Mag ik even overslaan?
zaterdag 22 maart 2014 om 19:06
Mag ik de komende dagen even overslaan? Ik heb donderdag de derde chemokuur gehad en nu ben ik weer flink ziek. Nu weet ik wel dat het voor het goede doel is, maar nu ik mij zo belabberd voel, valt het niet mee om positief te zijn. Hogelijk ben ik over een paar dagen beter te pas, maar het liefst zou ik deze dagen willen overslaan. En aangezien ik toch wat afleiding nodig heb, gebruik ik het forum maar even.
zaterdag 22 maart 2014 om 19:36
Heel begrijpelijk hoor, het liefst doe je alles zelf en regel je alles even, maar dat gaat nu gewoon niet.
Wat je nu moet doen is lekker op de bank liggen en het nu op dit moment even over je heen laten komen, ook als is dat wat je absoluut niet wil nu.
En als je wilt klagen en je frustraties van je af wil schrijven, gewoon hier doen hoor.
Heel veel succes met de volgende 3 en beterschap
Wat je nu moet doen is lekker op de bank liggen en het nu op dit moment even over je heen laten komen, ook als is dat wat je absoluut niet wil nu.
En als je wilt klagen en je frustraties van je af wil schrijven, gewoon hier doen hoor.
Heel veel succes met de volgende 3 en beterschap
zaterdag 22 maart 2014 om 19:38
quote:eentje1977 schreef op 22 maart 2014 @ 19:27:
En ik moet toegeven dat ik het forum nu even gebruik voor het mopper- en klaag gedeelte.
Goed zo eentje, dat kan hier heel goed. Kunnen wij wel handelen.
Van mij mag je overslaan hoor en ik hoop dat je je heel snel weer beter voelt. Kom hier maar stoom afblazen, mopperen, klagen en hugs halen.... zoveel je nodig hebt.
En ik moet toegeven dat ik het forum nu even gebruik voor het mopper- en klaag gedeelte.
Goed zo eentje, dat kan hier heel goed. Kunnen wij wel handelen.
Van mij mag je overslaan hoor en ik hoop dat je je heel snel weer beter voelt. Kom hier maar stoom afblazen, mopperen, klagen en hugs halen.... zoveel je nodig hebt.
zaterdag 22 maart 2014 om 19:40
quote:eentje1977 schreef op 22 maart 2014 @ 19:21:
En toch, het liefst zou ik nu allemaal zelf willen doen, en niet ziek zijn.Probeer je over te geven (no pun intended ) aan de situatie. Je lijf moet hard werken, maak het jezelf zo makkelijk mogelijk. Werk mee in het traject naar je herstel, werk het niet tègen.
En toch, het liefst zou ik nu allemaal zelf willen doen, en niet ziek zijn.Probeer je over te geven (no pun intended ) aan de situatie. Je lijf moet hard werken, maak het jezelf zo makkelijk mogelijk. Werk mee in het traject naar je herstel, werk het niet tègen.
zaterdag 22 maart 2014 om 19:41
quote:[mess3,anon schreef op 22 maart 2014 @ 19:33[/message]:
Ach eentje, klaag hier maar lekker hoor. Je hebt nu gewoon een rot tijd waarbij je je nog zieker voelt door de chemo. Dan mag klagen best.
En wat fijn dat je zulke lieve en begripvolle mensen in je omgeving hebt. Zolang je dat ziet en waardeert mag je prima klagen vind ik!
Gelukkig lukt het mij meestal ook om positief te zijn, om te waarderen ik allemaal heb. Ik heb mijzelf, in positieve zin, verbaasd over mijn gevoel, letterlijk enkele minuten voor mijn operatie (het verwijderen van de tumoren). Terwijl ik moest wachten totdat ik naar de OK werd gereden, voelde ik mij zo dankbaar voor alle mooie en fijne dingen in mijn leven.
Klinkt waarschijnlijk heel zweverig, maar het is wel fijn.
Ach eentje, klaag hier maar lekker hoor. Je hebt nu gewoon een rot tijd waarbij je je nog zieker voelt door de chemo. Dan mag klagen best.
En wat fijn dat je zulke lieve en begripvolle mensen in je omgeving hebt. Zolang je dat ziet en waardeert mag je prima klagen vind ik!
Gelukkig lukt het mij meestal ook om positief te zijn, om te waarderen ik allemaal heb. Ik heb mijzelf, in positieve zin, verbaasd over mijn gevoel, letterlijk enkele minuten voor mijn operatie (het verwijderen van de tumoren). Terwijl ik moest wachten totdat ik naar de OK werd gereden, voelde ik mij zo dankbaar voor alle mooie en fijne dingen in mijn leven.
Klinkt waarschijnlijk heel zweverig, maar het is wel fijn.
zaterdag 22 maart 2014 om 19:44
quote:Ratsmodee schreef op 22 maart 2014 @ 19:40:
[...]
Probeer je over te geven (no pun intended ) aan de situatie. Je lijf moet hard werken, maak het jezelf zo makkelijk mogelijk. Werk mee in het traject naar je herstel, werk het niet tègen. Zo, dat is ook wel een goeie; ik moet het niet tegen gaan werken. Ik geloof dat ik dit zinnetje goed ga onthouden als het weer tegenzit. Bedankt voor deze wijze woorden.
[...]
Probeer je over te geven (no pun intended ) aan de situatie. Je lijf moet hard werken, maak het jezelf zo makkelijk mogelijk. Werk mee in het traject naar je herstel, werk het niet tègen. Zo, dat is ook wel een goeie; ik moet het niet tegen gaan werken. Ik geloof dat ik dit zinnetje goed ga onthouden als het weer tegenzit. Bedankt voor deze wijze woorden.
zaterdag 22 maart 2014 om 20:21
Uiteraard Eentje. Dit soort dagen mag je zeker overslaan, ook al zullen ze, hoop ik, meetellen voor je herstel.
Wil niet zeggen dat je die maar met alle liefde en zonder morren etc moet doorstaan.
Het is toch een enorme aanslag op zowel je lijf als je psyche.
Virtuele
Wil niet zeggen dat je die maar met alle liefde en zonder morren etc moet doorstaan.
Het is toch een enorme aanslag op zowel je lijf als je psyche.
Virtuele
Krijg motto niet verwijderd :-)
zaterdag 22 maart 2014 om 20:28
Ik wil even mijn bewondering uitspreken over hoe je het doet, knap hoor! Dat voelt vast niet zo voor jou, maar zo zie ik het wel. En daar heb ik heel veel respect voor
Alles uit handen moeten geven is heel erg moeilijk (weet ik uit ervaring), maar leren je er niet tegen verzetten geeft rust en ruimte voor herstel.
Alles uit handen moeten geven is heel erg moeilijk (weet ik uit ervaring), maar leren je er niet tegen verzetten geeft rust en ruimte voor herstel.
zaterdag 22 maart 2014 om 20:31
zaterdag 22 maart 2014 om 20:40
zondag 23 maart 2014 om 03:24
Je man en kinderen doen dit voor je, logisch.
En toch...
Als je je van de week minder ziek voelt koop dan een lieve kaart voor je man en kinderen ( evt voor iedereen apart eentje ) en doe die op de bus.
Hulp vanuit het gezin is logisch en vanzelfsprekend. Hulp accepteren kan heel lastig zijn. Laat op een manier die jij aankunt merken dat je het waardeert. Dank je wel zeg je vast de hele dag en meer dan je lief is.
Je kinderen kunnen een kaart oid zeker waarderen.
Laat een keer boodschappen bezorgen vanaf je bank, het scheelt je man werk
Laat een keer eten bezorgen, bijv pizza's, vinden kinderen geweldig
Met jouw boodschap ' ik kan niet veel, dit kon ik, dank jullie wel"
Laat een bos bloemen met een lief kaartje bezorgen voor man en kinderen, te regelen vanaf de bank/ je bed
Zeker voor je kinderen kan dit heel fijn zijn maar stiekem ook voor je man
Koop online iets voor je man en kinderen.
Ik ben afgelopen jaren 2x landurig uit de running geweest en heb erg op mijn kinderen en later op een nwe partner moeten terugvallen. Een andere situatie dan jij maar qua logistiek vergelijkbaar
Ik kreeg bovenstaande tips van de wijkvpk.
De kaartjes werden heel erg gewaardeerd, eten dat thuis bezorgd werd was tè hilarisch etc
En toch...
Als je je van de week minder ziek voelt koop dan een lieve kaart voor je man en kinderen ( evt voor iedereen apart eentje ) en doe die op de bus.
Hulp vanuit het gezin is logisch en vanzelfsprekend. Hulp accepteren kan heel lastig zijn. Laat op een manier die jij aankunt merken dat je het waardeert. Dank je wel zeg je vast de hele dag en meer dan je lief is.
Je kinderen kunnen een kaart oid zeker waarderen.
Laat een keer boodschappen bezorgen vanaf je bank, het scheelt je man werk
Laat een keer eten bezorgen, bijv pizza's, vinden kinderen geweldig
Met jouw boodschap ' ik kan niet veel, dit kon ik, dank jullie wel"
Laat een bos bloemen met een lief kaartje bezorgen voor man en kinderen, te regelen vanaf de bank/ je bed
Zeker voor je kinderen kan dit heel fijn zijn maar stiekem ook voor je man
Koop online iets voor je man en kinderen.
Ik ben afgelopen jaren 2x landurig uit de running geweest en heb erg op mijn kinderen en later op een nwe partner moeten terugvallen. Een andere situatie dan jij maar qua logistiek vergelijkbaar
Ik kreeg bovenstaande tips van de wijkvpk.
De kaartjes werden heel erg gewaardeerd, eten dat thuis bezorgd werd was tè hilarisch etc
Je bent zelf een theepot
zondag 23 maart 2014 om 05:32
zit in hetzelfde schuitje wanneer het op beroerd zijn aankomt, niet ernstig ziek zoals jij maar wel ziek genoeg om niet te kunnen eten van de pijn en iedere dag strontmisselijk zijn, weeg nog 43 kilo en voel me zo slap als een vaatdoek met een kleine meid van 5,5 maand, de zorg valt dus ook op mijn man die al zo hard werkt, waardoor ik mij machteloos en nutteloos voel, ik wil wat terug kunnen doen maar dat gaat niet, heel veel herkenning dus! Hoe gaat het nu met je? gebruik je medicatie tegen de misselijkheid? en heb je een beetje kunnen slapen?
zondag 23 maart 2014 om 16:29
goh, er zijn nog een hoop reacties sinds gisteravond bijgekomen.
Ik heb helaas geen goede avond gehad, helaas toch weer flink overgegeven. Daarna medicatie tegen misselijkheid en melatonine tabletten genomen, en gauw naar bed. Niet echt veel geslapen, elke beweging van mijn lijf voelde aan alsof ik weer moest overgeven.
Gelukkig heb ik het emmertje naast mijn bed niet nodig gehad.
Vandaag voel ik mij in ieder geval al iets minder misselijk. Dat wil zeggen; ik heb niet meer overgegeven en hou water, geprakte banaan en droge crackers binnen! En daar ben ik al weer heel blij mee. Er zit weer een stijgende lijn, net als in mijn humeur.
Ik heb helaas geen goede avond gehad, helaas toch weer flink overgegeven. Daarna medicatie tegen misselijkheid en melatonine tabletten genomen, en gauw naar bed. Niet echt veel geslapen, elke beweging van mijn lijf voelde aan alsof ik weer moest overgeven.
Gelukkig heb ik het emmertje naast mijn bed niet nodig gehad.
Vandaag voel ik mij in ieder geval al iets minder misselijk. Dat wil zeggen; ik heb niet meer overgegeven en hou water, geprakte banaan en droge crackers binnen! En daar ben ik al weer heel blij mee. Er zit weer een stijgende lijn, net als in mijn humeur.
zondag 23 maart 2014 om 16:33
zondag 13 april 2014 om 17:08
En zoals ik al voorspelde, kom ik hier weer even mopperen. Afgelopen vrijdag mijn vierde chemokuur gekregen en ik heb weer flink last van de kuur zelf, de bijhorende medicijnen en de bijwerkingen van die medicatie.
Tevens heb ik nu flink last van opvliegers (want in de overgang komen, dat krijg je er tijdens deze behandelingen gewoon "bij").
Helaas werd ik deze keer, in tegenstelling tot de eerdere kuren, als direct op de eerste dag behoorlijk misselijk en moest ik al op de dag van de chemo flink overgeven.
En aangezien mijn lijf heel erg druk is met het verwerken van de chemo en andere zaken, lukt slapen (zowel s'nachts als overdag) niet. Zelfs niet met melatonine (en dat lukte eerder wel tijdens moeilijke nachten/tijden).
Maar goed, ik heb de tablet maar mee naar mijn bed genomen, terwijl mijn man het zo goed opvangt met de kinderen. Daar word ik dan wel blij van.
Tevens heb ik nu flink last van opvliegers (want in de overgang komen, dat krijg je er tijdens deze behandelingen gewoon "bij").
Helaas werd ik deze keer, in tegenstelling tot de eerdere kuren, als direct op de eerste dag behoorlijk misselijk en moest ik al op de dag van de chemo flink overgeven.
En aangezien mijn lijf heel erg druk is met het verwerken van de chemo en andere zaken, lukt slapen (zowel s'nachts als overdag) niet. Zelfs niet met melatonine (en dat lukte eerder wel tijdens moeilijke nachten/tijden).
Maar goed, ik heb de tablet maar mee naar mijn bed genomen, terwijl mijn man het zo goed opvangt met de kinderen. Daar word ik dan wel blij van.