Browser overgenomen

12-03-2014 03:26 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb op een of andere manier television fanatic internet explorer toolbaar (mindspark interactive Network), internet browser lijkt in orde, maar chrome start met snap.do. Heb geprobeerd television fanatic toolbar te verwijderen via configuratiescherm, maar dat lukt niet. Computer kan nu niet meer afsluiten, ook niet voor nieuwe updates, en als ik ander programma wil verwijderen krijg ik melding dat ik moet wachten tot eerder programma verwijderd is; wat dus niet gebeurt...

Heb op internet gezocht, en zie diverse oplossingen, maar weet niet welke ik kan vertrouwen. Weet iemand wat ik het beste kan doen? En of mijn computer een beveiligings risico loopt? Gebruik virusscanner van microsoft.

Alvast dank voor reacties!
Even googlen op de naam en je kan niet kiezen uit de sites die uitleg geven over hoe je hem moet verwijderen. Sites zijn wel in het Engels.

BV: deze
Virus scanner van Microsoft

Dat programma kan je niet een een anti virus noemen.

Kijk naar een betaalde versie, zeker als je ook internet bankiert.
Kan het een extensie zijn van Chrome? Ik had ook ineens iets vreemds en dat bleek een trojan te zijn die als extensie in Chrome zat. Die heb ik verwijdert via instellingen en toen deed alles het weer normaal.
Kan je eens kijken in taakbeheer oif je het kan killen vanuit daar. Mss dat het nog draait ergens?

https://support.mozilla.org/en-US/questions/857035

Gebruik geen betaalde versie van virusscanner, das echt zonde van je geld. Download gewoon avast of avira.

Als je echt twijfeld of alles nog wel veilig is, dan gewoon je bestanden updaten en opnieuw installeren. Dan ben je sowieso alle troep kwijt.
quote:christina23 schreef op 12 maart 2014 @ 08:17:

Kan je eens kijken in taakbeheer oif je het kan killen vanuit daar. Mss dat het nog draait ergens?

https://support.mozilla.org/en-US/questions/857035

Gebruik geen betaalde versie van virusscanner, das echt zonde van je geld. Download gewoon avast of avira.

Als je echt twijfeld of alles nog wel veilig is, dan gewoon je bestanden updaten en opnieuw installeren. Dan ben je sowieso alle troep kwijt.

Inmiddels is wel bekend dat betaalde versie dus geen zonde van je geld is. Banken geven gewoonweg je geld niet terug als je geen goede virusscanner gebruikt ( of internet op XP of lager).

Qua bankzaken is dat gewoon echt noodzakelijk.

Helaas.
Goede sluit gratis neit uit toch?
Die voldoen niet.

Maar doe wat je wil hoor.
wow:

https://www.security.nl/posting/370459/ ... uote:Goede beveiliging van de apparatuur die wordt gebruikt voor bankzaken. Hierbij geldt dat de geïnstalleerde software op de apparatuur, zoals computer, tablet en/ of smartphone, die voor het regelen van de bankzaken wordt gebruikt, is voorzien van actuele (beveiligings)updates. Geïnstalleerde software is bijvoorbeeld het besturingssysteem en beveiligingsprogramma’s, zoals virusscanner en firewall.

Ook mag er geen illegale software zijn geïnstalleerd. Verder moet de apparatuur die wordt gebruikt voor het regelen van bankzaken met een toegangscode beveiligd zijn. Klanten moeten er daarnaast voor zorgen dat de toepassingen van de bank op hun apparatuur niet door onbevoegden zijn te gebruiken. Als laatste moeten klanten na hun bankzaken uitloggen.Dus.. Dit zijn eigenlijk gewoon allemaal methode om ervoor te zorgen dat banken makkelijk de schuld bij de klant kunnen leggen. Verbaasd me dat er nog niet staat dat het ook een moeilijk ww moet zijn.
quote:Zusenzoo schreef op 12 maart 2014 @ 08:27:

Die voldoen niet.

Maar doe wat je wil hoor.Microsoft Essential is gratis en voldoet wel degelijk. Zelfs aanbevolen. En overigens de meeste providers hebben een beschikbare virusscanner, gratis te gebruiken.
Hoe voldoen die niet. Geef me is een linkje? Ik heb overigens geen windows dat sluit betaald al uit.

https://www.security.nl/posting/40646/% ... scanner%27
Is goed hoor. Lees even de laatste ontwikkelingen.

En verdiep je iets meer in de materie en dan kun je zelf tot dezelfde conclusie komen.

Of niet, mij maakt het niet uit, ik geef alleen mijn advies, naar aanleiding van wat ik weer weet.
Ik moet weg, maar kan er verder niet op in gaan, inside info zeg maar. Ze voldoen gewoon echt niet. Maar ik kan en wil verder geen links zoeken, je zal me moeten vertrouwen op mijn mooie blauwe ogen .

Of niet.

Sorry voor alle of topics TO!
Je kan ook alles er af gooien, harde schijf formateren en opnieuw alles installeren. Dat weet je zeker dat het er af is.

Ondertussen niet telebankieren op die computer.
quote:kale62 schreef op 12 maart 2014 @ 06:26:

Even googlen op de naam en je kan niet kiezen uit de sites die uitleg geven over hoe je hem moet verwijderen. Sites zijn wel in het Engels.

BV: deze

Deze site is betrouwbaar. Doen wat er staat en het komt goed.

En denk er aan, grote groene of oranje knoppen waar Download of Install op staat, niet op klikken. Dat zijn meestal de malware downloads.

Als je twijffelt, er boven hangen en kijken wat de url is die er onder zit. Eindigt hij op .exe niet klikken.

Vertrouw je jezelf niet, sandboxie downloaden en voortaan in een sandbox surfen.
Dank voor alle reacties! Heb intussen systeem naar datum in verleden teruggebracht, waardoor ik nu wel de computer weer kan afsluiten.

Heb bij de google chrome browser geprobeerd alle extensies te verwijderen, die vervolgens uit het overzicht waren verdwenen, maar de chrome browser is nog wel overgenomen door snap.do. Vreselijk irritant. Gebruik nu explorer, die als homepage opent in symbaloo. Weet niet of mindspark hier nog 'in' of 'achter' zit. Scanner van Microsoft is mij aanbevolen als goede virusscanner. Zal voor de zekerheid nog eens navragen.

En maar aan iemand vragen of hij of zij het Mindspark/TelevisionFanatic kan verwijderen, ben teveel digileek om het zelf aan te durven. Was al in paniek toen het proberen te verwijderen van het programma bij geïnstalleerde programma's zoveel problemen opleverde. Zal ook nog kijken bij de link van Kale62, als er hier twee keer wordt gemeld dat het veilig is, ga ik daar maar even vanuit. Werd nogal paranoia omdat ik las dat dergelijke malware je via zoekmachines naar onbetrouwbare sites kan leiden, ook omdat ze natuurlijk niet willen dat je het verwijderd.

Als je zo leest op internet zijn er veel mensen die hier last van hebben, kunnen zulke bedrijven dat nu allemaal legaal doen, en is hier ter voorkoming niets aan te doen?
Snapdo virus verwijderen voor Chrome, Firefox, Explorer - [spam]
quote:Zusenzoo schreef op 12 maart 2014 @ 07:30:

Virus scanner van Microsoft

Dat programma kan je niet een een anti virus noemen.

Kijk naar een betaalde versie, zeker als je ook internet bankiert.Essentials is een prima programma hoor.
Niet zo moeilijk doen allemaal.

MBAM downloaden. Scannen. Klaar.

Daarna de virusscanner Avira (gratis) downloaden.

Nooit een virusscanner kopen. De gratis varianten zijn vaak veel beter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven