Vervloekt beeldje?

09-03-2014 18:23 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt misschien heel stom en dat vind ik het ook.. maar ik heb vandaag van mijn lieve buurvrouw een zwarte buddha in een open ei aan de voorkant gekregen en ik vind hem heel leuk en heb hem dan ook gelijk op het dressoir gezet. Nu komt mijn vriend met een handdoek in zijn handen en wil het beeldje wegzetten uit het zicht. Ik ben er gelijk tegenin gegaan en gevraagd wat hij van plan was? Zegt hij dat het beeldje hem een heel naar gevoel geeft en er slechte energie vanaf zou komen, wat moet ik hiermee?

Zijn er misschien ook mensen hier die soortgelijke ervaringen mee hebben?
Alu alu aluuuuu waars mijn hoedjeeee??;)
Wat dacht je van hem in zijn bek uitlachen?

O nee. Dat is niet aardig.
Huts!
Hij kan het toch gewoon spuuglelijk vinden?
Is hij altijd zo zweverig? Zo niet, zou ik het wel enigszins serieus nemen
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Eh.. ja ik heb in eerste instantie hem ook vierkantig zitten uitlachen maar hij is bloedserieus.
Stel je vindt buiten een steen, deze ga je steeds een beetje verder schaven en vormen tot hij een budda vorm heeft, heeft de steen van buiten dan ineens krachten??

Wat wen slagveld zal de xenos wel niet zijn.. Die verkopen er 100en!
Nee hij vind hem niet lelijk en nee normaal is hij niet zo zweverig..
En die handdoek was omdat hij dat ding niet met zijn blote handen aan durfde te raken??
Wat een onzin zeg dat het beeldje vervloekt zou zijn, waar baseert hij dat op?

Lekker laten staan.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Het beeldje is ook niet nieuw gekocht hij was eerst van de buuf en toen gaf ze hem aan mij.
Te lang in de zon gezeten? Bier erbij?
Heb hem ook gewoon laten staan hij heeft het ook geaccepteerd maar voelt zich er nog altijd niet goed bij..
Maar dat wegzetten ben ik wel met hem eens hoor; lelijk die boeddha's.
Had je buuf veel pech de laatste jaren toen ze het beeldje nog zelf had?

In vervloekingen en dergelijke geloof ik ook niet. Maar soms krijg je van een beeld, schilderij of plaatje gewoon de rillingen.

Jij wil het beeldje neerzetten omdat je het leuk vindt, je vriend vindt het duidelijk heel erg ontzettend Niet Leuk. Moet je het dan persé eens zijn over de legitimiteit van het Niet Leuk Vinden vóór het beeldje weggaat? Neh, een relatie is geven en nemen en als mijn partner zich zo rot voelt onder iets decoratiefs dan decoreer ik de hut wel ergens anders mee.
Is jouw vriend (half) Indonesisch? Een half Indonesische vriendin van mij (vriendschap) heeft ook allerlei bijgelovige gedachten rondom beeldjes en dergelijke.
Of zou hij het voelen dat de buuf er een camera in heeft gedaan?
Ze zeggen toch dat je een Buddha niet zelf mag kopen, maar moet krijgen? Juist ivm. de positieve energie. Dus het moet goed zitten, zou je zeggen.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
Ik zou het beeldje gewoon laten staan, en pas mijn wenkbrauw optrekken als er daadwerkelijk rare dingen gaan gebeuren in huis:p
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Nee ik ga hem wegzetten, volgens mijn vriend komt er negativiteit vanaf van het jaren daar bij de buuf gestaan te hebben (buuf heeft heel veel ellende meegemaakt). @WishfulThinking Nee mijn vriend is gewoon NL.
Toedeledokie dat van het boedha krijgen en niet voor jezelf kopen is commerciele onzin uit het Westen. Ik koop gewoon boedha's voor mezelf. Ik heb ze al jaren in huis staan en nog even gelukkig als daarvoor. Nu moet ik wel zeggen dat ik wel over mijn boedha fase heen bent. Ik vond ze eerst prachtig als "kunst" in huis. Maar ik ben toe aan wat vernieuwing in huis.
Wat een flauwekul van je vriend.
Kan toch? Nou en? Weghalen dat ding.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Chartreuse, 8 minuten geleden

In vervloekingen en dergelijke geloof ik ook niet. Maar soms krijg je van een beeld, schilderij of plaatje gewoon de rillingen. Jij wil het beeldje neerzetten omdat je het leuk vindt, je vriend vindt het duidelijk heel erg ontzettend Niet Leuk. Moet je het dan persé eens zijn over de legitimiteit van het Niet Leuk Vinden vóór het beeldje weggaat? Neh, een relatie is geven en nemen en als mijn partner zich zo rot voelt onder iets decoratiefs dan decoreer ik de hut wel ergens anders mee.

Dit dan weer wel.

Bij mijn ouders hangt een schilderij wat ik van kind af aan doodeng vind. Ik zit er altijd met mijn rug naartoe en ik hoef het niet te erven.

Maar vervloekt...daar geloof ik niet zo in.
Huts!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven