Experian
vrijdag 28 maart 2014 om 12:02
Heeft iemand ervaring met deze organisatie? Ik wilde een abonnement aanvragen bij Tele2, deze provider laat een check doen door Experia en ik word steeds afgewezen. Ik heb geen schulden, betaalachterstanden of betalingsregelingen voor schulden. Nu schijnt de afwijzing op adres te gaan. Hoe zit dit precies? Je kunt inzage aanvragen, ik was benieuwd of anderen hier ervaring mee hebben. Maken meer providers gebruik van Experian? (het rare is dat ik wel een vaste telefonie en internet abonnement heb bij Tele2, dit ging om mobiele telefonie).
vrijdag 28 maart 2014 om 12:57
Ik ken het wel. Je kunt in dat systeem zoeken op adres, maar meestal wordt er op naam, voorletters en geboortedatum gezocht. Je krijgt dan alleen naast de persoon in kwestie ook personen met andere voorletters, andere geboortedata te zien. En ook anderen die dat adres hebben opgegeven.
Misschien kijken ze naar de verkeerde persoon?
Wat zegt Tele2 als je ze belt om uitleg te vragen? Zeker als je al klant bent, dan weten ze zelf toch wel of je wel of niet goed betaalt lijkt me.
Misschien kijken ze naar de verkeerde persoon?
Wat zegt Tele2 als je ze belt om uitleg te vragen? Zeker als je al klant bent, dan weten ze zelf toch wel of je wel of niet goed betaalt lijkt me.
vrijdag 28 maart 2014 om 14:25
Ik kan het systeem niet inzien, je kunt alleen inzage opvragen en dat heb ik gedaan. Zoals jij het omschrijft kan ik het niet inkijken.
Ik heb geen idee wat er is, en Tele2 laat dit uitvoeren bij ieder nieuw abonnement. Dus ook bij mij nu. Heel raar, nooit meegemaakt dit. Tele2 geeft geen uitleg, ze verwijzen naar Experia die de checks doet.
Ik heb geen idee wat er is, en Tele2 laat dit uitvoeren bij ieder nieuw abonnement. Dus ook bij mij nu. Heel raar, nooit meegemaakt dit. Tele2 geeft geen uitleg, ze verwijzen naar Experia die de checks doet.
zaterdag 29 maart 2014 om 01:28
Experian doet naar mijn weten in adresgegevens. Op mijn werk is het zo dat experian de postcodes van nieuwe (als in: net aangelegde) straten aan ons doorgeeft. Verder zie ik dat onze incasso-afdeling dingen bij hen opvraagt. Ik heb geen idee welke dingen. Het lijkt me dus wel dat ze iets van jou (en mij) weten, maar wat en hoe en waarvoor? Ik heb geeeeeen idee.
zaterdag 29 maart 2014 om 01:42
zaterdag 29 maart 2014 om 16:00
@dana, uiteraard heb ik de website gelezen en heb ik gelezen hoe je informatie kunt opvragen. Ik vroeg alleen naar ervaringen van anderen. Ik vind dit best dubieus, deze maatschappij. En daarom vroeg ik me af hoe dit in elkaar steekt. Ik heb zo een andere provider gevonden, die niet met deze maatschappij werkt. Dat neemt niet weg dat ik me afvraag hoe zij te werk gaan.
zaterdag 29 maart 2014 om 16:02
quote:deepspace schreef op 29 maart 2014 @ 01:28:
Experian doet naar mijn weten in adresgegevens. Op mijn werk is het zo dat experian de postcodes van nieuwe (als in: net aangelegde) straten aan ons doorgeeft. Verder zie ik dat onze incasso-afdeling dingen bij hen opvraagt. Ik heb geen idee welke dingen. Het lijkt me dus wel dat ze iets van jou (en mij) weten, maar wat en hoe en waarvoor? Ik heb geeeeeen idee.Ik denk, als ik de website lees, dat het op adres gaat. En negatieve betalingservaringen blijven wel 8 jaar staan, dan moet je dus bewijzen dat die niet op jouw naam waren, maar een andere naam op dat adres. Dat vind ik dan wel een gedoe.
Experian doet naar mijn weten in adresgegevens. Op mijn werk is het zo dat experian de postcodes van nieuwe (als in: net aangelegde) straten aan ons doorgeeft. Verder zie ik dat onze incasso-afdeling dingen bij hen opvraagt. Ik heb geen idee welke dingen. Het lijkt me dus wel dat ze iets van jou (en mij) weten, maar wat en hoe en waarvoor? Ik heb geeeeeen idee.Ik denk, als ik de website lees, dat het op adres gaat. En negatieve betalingservaringen blijven wel 8 jaar staan, dan moet je dus bewijzen dat die niet op jouw naam waren, maar een andere naam op dat adres. Dat vind ik dan wel een gedoe.