat er ook carnavalsoptochten in de buurt zijn waar mensen zullen gaan kijken. Maar zeker weet ik het niet.

Heb je gezien dat AH een kortingsactie heeft voor de Efteling? 4 zegels sparen en dan krijg je 10 euro korting (per kaartje kan dat) Weet niet of dat nu al ingegaan is, maar de zegels kun je al wel sparen in ieder geval.
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Tx maar we gaan onze airmiles eens opmaken voor ze verlopen
Zou je wel gaan? Al die racistische attracties daar
Hier in Brabant hebben we wel vakantie er woont natuurlijk redelijk wat import in Brabant. Zij hebben waarschijnlijk niets met carnaval dus zullen misschien wel naar de Efteling gaan. Maar de meerderheid staat denk ik in de kroeg. Misschien nog opa's en oma's met kleinkinderen omdat pa en ma in de kroeg staan .

Ik denk dat het gewoon een normale zondag is

Veel plezier! En hotel moet wel kunnen hoor rond om Kaatsheuvel zullen weinig verdwaalde mensen zitten. Die komen carnavallen.
Verlopen airmiles !?
Even on topic, ik denk juist dat het rustiger is dan een gemiddelde zondag in vakantie.

De mensen uit de buurt met een ABO zullen niet gaan denk ik.

Carnaval is belangrijker dan de Efteling vermoed ik.
quote:nursejacky schreef op 25 februari 2014 @ 08:28:

Even on topic, ik denk juist dat het rustiger is dan een gemiddelde zondag in vakantie.

De mensen uit de buurt met een ABO zullen niet gaan denk ik.

Carnaval is belangrijker dan de Efteling vermoed ik. Dat is 1 ding dat zeker is. Misschien opa's en oma's die met carnaval op de kleinkinderen mogen passen. En import wat niets met carnaval heeft .
Ja joh, moet je maar eens kijken bij je airmiles, ze zijn nog maar 5 jaar geldig en de airmiles van nu, nog maar 3 jaar.

Ze vervliegen waar we bij staan. Ach, voor de kinderen dus een voordeel.
Oh, dat wist ik niet maar eens snel kijken wat ik er mee ga doen dan. Afzetters
Waarom alleen import die niks met carnaval hebben? Ik ben een echte brabo en van mij mogen ze die onzin afschaffen hoor. En met mij genoeg anderen. Ik zou gewoon op de site van de Efteling kijken wat ze daar aangeven qua drukte.
Op de site staat dat ze een rustige dag verwachten overigens
Ik ben 2 jaar geleden met Carnaval naar de Efteling geweest, je kon een kanon afschieten en nog niemand raken, zo rustig was het
Omdat de Efteling nu eenmaal in Brabant ligt DH!

En dat dat het walhalla is van carnaval.
quote:Zusenzoo schreef op 25 februari 2014 @ 08:21:

Tx maar we gaan onze airmiles eens opmaken voor ze verlopen

Heb gisteren toevallig ook 'n ticket besteld via airmiles (n.a.v. de zegels die ik bij AH kreeg) want via airmiles is 't tenminste volledig gratis.

Overigens wacht ik met gaan tot ergens in april als 't op 'n doordeweekse dag goed weer is. Vind weekenden/vakanties altijd tricky wat drukte betreft, want er hebben natuurlijk hordes mensen carnavalsvakantie die geen bal aan carnaval vinden en dan maar naar de Efteling gaan.
Nurse : maar je hoeft carnaval toch niet perce leuk te vinden, omdat je in het zuiden woont? Dat bedoel ik. Er zijn ook genoeg mensen die in het zuiden zijn geboren en opgegroeid die er niks om geven
quote:Zusenzoo schreef op 25 februari 2014 @ 08:37:

Ja joh, moet je maar eens kijken bij je airmiles, ze zijn nog maar 5 jaar geldig en de airmiles van nu, nog maar 3 jaar.

Ze vervliegen waar we bij staan. Ach, voor de kinderen dus een voordeel.

Air Miles krijgen een geldigheidstermijn

Air Miles die je vóór 21 oktober 2013 spaarde zijn nog 5 jaar inwisselbaar tot 1 november 2018. Air Miles die je spaart vanaf 21 oktober 2013 zijn 3 jaar geldig. Dit staat duidelijk onderaan je saldo- en transactieoverzicht onder 'Geldigheid

Air Miles'. We zorgen ervoor dat de Air Miles die als eerste komen te vervallen als eerste ingewisseld worden. Het verlopen Air Miles saldo boeken we vanaf 1 november 2016 maandelijks af.

Bedankt voor de tip Zusenzo!
quote:Desperate_Housewive schreef op 25 februari 2014 @ 08:48:

Waarom alleen import die niks met carnaval hebben? Ik ben een echte brabo en van mij mogen ze die onzin afschaffen hoor. En met mij genoeg anderen. Ik zou gewoon op de site van de Efteling kijken wat ze daar aangeven qua drukte.

Ik ben vrij kort door de bocht wat betreft carnaval . Oké, met wel wat meer dingen dan carnaval.

Ik vind vergeet altijd dat er brabanders zijn de niets met carnaval heben. Vind dat moeilijk voor te stellen. Wat zul jij je ergeren aan alle optochten waar de hele boel voor wordt afgesloten.
Ik ben ook geboren/getogen in Brabant maar vind ook geen zak aan carnaval. Gelukkig krijg ik er vrij weinig van mee waar ik woon (buiten de bebouwde kom) en moet er alleen rekening mee houden dat ik niet net boodschappen wil gaan doen als er 'n optocht is.
Derpina : ik ben gewoon verhuisd naar boven de rivieren

Ga komende zondag wel naar d'n opstoet in Tilburg trouwens! Lijkt me wel leuk voor onze dochter van net 2. Heb zelfs een clownsbroek voor d'r gekocht!
Wel een goede opvoeding dus !

Doe je zelf ook wel wat aan?
Ik vind het altijd erg bijzonder dat men denkt dat alleen carnaval in Brabant gevierd wordt, en dat bepaalde mensen ook een enorme air over zich heen hebben.

Carnaval is toch voor iedereen? Of is dat ineens weer grensbepalend? Merkte er nooit heel erg veel van maar nu ik dicht bij NB woon des te meer.
Dit jaar ook geen carnaval voor mij. Zwanger en dan is d'n opstoet echt niets aan (zonder alcohol dan dus en met bekken klachten). Wij gaan dus naar een plek boven de rivieren . Er staat dus een huisje leeg in de buurt van de efteling .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven