Ik droomde ....

02-03-2014 21:54 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dat ik op mijn sterfbed lag. Ik was oud (gerimpelde handen en helemaal wit haar) en was omringd door m'n geliefden. M'n kinderen, zoals ze nu zijn, hun aanhang en kleinkinderen (die er niet zijn) en mijn lief. Ze waren verdrietig en namen afscheid. Ik was moe en wilde niet meer, voelde het leven uit me weglopen en snakte ernaar om m'n ogen te sluiten. Tegelijkertijd wilde ik bij ze blijven omdat ik voelde dat dit afscheid voor altijd zou zijn.

Ik heb er de hele dag aan gedacht en ben er behoorlijk overstuur van. Het voelde zo echt, ik voelde de fysieke pijn en het verdriet. Ik dacht niet meer bang te zijn voor de dood maar dat is na deze droom veranderd.

Ik wist niet dat dromen zo'n invloed kunnen hebben op je gemoed. Herkenbaar?
Ik denk dat ik je snap... En ik snap nu ook die slangenkuil!

Laat me raden, jeugdzorg? RvK?
Petje af, Cateau Die droom was waarschijnlijk een teken dat je dat toen al voelde aankomen.
Ga in therapie!
quote:Bergje65 schreef op 02 maart 2014 @ 22:41:

Ik denk dat ik je snap... En ik snap nu ook die slangenkuil!

Laat me raden, jeugdzorg? RvK?Nee, speciale school met veel te veel macht.
quote:dubiootje schreef op 02 maart 2014 @ 22:42:

Petje af, Cateau Die droom was waarschijnlijk een teken dat je dat toen al voelde aankomen.

Met gepaste trots en dankbaarheid neem ik dit compliment in ontvangst.

Mijn zoon is een succesvolle kanjer!
Ja herkenbaar dat dromen zo in kunnen hakken. Gelukkig niet zelf over mijn dood gedroomd, heftig!

Wel over mijn tijd op de middelbare school. Ik was altijd zo braaf, en toch heb ik het idee dat ik de laatste jaren uren heb gespijbeld, dat ik niet naar gym ging enzo. Heel raar, want dat gevoel is er zo sterk dat het net echt lijkt. En dat door een droom..
quote:Cateautje schreef op zondag 02 maart 2014 22:46 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="dubiootje in "Ik droomde ...."" class="messagelink">dubiootje schreef op 02 maart 2014 @ 22:42</a>:</b>

Petje af, Cateau Die droom was waarschijnlijk een teken dat je dat toen al voelde aankomen.</div></blockquote>

Met gepaste trots en dankbaarheid neem ik dit compliment in ontvangst.

Mijn zoon is een succesvolle kanjer! Wat ontzettend gaaf! Je hebt gelijk gekregen.....
Jasses Bergje, wat een nare droom, ik kan me voorstellen dat die er in hakt.

Ik droom af en toe dat m'n ouders of m'n vriend doodgaan, of dat ik zelf ter dood veroordeeld ben en fysiek voor een mensenmassa die me wil lynchen uit moet rennen. Toen ik net zwanger was droomde ik dat het net als een paar maand daarvoor een miskraam zou worden, en dat mijn vriend me verliet omdat kinderen maken met mij toch mislukte Daar heb ik dan ook echt een paar dagen last van.

Mijn moeder is toen ik een jaar of 14 was zelfs een keer een paar dagen pissig op me geweest omdat ze gedroomd had dat ik zwanger was geworden en niet wist wie de vader was
quote:Bergje65 schreef op 02 maart 2014 @ 22:47:

[...]

Wat ontzettend gaaf! Je hebt gelijk gekregen.....Yep, wel met een hele oorlog achter de rug, die er aardig heeft ingehakt, maar dat mag de pret niet drukken.
quote:elein schreef op 02 maart 2014 @ 22:48:

Jasses Bergje, wat een nare droom, ik kan me voorstellen dat die er in hakt.

Ik droom af en toe dat m'n ouders of m'n vriend doodgaan, of dat ik zelf ter dood veroordeeld ben en fysiek voor een mensenmassa die me wil lynchen uit moet rennen. Toen ik net zwanger was droomde ik dat het net als een paar maand daarvoor een miskraam zou worden, en dat mijn vriend me verliet omdat kinderen maken met mij toch mislukte Daar heb ik dan ook echt een paar dagen last van.

Mijn moeder is toen ik een jaar of 14 was zelfs een keer een paar dagen pissig op me geweest omdat ze gedroomd had dat ik zwanger was geworden en niet wist wie de vader was Dat is heel naar. Ben je bang voor verlies?
Elein, zwangerschap en dromen gaan ook goed samen. Toen ik zwanger was droomde ik regelmatig dat ik een monster baarde, een eng bebloed wezen met slagtanden die mij aanviel zodra ik geworpen had ... Brrrr
quote:Bergje65 schreef op 02 maart 2014 @ 22:52:

Elein, zwangerschap en dromen gaan ook goed samen. Toen ik zwanger was droomde ik regelmatig dat ik een monster baarde, een eng bebloed wezen met slagtanden die mij aanviel zodra ik geworpen had ... BrrrrSorry hoor.
quote:Cateautje schreef op zondag 02 maart 2014 22:53 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Bergje65 in "Ik droomde ...."" class="messagelink">Bergje65 schreef op 02 maart 2014 @ 22:52</a>:</b>

Elein, zwangerschap en dromen gaan ook goed samen. Toen ik zwanger was droomde ik regelmatig dat ik een monster baarde, een eng bebloed wezen met slagtanden die mij aanviel zodra ik geworpen had ... Brrrr</div></blockquote>Sorry hoor. Ja echt! Vreselijk he?
quote:Bergje65 schreef op 02 maart 2014 @ 22:55:

[...]

Ja echt! Vreselijk he?

Als we allemaal worden getest en bekeken op basis van het onderbewustzijn, dan is de hele wereld één groot gekkenhuis.

Ik heb ook de allermafste dromen en af en toe word ik lachend wakker, gewoon omdat het allemaal niet normaal meer is. Nou hou ik me al vanaf mijn tienertijd bezig met dromen en ben me al heel lang erg bewust van wat er 'snachts allemaal gebeurt. Ik kan mezelf ook wakker maken als het me niet bevalt. Ik weet wat dat betreft heel goed wat wel en wat ik niet wil. Dat heb ik nu zo'n jaar of 20 onder de knie.
quote:Cateautje schreef op 02 maart 2014 @ 22:50:

Dat is heel naar. Ben je bang voor verlies?

Absoluut. En ik zit na het lezen van de post van Bergje nu al 10 minuten met een knoop in m'n maag en een extra glaasje wijn voor me.

Dromen tijdens de zwangerschap was inderdaad heftig en levendig: miskramen, bloedbaden, doodgeboren baby (dat was helemaal freaky: ik dacht echt dat ik een jongetje kreeg, maar daags voor de 20 weken echo droomde ik over een doodgeboren meisje. Toen het op de echo een meisje bleek te zijn was dat wel even eng). Nooit over monsters gedroomd trouwens, ondanks dat ik me best wel Sigourney Weaver uit Alien voelde met dat schoppende ding in me
quote:Cateautje schreef op 02 maart 2014 @ 23:02: Ik kan mezelf ook wakker maken als het me niet bevalt.Kan je dat leren?
quote:elein schreef op 02 maart 2014 @ 23:03:

[...]

Kan je dat leren?Ja. Je begint met het voornemen, voordat je in slaap valt, dat je geen shit accepteert.
Elein, het is niet mn bedoeling om jou een rot gevoel te geven met mijn droom.

Misschien moeten we de nare dromen afsluiten en leuke dromen delen. Ik zit nl ook met tranen en een rot gevoel op de bank.
quote:Bergje65 schreef op 02 maart 2014 @ 23:10:

Misschien moeten we de nare dromen afsluiten en leuke dromen delen. Ik zit nl ook met tranen en een rot gevoel op de bank.

Je moet niet op mij letten hoor, mijn (overigens kerngezonde en totaal niet doodgeboren) dochter is nog maar 6 week oud, dus ik ben nog wat hormonaal en verstoken van goede nachtrust.

Maar leuke dromen: ik heb een keer gedroomd dat ik op een terrasje zat, vanillevla dronk en dat zo grappig vond dat ik lachend wakker werd
quote:Bergje65 schreef op 02 maart 2014 @ 23:10:

Misschien moeten we de nare dromen afsluiten en leuke dromen delen. Ik zit nl ook met tranen en een rot gevoel op de bank.Droog je tranen, het zijn maar dromen en nachtmerries. Laat het alsjeblieft los.
quote:Cateautje schreef op 02 maart 2014 @ 23:05:

Ja. Je begint met het voornemen, voordat je in slaap valt, dat je geen shit accepteert.En dit ga ik proberen!
quote:elein schreef op 02 maart 2014 @ 23:14:

[...]

En dit ga ik proberen!Niet proberen, besluiten en het volharden voor de rest van je leven, zo werken die dingen. Het gaat wel om je onderbewustzijn, niet de wehkampgids.
Ik ga dromen over de zomer en word morgen poepiebruin wakker.

Doei ladies.
Het heeft er ook erg mee te maken met welk gevoel of instelling je gaat slapen. Als je bijv verdrietig of overstuur in slaap valt droom je ook vaak vervelend of heb je een nachtmerrie..

En als je rustig en kalm in slaap valt dan slaap je goed door. Merk je ook s'ochtends tenminste dat zijn mijn ervaringen
En ja dromen kunnen wel degelijk aangrijpen zeker als het gevoelige of vervelende onderwerpen zijn
Okeeeeeee vanillevladromen zijn leuk! Wie volgt?

Mijn leukste dromen had ik als kind. Dan droomde ik dat ik kon vliegen en vloog ik echt boven ons huis. Superleuk was dat!

Als kind had ik een springstok, met een veer. In m'n dromen jumpte ik daarmee over de huizen heen.

Raar hoor....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven