voordelen tablet

18-03-2014 15:18 23 berichten
Goedemiddag!

Mijn laptop staat op instorten en ik geloof dat ik toe ben aan een tablet.

Graag wil ik van jullie horen wat jullie het voordeel van een tablet vinden ten opzichte van een laptop.

(Uiteraard, het formaat, gewicht, de prijs dat begrijp ik wel.)

Ik gebruik mijn laptop voor het mailen, forummen en uitzendinggemist. Ik download geen films of muziek.

Ik fotografeer wel graag en stuur ook wel eens een fotootje mee in de mail.

Ik gebruik een heel eenvoudige mobiele telefoon, die uitstekend bevalt.

Bij voorbaat dank voor jullie aandacht!

tablet of laptop

Totaal aantal stemmen: 15

Tablet? (27%)
Laptop? (7%)
Beiden? (67%)
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik beide.

Tablet of mijn foon voor op de bank, filmpjes kijken etc.

Eigenlijk doe ik daar alles op behalve echt bestanden maken/ word/etc dat is toch handiger op een laptop.

Ik zou voor beide gaan in combinatie met een smartphone.
Voor wat jij ermee wilt is een tablet ideaal.

Ik heb een ipad. Maak er de mooiste foto's mee en verstuur die heel simpel. Werkt makkelijk en snel. Ik kan er ook tv op kijken.
Een tablet vervangt een laptop niet.
Als je alleen op het forum wilt, uitzending gemist wilt kijken en mailen, dan is een tablet voldoende. Als je toch af en toe aan een word-bestand of een powerpoint moet werken, dan moet je toch echt voor een laptop gaan.
quote:Derpina schreef op 18 maart 2014 @ 15:35:

Een tablet vervangt een laptop niet.Dit.
Ben je boos? Pak een doos. En geef hem een schop, of verscheur hem. Dat lucht op.
Ik heb een tablet (samsung galaxy tab 3 ) maar ben erg blij dat mijn laptop er ook nog staat.

Wil je iets in word of hier op viva iets tikken , dan kruip ik achter mijn laptop.

Wil ik facebook , candy crush , youtube , iets kijken op tv op bed samen met partner (partner kijkt bv voetbal maar ik wil iets anders zien )e.d. dan kijk ik dat lekker op de tablet.
Een tablet vind ik makkelijk om te surfen af en toe een mailtje te typen (Ipad).

sinds kort hebben wij een Surface pro en dit is gewoon echt een kleine laptop als je gaat kijken naar wat er allemaal in dat ding zit. Excel/word en veel andere zware programma;s werken daar prima op, zelfs mijn zware tekenprogramma's. Moet wel toegeven dat een pc nog steeds prettiger werkt, maar dat heeft vooral met zithouding te maken.

Uiteraard is die wat zwaarder dan een tablet, maar je kan er letterlijk alles mee. En ook prima te doen op de bank voor het internetten.

Ik zou zeker daar eens naar gaan kijken, moet het wel in je budget passen ze zijn helaas niet heel goedkoop.
Wij hebben een iPad en sinds kort een galaxy tab 3, en de laatste bevalt me steeds beter en beter maar het vervangt mijn laptop niet. Soms zit ik gewoon fijner aan tafel met de laptop dan met de tablet op schoot.

Viva werkt bij mij prima op de tablets.

Je zou ook nog voor een Windows tablet kunnen gaan al vind ik die persoonlijk niet zo fijn als de Samsung .
Wat Derpina zegt.

Ik doe hetzelfde met mijn telefoon: mailen, forummen en een fotootje maken.

Maar toch, die enkele keer dat ik een laptop/pc nodig heb... Toch heel onhandig als ik alleen een tablet zou hebben. Ik heb ook een tablet, maar daar maak ik nou juist weer nooit gebruik van. Ik doe alles met mijn telefoon of mijn laptop.

Maak je nooit gebruik van word, excel oid?

En daarnaast zijn sommige sites uitermate tablet/smartphone onvriendelijk.

Ik zou zeker niet voor alleen een tablet gaan.
Tablet is handig voor heel veel dingen maar vervangt laptop niet, zeker niet als je veel fotografeert. Je fotografeert graag schrijf je; foto's bewerken en fotoboeken maken zijn echt dingen die ik op de PC doe.

Ook als ik een langere tekst moet typen in een e-mail (of op het Viva-forum ) doe ik dat veel makkelijker en sneller met een normaal toetsenbord.
quote:Emma95 schreef op 18 maart 2014 @ 15:31:

Voor wat jij ermee wilt is een tablet ideaal.

Ik heb een ipad. Maak er de mooiste foto's mee en verstuur die heel simpel. Werkt makkelijk en snel. Ik kan er ook tv op kijken.TO schrijft dat ze graag fotografeert. Nou is er een groot verschil tussen kiekjes maken (met een telefoon of tablet) en foto's maken. Ik heb een iPad maar om mooie foto's te maken pak ik toch echt mijn camera!
quote:Derpina schreef op 18 maart 2014 @ 15:35:

Een tablet vervangt een laptop niet.

Klopt

Tablet voor mee en lui op de bank.

Laptop is voor werken enzo. Daar heb ik ook usb-aansluitingen op bijv.
Je bent zelf een theepot
quote:dolfje schreef op 18 maart 2014 @ 16:19:

Je zou ook nog voor een Windows tablet kunnen gaan al vind ik die persoonlijk niet zo fijn als de Samsung .Waar zit het verschil in voor jou dan?
Je bent zelf een theepot
Voordeel van mijn ipad: staat continu aan, maakt geen geluid, gaat lang mee qua accu, makkelijk in gebruik, gaat mee in de trein, in bad, in de handbagage voor een stedentrip, etc.

Op mijn laptop maakt ik af en toe een excelbestand, print ik, bewerk foto's, kijk ik filmpjes die op de ipad niet willen, sommige flashsites bekijken, vakantie boeken...

Helemaal zonder laptop kan ik niet, maar ipad is veel fijner in dagelijks gebruik.
Verstuurd vanaf mijn Ipad
Tablet is prima voor forummen, filmpje, mail lezen en af en toe wat schrijven (mailtje, reactie hier).

Foto's bewerken kan, maar de beschikbare apps zijn matig.

Hou er bovendien rekening mee dat een tablet maar beperkte opslag heeft. En een apple is daarbij het beperkst omdat je er geen geheugenkaartje extra in kunt stoppen.

Ik heb zowel een laptop als een tablet. Gebruik de tablet aanzienlijk meer, maar heb mijn laptop toch echt nodig zo nu en dan.
Ik kan best zonder mn iPad maar niet zonder mn laptop.

iPad is gwn handig voor wat iedereen hierboven al noemt.

Maar voor mn werk gebruik ik mn laptop en heb ook een groot scherm dus netflix er vaak op.

Ligt er dus net aan wat je eisen zijn.
Wij hebben een tablet en een laptop.

De tablet is leuk maar ik vind de toegevoegde waarde echt minimaal. Alleen als we een paar dagen weggaan dan vind ik het handig omdat de tablet minder zwaar is dan de laptop. Zo hebben we toch een internet verbinding onderweg.

Als ik naar een congres ga vind ik het ook heel handig. Ik heb er een bluetooth keyboard bij dus ik kan makkelijk aantekeningen maken.

Verder gebruik ik de tablet eigenlijk heel weinig. De laptop typt makkelijker, de harde schijf is groter, je kan makkelijker schakelen tussen programma's en naast elkaar open hebben en je kan er gewoon veel meer mee. Ook informatie overbrengen via USB en dergelijke is een stuk makkelijker.

De tablet vind ik leuk maar geen vervanging van de laptop en achteraf gezien vind ik eigenlijk dat de prijs die we er voor hebben betaald niet in verhouding staat met de lol die we er van hebben.
Vergeten: tablet is wel ideaal om in bed films/series op te kijken. Dan is een laptop weer niet zo fijn.
quote:Derpina schreef op dinsdag 18 maart 2014 15:35 Een tablet vervangt een laptop niet.Dat ligt eraan wat je met die laptop doet natuurlijk. Als ik lees waar TO hem voor wil gebruiken kan ze best met een tablet toe, volgens mij.
Bedankt voor de reakties.

Ik twijfel nu weer.

Ik stuur graag lange mailtjes, sla foto's op en typ met 8 vingers.

Gebruik ook regelmatig Word.

quote:Beter.Laat schreef op 19 maart 2014 @ 09:00:

Bedankt voor de reakties.

Ik twijfel nu weer.

Ik stuur graag lange mailtjes, sla foto's op en typ met 8 vingers.

Gebruik ook regelmatig Word.

Vervelend he, ik denk toch dat de meeste mensen beide in huis hebben. Tablet voor gemak op de bank en surfen en een laptop voor andere zaken.

Ook wij hebben gewoon beide een surface pro, en een laptop.
En hou er ook rekening mee, dat je een laptop nodig hebt om bv een back up te maken van een iPad of muziek/foto's erop te zetten.

En zoals ik van de week mijn belasting wilde invullen, gaat niet op de iPad!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven