Wat is er met me?
woensdag 9 april 2014 om 21:28
Ik voel me leeg...naar...depri...gatsie! Wat is er met me aan de hand. Flink lijnen ging me een lange tijd goed af, maar sinds een paar weken niet meer. Ben heel veel kilo's kwijt maar heb nog een hele lange weg gegaan. In de tussentijd van pil gewisseld, kan dat het zijn? Het is niet fijn, ik zie nergens meer een positief dingetje. Op mijn werk is alles matig, ben benieuwd hoe lang ik er nog kan blijven, relatie loopt niet lekker, twee jonge kinderen, waarvan ik wel geniet en heel gek op ze ben, maar drukte en tegendraadsheid kan ik slechter tegen nu, heb geen energie om ertegenin te gaan. Hoor mezelf hard praten en boos zijn, de hele dag. Vind mezelf lelijk en financieel is het ook een zooitje. Weet even niet waar ik alles vandaan moet halen en wat er aan me mankeert. Zou blij moeten zijn met de man die ik heb, maar niets is goed genoeg, ik wil meer, beter. Ik wil ook thuis verbouwen en geld om dingen te kunnen doen en kopen, blijkbaar word ik daar gelukkig van, winkelen, kleding voor de kinderen, maar er is geen geld voor. Geen enkel tv programma interesseert me ook nog, eerder wel, ik lijk overal wel heel gevoelloos naar te kijken en verder juist ieder moment in huilen uit te kunnen barsten. Er komen zelfs haatgevoelens naar boven naar een persoon in mijn omgeving die ik al jaren ken en er nu ineens allemaal nare dingen door mijn gedachten gaan die zij gedaan heeft en gezegd en gewoon hoe naar ze is en dat ik haar dit wil laten voelen, dat hoe zij is niet normaal is.
Wat denken jullie wat het is en gaat dit snel over?
Wat denken jullie wat het is en gaat dit snel over?
woensdag 9 april 2014 om 22:44
Ik lees mee... Ben de laatste tijd niet te genieten. Heb tot okt vorig jaar een mirena gehad, sinds jan aan de nep microgynon. Soms vraag ik me af of ik wacht op de lange zomer dagen maar soms denk ik idd aan de pil.
Daarnaast wel knap dat je zoveel bent afgevallen, dat zou zeker een boost moeten geven.
Daarnaast wel knap dat je zoveel bent afgevallen, dat zou zeker een boost moeten geven.
woensdag 9 april 2014 om 22:49
De pil zou het heel goed kunnen zijn.. Ik ben vorig jaar gestopt met de pil en ben me daarna heel veel beter gaan voelen! Maar misschien kan het ook een keer goed zijn om met een psycholoog te gaan praten? Heus niet iedereen die daarheen gaat heeft een zware depressie, ik ben daar zelf ook heel goed geholpen toen ik een 'langduriger dipje' had, terwijl ik daar eerst altijd vrij sceptisch over was.
donderdag 10 april 2014 om 18:30
Volgens mij wen je niet altijd psychisch aan de pil, maar dat weet ik niet zeker.. Toen ik stopte had ik pas door hoe naar ik me er door heb gevoeld, en dat was echt een paar jaar eigenlijk (maar dan wel in lichte mate hoor, maar gewoon best snel somber over het algemeen).. Ik had trouwens stediril 30, volgens mij is dat de "nep microginon" waar jullie het ook over hebben
vrijdag 11 april 2014 om 14:30
Lijnen
Jonge kinderen
financieel een zootje
relatie loopt niet lekker
werk is matig
je vind jezelf lelijk
Je wil zoveel, maar door geldgebrek kun je niets.
Misschien is het eens tijd om een plan van aanpak te maken om je leven weer op de rails te krijgen. Zorg dat je je financien op orde hebt, las een pauze in het lijnen in, investeer weer in je relatie. Denk eerder dat het aan de stress van je leven ligt dat je de handdoek mentaal nu in de ring aan het gooien bent.
Jonge kinderen
financieel een zootje
relatie loopt niet lekker
werk is matig
je vind jezelf lelijk
Je wil zoveel, maar door geldgebrek kun je niets.
Misschien is het eens tijd om een plan van aanpak te maken om je leven weer op de rails te krijgen. Zorg dat je je financien op orde hebt, las een pauze in het lijnen in, investeer weer in je relatie. Denk eerder dat het aan de stress van je leven ligt dat je de handdoek mentaal nu in de ring aan het gooien bent.
vrijdag 11 april 2014 om 14:34
Ga eens met je huisarts praten. Het kan de pil zijn. Maar je schrijft ook dat je flink bent afgevallen? Hoe heb je dit gedaan? Heb je dit wel op een verstandige manier gedaan? Wanneer je niet voldoende juiste voedingsstoffen binnen krijgt kan je ook allerlei klachten ontwikkelen.
En wanneer je te weinig eet, krijg je ook te weinig energie binnen. Niet zo raar dat je dan weinig energie meer hebt.
Daarnaast zijn er ook andere opties mogelijk. Dus ga eens praten met je huisarts.
En wanneer je te weinig eet, krijg je ook te weinig energie binnen. Niet zo raar dat je dan weinig energie meer hebt.
Daarnaast zijn er ook andere opties mogelijk. Dus ga eens praten met je huisarts.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
zaterdag 26 april 2014 om 22:18
Mijn huisarts geeft aan dat het volgens hem onmogelijk aan de pil kan liggen. Het gevoel wordt steeds erger...alleen nog maar negatieve gedachten. Iedere vriend of kennis gaat door mijn hoofd en ik bedenk me dat diegene zich echt niet afvraagt hoe het met mij gaat, dat ze niks om me geven. Voor mijn kinderen kan ik de positiviteit nog steeds vasthouden, ze zijn zo lief en vrolijk. Ik kan ook niet anders dan het hen zeker niet laten merken maar ik merk wel dat mijn lontje korter is en dat ik minder energie heb om dingen aan ze uit te leggen. Ondertussen voel ik me zo slecht...druk op mijn borst, moe, continue hoofdpijn en gespannen nek, geen levenslust meer of een vrolijke gedachte door aan iets te denken wat er nog aankomt, ik zie tegen alles op. Wat denken jullie, toch weer naar een psycholoog? Ik heb al meerdere sessies gehad, na 4 gesprekken klaar. Aan de antidepressiva?