Puberuitspraken
zaterdag 5 april 2014 om 18:10
quote:pepersteak schreef op 05 april 2014 @ 17:06:
Schreeuwen (uit onmacht) is nooit goed maar ik vind die opmerking van je zoon nogal brutaal als ik eerlijk ben momodoe.
Ik geloof niet dat mijn zoon daar zo mee weg zou komen.
Ik vond deze opmerking niet brutaal, juist erg strak terug ( waarschijnlijk herhaalt puber de woorden van moeder/poster)
Dat kan ik van andere puberopmerkingen hier niet zeggen, ècht brutaal.
Maar dat is een andere discussie
Schreeuwen (uit onmacht) is nooit goed maar ik vind die opmerking van je zoon nogal brutaal als ik eerlijk ben momodoe.
Ik geloof niet dat mijn zoon daar zo mee weg zou komen.
Ik vond deze opmerking niet brutaal, juist erg strak terug ( waarschijnlijk herhaalt puber de woorden van moeder/poster)
Dat kan ik van andere puberopmerkingen hier niet zeggen, ècht brutaal.
Maar dat is een andere discussie
Je bent zelf een theepot
zaterdag 5 april 2014 om 18:37
Als je mijn zoon kent, zou je het echt niet brutaal vinden. Hij is direct en erg rechtvaardig. In de klas is hij het aanspreekpunt, juist door zijn goede communicatieve vaardigheden.
En ik ben uitermate trots op zijn scherpe uitspraken. Haha vandaar dat ik nooit met hem in discussie ga, hij heeft meestal gelijk en als ik overtuigt ben van mijn gelijk, komt hij met voorbeelden of onderzoeksresultaten zodat ik toch moet toegeven dat hij gelijk heeft. Het is gewoon een hele slimme puber. En dat is afentoe erg irritant.
En ik ben uitermate trots op zijn scherpe uitspraken. Haha vandaar dat ik nooit met hem in discussie ga, hij heeft meestal gelijk en als ik overtuigt ben van mijn gelijk, komt hij met voorbeelden of onderzoeksresultaten zodat ik toch moet toegeven dat hij gelijk heeft. Het is gewoon een hele slimme puber. En dat is afentoe erg irritant.
zaterdag 5 april 2014 om 19:00
[quote]momodoe schreef op 05 april 2014 @ 17:01:
Mijn zoon van 13 heeft altijd het laatste woord in huis, en helaas vaak nog gelijk ook. Hij is verbaal heel sterk, laatst riep ik keihard iets tegen hem, zegt hij heel rustig, schreeuw niet zo, ik sta naast je en mankeer nog steeds niets aan mijn oren
Ik vind dat juist een hele scherpe opmerking
Moet erg lachen om dit topic. Hier duurt het nog wel een paar jaar voor ze pubers zijn.
Mijn zoon van 13 heeft altijd het laatste woord in huis, en helaas vaak nog gelijk ook. Hij is verbaal heel sterk, laatst riep ik keihard iets tegen hem, zegt hij heel rustig, schreeuw niet zo, ik sta naast je en mankeer nog steeds niets aan mijn oren
Ik vind dat juist een hele scherpe opmerking
Moet erg lachen om dit topic. Hier duurt het nog wel een paar jaar voor ze pubers zijn.
zaterdag 5 april 2014 om 19:07
Ik moest juist wel lachen om de opmerking.
Hoezo brutaal? Dus een kind mag er niks van zeggen als een ouder ( naar het kind zijn idee) schreeuwt?
Nee das lekker.
Niks mis om als kind iets te zeggen tegen je ouders als je het ergens niet mee eens bent of terecht wil wijzen zolang het maar met respect gebeurd ( en deze opmerking valt onder de categorie humor, moet kunnen)
Hoezo brutaal? Dus een kind mag er niks van zeggen als een ouder ( naar het kind zijn idee) schreeuwt?
Nee das lekker.
Niks mis om als kind iets te zeggen tegen je ouders als je het ergens niet mee eens bent of terecht wil wijzen zolang het maar met respect gebeurd ( en deze opmerking valt onder de categorie humor, moet kunnen)
zaterdag 5 april 2014 om 20:41
quote:pepersteak schreef op zaterdag 05 april 2014 18:57 Ik vind een kind/puber die zijn moeder/vader terechtwijst per definitie brutaal maar dat zal wel aan mij liggen dan."Ik vind een kind/puber die zijn moeder/vader terechtwijst per definitie brutaal maar dat zal wel aan mij liggen dan."
Als het terecht is, vind ik het niet brutaal. Zou hij tegen mij schreeuwen, ja dat zou ik absoluut niet accepteren. Maar dat zou hij nooit doen.
Je hoeft toch niet alles maar zomaar van je ouders te accepteren? Omdat ze dan ouders zijn?
Als het terecht is, vind ik het niet brutaal. Zou hij tegen mij schreeuwen, ja dat zou ik absoluut niet accepteren. Maar dat zou hij nooit doen.
Je hoeft toch niet alles maar zomaar van je ouders te accepteren? Omdat ze dan ouders zijn?
zaterdag 5 april 2014 om 23:37
zaterdag 5 april 2014 om 23:45
quote:aviv_13 schreef op zaterdag 05 april 2014 23:37 Ik verhef mijn stem ook wel eens om bijvoorbeeld naar boven naar de kamer van mijn zoon (ETEN IS KLAAR!) . Mijn zoon bestaat het dan terug te roepen: "Schreeuw niet zo! Wat zeg je?"
Tja, dan weet ik echt niet meer op welk geluidsniveau ik een boodschap moet overbrengen...! Lachen toch
Tja, dan weet ik echt niet meer op welk geluidsniveau ik een boodschap moet overbrengen...! Lachen toch
zondag 6 april 2014 om 00:40
zondag 6 april 2014 om 00:44
quote:lemoos2 schreef op 05 april 2014 @ 01:42:
Op kamp valt mijn gsm te pletter. Kan gebeuren. Een uur later komen drie meiden naar mij toe: "Mevrouw, wij vinden het zo erg voor u..."
Ik schrik, al druk 'Wat is er? wat is er gebeurd?' roepend. Legt een van de meiden een gsm op tafel met lader zodat ik kon bellen. Zij gingen dan wel zolang met hun drietjes de resterende twee mobieltjes delen.
Alsof ik weet niet welke tragedie mij was overkomen Schattig...! Die meiden waarderen jou héél erg!
Op kamp valt mijn gsm te pletter. Kan gebeuren. Een uur later komen drie meiden naar mij toe: "Mevrouw, wij vinden het zo erg voor u..."
Ik schrik, al druk 'Wat is er? wat is er gebeurd?' roepend. Legt een van de meiden een gsm op tafel met lader zodat ik kon bellen. Zij gingen dan wel zolang met hun drietjes de resterende twee mobieltjes delen.
Alsof ik weet niet welke tragedie mij was overkomen Schattig...! Die meiden waarderen jou héél erg!
Had ik maar een motto.
zondag 6 april 2014 om 00:47
zondag 6 april 2014 om 06:43
quote:consuelabananahammok schreef op zondag 06 april 2014 00:47 Zoon zit op de bank wat voor zich uit te staren, dus ik vraag ben je je zonden aan het overdenken?
Nee, ik zit aan een chick te denken waar ik gisteren mee heb gezoend.
Ahw.... heb je een crush?
Nee dat niet, ik zit te denken hoe ze er ook alweer uit zag want ik heb echt geen idee meer.
Ohw ... oke

Dit is echt grappig.
Nee dat niet, ik zit te denken hoe ze er ook alweer uit zag want ik heb echt geen idee meer.
Ohw ... oke
Dit is echt grappig.
zondag 6 april 2014 om 08:29
quote:consuelabananahammok schreef op 06 april 2014 @ 00:47:
Zoon zit op de bank wat voor zich uit te staren, dus ik vraag ben je je zonden aan het overdenken?
Ohw ... oke
Zoon zit op de bank wat voor zich uit te staren, dus ik vraag ben je je zonden aan het overdenken?
Ohw ... oke
zondag 6 april 2014 om 12:00
Christiana:
Lemoos: Wat lief en wat waarderen die meiden jou blijkbaar, ze staan zelfs een mobieltje (lifeline) af aan jou!
Consuela: Wel erg leuk dat jullie van die vertrouwelijke gesprekken hebben!
Zelf weinig bijdehante puberopmerkingen om te delen, de puber hier is 14 maar verbaal niet zo sterk. Pubercommunicatie is hier dus vooral à la rollende ogen, slaan met de deuren en een tas dusdanig neerplanten dat iedereen er gegarandeerd zijn/haar nek over breekt.
Lemoos: Wat lief en wat waarderen die meiden jou blijkbaar, ze staan zelfs een mobieltje (lifeline) af aan jou!
Consuela: Wel erg leuk dat jullie van die vertrouwelijke gesprekken hebben!
Zelf weinig bijdehante puberopmerkingen om te delen, de puber hier is 14 maar verbaal niet zo sterk. Pubercommunicatie is hier dus vooral à la rollende ogen, slaan met de deuren en een tas dusdanig neerplanten dat iedereen er gegarandeerd zijn/haar nek over breekt.
zondag 6 april 2014 om 16:42
Ohw ... oke En misschien zit er nu een meisje in de zevende hemel "O hij heeft me gezoend, nu is het echt aan!"
Ohw ... oke En misschien zit er nu een meisje in de zevende hemel "O hij heeft me gezoend, nu is het echt aan!"
zondag 6 april 2014 om 17:08
quote:pepersteak schreef op 05 april 2014 @ 17:06:
Ik geloof niet dat mijn zoon daar zo mee weg zou komen.Ik vind het juist heel scherp van haar zoon. Waarom zou die moeder wel mogen schreeuwen en hij niet.
Ik geloof niet dat mijn zoon daar zo mee weg zou komen.Ik vind het juist heel scherp van haar zoon. Waarom zou die moeder wel mogen schreeuwen en hij niet.
zondag 6 april 2014 om 23:38
quote:lemoos2 schreef op 05 april 2014 @ 01:42:
Alsof ik weet niet welke tragedie mij was overkomen
Wat superlief!!!
En wat leuk dat sommigen hier zo'n goede band hebben dat er zelfs over dates/zoenbuddies gepraat wordt, ik was al puber als de dood dat mn mams van mn crush wist hahhhahahahahaha
Alsof ik weet niet welke tragedie mij was overkomen
Wat superlief!!!
En wat leuk dat sommigen hier zo'n goede band hebben dat er zelfs over dates/zoenbuddies gepraat wordt, ik was al puber als de dood dat mn mams van mn crush wist hahhhahahahahaha
zondag 6 april 2014 om 23:59
quote:gucciguilty schreef op 06 april 2014 @ 23:38:
[...]
Wat superlief!!!
En wat leuk dat sommigen hier zo'n goede band hebben dat er zelfs over dates/zoenbuddies gepraat wordt, ik was al puber als de dood dat mn mams van mn crush wist hahhhahahahahahaPuberzoon is heel open daar in dat is wel heel leuk, vandaar misschien ook zijn uitspraak . Weet met wie hij zoent etc. over condooms, gevoelens hoop dat het zo blijft.
[...]
Wat superlief!!!
En wat leuk dat sommigen hier zo'n goede band hebben dat er zelfs over dates/zoenbuddies gepraat wordt, ik was al puber als de dood dat mn mams van mn crush wist hahhhahahahahahaPuberzoon is heel open daar in dat is wel heel leuk, vandaar misschien ook zijn uitspraak . Weet met wie hij zoent etc. over condooms, gevoelens hoop dat het zo blijft.
maandag 7 april 2014 om 00:03
Ohw ... oke
Ohw ... oke
Had ik maar een motto.
maandag 7 april 2014 om 00:12
Zoon komt echt midden op een verjaardag dus huis vol even melden dat ik hem die dag een traumatische ervaring heb bezorgt.
Ik hoezo?
Ik moest gymmen vandaag en de gymkleren zaten nog in de droger en per ongeluk heb ik ook een onderbroek van jou meegenomen die tijdens het omkleden uit mijn tas op de grond viel.
Ik heb hem gelukkig snel op kunnen rapen voordat mijn vrienden de onderbroek van mijn moeder zagen.
Ik lachen.
Was het wel een verantwoorde onderbroek?
Staat hij op en loopt weg, komt terug met bungelend aan zijn vinger een kanten string van mij .
Zegt midden tussen de visite, nou ik weet niet wat jij hier verantwoordelijk aan vindt maar ik kan het niet eens meer een onderbroek noemen.
Okeew,in het kader ik voor schut vanmorgen, jij nu voor schut . Bedankt zoon!
Ik hoezo?
Ik moest gymmen vandaag en de gymkleren zaten nog in de droger en per ongeluk heb ik ook een onderbroek van jou meegenomen die tijdens het omkleden uit mijn tas op de grond viel.
Ik heb hem gelukkig snel op kunnen rapen voordat mijn vrienden de onderbroek van mijn moeder zagen.
Ik lachen.
Was het wel een verantwoorde onderbroek?
Staat hij op en loopt weg, komt terug met bungelend aan zijn vinger een kanten string van mij .
Zegt midden tussen de visite, nou ik weet niet wat jij hier verantwoordelijk aan vindt maar ik kan het niet eens meer een onderbroek noemen.
Okeew,in het kader ik voor schut vanmorgen, jij nu voor schut . Bedankt zoon!
maandag 7 april 2014 om 00:28
Ik was me laatst aan het omkleden en dochter van 11 zag per "ongeluk" m'n borsten. Riep ze heel verontwaardigd: mammmaaa je hebt echt grote hoooooorr! (Cup maat 80c) Ik zeg ja maar jij krijgt straks ook zulke grote. Neeee!!! roept ze ik neem wel een paar neppe hoor.
Een paar weken geleden wou ze mij wat vertellen en begon met: mam?! Je weet wel wat ongesteld z'n he?! Ik ja dat weet ik. Zij: ow ik dacht dat het een meidending was.
Een paar weken geleden wou ze mij wat vertellen en begon met: mam?! Je weet wel wat ongesteld z'n he?! Ik ja dat weet ik. Zij: ow ik dacht dat het een meidending was.
Waar een wil is, is een weg
maandag 7 april 2014 om 00:35
Oh en nog een leuke van stiefpuber.
Ik had aangegeven dat het onderhand wel eens tijd wordt aan vriend om zijn zoon eens wat bij te spijkeren in voorlichting, veilig vrijen enzo.
Welnee zei vriend hij weet dat allemaal wel.
Om dat te demonstreren aan mij roept hij zijn zoon en vraagt heel serieus:
Zoon wat kan er gebeuren met een meisje als je seks met haar hebt?
Stiefzoon bloedserieus:
Dan krijgt ze pijn...
Echt, geen voorlichting meer nodig hoor
Ik had aangegeven dat het onderhand wel eens tijd wordt aan vriend om zijn zoon eens wat bij te spijkeren in voorlichting, veilig vrijen enzo.
Welnee zei vriend hij weet dat allemaal wel.
Om dat te demonstreren aan mij roept hij zijn zoon en vraagt heel serieus:
Zoon wat kan er gebeuren met een meisje als je seks met haar hebt?
Stiefzoon bloedserieus:
Dan krijgt ze pijn...
Echt, geen voorlichting meer nodig hoor