Etentje
woensdag 26 maart 2014 om 19:51
Ik heb hier ook een hekel aan. Sommige collega's zijn ook van het type "we bestellen een lekkere fles wijn" (lees : dure wijn) , drinken behoorlijk en dan zit ik daar met mijn cola light. Het ergste is dat iedereen het dan heel normaal vindt om de rekening te delen.
Als ik met vriendinnen uit eten ga, dan kijken we gewoon wie wat gegeten en gedronken heeft, niet iedereen heeft even veel geld. Ik vind het ook vervelend als iemand voor mij wil betalen, dus als het niet uitkomt financieel ga ik niet mee.
Als ik met vriendinnen uit eten ga, dan kijken we gewoon wie wat gegeten en gedronken heeft, niet iedereen heeft even veel geld. Ik vind het ook vervelend als iemand voor mij wil betalen, dus als het niet uitkomt financieel ga ik niet mee.
woensdag 26 maart 2014 om 20:32
Niet gaan en eerlijk zijn. Als je niet eerlijk wil zijn, kan je op de dag zelf ook misselijkheid veinzen ofzo. Ik vind het een privésituatie, ik vind dat je hier best over mag liegen als je dat liever hebt.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
woensdag 26 maart 2014 om 20:41
woensdag 26 maart 2014 om 20:57
quote:Maryemma schreef op 26 maart 2014 @ 20:41:
Als het al deze week is, vind ik het dan weer vrij lullig om nu af te zeggen. Je weet toch al een tijdje dat je krap zit en blijft zitten wegens afstuderen de komende maanden? Nu blijf je het steeds uitstellen waardoor de kans dat je collega's het niet waarderen steeds groter wordt.
Als het een afspraak is tussen twee of drie mensen kan ik me dat voorstellen, maar als er een heel bedrijf of hele afdeling gaat eten (ik ga er maar vanuit dat dat er dan vast meer dan vijf zijn ofzo) blijft er nog genoeg plezier voor hen over.
En voor uit eten jezelf zeker niet in de schulden steken!
Als het al deze week is, vind ik het dan weer vrij lullig om nu af te zeggen. Je weet toch al een tijdje dat je krap zit en blijft zitten wegens afstuderen de komende maanden? Nu blijf je het steeds uitstellen waardoor de kans dat je collega's het niet waarderen steeds groter wordt.
Als het een afspraak is tussen twee of drie mensen kan ik me dat voorstellen, maar als er een heel bedrijf of hele afdeling gaat eten (ik ga er maar vanuit dat dat er dan vast meer dan vijf zijn ofzo) blijft er nog genoeg plezier voor hen over.
En voor uit eten jezelf zeker niet in de schulden steken!
woensdag 26 maart 2014 om 22:45
Niet gaan, als ie het geld niet hebt, dan heb je het geld niet. Je gaat nu ook niet voor 40,- boodschappen doen of een dagje er op uit. Jammer dat je het al afgesproken hebt, maar als je geld gaat uitgeven wat je niet hebt beland je in de schulden.
Sowieso zou ik mn financiele situatie niet met iedereen delen, persoonlijk vind ik het raar dat je dat met je baas deelt.
Sowieso zou ik mn financiele situatie niet met iedereen delen, persoonlijk vind ik het raar dat je dat met je baas deelt.
woensdag 26 maart 2014 om 23:55
Bedankt voor de reacties! Vind het idd niet leuk en niet kunnen om zo kort van te voren af te zeggen maar helaas zijn er zoveel onverwachte kosten gekomen. Gelukkig heb ik geen schulden maar kan wel in het rood staan maar dit heb ik liever niet. En deze maand kom ik toch wel wat in het rood te staan.
donderdag 27 maart 2014 om 11:35
donderdag 27 maart 2014 om 11:38
quote:007washere schreef op 26 maart 2014 @ 19:50:
[...]
+1
+ ....
Het gaat niet, eerlijk zijn want ziek melden weten ze ook wel waarom je niet komt.
En als de baas je echt erbij wilt hebben dan schiet hij het niet voor maar betaalt hij het gewoon. Hij is ook waarschijnlijk ooit student geweest en weet hoe krap het is.
Zo snel mogelijk zeggen dat het financieel niet gaat.
[...]
+1
+ ....
Het gaat niet, eerlijk zijn want ziek melden weten ze ook wel waarom je niet komt.
En als de baas je echt erbij wilt hebben dan schiet hij het niet voor maar betaalt hij het gewoon. Hij is ook waarschijnlijk ooit student geweest en weet hoe krap het is.
Zo snel mogelijk zeggen dat het financieel niet gaat.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven