Variabele lasten.
zaterdag 5 april 2014 om 15:41
zaterdag 5 april 2014 om 15:47
Wat je nodig hebt aan variabele lasten? Nu moet ik gaan googlen wat jij bedoelt.
Voor het in kaart brengen van je vaste lasten (die een ieder zou moeten weten, maar dat terzijde) neem je alle bankafschriften van het afgelopen jaar en dan breng je deze zo in kaart. Vergeet daarbij niet de gemeentelijke belastingen mee te nemen. En zeg gelijk alle overbodige abonnementen op.
Voor het in kaart brengen van je vaste lasten (die een ieder zou moeten weten, maar dat terzijde) neem je alle bankafschriften van het afgelopen jaar en dan breng je deze zo in kaart. Vergeet daarbij niet de gemeentelijke belastingen mee te nemen. En zeg gelijk alle overbodige abonnementen op.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
zaterdag 5 april 2014 om 15:49
zaterdag 5 april 2014 om 15:55
Nee, mijn vaste lasten weet ik wel.
Maar heb je nu 600 euro nodig, dan ga je net niet dood volgens mij.
Bij 900 euro lijkt me dat je het redelijk lukt maar bijna geen kleren kan kopen of naar de tandarts kan.
En bij zo'n 1300 euro per maand, lijkt het me dat je het heel ruim en luxe hebt.
Of is dit niet juist?
Bij 900 euro lijkt me dat je het redelijk lukt maar bijna geen kleren kan kopen of naar de tandarts kan.
En bij zo'n 1300 euro per maand, lijkt het me dat je het heel ruim en luxe hebt.
Of is dit niet juist?
zaterdag 5 april 2014 om 15:58
quote:jokesloten schreef op 05 april 2014 @ 15:55:
Of is dit niet juist?Met z'n vieren?
Of is dit niet juist?Met z'n vieren?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zaterdag 5 april 2014 om 16:17
Ik weet dat het niet past. Er is altijd wel weer wat, bijv. peuter bed is te klein en er moet weer een nieuwe komen. enz.
Ik vroeg me af of andere mensen dit ook zo ervaren.
Zelf denk ik zelfs al zou ik het rustig aan doen, zo'n 400 euro per maand tekort te komen.
Maar ik hoor ook geluiden dat het gemakkelijk met 600 euro kan per maand.
Ik vroeg me af of andere mensen dit ook zo ervaren.
Zelf denk ik zelfs al zou ik het rustig aan doen, zo'n 400 euro per maand tekort te komen.
Maar ik hoor ook geluiden dat het gemakkelijk met 600 euro kan per maand.
zaterdag 5 april 2014 om 16:32
zaterdag 5 april 2014 om 16:47
quote:jokesloten schreef op 05 april 2014 @ 16:06:
Laten we dan uitgaan van de "goedkope winkels".
Als je het dan niet met 600 euro variabele lasten per maand red, dan heb je een gat in je hand.
Jij weet niet wat je aan vaste lasten kwijt bent/ nodig hebt maar je weet wel dat als dit ¤ 600,- per maand is dat je dan een gat in je hand hebt.
Ehmmm, op welke redenering is dit gebaseerd? Ik ben de logica ervan al kwijt.
Laten we dan uitgaan van de "goedkope winkels".
Als je het dan niet met 600 euro variabele lasten per maand red, dan heb je een gat in je hand.
Jij weet niet wat je aan vaste lasten kwijt bent/ nodig hebt maar je weet wel dat als dit ¤ 600,- per maand is dat je dan een gat in je hand hebt.
Ehmmm, op welke redenering is dit gebaseerd? Ik ben de logica ervan al kwijt.
zaterdag 5 april 2014 om 16:53
Mij lijkt het veel logischer om na aftrek van je vaste lasten, na daar natuurlijk kritisch doorheen te zijn gegaan wat nodig is of niet en waar je op kunt besparen, te zien wat je overhoudt. Daar zul je het van moeten doen.
Of jij nu vindt dat dat ¤ 600,- per maand zou moeten zijn of ¤ 1300,-, als je het geld niet hebt kun je het ook niet uitgeven. Doe je dat wel dan ga je de bietenbrug op oftewel gigantisch de schulden in met alle ellende van dien.
Of jij nu vindt dat dat ¤ 600,- per maand zou moeten zijn of ¤ 1300,-, als je het geld niet hebt kun je het ook niet uitgeven. Doe je dat wel dan ga je de bietenbrug op oftewel gigantisch de schulden in met alle ellende van dien.
zaterdag 5 april 2014 om 17:14
zaterdag 5 april 2014 om 17:15
Dus jij gaat er op voorhand al van uit maandelijks schuld op te bouwen? Je kan niet meer uitgeven als dat er binnen komt.
Dus in plaats van nu al te bedenken dat je schilden op gaat bouwen ga je dus leren rond te komen met wat je hebt. En niet met meer dan je hebt.
Dus in plaats van nu al te bedenken dat je schilden op gaat bouwen ga je dus leren rond te komen met wat je hebt. En niet met meer dan je hebt.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!