Feest, eigen drank mee?

05-03-2014 23:47 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Wat vinden jullie van eigen drank meenemen op een housewarming?

Wat vinden jullie hiervan? Kun je iemand uitnodigen op jouw feest om vervolgens te vragen om hun eigen drinken mee te nemen? Ben nu wel erg nieuwsgierig!

Liefs,

Amelie
Als je er een instuif van maakt kan het makkelijk, dan neemt iedereen iets mee, niet alleen drank maar ook hapjes. Het gaat toch om de gezelligheid?
verba volant, scripta manent.
Tuurlijk kan je dat vragen. Vragen staat vrij.

Hoe willen jullie dat doen, zij willen geen hapjes en drankjes betalen voor hun vrienden, jij wel voor die van jou. Heb jij dan een tafeltje staan waar iedereen van weet of je er wel of niet van mag pakken?

Of bedoel je meer, áls jullie een feest geven dan .... bij jou krijgen ze wel van alles en bij de ander moet je het meenemen?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Wat raar, dus een deel krijgt wel drank en een deel niet. Daar zou ik me als gast niet prettig bij voelen.

Waarom niet gewoon bij het uitnodigen zeggen, "wij zorgen voor koffie, thee, fris, als je alcohol wilt moet je het zelf meenemen".
Ja dat kan. Vooral onder studenten vrij gewoon.
In mijn studententijd zorgde ik voor bier, fris en wijn. Sterke drank moesten ze zelf maar meenemen.

Was alsnog wel ruim 100euro kwijt voor alleen drinken.
Ik vind het prima kunnen, niks raars aan. Maar doe dan wel voor iedereen hetzelfde, je kunt dat nooit scheiden. En iedereen neemt meestal niet z´n "eigen" drankje mee, maar gewoon een fles sterke drank of bier en zet het op de dranktafel neer waar iedereen gebruik van maakt. Misschien kun je alleen wat frisdrank en sapjes kopen.
Als student kun je prima een BYO-feestje (bring your own) geven. Maar wat niet prima is, is als sommige gasten wel voorzien worden van drank, en anderen niet.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Als student kan dat wel hoor, had daar zelf ook geen geld voor als student zijnde. Maar is het dan niet lullig als gezamenlijke vrienden hun eigen drinken mee moeten nemen en jouw vrienden niet? Heb je ook het risico dat het door elkaar gaat lopen en de gezamenlijke vrienden het drinken nemen dat eigenlijk voor jouw vrienden is bedoeld.
Hapjes halen wij voor iedereen! Mijn huisgenootjes hebben ook een aantal vrienden waar ze niet van willen vragen hun eigen drinken mee te nemen dus wij halen een aantal flessen (ook voor onszelf), pleuren we op tafel, men zet zijn/haar fles op tafel en iedereen pakt wat 'ie blieft.
Ja hoor, vraag of iedereen wat meeneemt. Hapjes, drankjes, chips/zoutjes etc. Als student kan dat prima en dat snappen de gasten ook wel. Veel plezier!!
Eigen drank meenemen zou voor mij geen punt zijn. Het onderscheid wat gemaakt wordt dan weer wel.

Maar goed, dan zou ik zoveel drank meenemen en wegwerken dat dat me uiteindelijk ook geen moer meer zou kunnen schelen. Zo ben ik dan ook wel weer.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:amelie2.0 schreef op 05 maart 2014 @ 23:57:

Hapjes halen wij voor iedereen! Mijn huisgenootjes hebben ook een aantal vrienden waar ze niet van willen vragen hun eigen drinken mee te nemen dus wij halen een aantal flessen (ook voor onszelf), pleuren we op tafel, men zet zijn/haar fles op tafel en iedereen pakt wat 'ie blieft.Dan heb je dit topic toch niet nodig, als je er al uit bent?
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Wij deden het op de volgende manier;

bier + wijn op onze kosten. Sterke drank zelf meenemen. Ligt er ook een beetje aan wat voor feestje je geeft en of het een 'eenmalig' feestje is of dat er regelmatig gefeest gaat worden bij jullie.

Bij een eenmalig feestje mag het best wat meer kosten, mits het mogelijk is financieel. Wil je regelmatig dit soort feestjes geven, dan zou ik gelijk zelf drank meenemen aangeven. Om irritaties te voorkomen op den duur. Maar goed, als je je goed voelt bij deze oplossing is er niks aan de hand toch?
quote:Very__Cherry schreef op 05 maart 2014 @ 23:57:

Eigen drank meenemen zou voor mij geen punt zijn. Het onderscheid wat gemaakt wordt dan weer wel.

Maar goed, dan zou ik zoveel drank meenemen en wegwerken dat dat me uiteindelijk ook geen moer meer zou kunnen schelen. Zo ben ik dan ook wel weer.
Dat is raar.. Dat een deel van de gasten wel drankjes krijgt en een ander deel niet...

Ik heb regelmatig Bring Your Own Booze (BYOB) party's gehad en gehouden. Prima normaal in het studentenwereldje.

Toen ik ging samenwonen en werkelijk een mooi huis had, toen hebben wij de drank verzorgd.

En ook nu nodig ik nog wel eens vriendinnen uit met het BYOB principe. Iedereen zuipt wattie lekker vindt, het is een gezellige avond, ik ben niet blut: Top!

Maar goed, dan zou ik zoveel drank meenemen en wegwerken dat dat me uiteindelijk ook geen moer meer zou kunnen schelen. Zo ben ik dan ook wel weer.Haha wat ben je ook 'n mooi wijf .
Als student zijnde ben ik het niet anders gewend dan dat iedereen zijn/haar eigen drank meeneemt hoor!
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
Ik heb echt heeel veel feestjes gegeven waar mensen zelf drank meenemen en ik ga ook vaak naar huisfeestjes waar dat normaal is. Echt niks raars aan. Zoals al gezegd is het veel gekker als je wel voor een deel van de gasten drankjes hebt en voor de rest niet.

Overigens zorgde ik bij mijn huisfeestjes wel voor een kleine voorraad bier, wijn en fris en wat hapjes zodat er wel iets in huis is. Maar gasten namen altijd wel nog eigen drank mee.
Ja hoor, dat kan. Maar zoals al eerder gezegd, geen onderscheid maken.

Ik zou het zelfs nu nog geen probleem vinden mijn eigen drank mee te nemen naar een feestje en ik ben de schoolgaande leeftijd al heel ver voorbij.

Lieffie, proost!

Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik ben het zelf eigenlijk niet gewend, maar ik heb daarentegen ook nooit in een studentenhuis/op kamers gewoond waarbij ik al mij vaste lasten en boodschappen van mijn stufi zou moeten betalen.. een ander idee is om de housewarming een maandje op te schuiven en elk 25 a 30 euro te spparen, ik denk dat je voor een kleine 100 euro met gemak 20 flessen wijn (2eu ps, dus 40 eu), 4 kratten bier (96 biertjes voor ong 40 eur) en van de overige 20 euro kun je dan nog wat frisdrank en zoutjes/chips/nootjes) kopen bij de aldi of lidl.. zolang er maar alcohol in zit word er meestal al niet gekeken naar het merk..
Ik ben normaal ook geen voorstander van het BYO-principe, maar als je student bent kan het prima. Wel zou ik gewoon fris, bier en wijn verzorgen zoals iemand hierboven heeft aangegeven. Sterke drank is nogal prijzig om voor een grote groep te verzorgen. Wel zou ik alvast als aanzet 1 - 3 flessen sterke drank (evt. in plaats van bier en wijn) in huis halen. De drank van je gasten opdrinken terwijl je het zelf niet verzorgt hebt lijkt mij ook niet helemaal fris.

Kunnen jullie niet afspreken dat jullie ieder 1 fles sterke drank kopen en het fris verzorgen? De rest moeten de gasten zelf meenemen.

Persoonlijk had ik zelf langer gewacht om de housewarming te houden als er niet eens 1 fles drank vanaf kan.
No love without lost
Gewoon eigen drank meenemen voorstellen.

Als een student daar raar bij opkijkt is dat geen "echte" student .

Als iedereen die uitgenodigd is komt al 1 fles wijn van 2 euro meeneemt heb je zeker genoeg booze in huis.
Either take me as I am, or watch me as I go.
Is toch met dat soort feesten helemaal niet raar? Je kunt bv wel voor wat fris zorgen en wat hapjes en dan de feestgangers zelf de sterke drank mee laten nemen. Echt niks mis mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven