Dagbehandeling psychische problemen
vrijdag 14 maart 2014 om 20:49
Na vele gesprekken bij maatschappelijk werkers en psychotherapeuten ben ik momenteel in dagbehandeling. Dit vind ik heel intensief en vaak lastig uit te leggen aan mensen die zelf niet in dagbehandeling zitten of hebben gezeten. Graag zou ik via dit topic in contact willen komen met mensen die ook in dagbehandeling zijn om ervaringen uit te wisselen en elkaar te steunen..
donderdag 20 maart 2014 om 13:51
parishilton: Alvast veel succes. Ik ben benieuwd hoe het met je zal gaan en hoe ze werken op de Paaz. Hopelijk blijf je meeschrijven. Fijn dat je al wat wijzer over jezelf bent geworden in de observatieperiode, dat zijn de eerste stapjes.
Zelf heb ik deze week veel testjes gekregen die ik thuis moet invullen. Ze gaan o.a. over op welke gebieden de problemen zich bij mij uiten en of ik een goede balans heb tussen spanning en ontspanning.
Zelf heb ik deze week veel testjes gekregen die ik thuis moet invullen. Ze gaan o.a. over op welke gebieden de problemen zich bij mij uiten en of ik een goede balans heb tussen spanning en ontspanning.
donderdag 20 maart 2014 om 17:11
donderdag 20 maart 2014 om 17:59
maandag 24 maart 2014 om 20:36
dinsdag 23 februari 2016 om 22:35
Graag wil ik dit topic een nieuw leven inblazen omdat ik behoefte heb aan lotgenoten.
Ik begin morgen met dagbehandeling en ben toch wel zenuwachtig.
Ik ga in dagbehandeling vanwege angstklachten die mijn leven dusdanig beïnvloeden dat ik niet meer werk en bijna mijn huis niet meer uit kom. Ik ben een paar maanden terug afgebouwd met antidepressiva die ik 7 jaar heb geslikt vanaf mijn 15e, toen had ik ook angsten maar nooit therapie gehad.
Ik hoop veel uit de dagbehandeling te kunnen leren, en dat ik niet meer aan de medicatie hoef (vanwege bijwerkingen als gevoelloosheid en sufheid). Ook volgen nog wat aanvullende psychologische onderzoeken. Uitgebreid algemeen psychologisch onderzoek gehad, maar dit gaf geen duidelijke diagnose.
Zijn er hier mensen die recent dagbehandeling hebben gehad, nu volgen of gaan volgen? Hoe stond/sta jij er tegenover?
Ik begin morgen met dagbehandeling en ben toch wel zenuwachtig.
Ik ga in dagbehandeling vanwege angstklachten die mijn leven dusdanig beïnvloeden dat ik niet meer werk en bijna mijn huis niet meer uit kom. Ik ben een paar maanden terug afgebouwd met antidepressiva die ik 7 jaar heb geslikt vanaf mijn 15e, toen had ik ook angsten maar nooit therapie gehad.
Ik hoop veel uit de dagbehandeling te kunnen leren, en dat ik niet meer aan de medicatie hoef (vanwege bijwerkingen als gevoelloosheid en sufheid). Ook volgen nog wat aanvullende psychologische onderzoeken. Uitgebreid algemeen psychologisch onderzoek gehad, maar dit gaf geen duidelijke diagnose.
Zijn er hier mensen die recent dagbehandeling hebben gehad, nu volgen of gaan volgen? Hoe stond/sta jij er tegenover?
maandag 29 februari 2016 om 11:33
Hoi Rosanna123,
Wat leuk dat je mijn topic nieuw leven in wil blazen.
Hoe is je eerste dag bevallen? Logisch dat je zenuwachtig was, dat is heel normaal.
Mag ik vragen wat je (angst)klachten zijn? Wat goed trouwens van je dat je afgebouwd bent met antidepressiva!
Tussen welke diagnoses twijfelen ze? Hopelijk heb je daar snel meer duidelijkheid over.
Zelf ben ik momenteel aan het afronden. Ik verwacht komende zomer helemaal klaar te zijn.
Wat leuk dat je mijn topic nieuw leven in wil blazen.
Hoe is je eerste dag bevallen? Logisch dat je zenuwachtig was, dat is heel normaal.
Mag ik vragen wat je (angst)klachten zijn? Wat goed trouwens van je dat je afgebouwd bent met antidepressiva!
Tussen welke diagnoses twijfelen ze? Hopelijk heb je daar snel meer duidelijkheid over.
Zelf ben ik momenteel aan het afronden. Ik verwacht komende zomer helemaal klaar te zijn.
maandag 29 februari 2016 om 15:39
Hallo Carolinetje,
Eerste dag ging goed, maar was helemaal gesloopt daarna Door alle indrukken.
Ik ben voornamelijk bang in drukke ruimtes met veel prikkels, ik raak dan snel in paniek als ik er te lang ben. Met als gevolg vermijding. Ook heb ik nog wat losse angsten zoals autorijden en sporten in een groep. Met beide slechte ervaringen dus vandaar.
Angsten zijn waarschijnlijk ontstaan Door mijn jeugd, die was erg onveilig.
Ze willen eerst uitsluiten of ik niet een vorm van autisme heb. Uit het psychologisch onderzoek kwamen wat kenmerken dus vandaar. En als dat het niet is, is het een angststoornis.
Maar er zijn wachttijden enzo.
Fijn dat je aan het afronden bent!
Hoe lang heb je er gezeten?
Heb je het gevoel dat je er echt wat aan heb gehad?
En heb jij tussendoor ook gewerkt of niet? Ik werk tijdelijk ff niet, dat lukt niet omdst het een hele drukke omgeving is.
Eerste dag ging goed, maar was helemaal gesloopt daarna Door alle indrukken.
Ik ben voornamelijk bang in drukke ruimtes met veel prikkels, ik raak dan snel in paniek als ik er te lang ben. Met als gevolg vermijding. Ook heb ik nog wat losse angsten zoals autorijden en sporten in een groep. Met beide slechte ervaringen dus vandaar.
Angsten zijn waarschijnlijk ontstaan Door mijn jeugd, die was erg onveilig.
Ze willen eerst uitsluiten of ik niet een vorm van autisme heb. Uit het psychologisch onderzoek kwamen wat kenmerken dus vandaar. En als dat het niet is, is het een angststoornis.
Maar er zijn wachttijden enzo.
Fijn dat je aan het afronden bent!
Hoe lang heb je er gezeten?
Heb je het gevoel dat je er echt wat aan heb gehad?
En heb jij tussendoor ook gewerkt of niet? Ik werk tijdelijk ff niet, dat lukt niet omdst het een hele drukke omgeving is.