Weekendje Barcelona

02-03-2014 22:50 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik weet niet of er eerder een (soort) gelijke topic is geplaatst. Zo ja, mijn excuses voor het plaatsen van een topic die bestaat.

Mijn man is in april jarig. Graag wil ik een weekendje weg regelen naar Barcelona.

Ben er zelf nooit geweest, hij ook niet.

Hebben jullie tips voor mij?

Waar kan ik het beste vlucht + hotel boeken?

Waar moet ik rekening mee houden tijdens het boeken? Dus waar moet ik op letten? ( luchthaven/ leuk hotel/ betaling/ eten/ transfer, etc)

Wil zoveel mogelijk zien, dus een beetje centraal een hotel kunnen vinden.

Wat moeten wij absoluut gezien hebben?

Alle tips zijn van harte welkom!
Beste tip de ik je kan geven is: let op je spullen!

Je wordt geheid gerold in de metro. Als je op een terrasje zit moet je echt je tas op je schoot houden of onder de stoelpoot met het hengsel zetten.

Verder zou ik gewoon met Transavia boeken. (maar dat is op zich ook weer afhankelijk van je vertrekpunt)

Hotels genoeg, wees zelf een beetje creatief zou ik zeggen. Maar hotel bij de Sagrada Famila zou ik niet doen, is te ver uit het centrum. Gewoon ergens in een straatje rond Plaza Catalunya. Het meeste is te lopen maar de metro is daar super. (wel oppassen voor zakkenrollers dus)

Alvast veel plezier!
Volgens mij was ik er met Ryanair geweest. Toen voor 'n paar euro de vlucht inclusief wat extra kosten voor de bagage. Een retourtje van het vliegveld met de bus naar de stad was in 2008 iets van 20 euro.

Ik zat in pension Miami voor 30 euro per nacht 1 persoonskamer ensuite. Op 5 minuten van de metro en 10 minuten wandelen van de Ramblas. Netjes maar basic en geen resto. Maar als je met je partner gaat zul je waarschijnlijk voor 'n luxere tent kiezen.

De vriendin met wie ik was is idd gerold op de Ramblas of op die markt die daar zit. Ikzelf loop met 'n rugzak vol cameraspullen en heb daar cijferslotjes aan hangen, dus het is mij bespaard gebleven. Zou dus zeker geen standaard handtas meenemen, maar je portemonee en telefoon gewoon in 'n buideltje doen of nog beter in een ritszakje van je broek. Dat doe ik sowieso altijd met m'n cc/pinpas. Hangt toch je shirt over, dus dan moet je wel 'n masterpickpocket zijn wil je daar aan kunnen.
Inderdaad, oppassen dat je niet gerold wordt! Ik had ook een cijferslotje aan mijn rugzak hangen en ik ben niet gerold. Kennissen van mij hadden een buiktasje zonder slotje en die zijn in de metro gerold.

Koop een gidsje over Barcelona daar staan tips in. Of ga als een echte toerist met de hop off hop on bus, die brengt je in korte tijd langs alle bezienswaardigheden. Heel handig als je maar een weekendje gaat. Het Ov. Is ook heel goed dus je kan ook alles met de metro doen.
Transavia vliegt goedkoop. Appartement boekje goedkoop via womdu of kijk rond op trivago of agoda voor een goedkoop hotel. Risico op zakkenrollers heb je het meest rond de ramblas en de metrostations daar. Ramblas is vooral toeritisch en niet bijzonder. Leuke buurten zijn barrio gotic, el born, barcaloneta en gracia. Montjuic is leuk mbt musea en olympisch dorp. Je kunt de stad goed verkennen door de wandelingen te doen uit het boekje 100procent Barcelona.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wij zijn begin december geweest, heerlijke stad en van criminaliteit niets gemerkt. Gevlogen met Ryanair, belachelijk goedkoop. Appartementje geboekt via booking.com, voor 50 euro per nacht in het hart van de stad (gotische wijk).

Als ik het over mocht doen ging ik voor de wijk Barcelonetta, vlak aan het strand, wat een locatie! Aanrader is ook de stadswandeling met nl. gids (bajabikes.eu) waarbij de gids ons op kwam halen bij ons app., heel luxe. Fietstours zijn ongetwijfeld ook erg leuk om te doen.

Veel plezier!
Ik bedoel wimdu. In el born, la barceloneta en in de buurt van metro station Diagonal zit je ook nog redelijk centraal. Placa catelunya is erg druk.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Parc Guell vond ik 't mooist. Niet alleen in Gaudistijl, maar ook groen en bloesems en terrasje!

Verder die andere huizen van Gaudi, maar zorg wel dat je bij opening voor de deur staat als je drukte wil vermijden.

Montjuich ook geweest.

Idd hop-on-hop-of gedaan en zo overal wel uitgestapt.

Vond Ramblas wel gezellig om 'n terrasje te pakken en mensen te kijken.
Ik heb in barceloneta gelogeerd in een appartement voor dertig euro per nacht via wimdu. Lokale markt in de straat en leuke restaurants in de buurt. Wanneer Barcelona speelt gaat de hele buurt uit zijn plaat en wordt op straat het catelaans volkslied gezongen. Het is tevens 2 metro haltes van t centrum en op loop afstand van het strand.
Wij hebben ook de wandelingen uit het 100% boekje gedaan; erg leuk.

Daarnaast de metro voor langere stukken, geen dagkaart genomen maar 10-rittenkaart (dan krijg je allemaal losse kaartjes)

En gewoon heerlijk tapas eten!!!
Tapas vond ik er juist niet lekker, het dreef allemaal in olijfolie. Maar je kunt er wel lekker eten.
Ik vond zelfs de Ramblas leuk na alle negatieve verhalen! En eens met Elninjo: parc Guell is prachtig, Gaudi-tour echt aan te bevelen.

Tapas...mwah...

Airbnb ook veel leuke appartementen op bijzonder leuke plekken. Mocht je met Ryanair reizen, en op Reus linden regel dan goed je bustocht terug.
Bedankt voor alle tips!

Ryanair gaat hem helaas niet worden..

Ik wil graag via Amsterdam vliegen. Even kijken wat het kost met Transavia.

Moet nu nog even goed zoeken naar een redelijk hotel in het centrum..

We gaan maar voor 2 nachten. Denk dat het verstandig is om dan een hotel te boeken in het centrum?
Poeh, via Transavia moet ik 425 betalen voor 2 tickets..

Niet zo heel goedkoop..
Heb je ook gekeken bij Vueling? Misschien kan je zoeken via zo een ticketsite als Tix.
Jammer dat je vast zit aan Amsterdam. Vanuit Rotterdam is echt een leuke prijs.

Ga je voor weekend of doordeweeks dat kan ook vaak schelen.
Zou toch 2 nachtjes aanplakken en door de week vliegen. Vaak verlies je op de vluchtdagen ook al 'n dag en dan heb je met 2 nachten maar 1 volle dag in Barcelona en da's absoluut te kort.

En dan idd vanaf 'n andere luchthaven vertrekken als vanuit A'dam zo duur is.
We zitten beide met vrije dagen..

Aangezien we in de zomer ook x aantal weken weg willen.

Ik wil vrijdag weg en zondag terug.. Amsterdam is ontzettend duur.. We moeten uit het oosten van het land vertrekken..

Amsterdam woont m'n schoonzus, was wel makkelijker geweest.
Maar vind je 't niet zonde van 't geld om maar 1 volle dag in Barcelona te kunnen zijn? Dan kun je nog beter 'n paar dagen onbetaald verlof nemen als je geen vrije dagen genoeg hebt.
Inderdaad.. Vanaf donderdag zou helemaal mooi zijn..

Denk dat ik dat maar doe.
Twijfelde heel erg tussen een appartement en een hotel, uiteindelijk toch geboekt! Hotel.. 667 euro totaal, via expedia!

Hoe kom je trouwens het makkelijkst vanuit luchthaven naar je hotel en andersom?

Ter plekke zal er vast wel iets staan maar moet ik iets van te voren regelen? Wat zijn ongeveer de kosten?
Er gaat een bus vanaf de luchthaven naar het centrum van Barcelona dus je hoeft niks te regelen. Daar aangekomen kan je overal de metro pakken. Gewoon een kaartje kopen en instappen. Heel makkelijk. Veel plezier!
Vanaf de luchthaven gaan er ook treinen naar het centrum. De treinen hebben aansluiting op de metro.
Je had evt ook vanaf Weeze kunnen vliegen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven