Ik droomde ....
zondag 2 maart 2014 om 21:54
Dat ik op mijn sterfbed lag. Ik was oud (gerimpelde handen en helemaal wit haar) en was omringd door m'n geliefden. M'n kinderen, zoals ze nu zijn, hun aanhang en kleinkinderen (die er niet zijn) en mijn lief. Ze waren verdrietig en namen afscheid. Ik was moe en wilde niet meer, voelde het leven uit me weglopen en snakte ernaar om m'n ogen te sluiten. Tegelijkertijd wilde ik bij ze blijven omdat ik voelde dat dit afscheid voor altijd zou zijn.
Ik heb er de hele dag aan gedacht en ben er behoorlijk overstuur van. Het voelde zo echt, ik voelde de fysieke pijn en het verdriet. Ik dacht niet meer bang te zijn voor de dood maar dat is na deze droom veranderd.
Ik wist niet dat dromen zo'n invloed kunnen hebben op je gemoed. Herkenbaar?
Ik heb er de hele dag aan gedacht en ben er behoorlijk overstuur van. Het voelde zo echt, ik voelde de fysieke pijn en het verdriet. Ik dacht niet meer bang te zijn voor de dood maar dat is na deze droom veranderd.
Ik wist niet dat dromen zo'n invloed kunnen hebben op je gemoed. Herkenbaar?
zondag 2 maart 2014 om 22:00
Ik hoop je nu goed nieuws te brengen, want het is inderdaad niet fijn, zo'n confrontatie, maar naderende dood betekent niets meer of minder dat je op het punt staat te maken te krijgen met vernieuwing in je leven, op één of andere manier.
Mocht dit echter een droom zijn die jou wijst op wat je kunt verwachten in de toekomst, verzucht dan dat je in ieder geval nog lang te gaan hebt eer je vertrekt en daar valt iets goeds voor te zeggen, toch?
Adem in en adem uit.
Mocht dit echter een droom zijn die jou wijst op wat je kunt verwachten in de toekomst, verzucht dan dat je in ieder geval nog lang te gaan hebt eer je vertrekt en daar valt iets goeds voor te zeggen, toch?
Adem in en adem uit.
zondag 2 maart 2014 om 22:00
Ja, soms kan een droom zo echt voelen dat je er intens verdrietig van bent.
Ook heb ik weleens van die rare dromen, dat mijn tanden eruit vallen (eerste wat ik controleer als ik wakker word dan).
Of een keer dat mijn lief vreemd was gegaan. Dat voelde ook zo echt dat ik boos wakker werd en dat gevoel ook de hele dag had
Ook heb ik weleens van die rare dromen, dat mijn tanden eruit vallen (eerste wat ik controleer als ik wakker word dan).
Of een keer dat mijn lief vreemd was gegaan. Dat voelde ook zo echt dat ik boos wakker werd en dat gevoel ook de hele dag had
zondag 2 maart 2014 om 22:05
quote:Cateautje schreef op zondag 02 maart 2014 22:00 Ik hoop je nu goed nieuws te brengen, want het is inderdaad niet fijn, zo'n confrontatie, maar naderende dood betekent niets meer of minder dat je op het punt staat te maken te krijgen met vernieuwing in je leven, op één of andere manier.
Adem in en adem uit. Cateautje, bedoel je dat zo'n droom, over de dood, inhoudt dat er een vernieuwing aankomt. Of doel je op het doodgaan op zich?
Adem in en adem uit. Cateautje, bedoel je dat zo'n droom, over de dood, inhoudt dat er een vernieuwing aankomt. Of doel je op het doodgaan op zich?
zondag 2 maart 2014 om 22:07
Dit zegt Google: Als je droomt over je eigen dood, duidt dit op een overgangsfase in je leven. Je wordt spiritueler en wijzer. Een alternatieve uitleg daarentegen is dat je wanhopig probeert te ontkomen aan de verplichtingen van het dagelijkse leven.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zondag 2 maart 2014 om 22:10
quote:Enn schreef op zondag 02 maart 2014 22:07 Dit zegt Google: <i>Als je droomt over je eigen dood, duidt dit op een overgangsfase in je leven. Je wordt spiritueler en wijzer. Een alternatieve uitleg daarentegen is dat je wanhopig probeert te ontkomen aan de verplichtingen van het dagelijkse leven. </i>Dat laatste is absoluut op mij van toepassing.
zondag 2 maart 2014 om 22:10
Een andere Google: Dood Dromen over de dood kondigen slechts in zeer weinig gevallen de eigenlijke dood aan. Meestal zeggen ze alleen maar, dat er iets in het diepst van onze ziel in leven wordt gehouden, wat eigenlijk zou moeten verdwijnen. Deze dromen zijn derhalve de hulp van het onbewuste, om de levensweg een andere richting te geven en het gevaar, dat ons bedreigt, te ontwijken. De dood kan ook het afsluiten van een levensperiode betekenen. Overlijden we zelf in de droom, dan is dit een soort zuiveringsproces van onze ziel, de wedergeboorte van ons betere ik, dat zich positief moet veranderen, om het gevecht van het leven te kunnen doorstaan.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zondag 2 maart 2014 om 22:11
Wat Cateautje zegt,
de dood staat letterlijk voor het einde van een bepaalde fase, en het begin van iets nieuws. Letterlijk betekent het meestal niet de dood zelf.
Maar wel herkenbaar ja, heb dat ook wel eens zo'n droom dat ik de hele dag van slag ben.
Wel eens gedroomd dat ik met mijn 2 kinderen het water in reed, met de auto, en ik kon niet kiezen welke ik eerst uit t auto stoeltje hielp, onder water. Hele dag van slag...
de dood staat letterlijk voor het einde van een bepaalde fase, en het begin van iets nieuws. Letterlijk betekent het meestal niet de dood zelf.
Maar wel herkenbaar ja, heb dat ook wel eens zo'n droom dat ik de hele dag van slag ben.
Wel eens gedroomd dat ik met mijn 2 kinderen het water in reed, met de auto, en ik kon niet kiezen welke ik eerst uit t auto stoeltje hielp, onder water. Hele dag van slag...
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
zondag 2 maart 2014 om 22:13
zondag 2 maart 2014 om 22:13
quote:Spininhoek schreef op zondag 02 maart 2014 22:11 Wat Cateautje zegt,
de dood staat letterlijk voor het einde van een bepaalde fase, en het begin van iets nieuws. Letterlijk betekend het meestal niet de dood zelf.
Wel eens gedroomd dat ik met mijn 2 kinderen het water in reed, met de auto, en ik kon niet kiezen welke ik eerst uit t auto stoeltje hielp, onder water. Hele dag van slag... Gruwelijk. Ik voel met je mee....
de dood staat letterlijk voor het einde van een bepaalde fase, en het begin van iets nieuws. Letterlijk betekend het meestal niet de dood zelf.
Wel eens gedroomd dat ik met mijn 2 kinderen het water in reed, met de auto, en ik kon niet kiezen welke ik eerst uit t auto stoeltje hielp, onder water. Hele dag van slag... Gruwelijk. Ik voel met je mee....
zondag 2 maart 2014 om 22:16
quote:Cateautje schreef op zondag 02 maart 2014 22:14 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Bergje65 in "Ik droomde ...."" class="messagelink">Bergje65 schreef op 02 maart 2014 @ 22:05</a>:</b>
[...]
Cateautje, bedoel je dat zo'n droom, over de dood, inhoudt dat er een vernieuwing aankomt. Of doel je op het doodgaan op zich?</div></blockquote>
Nee, ik doel op vernieuwing in je LEVEN.
Be happy. Ben ik ook wel hoor, alhoewel ik afgelopen week last heb gehad van het lege nest syndroom. Misschien heeft dat er wel mee te maken.
[...]
Cateautje, bedoel je dat zo'n droom, over de dood, inhoudt dat er een vernieuwing aankomt. Of doel je op het doodgaan op zich?</div></blockquote>
Nee, ik doel op vernieuwing in je LEVEN.
Be happy. Ben ik ook wel hoor, alhoewel ik afgelopen week last heb gehad van het lege nest syndroom. Misschien heeft dat er wel mee te maken.
zondag 2 maart 2014 om 22:18
quote:Spininhoek schreef op 02 maart 2014 @ 22:11:
Wat Cateautje zegt,
Oeh erg. IK droomde in de kleutertijd van mijn zoon een keer dat hij in een hele grote bak met groene slangen viel, het waren er honderden en hij werd ondergetrokken. Ik werd badend in het zweet wakker en m'n hart bonsde in mijn keel.
Overdrachtelijk gezien kwam die droom niet veel later uit en het is een gevecht van jaren geweest, maar ik heb hem er wel uitgekregen, in betere staat dan ooit.
Wat Cateautje zegt,
Oeh erg. IK droomde in de kleutertijd van mijn zoon een keer dat hij in een hele grote bak met groene slangen viel, het waren er honderden en hij werd ondergetrokken. Ik werd badend in het zweet wakker en m'n hart bonsde in mijn keel.
Overdrachtelijk gezien kwam die droom niet veel later uit en het is een gevecht van jaren geweest, maar ik heb hem er wel uitgekregen, in betere staat dan ooit.
zondag 2 maart 2014 om 22:19
zondag 2 maart 2014 om 22:20
quote:Bergje65 schreef op 02 maart 2014 @ 22:16:
[...]
Ben ik ook wel hoor, alhoewel ik afgelopen week last heb gehad van het lege nest syndroom. Misschien heeft dat er wel mee te maken.
Zou het?
quote:Tegelijkertijd wilde ik bij ze blijven omdat ik voelde dat dit afscheid voor altijd zou zijn.
[...]
Ben ik ook wel hoor, alhoewel ik afgelopen week last heb gehad van het lege nest syndroom. Misschien heeft dat er wel mee te maken.
Zou het?
quote:Tegelijkertijd wilde ik bij ze blijven omdat ik voelde dat dit afscheid voor altijd zou zijn.
Ga in therapie!
zondag 2 maart 2014 om 22:33
quote:Cateautje schreef op zondag 02 maart 2014 22:28 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="dubiootje in "Ik droomde ...."" class="messagelink">dubiootje schreef op 02 maart 2014 @ 22:21</a>:</b>
Een scheiding die een slangenkuil werd, Cateau?</div></blockquote>Nee, het was echt mijn zoon die werd ondergetrokken, maar ik had zijn handje vast tot ik hem terug had. In het water of zo? Ik ben wel nieuwsgierig ...
Een scheiding die een slangenkuil werd, Cateau?</div></blockquote>Nee, het was echt mijn zoon die werd ondergetrokken, maar ik had zijn handje vast tot ik hem terug had. In het water of zo? Ik ben wel nieuwsgierig ...
zondag 2 maart 2014 om 22:38
quote:Bergje65 schreef op 02 maart 2014 @ 22:33:
[...]
In het water of zo? Ik ben wel nieuwsgierig ...
Nee, dat heeft jaren geduurd, een gevecht tegen figuren die vonden dat zij ergens verstand van hadden waar nog niemand verstand van had en die bevochten mij omdat ik mijn rechten als opvoedster opeiste.
Ik ben mijn zoon op blijven voeden op mijn manier, erg tegen hun zin in en ik heb daar meer mee bereikt dan er nu bereikt wordt, nadat er jarenlange studies op los zijn geschoten.
[...]
In het water of zo? Ik ben wel nieuwsgierig ...
Nee, dat heeft jaren geduurd, een gevecht tegen figuren die vonden dat zij ergens verstand van hadden waar nog niemand verstand van had en die bevochten mij omdat ik mijn rechten als opvoedster opeiste.
Ik ben mijn zoon op blijven voeden op mijn manier, erg tegen hun zin in en ik heb daar meer mee bereikt dan er nu bereikt wordt, nadat er jarenlange studies op los zijn geschoten.
zondag 2 maart 2014 om 22:41