Onzeker over uitslag het weekend in- wie ook?
vrijdag 27 juni 2008 om 15:48
Terwijl iedereen zich klaar maakt voor het weekend en plannen wil maken krijg ik maandag de uitslag van twee scans: een EEG en een MRI. Ik heb helemaal geen zin om gezellig te zijn op feestjes etc, omdat ik alles onzeker aanvoelt en ik niet aan iedereen wil vertellen wat er speelt. Toen dacht ik: ben vast niet de enige (toch?) die op de uitslag van een onderzoek wacht en daardoor de weekend-vibe een beetje mist? Misschien kunnen we elkaar een beetje helpen Dus: op wat voor uitslag wacht jij en hoe is dat?
Liefs en alvast sterkte met wachten...
Liefs en alvast sterkte met wachten...
vrijdag 27 juni 2008 om 15:55
Een vriend van me heeft een ongeluk gehad in het buitenland en zijn vriendin is zojuist vertrokken naar hem toe. Het hoe of wat is voor haar ook nog onbekend, maar ze hebben gezegt dat ze zich geen ernstige zorgen hoeft te maken. Het is ongeveer 14 uur rijden, dus het duurt zeker nog even voordat ik wat hoor.
Ongerust ben je toch altijd en er gaat vanalles door je hoofd. Het zal allemaal vast erg meevallen, maar tot die tijd wacht ik gewoon nog even ongeduldig af...
Jij ook alvast heel veel sterkte. Probeer toch maar iets te doen waardoor je je gedachte kan verzetten en de tijd sneller gaat...
Ongerust ben je toch altijd en er gaat vanalles door je hoofd. Het zal allemaal vast erg meevallen, maar tot die tijd wacht ik gewoon nog even ongeduldig af...
Jij ook alvast heel veel sterkte. Probeer toch maar iets te doen waardoor je je gedachte kan verzetten en de tijd sneller gaat...
vrijdag 27 juni 2008 om 16:01
vrijdag 27 juni 2008 om 16:01
Bij mijn beste vriendin is afgelopen week een tumor op haar eierstok ontdekt. Ze wordt woensdag geopereerd en dan is het afwachten of het goed- of kwaadaardig is. Dus het afwachten wordt in dit geval nog even uitgesteld, maar toch veel spanning voor de operatie van komende week.
Veel sterkte Sydney!
Veel sterkte Sydney!
vrijdag 27 juni 2008 om 16:04
Ik had vorige weekend zo'n weekend. Wachtte op uitslag van het weefsel van terug moest komen van Oncologie. Maar het is goed! Binnenkort bloedprikken om te kijken of er redenen zijn voor mijn miskramen. Ook weer spannend. Jij heel veel sterkte met wachten Sydney. Ik zal je in de gaten houden. En als je eens iemand nodig hebt om tegenaan te kakelen ik zwerf hier meestal wel rond.
maandag 30 juni 2008 om 00:39
Wachten is killing als je alleen zaterdag heel vroeg in de ochtend iets hoort en daarna niet meer. Oke, ik weet dat je niet mag bellen in een ziekenhuis en dat er heel veel geregeld moet worden, maar 1 smsje zodat wij ook weten hoe het gaat....Iets meer dan; "het gaat naar omstandigheden goed met hem...."
Pff, ik probeer zo gewoon te gaan slapen en hopen dat ze morgen vroeg iig iets laat weten....
Pff, ik probeer zo gewoon te gaan slapen en hopen dat ze morgen vroeg iig iets laat weten....
maandag 30 juni 2008 om 14:47
Lieve iedereen, hoewel ik weet dat heel veel mensen ook slecht nieuws krijgen en ik me daar zeker na vandaag heel erg bewust van ben (wat een ellende kan je hebben opeens), kan ik weer ademen, opgelucht. MRI was helemaal ok, EEG een tikkie rommelig maar er viel geen epileptie van te maken, dus ook ok...
Ik wens iedereen goed nieuws en alle kracht als het tegenvalt. Bedankt voor alle steun hier op het forum...
Liefs,
Sydney
Ik wens iedereen goed nieuws en alle kracht als het tegenvalt. Bedankt voor alle steun hier op het forum...
Liefs,
Sydney
dinsdag 8 juli 2008 om 14:47
Ik zit de hele dag al op het forum. Ter afleiding omdat ik verder echt niks uit mijn handen krijg omdat ik vandaag een aantal belangrijke uitslagen te horen krijg. Ik heb net zelf maar gebeld omdat het wel erg lang duurt en omdat je niemand meer in beweging krijgt om 16.30 uur. Ik zou teruggebeld worden.
Ik hoef jullie natuurlijk niks te vertellen over het zwaard van Damocles wat boven je hoofd hangt. Bij een goede uitslag heb je je leven terug, bij een slechte uitslag moet je alles opnieuw definiëren.
Eind deze week hebben we vakantie. Daar heb ik me heel erg op verheugd na een half jaar redelijk veel ellende op gezondheidsgebied. Vorige week is er blaasonderzoek gedaan waarbij onregelmatigheden zijn aangetroffen. Vandaag zou ik horen of er actie ondernomen moet worden. De hele vakantie kan in een ander daglicht komen te staan. Mijn hele leven kan in een ander daglicht komen te staan.
Eén telefoontje maar. En er hangt zoveel vanaf.
Ik hoef jullie natuurlijk niks te vertellen over het zwaard van Damocles wat boven je hoofd hangt. Bij een goede uitslag heb je je leven terug, bij een slechte uitslag moet je alles opnieuw definiëren.
Eind deze week hebben we vakantie. Daar heb ik me heel erg op verheugd na een half jaar redelijk veel ellende op gezondheidsgebied. Vorige week is er blaasonderzoek gedaan waarbij onregelmatigheden zijn aangetroffen. Vandaag zou ik horen of er actie ondernomen moet worden. De hele vakantie kan in een ander daglicht komen te staan. Mijn hele leven kan in een ander daglicht komen te staan.
Eén telefoontje maar. En er hangt zoveel vanaf.
dinsdag 8 juli 2008 om 14:48
Vandaag heb ik een mammografie (borstfoto) laten maken wegens aanhoudendende pijn in één borst.
Van tevoren was mij verteld, dat daarna mogelijk een echo zou volgen, maar alleen als daarvoor aanleiding zou zijn...
Ik heb dus inderdaad ook een (uitgebreide) echo gehad. Als reden hiervoor: Omdat dit de eerste keer is willen we een goede beeld hebben enz.
Over 4 werkdagen krijg ik de uitslag, ook na het weekend dus.
Ik weet, dat 'borstpijn' vaker aangeeft dat er een goedaardige afwijking is dan een kwaadaardige, maar toch....
Zal blij zijn als het maandag is.
Van tevoren was mij verteld, dat daarna mogelijk een echo zou volgen, maar alleen als daarvoor aanleiding zou zijn...
Ik heb dus inderdaad ook een (uitgebreide) echo gehad. Als reden hiervoor: Omdat dit de eerste keer is willen we een goede beeld hebben enz.
Over 4 werkdagen krijg ik de uitslag, ook na het weekend dus.
Ik weet, dat 'borstpijn' vaker aangeeft dat er een goedaardige afwijking is dan een kwaadaardige, maar toch....
Zal blij zijn als het maandag is.
dinsdag 8 juli 2008 om 15:00
Juffrouw, succes met wachten. Ik vond zelf de afgelopen week goed te doen, mijn onderzoek was vorige week dinsdag, omdat je nog in een zalig onwetend niemandsland zit. Vandaag bereikt de spanning wel zijn top. Ik zit al vanaf vanochtend 8 uur klaar voor het gesprek. Nou ja, eigenlijk zat ik gisteren voor de zekerheid ook alvast maar de hele dag klaar. In de hoop dat ze snappen dat patienten het er erg moeilijk mee hebben met dat gewacht.
Dat is niet zo. Dat bleek mij vorige week al tijdens het onderzoek en het gesprek daarna. Ik was er totaal niet op voorbereid dat er iets verdachts aangetroffen zou worden omdat ik dit onderzoek kort geleden al eerder had gehad. Het werd uitgevoerd om naar iets anders te kunnen kijken, dat bleek er niet te zijn, en nu opeens wel dus verdachte plekjes. Daar werd ik vorige week wat nerveus van en wilde daar met de arts over praten. Hij niet met mij. Hij werd zelfs kwaad en zei: Ik kan en wil u niet gerust stellen. Nou, dat hoefde ook helemaal niet, maar ik wilde wel wat informatie over mogelijkheden. Gebeurde niet.
Door dat gesprek ben ik zenuwachtig vandaag. En doordat dit zo'n "moment" is. Je kan beredeneerd hebben dat het wel meevalt, je kan jezelf de hele week voorhouden dat het van alles kan zijn, maar als straks die telefoon gaat is er geen beredeneren meer bij.
Ging die telefoon nou maar.
Dat is niet zo. Dat bleek mij vorige week al tijdens het onderzoek en het gesprek daarna. Ik was er totaal niet op voorbereid dat er iets verdachts aangetroffen zou worden omdat ik dit onderzoek kort geleden al eerder had gehad. Het werd uitgevoerd om naar iets anders te kunnen kijken, dat bleek er niet te zijn, en nu opeens wel dus verdachte plekjes. Daar werd ik vorige week wat nerveus van en wilde daar met de arts over praten. Hij niet met mij. Hij werd zelfs kwaad en zei: Ik kan en wil u niet gerust stellen. Nou, dat hoefde ook helemaal niet, maar ik wilde wel wat informatie over mogelijkheden. Gebeurde niet.
Door dat gesprek ben ik zenuwachtig vandaag. En doordat dit zo'n "moment" is. Je kan beredeneerd hebben dat het wel meevalt, je kan jezelf de hele week voorhouden dat het van alles kan zijn, maar als straks die telefoon gaat is er geen beredeneren meer bij.
Ging die telefoon nou maar.
dinsdag 8 juli 2008 om 15:34
Jammer dat dit geen heel hard lopend topic is. Beetje babbelen ter afleiding zou misschien wel helpen.
Enfin, dan babbel ik zelf maar gewoon door. Het is nu precies een uur geleden dat ik gebeld heb. De dame aan de telefoon zei dat ze even uit zou zoeken waarom er nog niet gebeld is en dat ze me terug zou bellen. Ik ging ervan uit dat dat hooguit een kwartier zou duren.
Dus nu zit ik te wachten op een telefoontje over een telefoontje.
Wachten duurt lang.
Enfin, dan babbel ik zelf maar gewoon door. Het is nu precies een uur geleden dat ik gebeld heb. De dame aan de telefoon zei dat ze even uit zou zoeken waarom er nog niet gebeld is en dat ze me terug zou bellen. Ik ging ervan uit dat dat hooguit een kwartier zou duren.
Dus nu zit ik te wachten op een telefoontje over een telefoontje.
Wachten duurt lang.
dinsdag 8 juli 2008 om 16:18
* Kletst gewoon maar door *
Ja kijk, en nu gaat de tijd weer te snel. Heb dus net weer gebeld en ik moet toch echt gewoon maar even geduld hebben volgens de dame. Ze heeft het doorgegeven aan de arts en hij zou bellen voor 17.00 uur.
Dat is nog maar 3 kwartier. De kans dat hij nog belt lijkt mij erg klein.
Ja kijk, en nu gaat de tijd weer te snel. Heb dus net weer gebeld en ik moet toch echt gewoon maar even geduld hebben volgens de dame. Ze heeft het doorgegeven aan de arts en hij zou bellen voor 17.00 uur.
Dat is nog maar 3 kwartier. De kans dat hij nog belt lijkt mij erg klein.
dinsdag 8 juli 2008 om 17:05
Hij heeft gebeld!
En het lijkt in ieder geval niet slecht. Er is op dit moment geen reden om aan iets kwaadaardigs te denken volgens de arts. Voor de zekerheid wordt de cystoscopie nogmaals gedaan in combinatie met wat andere onderzoeken om te kijken of de plekjes er nog steeds zitten.
Maar de urinekweek was volstrekt normaal, wat heel belangrijk is. Er werd gedacht aan een carcinoma in situ en die zijn erg goed aan te tonen via een simpele urinekweek.
Hij verontschuldigde zich ook een beetje halfslachtig voor het gesprek van vorige week. Nu kon ik hem alle vragen stellen die ik wilde en hij beantwoorde ze ook allemaal rustig. Ik mag zelfs morgen nog weer bellen als het allemaal een beetje bezonken is en ik nog vragen heb.
Maar voor nu dus goed nieuws.
En het lijkt in ieder geval niet slecht. Er is op dit moment geen reden om aan iets kwaadaardigs te denken volgens de arts. Voor de zekerheid wordt de cystoscopie nogmaals gedaan in combinatie met wat andere onderzoeken om te kijken of de plekjes er nog steeds zitten.
Maar de urinekweek was volstrekt normaal, wat heel belangrijk is. Er werd gedacht aan een carcinoma in situ en die zijn erg goed aan te tonen via een simpele urinekweek.
Hij verontschuldigde zich ook een beetje halfslachtig voor het gesprek van vorige week. Nu kon ik hem alle vragen stellen die ik wilde en hij beantwoorde ze ook allemaal rustig. Ik mag zelfs morgen nog weer bellen als het allemaal een beetje bezonken is en ik nog vragen heb.
Maar voor nu dus goed nieuws.