doorvertelt
donderdag 13 maart 2014 om 17:47
Aan een vriendin van mij heb ik iets heel persoonlijks vertelt. Nu hoor ik van een vriend van mij dat ze het heeft door vertelt tegen hem. Ik mocht dat alleen niet weten dus ik mag haar daar mee niet confronteren... ik ben wel echt ziek boos op haar wat het was echt iets persoonlijks... wat moet ik doen?
donderdag 13 maart 2014 om 17:50
donderdag 13 maart 2014 om 17:51
donderdag 13 maart 2014 om 17:59
quote:viva-amber schreef op 13 maart 2014 @ 17:50:
Geen persoonlijke zaken meer aan haar vertellen. waarom heeft die 'vriend' het aan jou verteld wanneer je nix met die info mag doen?
Dat lijkt mij logisch. To is zo gewaarschuwd dat ze niets meer aan die vriendin moet vertellen wat een ander niet mag weten omdat ze alles doorverteld.
Ik vind het wel netjes dat die vriend to gewaarschuwd heeft.
Geen persoonlijke zaken meer aan haar vertellen. waarom heeft die 'vriend' het aan jou verteld wanneer je nix met die info mag doen?
Dat lijkt mij logisch. To is zo gewaarschuwd dat ze niets meer aan die vriendin moet vertellen wat een ander niet mag weten omdat ze alles doorverteld.
Ik vind het wel netjes dat die vriend to gewaarschuwd heeft.
donderdag 13 maart 2014 om 18:00
donderdag 13 maart 2014 om 18:12
Hoe groot is de kans dat je vriendin het san meerdere mensen verteld heeft? Dan hoef je die vriends naam helemaal niet te noemen, dan volstaat " ik heb gemwerkt dat jij iets , wat ik in vertrouwen heb verteld, door heb verteld. Van wie ik dat heb doet er niet toe " .
Is het doorverteld als lekkere, vette, vers van de pers roddel, of zat je vriendin met hetgeen jij op haar bordje hebt gelegd?
Is het doorverteld als lekkere, vette, vers van de pers roddel, of zat je vriendin met hetgeen jij op haar bordje hebt gelegd?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
donderdag 13 maart 2014 om 18:46
donderdag 13 maart 2014 om 19:23
Dingen die geheim moeten blijven niet vertellen.
Want wat je nu gedaan hebt: jij vertelt een geheim aan je vriendin omdat je het op een of andere manier kwijt wil/ er over moet praten. Dan vertel je het tegen je vriendin, en zij mag er niet over praten. maar net als jij, moest zij ook haar verhaal kwijt, en doet dat dus, onder het diepste geheim.
Je kunt iemand niet kwalijk nemen dat haar iets niet lukt, wat jou ook niet gelukt is, want dan had je zelf wel gezwegen
Want wat je nu gedaan hebt: jij vertelt een geheim aan je vriendin omdat je het op een of andere manier kwijt wil/ er over moet praten. Dan vertel je het tegen je vriendin, en zij mag er niet over praten. maar net als jij, moest zij ook haar verhaal kwijt, en doet dat dus, onder het diepste geheim.
Je kunt iemand niet kwalijk nemen dat haar iets niet lukt, wat jou ook niet gelukt is, want dan had je zelf wel gezwegen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
donderdag 13 maart 2014 om 19:28
quote:viva-amber schreef op 13 maart 2014 @ 18:00:
Indien jij haar nu confronteert dan doe je hetzelfde als wat je haar verwijt. Kennis is macht, gebruik wat je weet zonder haar te confronteren.Vind ik onzin. Die vriendin heeft iets persoonlijks van haar doorverteld, dat vind ik iets heel anders dan iemand confronteren die jou persoonlijk heeft benadeeld. Ik vind het wel erg veel gevraagd om iemand te vertellen dat haar vriendin haar vertrouwen heeft beschaamd en dan te willen dat die persoon erover zwijgt.
Indien jij haar nu confronteert dan doe je hetzelfde als wat je haar verwijt. Kennis is macht, gebruik wat je weet zonder haar te confronteren.Vind ik onzin. Die vriendin heeft iets persoonlijks van haar doorverteld, dat vind ik iets heel anders dan iemand confronteren die jou persoonlijk heeft benadeeld. Ik vind het wel erg veel gevraagd om iemand te vertellen dat haar vriendin haar vertrouwen heeft beschaamd en dan te willen dat die persoon erover zwijgt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
donderdag 13 maart 2014 om 19:54
Het merendeel van de mensen, goede vriend(in) of niet, vindt het nu eenmaal moeilijk een geheim te bewaren of dingen voor zich te houden, zeker als het "sensationeel" nieuws is waarover ze graag eens met een ander praten. Dat iemand een goede vriendin is, maakt haar nog niet een goede vertrouwensbaak. Best mogelijk dat ze in heel veel opzichten een hele fijne vriendin is, maar niet erg sterk in het zwijgen als het om persoonlijke zaken gaat. Het is dus zaak heel goed na te denken alvorens mensen deelgenoot te maken van zeer persoonlijke dingen, immers, ook als die vriendin een fijne meid is die altijd voor je klaar staat en die altijd meeleeft, kan het nog steeds iemand zijn die er moeite mee heeft dingen voor zich te houden. Dat maakt haar geen slechtere vriendin, dat is gewoon de persoon die ze is.
Dus bedenk je alvorens allerlei persoonlijks te spuien.
Dus bedenk je alvorens allerlei persoonlijks te spuien.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
donderdag 13 maart 2014 om 20:09
quote:patchouli_ schreef op 13 maart 2014 @ 17:51:
Je vrienden niet meer vertrouwen met persoonlijke dingen.
Die vriend is net zo goed verkeerd bezig want die vertelt ook weer iets door wat hij niet door mag vertellen. Bovendien zadelt hij jou er mee op. Ik zou vriendin wel confronteren. Dan staan jullie allemaal weer quitte.Helemaal mee eens.
Je vrienden niet meer vertrouwen met persoonlijke dingen.
Die vriend is net zo goed verkeerd bezig want die vertelt ook weer iets door wat hij niet door mag vertellen. Bovendien zadelt hij jou er mee op. Ik zou vriendin wel confronteren. Dan staan jullie allemaal weer quitte.Helemaal mee eens.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet