Macbook experts help!!!

02-04-2014 21:59 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve mensen,

Ik hoop dat er mensen aanwezig zijn met verstand van macbooks en software.

Ik heb zojuist een nieuwe macbook air gekocht. Ben er erg blij mee, en heb er al mijn spaargeld in geïnvesteerd. Ik had namelijk een goede laptop nodig en deze kwam dicht bij mijn wensen.

Nu is het zo dat ik office nodig heb voor de Mac.

deze kost 120 eur bij de media markt.

Voorheen heb ik altijd illegale versies gehad.

Ik vroeg mij af of het verstandig was om op deze mac weer een illegale versie te zetten ivm virussen etc. Wil liever geen risico lopen.

Moet ik er ook een virusscanner opzetten? Ik begrijp vd verkoper dat het moeilijk is om een virus te krijgen op je mac.

Dankjewel alvast!!!
Ben je student? Dan zou je het via surfsport kunnen aanschaffen.
Openoffice downloaden - gratis -

Libre office kan ook

Virussen kunnen wel erop, virusscanner wel verstandig - meeste mensen doen het echter niet op een mac.. Download je ??
Als je niet gelukkig bent, doe er dan wat aan!
Open office inderdaad. Werk nu 4 jaar op mijn Mac zonder virus scanner en nooit problemen mee gehad. Veel plezier ermee!
Open office, echt net zo goed. Hier geen virusscanner.
Dank voor jullie reacties!!!

Wat is open office??

Ja ik ben student!
Heb je wel pages? Dat is veel mooier ook kwa opmaak enzo. Je verslagen daarna opslaan als PDF dan blijft de layout hetzelfde.
Ik heb geen virusscanner op mijn Mac. Ik download wel, maar ondanks dat nog nooit problemen gehad. Pages is inderdaad een erg mooi programma, wat Chocolatechip al zei, maar bij mij op school gebruiken we bijvoorbeeld ook Powerpoint en dan heb je aan Pages niet zoveel. Dan is LibreOffice een goede optie, is beter dan OpenOffice.
Google heeft ook een aantal office apps, is gratis. Ik ben afgestapt van Microsoft Office en Open Office.
Hier ook nergens virusscanner op alle Apple apparaten (inclusief MacBook). Nooit problemen mee gehad
Oh, mijn vriend zegt dat Keynote het beste is.
Ik vond open office niet altijd goed genoeg werken (vooral als je exel gebruikt op zowel je mac als op een windows computer), dus heb Office for Mac met een studentenlicensie aangeschaft. Destijds (uit mijn hoofd) 45 euro? Maar laatst kocht mijn vriend het via surfspot en toen kostte het hem een tientje! Hij is medewerker bij een onderwijsinstelling, misschien is dat het verschil. Maar ik zou even via Surfspot kijken als ik jou was.
Hier open office, maar uiteindelijk toch 'gewone' office aangeschaft. Moest veel in bestaande documenten werken voor mn werk, en er later op een PC dan weer in verder: dat is met open office net wat onhandig. Vaak layout versprongen of andere kleine wijzigingen.

als je dat niet doet: dan is open office echt prima! gratis en bijna alle functionaliteiten die je van office gewend bent.

Hier wel virusscanner: sophos. Heb t van een vriend gekregen die nog een licentie overhad. Hij is nogal van de veiligheid, en vind computers zonder goede bescherming onacceptabel.

Virus op je mac kan namelijk wel degelijk, zeker nu mac een steeds groter marktaandeel bezit. Voor hackers wordt het nu interessant om ook Mac OS aan te vallen...
ik heb vorige week ook de air gekocht, en gewoon office erop gezet

en inderdaad. er komen moeilijk virussen op mac
Persoonlijk heb ik een hekel aan diefstal. Als je office te duur vindt, neem dan gewoon de Apple producten. Net zo goed, veel goedkoper. Of gratis tegenwoordig, meen ik.

Hoe meer mensen een mac kopen, hoe vaker je last zal krijgen van virussen. Gelukkig is het marktaandeel nog steeds erg klein, maar de Mac is absoluut niet onkwetsbaar voor virussen.
Ik gebruik al meer dan 10 jaar verschillende Macs zonder virusscanners, en nooit problemen gehad.
Op zichzelf is de OS X niet veiliger dan Windows. Bij een aantal ontwikkelingen loopt Apple duidelijk achter. De snelheid waarmee Apple reageert op veiligheidsrisico's in OS X is aanzienlijk trager dan de snelheid waarmee Microsoft reageert.

Puur technisch is de Mac iets minder veilig dan de PC. Maar praktisch is de situatie totaal verschillend: er zijn zo weinig Macs in het veld, dat het voor hackers, phishers, virus-verspreiders etc., niet een al te boeiende markt is. Het lijkt er niet op dat die situatie binnenkort gaat veranderen. Daar komt bij dat het er alle schijn van heeft dat Mac-gebruikers iets minder dom met hun apparaat omgaan, gemiddeld genomen, dan Windows-gebruikers. En het grootste veiligheidsrisico is toch echt nog steeds de gebruiker zelf.
Dank voor jullie reacties.

Openoffice heb ik zojuist gedownload maar werkt voor mij gewoon niet.

Helft van mijn bestanden is qua lay out aangepast dus ik moet office hebben.

[....]

^_^
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-04-2014 12:24
Reden: Niet toegestaan, vragen naar gratis link
% gewijzigd
Ik ken de huisregels op dit forum niet zo goed, maar het zou me wat verbazen als een uitgever van (o.a.) digitale media het prima zou vinden als via haar forum meegewerkt wordt aan diefstal van digitale media.

Misschien is het een heel nieuw concept voor je, maar als je iets niet kan betalen, kan je het niet gebruiken.
Roept nog een keer surfspot, 20 euro volgens mij daar en legaal.

Kijk eens of jouw opleidingsinstituut in het lijstje staat.
Waarschijnlijk staat pages wel gewoon op je macbook? Werkt vrijwel hetzelfde als word. Je kunt je bestanden daarmee ook opslaan als word-document. Open office ken ik niet.

Wat jusa zegt klinkt ook goed.

Een illegale versie van office lijkt me onhandig. Op de mac heb je namelijk minder snel een virus dan op een andere pc. Maar als je op een andere PC een virus hebt, zijn er veel meer tools om er vanaf te komen. Die zijn er voor mac niet/amper. Mijn man (digitaal expert) zegt altijd: met Mac heb je geen probleem, tot je een probleem hebt.

Daarom heb ik laatst ook een macbook gekocht :P. Fantastisch apparaat he. Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven