Onbenullige ergernissen

06-04-2014 19:31 3137 berichten
Aan welke dingen, die eigenlijk helemaal niet zo erg zijn, kan jij je heel erg ergeren?

Ik aan mensen die 'Disney' zeggen voor Disneyland Parijs, en mensen die 'broodje' zeggen als ze een gewone boterham bedoelen.
quote:jellybelly schreef op 06 april 2014 @ 20:46:

[...]

Inderdaad. Maar wat mij betreft ook geen onbenullige ergernis, want dat is gewoon spelling dat er op achteruit gaat.

die :-)

'Welke' zeggen als er gewoon 'die' bedoeld wordt. Alle breezah-taal. "Ik als man zijnde".
quote:wardijntje schreef op 06 april 2014 @ 20:53:

Op mijn werk neem ik de telefoon aan met mijn volledige voornaam en achternaam. Ik erger me ontzettend aan klanten die dan zeggen ”hallo <voornaam>, je spreekt met meneer <achternaam>"

Óf ik ben Truus, en dan ben jij Sjaak, óf jij bent meneer de Bruin, en dan ben ik mevrouw de Vries! Ja, of als ik iemand met u aanspreek (altijd) en diegene 'je' tegen mij terugzegt. Ik mag dan misschien wel jong klinken, maar als ik u zeg dan graag ook u terug!
quote:misspoez schreef op 06 april 2014 @ 20:55:

[...]

die :-)

'Welke' zeggen als er gewoon 'die' bedoeld wordt. Alle breezah-taal. "Ik als man zijnde".Haha, ik zat serieus nog te twijfelen om het te verbeteren.
quote:jellybelly schreef op 06 april 2014 @ 20:55:

[...]

Haha, ik zat serieus nog te twijfelen om het te verbeteren.Simpel ezelsbruggetje: lidwoord DE, verwijswoord DIE (eindigt beide op E), lidwoord HET, verwijswoord DAT (beide op T).
Alle reacties Link kopieren
Het is dus ook een onbenullige ergernis.

Dat mijn buurman voor mijn raam gaat staan. Moet ik naar zijn lelijke auto kijken en ik kijk graag naar mijn eigen auto. Hij schijnbaar ook. Jaloers secreet dat ie is.
quote:misspoez schreef op 06 april 2014 @ 20:57:

[...]

Simpel ezelsbruggetje: lidwoord DE, verwijswoord DIE (eindigt beide op E), lidwoord HET, verwijswoord DAT (beide op T).Ja ik wist het eigenlijk wel hoor, maar ik dacht, ik geef iemand het genoegen om het te verbeteren
quote:missmisery schreef op 06 april 2014 @ 20:50:

Ik kan er echt niet over als mensen 'zeuven' zeggen ipv zeven. Je zegt toch ook geen 'neugen'. Het zal wel een dialect dingetje zijn, maar ik word daar echt agressief van.

Ohja en iedereen is hier altijd 'beter als jou'. Walgelijk

Dit weet ik van mijn moeder die vroeger telefoniste was: bij het doorgeven van nummers moest ze altijd "zeuven" zeggen, omdat zeven en negen bijna dezelfde klank hebben en dus verward kunnen worden.

Ik erger(de) mezelf vreselijk aan knipperende reclames naast het forum. Zie je dat steeds in je ooghoek als je zit te lezen. Gelukkig heeft mijn zoon iets ingesteld zodat ik ze niet meer zie
mensen die als ze ja zeggen en tegelijk inademen.

Er was ooit een boer bij Boer zoekt vrouw die dat deed.

En sindsdien lijkt het een plaag, had vandaag weer zo klant.
Als ik klanten opbel en ze de telefoon opnemen en vervolgens niks zeggen. Degene die opneemt moet toch eerst iets zeggen, of ben ik nou gek?

En mensen die elke zin beginnen met: "moet je eens luisteren..."
Some flies are too awesome for the wall
Mensen die bij de kassa niet zo'n tussenschotje (eh, weet je wel?) op de loopband zetten na hun boodschappen. Er zijn ergere dingen op de wereld, maar ik vind het wel stom.
Had ik maar een motto.
Wat was uw naam ookalweer?

Ik leef nog.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Dat heet een beurtbalkje, Purpie
Some flies are too awesome for the wall
quote:jellybelly schreef op 06 april 2014 @ 20:46:

[...]

Inderdaad. Maar wat mij betreft ook geen onbenullige ergernis, want dat is gewoon spelling dat er op achteruit gaat.dat is gewoon spelling dat er op achteruit gaat?
Ik erger me aan mensen die zowiezo schrijven in plaats van sowieso.
http://www.beatrijs.com/ijskast-of-koelkast/
Ik erger me dood aan een buitenlandse collega die me een zwaar Frans accent Engels praat en steeds 'excuse me' zegt als ik haar iets probeer te vertellen en ze het weer eens niet verstaat of begrijpt (andere buitenlandse collega's verstaan en begrijpen me prima, ze is de enige).

Ik vind allebei los van elkaar nog niet zo erg, maar ze zegt het ook nog eens heel geergerd en zegt het 'excuse me' ook met een verwijtend toontje alsof ik poepo praat. Dan denk ik steeds: "Muts, JOUW Engels is zwaar kut met peren, dus waarom doe je chagerijnig tegen mij als jij nota bene mij niet goed verstaat!!!".

Niet aardig en ik weet dat ik alleen mezelf er mee heb. Maar toch hé
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
quote:redhothead schreef op 06 april 2014 @ 21:12:

[...]

dat is gewoon spelling dat er op achteruit gaat? Rustig maar, rode heethoofd
quote:Trotter schreef op 06 april 2014 @ 21:14:

Ik ook!

Als je niet weet hoe je het schrijft gebruik het dan niet

(of gebruik op zijn minst de spellingscontrole!)
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:rower schreef op 06 april 2014 @ 20:37:

oto het is auto

Nee hoor, het mag allebei.

En verder stoor ik me ook aan overbodige spaties. Hier op het forum lijken het er steeds meer te worden.
Over Franse accenten gesproken.. ik moet altijd een beetje gniffelen om Fransen die 'in the biegenning' of 'dèvellop' zeggen (fonetisch dan hè...). Geen ergernis, wel onmiskenbaar een Fransman of -vrouw. :-)
quote:viavia2013 schreef op 06 april 2014 @ 20:06:

[...]

Daar heeft mijn vriendin ook zo'n moeite mee. Waarom? De straat is toch voor iedereen te gebruiken... Zij belt ook de bedrijven als er een werkbus voor haar huis geparkeerd staat!

Ja idd, alsof je van 10 stappen lopen dood gaat...

En anders bel je maar een taxi voor de laatste 5 meter .

En vriendlief vind ik op dit moment ook ff irritant, aandacht tekort
quote:may_ka schreef op 06 april 2014 @ 20:04:

O ja, inderdaad, dat broodje.

Wat is er mis met het woord 'boterham'?

(En ik ken iemand die werkelijk soms een 'plakje brood' zegt, dat is nog erger dan 'broodje'....)Wat dacht je van een plaatje ham?
quote:

Trotter schreef op 06 april 2014 @ 21:14:

quote:

Ik ook!

Als je niet weet hoe je het schrijft gebruik het dan niet

(of gebruik op zijn minst de spellingscontrole!)

:bloos: schuldig!

(Ik vind het met s'en zó lelijk en dus vermijd ik het woord meestal, maar ik vind het wel een fijn woord, zo met z'en)
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
quote:femselien schreef op 06 april 2014 @ 21:09:

Dat heet een beurtbalkje, Purpie Ah, dank je! Nooit geweten.
Had ik maar een motto.
quote:dapperedoda schreef op 06 april 2014 @ 21:20:

Over Franse accenten gesproken.. ik moet altijd een beetje gniffelen om Fransen die 'in the biegenning' of 'dèvellop' zeggen (fonetisch dan hè...). Geen ergernis, wel onmiskenbaar een Fransman of -vrouw. :-)Het vervelendst vind ik gewoon dat ze niet normaal 'excuse me' can zeggen, maar net doet of ik zo onduidelijk praat. Of misschien hoor ik dat er in, haha, kan natuurlijk ook. Meestal zijn ergernissen niet echt redelijk.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven