Onbenullige ergernissen

06-04-2014 19:31 3137 berichten
Aan welke dingen, die eigenlijk helemaal niet zo erg zijn, kan jij je heel erg ergeren?

Ik aan mensen die 'Disney' zeggen voor Disneyland Parijs, en mensen die 'broodje' zeggen als ze een gewone boterham bedoelen.
quote:Purpie schreef op zondag 06 april 2014 21:29 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="femselien in "Onbenullige ergernissen"" class="messagelink">femselien schreef op 06 april 2014 @ 21:09</a>:</b>

Dat heet een beurtbalkje, Purpie </div></blockquote>Ah, dank je! Nooit geweten. Bij de appie heet het een kassabanddivider
Ik erger me aan mensen die voortdurend hun keel schrapen.Vreselijk geluid vind ik dat.Verder erger ik me aan mijn buurman die zijn auto altijd recht achter onze uitrit zet ondanks dat de hele straat vrij is.Hij heeft er zelfs al boetes voor gehad en belooft steeds beterschap maar blijft het doen.Rare snuiter.Ik erger me aan een snurkende wederhelft (maar verder is ie zo lief ) verder ook geen fan van broodjes pindakaas etende medepassagiers in de trein.
quote:ladyveraa schreef op 07 april 2014 @ 01:03:

Ik erger me aan mensen die hardop ademen. Vind dat zo irritant. Adem geluidloos of adem niet aub

Ooooh, ik hoop dat wij elkaar niet in het echt kennen want ik heb chronische hyperventilatie en een chronisch verstopte neus.

Ik begrijp 't trouwens wel, als iemand anders 't doet kan ik me er ook aan ergeren.

Broodje zal inderdaad lokaal zijn, wij zeggen dat hier ook. Boterham hoor je bijna niemand zeggen. Het heeft ook jaren geduurd voordat ik doorhad dat boterham een sneetje brood is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hierop aansluitend, sommige mensen hebben nog nooit gehoord van personal space. Ik doe soms echt een stap achteruit en zie er vast heel nerveus uit, maar wordt er zo zenuwachtig van als mensen zo dicht op me komen staan!Ik ook!! Ik heb een poosje in een winkel gewerkt en daar deden sommige klanten dit ook. Helaas deden ze dan net zo goed weer een stap naar voren als ik afstand nam en maakten we zo een rondje door de winkel
quote:dignity schreef op 06 april 2014 @ 21:43:

Ik vind het irritant dat je net als je de wasmachine aan hebt gezet, je erachter komt dat er een sok in de wasmand is blijven hangen.Ja, en altijd precies op het moment dat je het deurtje niet meer open kan maken
quote:zodalek schreef op 07 april 2014 @ 00:21:

Ik erger me aan mensen die 'mits' zeggen als ze 'tenzij' bedoelen.

Ja!

En als je het dan verbetert kijken ze je aan alsof je gek bent, omdat je toch snapt wat ze bedoelen. Nee. Nee! NEE! Ik snap niet wat je bedoelt, je zegt namelijk precies het tegenovergestelde van wat je bedoelt!
Aan mijn buurman in het kantoor naast mij die - I shit you not - om de minuut zijn neus zeer luidruchtig ophaalt. Waardoor ik dus hele dagen met m'n kantoordeur dicht zit om dat ellendige geluid maar niet te hoeven horen.
I would rather shit in my hands and clap
Als ik naar een concert ga, kan ik amper van de muziek genieten. Vreselijk nare eigenschap, maar ik erger me aan álles om me heen.

Van die huisvrouwen die eindelijk eens een avondje uit hebben en dus overdreven uit hun plaat gaan. Zaterdag nog, en deze vrouwen pakten iedereen beet die hen moesten passeren (ze stonden op de trap, ook zoiets). En de hele tijd uit de maat klappen. Aargh!

Of dat er mensen vlak voor je gaan staan.. Of als ik zit, ze zo dichtbij staan dat je hun achterwerk praktisch in je gezicht heb. O, wat naar!
quote:dignity schreef op 06 april 2014 @ 21:43:

Ik vind het irritant dat je net als je de wasmachine aan hebt gezet, je erachter komt dat er een sok in de wasmand is blijven hangen.Ja vreselijk irritant, zeker als het de witte was is die veel minder vaak gedraaid wordt als de gekleurde was en al die tijd zit die eenzame witte sok me aan te staren uit het "eenzame sokken"-mandje.
Ik erger mij aan mijn nieuwe stofzuiger, die sist namelijk, terwijl hij wel goed stofzuigt..

Ik erger me ook aan dat de autopapieren van de auto van mijn moeder weg zijn terwijl mijn broer en ik de auto ivm omstandigheden meestal alleen gebruiken.Ik verdenk mijn broer ervan dat hij die papieren heeft kwijtgemaakt, en hij mijn moeder en mijn moeder denkt weer dat ik ze in huis heb liggen.Al die stomme papieren ook die je moet bewaren grr
quote:Penelopeia schreef op 06 april 2014 @ 21:43:

[...]

Ik zeg dan gewoon 'Nee' haha

'Houdt u van dieren?' 'Nee'

'Bent u tegen kindermishandeling?' 'Nee'

'Bent u tegen het doodknuppelen van zeehondjes?' 'Nee'

'Vindt u mensenrechten belangrijk?' 'Nee'

Niet dat ik dan de waarheid spreek, maar je bent er wel lekker snel vanaf.

Briljant idee, die onthoud ik.

Mijn vriend heeft een irritante, ik weet ook pcies wanneer die het gaat zeggen: dan vraag je hem wat en dan zegt hij steevast 'dat weet ik zo niet uit mijn hoofd'... GRMMMBBBLLLL DAN SCHRIJF JE HET IN SPIEGELSCHRIFT OP JE BIL NOU GOED...
quote:Nemesis. schreef op 07 april 2014 @ 08:06:

[...]

Ik ook!! Ik heb een poosje in een winkel gewerkt en daar deden sommige klanten dit ook. Helaas deden ze dan net zo goed weer een stap naar voren als ik afstand nam en maakten we zo een rondje door de winkel jaaaa! Hier precies hetzelfde! Op den duur stond ik dan bijna tegen de muur aan en zij inderdaad maar naar voren stappen! Of mensen die dan hun hand op je schouder leggen en naar voren leunen Hou ik helemaaaaaaal niet van!
quote:Zusenzoo schreef op 06 april 2014 @ 20:02:

Dat mijn buurman altijd voor onze deur parkeert en niet voor de zijne.Ja! Dit! Maar nog meer stoor ik me eraan dat ik me eraan stoor! Want ik heb niet eens een auto dus wat maakt het uit? Maar dan weer: de buurvrouw heeft ook gewoon een parkeerplaats voor haar eigen huis dus waarom staat haar auto niet daar? Waarom moet die voor mijn huis altijd?!?! Maar waaaaaarom stoort het me dat hij er altijd staan? Whaaaaaa ik kom daar dus niet uit he!

Maar als ik een keer een auto geleend heb en die parkeer ik voor mijn eigen huis dan denk ik altijd even: ha! Mooi dat buuv daar nu niet kan staan!

En dan stoor ik me weer aan mezelf, dat ik kennelijk zo kinderachtig ben.
Zeg maar Spijker.
Ik ook dus, zo onbenullig, waarom erger ik mij er zo aan!
Ik denk dat het ook is dat ze me altijd in de gaten zit te houden. Ik heb het idee dat ze stiekem bij mij naar binnen probeert te gluren als ze in of uit haar auto stapt. Ergens verdenk ik haar ervan die auto voor mijn raam te zetten, alleen maar zodat ze beter naar binnen kan kijken.

Spionne die het is.
Zeg maar Spijker.
Mensen die nootjes in het openbaar vervoer eten. Ik weet dat je net een hele dag gewerkt heb maar moet je dan echt een half uur lang eten? Eerst de tas open *knip*klak* dan het plastic zakje eruit *ritsel*ritsel* en dan een nootje *krak*krak*krak*krak. Als ze geen nootjes heeft heeft ze zoute sticks. Waarom kan ze niet iets nemen wat minder knarst? Waarom kan ze niet na een kwartier ophouden? Waarom zit ze altijd in het midden van de bus? Dankzij de nieuwe stillere bussen van tegenwoordig hoor je haar nu zelfs kraken als je met je muziek op aan het begin of einde van de bus zit.
Bij mij doen ze het alleen om zichzelf te showen en inderdaad ook om te kijken wat ik nou dan wel niet allemaal doe, met al die kinderen in 1 huis.
Dat van die wasmachine ken ik, dat is heel erg.

Wat ik verder gruwelijk vindt: in een winkel van die omaatjes die dan een zak drop of weet ik veel wat pakken en vervolgens een kwartier gaan staren naar die zak, 100.000 x omdraaien enz. GRRRR....
Mijn kind heeft moeite met leren want hij heeft dislectie, euhhh misschien is het gewoon een kind wat moeite heeft met leren. Waarom moeten ouders zich verschuilen als het blijkt dat ze niet een heel slim kind hebben.
quote:momodoe schreef op 10 april 2014 @ 08:40:

Mijn kind heeft moeite met leren want hij heeft dislectie, euhhh misschien is het gewoon een kind wat moeite heeft met leren. Waarom moeten ouders zich verschuilen als het blijkt dat ze niet een heel slim kind hebben.Ik wil niet flauw doen, maar het is dyslectie. Ga je je daar serieus aan ergeren? Het kan best zo zijn dat deze ouders inderdaad een kind hebben dat niet goed kan leren. En dat is als ouder dan best heel confronterend lijkt me. Als die ouders de behoefte hebben om zich te verschuilen om dat te verwerken, lijkt me toch niet iets om je aan te ergeren.
quote:netniet schreef op 10 april 2014 @ 09:02:

[...]

Ik wil niet flauw doen, maar het is dyslectie. Ga je je daar serieus aan ergeren? Het kan best zo zijn dat deze ouders inderdaad een kind hebben dat niet goed kan leren. En dat is als ouder dan best heel confronterend lijkt me. Als die ouders de behoefte hebben om zich te verschuilen om dat te verwerken, lijkt me toch niet iets om je aan te ergeren.dyslexie
Oh, de kassa... kunnen we daar een apart topic over openen?

Ik vind het zo vervelend dat mensen hun boodschappen op de band leggen, het dan langs de caissière gaat maar dan niet direct gaan inpakken! Dus lekker wachten tot dat kleine beetje plaats naast de kassa vol staat, betalen en dan inpakken. En dan kun jij gaan wachten tot jij je boodschappen kunt inpakken, en je haasten ook nog. Hele opstopping, grrrr!

Onlangs stond ik bij de mandjeskassa en was een vrouw druk aan het babbelen met de caissière, om vervolgens een blik op mijn zwangere buik te werpen en te zeggen: 'oh, jij hoeft voorlopig nog niet te bevallen hè?' om vervolgens weer vrolijk door te gaan zonder haar boodschappen in te pakken. Schiet. toch. verdomme. OP! Nee, ik mag nog 9 weken, maar ik ben wel graag op tijd thuis, net als ieder niet - zwanger persoon.
Haha o heerlijk deze site! Ik ben zwanger en ergernis nummer 1 is wel mensen die aan mn buik zitten.....Blijf af! MIJN buik, MIJN baby! Ik zit ook niet zomaar aan jou! en nummer 2: Mensen die vragen of mn vriendje het ook leuk vind dat hij vader wordt....Ik ben 30, en getrouwd......Mn man vind het inderdaad super leuk, mn vriendje wat minder ;)
Over vriendje gesproken. Vrouwen van 40+ die het over vriendinnetjes hebben. Als ze hun eigen vriendinnen bedoelen. Grrrr...
De mannen op het terras van een café, waar ik altijd langs moet om boodschappen te doen. Altijd hebben ze wel een stomvervelend, zogenaamd ‘leuk’ commentaar tegen passerende vrouwen; een aantal is ’s middags al teut. Loop je daar langs, te sjouwen met je tassen en je voelt die röntgenblikken op je gericht. Ik weet dat je dan stoïcijns door moet lopen maar eigenlijk heb ik zin om ze met een paar blikjes te bekogelen en dan die stomverbaasde smoelen te zien. En ik verpof het ook om een heel eind om te lopen om hen te vermijden. + Ik ben zo iemand die pas thuis, als het te laat is, allerlei gevatte, bijdehante antwoorden bedenkt. Grrrr.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven