Vervloekt beeldje?
zondag 9 maart 2014 om 18:23
Het klinkt misschien heel stom en dat vind ik het ook.. maar ik heb vandaag van mijn lieve buurvrouw een zwarte buddha in een open ei aan de voorkant gekregen en ik vind hem heel leuk en heb hem dan ook gelijk op het dressoir gezet. Nu komt mijn vriend met een handdoek in zijn handen en wil het beeldje wegzetten uit het zicht. Ik ben er gelijk tegenin gegaan en gevraagd wat hij van plan was? Zegt hij dat het beeldje hem een heel naar gevoel geeft en er slechte energie vanaf zou komen, wat moet ik hiermee?
Zijn er misschien ook mensen hier die soortgelijke ervaringen mee hebben?
Zijn er misschien ook mensen hier die soortgelijke ervaringen mee hebben?
zondag 9 maart 2014 om 18:32
In vervloekingen en dergelijke geloof ik ook niet. Maar soms krijg je van een beeld, schilderij of plaatje gewoon de rillingen.
Jij wil het beeldje neerzetten omdat je het leuk vindt, je vriend vindt het duidelijk heel erg ontzettend Niet Leuk. Moet je het dan persé eens zijn over de legitimiteit van het Niet Leuk Vinden vóór het beeldje weggaat? Neh, een relatie is geven en nemen en als mijn partner zich zo rot voelt onder iets decoratiefs dan decoreer ik de hut wel ergens anders mee.
Jij wil het beeldje neerzetten omdat je het leuk vindt, je vriend vindt het duidelijk heel erg ontzettend Niet Leuk. Moet je het dan persé eens zijn over de legitimiteit van het Niet Leuk Vinden vóór het beeldje weggaat? Neh, een relatie is geven en nemen en als mijn partner zich zo rot voelt onder iets decoratiefs dan decoreer ik de hut wel ergens anders mee.
zondag 9 maart 2014 om 18:39
Toedeledokie dat van het boedha krijgen en niet voor jezelf kopen is commerciele onzin uit het Westen. Ik koop gewoon boedha's voor mezelf. Ik heb ze al jaren in huis staan en nog even gelukkig als daarvoor. Nu moet ik wel zeggen dat ik wel over mijn boedha fase heen bent. Ik vond ze eerst prachtig als "kunst" in huis. Maar ik ben toe aan wat vernieuwing in huis.
zondag 9 maart 2014 om 18:42
Chartreuse, 8 minuten geleden
In vervloekingen en dergelijke geloof ik ook niet. Maar soms krijg je van een beeld, schilderij of plaatje gewoon de rillingen. Jij wil het beeldje neerzetten omdat je het leuk vindt, je vriend vindt het duidelijk heel erg ontzettend Niet Leuk. Moet je het dan persé eens zijn over de legitimiteit van het Niet Leuk Vinden vóór het beeldje weggaat? Neh, een relatie is geven en nemen en als mijn partner zich zo rot voelt onder iets decoratiefs dan decoreer ik de hut wel ergens anders mee.
Dit dan weer wel.
Bij mijn ouders hangt een schilderij wat ik van kind af aan doodeng vind. Ik zit er altijd met mijn rug naartoe en ik hoef het niet te erven.
Maar vervloekt...daar geloof ik niet zo in.
In vervloekingen en dergelijke geloof ik ook niet. Maar soms krijg je van een beeld, schilderij of plaatje gewoon de rillingen. Jij wil het beeldje neerzetten omdat je het leuk vindt, je vriend vindt het duidelijk heel erg ontzettend Niet Leuk. Moet je het dan persé eens zijn over de legitimiteit van het Niet Leuk Vinden vóór het beeldje weggaat? Neh, een relatie is geven en nemen en als mijn partner zich zo rot voelt onder iets decoratiefs dan decoreer ik de hut wel ergens anders mee.
Dit dan weer wel.
Bij mijn ouders hangt een schilderij wat ik van kind af aan doodeng vind. Ik zit er altijd met mijn rug naartoe en ik hoef het niet te erven.
Maar vervloekt...daar geloof ik niet zo in.
Huts!