Geen vrienden ..

01-04-2014 21:59 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal.

sinds ik ben verhuist 3 jaar terug heb ik amper vrienden gemaakt eigenlijk geen 1.. vroeger had ik ze wel maar toen ik 10 km verder op verhuisde had ik ineens geen vrienden meer ik ben nu 15 jaar en zit in de 3e op de middelbare iedereen denkt dat het zo goed met mij gaat maar dat is niet zo, ik word niet gepest ofzo iets en op school heb ik goede contacten maar als ik vraag of ze iets willen doen is het altijd zo van: mwa.. moet iets anders doen of heb al afgesproken.

ik doe bijna nooit iets leuks en ik ben daar kapot van, ik zit op voetbal en doe dat met plezier daar heb ik paar contacten maar niet dat ik er iets mee doe of afspreek. Ik voel me klote van binnen als ik zie op twitter bijvoorbeeld zovan: ''vnv lekker weer met de boys'' of .. ''Vanavond lekker uit!'' dan denk ik .. waarom ik niet? wat is er mis met me waarom vraagt niemand mij is een keer om iets te gaan doen. Ik zie er gewoon normaal uit ik vind me zelf niet lelijk. ik snap er gewoon niks van ik wil gewoon weer hoe het was als vroeger dat ik gewoon wat vrienden heb waar ik dingen mee kan doen en niet elke vrijdag/zaterdag avonden thuis zitten..

ik hoop dat jullie mij tips kan geven

- ricardo
Kan je niet weer contact leggen met die vrienden van vroeger? Het maakt toch niet uit dat je even moet fietsen om elkaar te zien?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
En waarom spreek je niet eens af met je voetbal vrienden om een potje te gaan ballen op bijvoorbeeld zondag. Dat kan je gewoon op het bij veldje van de club doen. De kantine is dan open en dan haal je daar wat drinken enzo.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Wat zielig voor je.

Misschien moet je het eens ergens anders zoeken dan op school.

Ik heb mijn beste vriendin leren kennen via de broer van een vriend van mijn man. Het klinkt ver weg maar zo is t wel gegaan.
En weet je, je moet gewoon eerlijk zijn tegen iemand die je kent en waarvan je weet dat die aardig is. Dan vertel je gewoon dat je graag mensen leert kennen. Je weet vast wel het type jongen dat ik bedoel. Niet de schreeuwlelijk met de grootste bek, juist niet. Het type dat rustiger is in een groep maar waar je wel van weet dat hij er vaak bij is. Dat zijn vaak jongens die jouw positie wel snappen en je dan gaan appen om mee te gaan om een balletje te trappen.
Hallo 333,

Op twitter en facebook lijkt het alsof iedereen het altijd maar leuk heeft, want mensen zetten zelden erop dat ze een pestbui hebben/een proefwerk verknald hebben/ van hun moeder om 11 uur thuis moeten zijn / enzovoort.

het maken van vrienden duurt lang.

Ik weet niet hoe vaak in de week je voetbalt, misschien kun je op andere dagen nog met mensen afspreken op een veldje, of nog een hobby erbij nemen (als je dat betalen kunt).

Vrijwilligerswerk of een baantje is ook een manier om jouw vrije tijd op te vullen.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
En ik vind je helemaal niet zielig. Dat ben je ook niet alleen je moet even weten hoe je het kan aanpakken. Je bent alleen wel op een leeftijd verhuisd dat het lastig kan zijn om weer nieuwe vrienden te maken en daar kan jij dan weer niks aan doen.
Ben je er nog? Lees je mee? Kan je er wat mee? Of zeg je: nah.... dat schiet allemaal niet op?
Je wil gevraagd worden.. dat zit er even niet in maar komt heus wel weer. Ik denk dat je er zelf opuit moet. Een leuke hobby helpt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Mijn dochter woont op ruim 8 km van school. Haar vriendinnen wonen in dezelfde plaats als school.

Ze heeft ook wel wat contacten in haar woonplaats waar ze af en toe iets mee afspreekt, maar het meeste contact heeft ze met haar vriendinnen die dus ruim 8 km verderop wonen. En dat is dus geen probleem, ja het is soms ff fietsen, maar dat vindt ze niet erg, en ze komen ook wel onze kant uit hoor.

Dus 8 of 10 km hoeft geen probleem te zijn. Waarom spreek je dan niet af met je vroegere vrienden, ook wat betreft uitgaan, al kom je met je 15 bijna nergens in. Nodig eens een aantal vrienden op vrijdag of zaterdagavond bij jou thuis uit. Dat ze wat hebben dat kan, maar toch niet altijd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven