Note 3 trilt ook op stille modus!

06-04-2014 13:18 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga weer even de experts van dit forum raadplegen

Sinds afgelopen week ben ik de trotse bezitten van een Samsung Note 3. Geweldige telefoon, ben er helemaal blij mee Aangezien ik van Apple kom (heb altijd alles van Apple gehad, MacBook, Apple TV, iPhone, iPad) ben ik totaaaaaaal niet bekend met hoe Android/Samsung werkt en wat de opties allemaal zijn. Het was dus even uitzoeken hoe alles werkte

Maar!

Er is 1 ding waar ik niet helemaal uit kom. Ook al staat mijn toestel op stille modus, toch blijf hij trillen bij meldingen (bijvoorbeeld inkomende berichten). Dus niet in tril modus, maar echt stille modus. Ik kan nergens terugvinden waar ik dit kan aanpassen. Ondertussen raak ik bij erg trilletje erg gefrustreerd.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Ik zou je heel erg dankbaar zijn

-Google was dit keer niet mijn beste vriend, al die "oplossingen" al nagekeken, niets werkt!-
Bij profielen?
Hm... Je bent al de tweede die dat zegt. Ik heb geen profielen ... volgens mij? Waar kan ik die terugvinden?

Dit is zo erg, aangezien ik normaal echt behoorlijk digitaal onderbouwd ben
Instellingen, profielen? Ik heb geen Android dus kan het niet voor je nakijken.
Nee, helaas :( Daar staat dus niets, ook niet bij geluid. Ik ben heel ongeduldig met dingen die me niet lukken (of die ik niet kan vinden) en heb vandaag al een paar keer de neiging gehad om em door de kamer te gooien Gelukkig nog in kunnen houden, maar bij elk trilletje heb ik wel die neiging

Toch bedankt, Nemesis!
Instellingen > geluid > trillen en dan staat ie denk ik op "alleen in stille stand" of op altijd?
Ik heb de s4. Dat balkje bovenin, staan daar golfjes bij het microfoontje? Je zegt wel stille modus, maar just in case
Het Viva forum is papaja.
Je moet per programma (whatsapp, berichten, mail) aangeven of telefoon wel of niet trilt. Probleem opgelost
quote:SilverShadow schreef op 06 april 2014 @ 13:37:

Je moet per programma (whatsapp, berichten, mail) aangeven of telefoon wel of niet trilt. Probleem opgelost Dat kan maar volgens mij moeten de instellingen van de telefoon dat wel overrulen.
quote:Captain_Obvious schreef op 06 april 2014 @ 13:36:

Instellingen > geluid > trillen en dan staat ie denk ik op "alleen in stille stand" of op altijd?

Deze hele optie heb ik niet!

Ik heb bij geluid >

Volume

Intensiteit trilsignaal (maar dit geldt dan ook meteen voor tril modus en melodie, en daar klopt de tril wel)

Beltonen

Trillingen (patroon van trillen)

Standaardgeluid melding

Toon kiestoetsenblok

Aanraakgeluiden

Geluid schermvergrendeling

Trillingsreactie

Geluid bij pen (los)koppelen

Oproepen

Bericht

S Planner

Geluid bij toetsaanslag

Trillen bij toetsaanslag

Audiouitgang

Adapt Sound
quote:NymphadoraTonks schreef op 06 april 2014 @ 13:37:

Ik heb de s4. Dat balkje bovenin, staan daar golfjes bij het microfoontje? Je zegt wel stille modus, maar just in caseGeen golfjes! Echt de stille modus dus
quote:Captain_Obvious schreef op 06 april 2014 @ 13:40:

[...]

Dat kan maar volgens mij moeten de instellingen van de telefoon dat wel overrulen.Dat dacht (hoopte?) ik dus ook! Anders zou ik alles weer aan moeten passen wanneer ik de telefoon op tril modus zet.
Hoe ziet jouw instellingenmenu eruit dan?
Ik heb net even bij whatsapp gekeken en daar staat dat er geluid wordt afgespeeld bij berichten, terwijl ik geen geluid hoor.

Volgens mij werkt de s4 aardig hetzelfde als de note 3.
quote:Captain_Obvious schreef op 06 april 2014 @ 13:45:

Hoe ziet jouw instellingenmenu eruit dan?

Ik heb bij geluid >

Volume

Intensiteit trilsignaal (maar dit geldt dan ook meteen voor tril modus en melodie, en daar klopt de tril wel)

Beltonen

Trillingen (patroon van trillen)

Standaardgeluid melding

Toon kiestoetsenblok

Aanraakgeluiden

Geluid schermvergrendeling

Trillingsreactie

Geluid bij pen (los)koppelen

Oproepen

Bericht

S Planner

Geluid bij toetsaanslag

Trillen bij toetsaanslag

Audiouitgang

Adapt Sound
Volgens mij moet het het wel hebben: http://www.samsung.com/us ... 5439/46089/SCH-R680WRAXAR
Overigens is het bij mij wel zo dat ik het handmatig aan en uit moet zetten bij de stille modus. Dus dan moet je het op "nooit trillen in stille modus" zetten bij vibraties.
quote:Captain_Obvious schreef op 06 april 2014 @ 13:46:

Volgens mij moet het het wel hebben: http://www.samsung.com/us ... 5439/46089/SCH-R680WRAXARDie hele optie wat daar staat, heb ik dus niet. Echt heel bizar! (Silent mode enz enz, ik heb geen keuze voor instellingen binnen de profielen)
Instellingen, geluid, en dan het vinkje bij trillen uitzetten.

Als die al uit staat, dan moet je in de app van het bericht zelf de instelling aanpassen.

Dus bijv whatsapp:

whatsapp openen, instellingen, meldingen, trillen uit. Per onderdeel kun je het dan instellen. (bericht, groep).

Ik heb geen note, maar wel android. Dus kan zijn dat het toch weer anders gaat bij een note. Maar over het algemeen gaat het bij alle android hetzelfde.
Ik heb zojuist het trillen uitgezet bij e-mailinstellingen en hij trilt nog steeds (in stille modus). Dus het lijkt inderdaad alsof dat de instellingen bij de apps overruled, alleen kan ik nergens die instellingen wijzigen. Waaaah!
quote:roodwitblauw schreef op 06 april 2014 @ 14:04:

Instellingen, geluid, en dan het vinkje bij trillen uitzetten.

Als die al uit staat, dan moet je in de app van het bericht zelf de instelling aanpassen.

Dus bijv whatsapp:

whatsapp openen, instellingen, meldingen, trillen uit. Per onderdeel kun je het dan instellen. (bericht, groep).

Ik heb geen note, maar wel android. Dus kan zijn dat het toch weer anders gaat bij een note. Maar over het algemeen gaat het bij alle android hetzelfde.Ik heb de optie "trillen" niet eens...
Ook niet vibreren of iets wat erop lijkt?

Raar zeg.
Nope!
Bij Instellingen Mijn apparaat Geluid beltonen en meldingen is het trillen op allerlei soorten trillen te zetten (heart beat bijvoorbeeld) maar ook op stil.

Dat al geprobeerd?

En als je het volume aan de zijkant even aanpast dan krijg je een schermpje in beeld met geluid en dat teken voor instellingen. Je kan dan het geluid op zacht zetten voor meldingen etc.

Als dit niet werkt weet ij het ook niet meer. Dan zou ik even in het Engels op Google gaan zoeken
quote:NymphadoraTonks schreef op 06 april 2014 @ 14:13:

Bij Instellingen Mijn apparaat Geluid beltonen en meldingen is het trillen op allerlei soorten trillen te zetten (heart beat bijvoorbeeld) maar ook op stil.

Stil staat er niet bij, wel de verschillende trilpatronen. Geen stil :(

quote:NymphadoraTonks schreef op 06 april 2014 @ 14:13:

En als je het volume aan de zijkant even aanpast dan krijg je een schermpje in beeld met geluid en dat teken voor instellingen. Je kan dan het geluid op zacht zetten voor meldingen etc.

Ook daar niet, blijft trillen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven