Glitter muur
dinsdag 15 maart 2011 om 11:09
Goedemorgen!
Over 10 weken ben ik uitgerekend van mijn 2e kindje. Omdat beide kinders een nieuwe kamer krijgen, zijn we druk in de weer.
De dochter van kennissen heeft een spetterende glittermuur en dat wil ik ook! Echter, die dingen laten los (troep!) en het was vrij prijzig om te laten doen.
Nu vraag ik me af, heeft iemand een alternatief? Want ik de bouwmarkt kunnen ze me ook niet echt verder helpen.
Alvast bedankt voor de reactie! Groetjes Patricia
Over 10 weken ben ik uitgerekend van mijn 2e kindje. Omdat beide kinders een nieuwe kamer krijgen, zijn we druk in de weer.
De dochter van kennissen heeft een spetterende glittermuur en dat wil ik ook! Echter, die dingen laten los (troep!) en het was vrij prijzig om te laten doen.
Nu vraag ik me af, heeft iemand een alternatief? Want ik de bouwmarkt kunnen ze me ook niet echt verder helpen.
Alvast bedankt voor de reactie! Groetjes Patricia
dinsdag 15 maart 2011 om 11:23
Ik heb ooit een prachtige glittermuur gehad, en ik heb nog altijd lol met mijn vrienden over hoe we dit voor elkaar hebben gekregen.
Bij een hobbyzaak hebben we potjes met losse glitters gekocht. Eén persoon ging de muur verven en iemand anders stond er naast om de glitters op de muur te blazen. Wel kleine beetjes gebruiken en niet te hard blazen....
De glitters lieten wel een beetje los, maar het was een goedkope methode en stofzuigen doe je toch. Misschien dat ik er nu van die strijkvast overheen zou verven, zodat de glitters niet meer loslaten.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
PS NIet heel hard inademen als je de glitters voor je mond houdt om te blazen
Bij een hobbyzaak hebben we potjes met losse glitters gekocht. Eén persoon ging de muur verven en iemand anders stond er naast om de glitters op de muur te blazen. Wel kleine beetjes gebruiken en niet te hard blazen....
De glitters lieten wel een beetje los, maar het was een goedkope methode en stofzuigen doe je toch. Misschien dat ik er nu van die strijkvast overheen zou verven, zodat de glitters niet meer loslaten.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
PS NIet heel hard inademen als je de glitters voor je mond houdt om te blazen
dinsdag 15 maart 2011 om 11:32
De Histor heeft een speciale lijn. Voor glittermuren, metallic muren ed.
Wat ik zou doen (maar ik doe ook vaak dingen die totaal niet goed uitpakken maar daar sta ik bekend om ) is de muur de gewenste kleur verven en daarna glitters met (doorzichtige) vernis in een emmer mixen en daar dan weer de muur mee verven.
De hornbach heeft een behoorlijk assortiment qua muur uitleefheden, heb je daar al gevraagd?
Succes! Klinkt leuk! (Ik mocht het hier niet dus ben best jaloers hihi )
Wat ik zou doen (maar ik doe ook vaak dingen die totaal niet goed uitpakken maar daar sta ik bekend om ) is de muur de gewenste kleur verven en daarna glitters met (doorzichtige) vernis in een emmer mixen en daar dan weer de muur mee verven.
De hornbach heeft een behoorlijk assortiment qua muur uitleefheden, heb je daar al gevraagd?
dinsdag 15 maart 2011 om 11:36
dinsdag 15 maart 2011 om 11:50
Wij hebben ook zo iets van Histor gebruikt op zolder. Het is een soort transparant spul wat je over een (droge) geverfde muur verft of over behang. Wij hadden niet de glittervariant maar die met stukjes (vlokjes?) parelmoer. Die steken wat uit en laten inderdaad los. Lijkt me niet echt handig met krabbelende kindervingertjes. Ik zou het ook nooit weer gebruiken. Het was duur en het was een rotklus om het er nog een beetje acceptabel op te krijgen.
dinsdag 15 maart 2011 om 13:08
quote:chocolover schreef op 15 maart 2011 @ 11:32:
Even een waarschuwing: als je een muur met vernis oververft, is de kans vrij groot dat je hem daarna nooit meer kunt oververven. Muurverf druipt namelijk van vernis af.
Ik zou dan de muur eerst behangen en dan pas verven. MIsschien neutraal of gekleurd behang en dan glitters in de verf blazen zoals Runaway zegt?
Even een waarschuwing: als je een muur met vernis oververft, is de kans vrij groot dat je hem daarna nooit meer kunt oververven. Muurverf druipt namelijk van vernis af.
Ik zou dan de muur eerst behangen en dan pas verven. MIsschien neutraal of gekleurd behang en dan glitters in de verf blazen zoals Runaway zegt?
woensdag 23 november 2011 om 03:37
Ik heb er lang naar moeten zoeken, maar het resultaat is er wel naar! Uiteindelijk via Decorette besteld, "Altena Brilliant". Kon kiezen uit 5 kleuren, heb uiteraard gekozen voor roze Was met een kwartiertje klaar en zo mooi geworden! Mijn dochter van 8 wilde het ook en had nog een half emmertje over (het is een transparant goedje met glitters er in, die kun je gewoon op je muur smeren en dan is het klaar) dus die heeft nu ook 2 muren in de glitter.
vrijdag 11 mei 2012 om 15:34
Wij hebben ook glitters op onze muren. Maar hebben die bij een webshop besteld. Prachtig geworden en makkelijk aan te brengen en ook nog eens niet duur zoals bijna iedereen hier schrijft. is niet van histor maar heet heel simpel: glitters op je muur. Wij hebben het nu bijna in ons hele huis. Nu de logeerkamer ook net klaar is komt het daar ook weer op de muren. We gaan eerdaags weer bestellen. Een aantal vrienden van ons hebben het ook gebruikt. Een in de slaapkamer en de andere in de keuken. Ook zij zijn er blij mee. Wel leuk om te lezen dat er zoveel mensen toch met iets van glitter bezig zijn. Veel succes hoor allemaal.
vrijdag 11 mei 2012 om 16:26
En je meld je speciaal aan om dit te melden in een oud topic?
De website alleen al is vreselijk. Sorry hoor, ziet er heel onprofessioneel uit met die kleurtjes tekst en het lettertype bovenaan. En eh, folder schrijf je niet met een hoofdletter middenin een zin. Beiden klopt overigens ook niet, dat is alleen als het over personen gaat en niet over verf. En er staat wijzt in de tekst in het grijs ipv wijze, 12kleur aan elkaar, Eén met een hoofdletter krijgt geen accent aigu op de eerste e en sowieso is het niet nodig volgens wikipedia : Om het woord één te onderscheiden van het lidwoord een, krijgt het alleen accentstreepjes als uit het zinsverband niet kan worden opgemaakt dat het als zodanig moet worden uitgesproken.
Uit de zin is al op te maken dat het om 1 liter gaat. En een of één komt beide op 1 uit dus onnodig.
Over de bestelsite ga ik niet eens beginnen. Die blauwe vakjes waar de tekst niet in past, te onoverzichtelijk...laat maar. De site staat vol fouten en is echt niet professioneel.
De website alleen al is vreselijk. Sorry hoor, ziet er heel onprofessioneel uit met die kleurtjes tekst en het lettertype bovenaan. En eh, folder schrijf je niet met een hoofdletter middenin een zin. Beiden klopt overigens ook niet, dat is alleen als het over personen gaat en niet over verf. En er staat wijzt in de tekst in het grijs ipv wijze, 12kleur aan elkaar, Eén met een hoofdletter krijgt geen accent aigu op de eerste e en sowieso is het niet nodig volgens wikipedia : Om het woord één te onderscheiden van het lidwoord een, krijgt het alleen accentstreepjes als uit het zinsverband niet kan worden opgemaakt dat het als zodanig moet worden uitgesproken.
Uit de zin is al op te maken dat het om 1 liter gaat. En een of één komt beide op 1 uit dus onnodig.
Over de bestelsite ga ik niet eens beginnen. Die blauwe vakjes waar de tekst niet in past, te onoverzichtelijk...laat maar. De site staat vol fouten en is echt niet professioneel.