Weekendje Barcelona
zondag 2 maart 2014 om 22:50
Hallo,
Ik weet niet of er eerder een (soort) gelijke topic is geplaatst. Zo ja, mijn excuses voor het plaatsen van een topic die bestaat.
Mijn man is in april jarig. Graag wil ik een weekendje weg regelen naar Barcelona.
Ben er zelf nooit geweest, hij ook niet.
Hebben jullie tips voor mij?
Waar kan ik het beste vlucht + hotel boeken?
Waar moet ik rekening mee houden tijdens het boeken? Dus waar moet ik op letten? ( luchthaven/ leuk hotel/ betaling/ eten/ transfer, etc)
Wil zoveel mogelijk zien, dus een beetje centraal een hotel kunnen vinden.
Wat moeten wij absoluut gezien hebben?
Alle tips zijn van harte welkom!
Ik weet niet of er eerder een (soort) gelijke topic is geplaatst. Zo ja, mijn excuses voor het plaatsen van een topic die bestaat.
Mijn man is in april jarig. Graag wil ik een weekendje weg regelen naar Barcelona.
Ben er zelf nooit geweest, hij ook niet.
Hebben jullie tips voor mij?
Waar kan ik het beste vlucht + hotel boeken?
Waar moet ik rekening mee houden tijdens het boeken? Dus waar moet ik op letten? ( luchthaven/ leuk hotel/ betaling/ eten/ transfer, etc)
Wil zoveel mogelijk zien, dus een beetje centraal een hotel kunnen vinden.
Wat moeten wij absoluut gezien hebben?
Alle tips zijn van harte welkom!
maandag 3 maart 2014 om 01:11
Beste tip de ik je kan geven is: let op je spullen!
Je wordt geheid gerold in de metro. Als je op een terrasje zit moet je echt je tas op je schoot houden of onder de stoelpoot met het hengsel zetten.
Verder zou ik gewoon met Transavia boeken. (maar dat is op zich ook weer afhankelijk van je vertrekpunt)
Hotels genoeg, wees zelf een beetje creatief zou ik zeggen. Maar hotel bij de Sagrada Famila zou ik niet doen, is te ver uit het centrum. Gewoon ergens in een straatje rond Plaza Catalunya. Het meeste is te lopen maar de metro is daar super. (wel oppassen voor zakkenrollers dus)
Alvast veel plezier!
Je wordt geheid gerold in de metro. Als je op een terrasje zit moet je echt je tas op je schoot houden of onder de stoelpoot met het hengsel zetten.
Verder zou ik gewoon met Transavia boeken. (maar dat is op zich ook weer afhankelijk van je vertrekpunt)
Hotels genoeg, wees zelf een beetje creatief zou ik zeggen. Maar hotel bij de Sagrada Famila zou ik niet doen, is te ver uit het centrum. Gewoon ergens in een straatje rond Plaza Catalunya. Het meeste is te lopen maar de metro is daar super. (wel oppassen voor zakkenrollers dus)
Alvast veel plezier!
maandag 3 maart 2014 om 07:46
Volgens mij was ik er met Ryanair geweest. Toen voor 'n paar euro de vlucht inclusief wat extra kosten voor de bagage. Een retourtje van het vliegveld met de bus naar de stad was in 2008 iets van 20 euro.
Ik zat in pension Miami voor 30 euro per nacht 1 persoonskamer ensuite. Op 5 minuten van de metro en 10 minuten wandelen van de Ramblas. Netjes maar basic en geen resto. Maar als je met je partner gaat zul je waarschijnlijk voor 'n luxere tent kiezen.
De vriendin met wie ik was is idd gerold op de Ramblas of op die markt die daar zit. Ikzelf loop met 'n rugzak vol cameraspullen en heb daar cijferslotjes aan hangen, dus het is mij bespaard gebleven. Zou dus zeker geen standaard handtas meenemen, maar je portemonee en telefoon gewoon in 'n buideltje doen of nog beter in een ritszakje van je broek. Dat doe ik sowieso altijd met m'n cc/pinpas. Hangt toch je shirt over, dus dan moet je wel 'n masterpickpocket zijn wil je daar aan kunnen.
Ik zat in pension Miami voor 30 euro per nacht 1 persoonskamer ensuite. Op 5 minuten van de metro en 10 minuten wandelen van de Ramblas. Netjes maar basic en geen resto. Maar als je met je partner gaat zul je waarschijnlijk voor 'n luxere tent kiezen.
De vriendin met wie ik was is idd gerold op de Ramblas of op die markt die daar zit. Ikzelf loop met 'n rugzak vol cameraspullen en heb daar cijferslotjes aan hangen, dus het is mij bespaard gebleven. Zou dus zeker geen standaard handtas meenemen, maar je portemonee en telefoon gewoon in 'n buideltje doen of nog beter in een ritszakje van je broek. Dat doe ik sowieso altijd met m'n cc/pinpas. Hangt toch je shirt over, dus dan moet je wel 'n masterpickpocket zijn wil je daar aan kunnen.
maandag 3 maart 2014 om 07:51
Inderdaad, oppassen dat je niet gerold wordt! Ik had ook een cijferslotje aan mijn rugzak hangen en ik ben niet gerold. Kennissen van mij hadden een buiktasje zonder slotje en die zijn in de metro gerold.
Koop een gidsje over Barcelona daar staan tips in. Of ga als een echte toerist met de hop off hop on bus, die brengt je in korte tijd langs alle bezienswaardigheden. Heel handig als je maar een weekendje gaat. Het Ov. Is ook heel goed dus je kan ook alles met de metro doen.
Koop een gidsje over Barcelona daar staan tips in. Of ga als een echte toerist met de hop off hop on bus, die brengt je in korte tijd langs alle bezienswaardigheden. Heel handig als je maar een weekendje gaat. Het Ov. Is ook heel goed dus je kan ook alles met de metro doen.
maandag 3 maart 2014 om 08:05
Transavia vliegt goedkoop. Appartement boekje goedkoop via womdu of kijk rond op trivago of agoda voor een goedkoop hotel. Risico op zakkenrollers heb je het meest rond de ramblas en de metrostations daar. Ramblas is vooral toeritisch en niet bijzonder. Leuke buurten zijn barrio gotic, el born, barcaloneta en gracia. Montjuic is leuk mbt musea en olympisch dorp. Je kunt de stad goed verkennen door de wandelingen te doen uit het boekje 100procent Barcelona.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
maandag 3 maart 2014 om 08:06
Wij zijn begin december geweest, heerlijke stad en van criminaliteit niets gemerkt. Gevlogen met Ryanair, belachelijk goedkoop. Appartementje geboekt via booking.com, voor 50 euro per nacht in het hart van de stad (gotische wijk).
Als ik het over mocht doen ging ik voor de wijk Barcelonetta, vlak aan het strand, wat een locatie! Aanrader is ook de stadswandeling met nl. gids (bajabikes.eu) waarbij de gids ons op kwam halen bij ons app., heel luxe. Fietstours zijn ongetwijfeld ook erg leuk om te doen.
Veel plezier!
Als ik het over mocht doen ging ik voor de wijk Barcelonetta, vlak aan het strand, wat een locatie! Aanrader is ook de stadswandeling met nl. gids (bajabikes.eu) waarbij de gids ons op kwam halen bij ons app., heel luxe. Fietstours zijn ongetwijfeld ook erg leuk om te doen.
Veel plezier!
maandag 3 maart 2014 om 08:08
maandag 3 maart 2014 om 08:09
Parc Guell vond ik 't mooist. Niet alleen in Gaudistijl, maar ook groen en bloesems en terrasje!
Verder die andere huizen van Gaudi, maar zorg wel dat je bij opening voor de deur staat als je drukte wil vermijden.
Montjuich ook geweest.
Idd hop-on-hop-of gedaan en zo overal wel uitgestapt.
Vond Ramblas wel gezellig om 'n terrasje te pakken en mensen te kijken.
Verder die andere huizen van Gaudi, maar zorg wel dat je bij opening voor de deur staat als je drukte wil vermijden.
Montjuich ook geweest.
Idd hop-on-hop-of gedaan en zo overal wel uitgestapt.
Vond Ramblas wel gezellig om 'n terrasje te pakken en mensen te kijken.
maandag 3 maart 2014 om 08:12
Ik heb in barceloneta gelogeerd in een appartement voor dertig euro per nacht via wimdu. Lokale markt in de straat en leuke restaurants in de buurt. Wanneer Barcelona speelt gaat de hele buurt uit zijn plaat en wordt op straat het catelaans volkslied gezongen. Het is tevens 2 metro haltes van t centrum en op loop afstand van het strand.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
maandag 3 maart 2014 om 08:27
dinsdag 4 maart 2014 om 22:29
Bedankt voor alle tips!
Ryanair gaat hem helaas niet worden..
Ik wil graag via Amsterdam vliegen. Even kijken wat het kost met Transavia.
Moet nu nog even goed zoeken naar een redelijk hotel in het centrum..
We gaan maar voor 2 nachten. Denk dat het verstandig is om dan een hotel te boeken in het centrum?
Ryanair gaat hem helaas niet worden..
Ik wil graag via Amsterdam vliegen. Even kijken wat het kost met Transavia.
Moet nu nog even goed zoeken naar een redelijk hotel in het centrum..
We gaan maar voor 2 nachten. Denk dat het verstandig is om dan een hotel te boeken in het centrum?
woensdag 5 maart 2014 om 09:16
zaterdag 8 maart 2014 om 02:52
Twijfelde heel erg tussen een appartement en een hotel, uiteindelijk toch geboekt! Hotel.. 667 euro totaal, via expedia!
Hoe kom je trouwens het makkelijkst vanuit luchthaven naar je hotel en andersom?
Ter plekke zal er vast wel iets staan maar moet ik iets van te voren regelen? Wat zijn ongeveer de kosten?
Hoe kom je trouwens het makkelijkst vanuit luchthaven naar je hotel en andersom?
Ter plekke zal er vast wel iets staan maar moet ik iets van te voren regelen? Wat zijn ongeveer de kosten?