Geld & Recht alle pijlers

Vergunning geweigerd

16-03-2014 14:54 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
De gemeente heeft mij aanvraag voor een bouwvergunning geweigerd. De reden hiervan is dat het een woning moet worden met één zijde volledig van glad. Dit past volgens de gemeente niet bij de rest van de huizen die er staan.

Nu wil ik een bezwaarschrift schrijven, maar ik weet niet goed hoe ik moet beginnen; wat ik er precies in moet zetten.

Kan iemand mij op weg helpen?
Begin eens met je argumenten op een rijtje te zetten, waarom je het niet eens bent met de beslissing. Dat kunnen argumenten zijn die te maken hebben met de regels (bv er staat nergens duidelijk omschreven wat wel en niet mag, of de gemeente heeft door eerdere communicatie de indruk gewekt dat het wel mag), of met een zwaarwegend belang dat jij zou kunnen hebben.
Misschien heeft de gemeente wel gewoon gelijk en staat het inderdaad voor geen meter.

Kun je niet de mening van anderen vragen?
Zoek goed uit wat de regels zijn en of ze duidelijk beschreven staan. Dit kun je als argument gebruiken.

Staan de huizen dichtbij of niet, dan kun je als argument gebruiken dat een moderne architectuur de buurt kan verbeteren. Bijvoorbeeld.

Beschrijf goed waarom je een huis wil met glas aan een zijde, is het milieu bewust, dan kun je dat als argument aanbrengen.
Wat je wil is dat ze hun beslissing herzien aangaande de aard van je te bouwen huis. De gemeente vindt dat de woning niet past binnen het bestemmingsplan van de wijk. Doorgaans heeft de gemeente op dit vlak vrij veel beleids- en beoordelingsvrijheid en maak je als burger weinig kans.

Je zou het kunnen gooien op het gelijkheidsbeginsel als er in jouw straat meerdere vreemde huizen staan.
Waar zit de any-key?
Ga je het winnen?

Als het uit de toon valt ga je het volgens mij niet winnen.

Maar goed, je wilt het toch proberen?...

Je probeert de punten die zij noemen te weerleggen.

Dus je probeert overtuigend te zijn dat de verbouwing zodanig uitkomt dat het geheel niet uit de toon valt.
Maar wat zegt de architect van je huis er van? Die heeft er verstand van lijkt, neem aan dat hij/zij je ook begeleidt bij het vergunningstraject.
Bel de gemeente en vraag om mondelinge toelichting.
Huur een deskundige in als je echt graag wilt winnen.
Contact opnemen met de Vereniging Eigen Huis voor advies.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:newimprovedkitty schreef op 16 maart 2014 @ 16:17:

Bel de gemeente en vraag om mondelinge toelichting.Dit lijkt me een goed begin. Als je weet waar ze precies op afhaken kun je gerichter bezwaar maken. En je hebt meteen een idee hoeveel en op welke punten je het plan aan moet passen als je bezwaar niet slaagt
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Omdat TO niet reageert, even geloept of ze in andere topics wel post.

Conclusie: laat maar zitten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven