Onbenullige ergernissen

06-04-2014 19:31 3137 berichten
Aan welke dingen, die eigenlijk helemaal niet zo erg zijn, kan jij je heel erg ergeren?

Ik aan mensen die 'Disney' zeggen voor Disneyland Parijs, en mensen die 'broodje' zeggen als ze een gewone boterham bedoelen.
Ik irriteer me ook, als ik in de wachtkamer van bijvoorbeeld de huisarts, even rustig op mijn iPhone de krant wil lezen, of gewoon wil forummen, dat er dan mensen een praatje willen maken. Laat me met rust, ik wil gewoon rustig met mijn iPhone zitten.
quote:momodoe schreef op 11 april 2014 @ 17:27:

Ik irriteer me ookJe kunt je alleen aan iets ergeren. Of iets irriteert je.
quote:momodoe schreef op 11 april 2014 @ 17:27:

Ik irriteer me ook, als ik in de wachtkamer van bijvoorbeeld de huisarts, even rustig op mijn iPhone de krant wil lezen, of gewoon wil forummen, dat er dan mensen een praatje willen maken. Laat me met rust, ik wil gewoon rustig met mijn iPhone zitten.

Dat mag rustig uitgebreid worden naar de kassajuffrouw die wil praten over het weer, de kapper die de laatste roddels wil delen...

Zelfs als je ostentatief gaat zitten lezen/oortjes in hebt blijven sommige mensen gewoon tegen je aan kwaken
quote:Trotter schreef op vrijdag 11 april 2014 18:15 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="momodoe in "Onbenullige ergernissen"" class="messagelink">momodoe schreef op 11 april 2014 @ 17:27</a>:</b>

Ik irriteer me ook</div></blockquote>Je kunt je alleen aan iets ergeren. Of iets irriteert je. Oh? Ik spreek het al jaren zo uit, zal ook streekgebonden zijn...
Streekgebonden? Ik irriteer me is grammaticaal echt fout.
Ik heb me vandaag ook geërgerd. Aan alle chagrijnige gezichten om me heen en aan de mensen die zo met zichzelf bezig zijn dat ze vergeten dat er ook nog andere mensen zijn. Bij de kassa van de supermarkt kan er geen vriendelijk woord af, bij de kassa van de kruidvat rennen mensen van achter uit de rij naar de zojuist opengegane kassa terwijl er toch echt gezegd is "de eerstvolgende". Ik vind dat zo asociaal. Volgende keer ga ik er eentje pootje haken. Vervolgens een man voor me die midden op straat gezellig in de weg staat, duidelijk met zn neus in zn telefoon, ik zal eromheen lopen, loopt hij ineens weer door en loopt mij daarbij gewoon bijna ondersteboven. En dan haal je tussen de middag een broodje bij de plaatselijke bakker, het is druk, gaat mevrouw in kwestie het broodje smeren zonder haar handen even te wassen. Lekker fris hoor! owwww!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind trendy woorden stom.

Ik vind trends sowieso al een beetje stom als ze niet echt mooi of leuk zijn. En zo vind ik dat ook met trendy woorden.

Zoals "setje" als het om mensen gaat. "die vormen samen een setje". Belachelijk.

Of tegenwoordig maken mensen "selfies". Ja hoor, alle schapen praten er nu over.......

Durven mensen niets eigens meer te hebben of te houden? Hun eigen gang gaan?
O ja die selfies! O verschrikkelijk, 'kom gaan we even een selfie maken' rot op met je selfie!

En al die nieuwe woorden zoals, awkward, friendzone, swag en zo zijn er nog meer.

Doe normaal en praat normaal, en niet Engelse woorden met Nederlandse woorden mengen.
quote:fleetfox schreef op 11 april 2014 @ 16:08:

Mayo is een stuk dikker van structuur dan ketchup... de enige verklaring die ik er voor kan geven.

De pareltjes van vandaag:

- ik reed zojuist achter een auto die 10 (!) km per uur reed door ons dorp. Kun je met de versnelling in de 1, zonder je voet op het gaspedaal lekker bumperkleven... Echt, rijd toch door!

- mijn man legt altijd zijn telefoon op het dressoir, waar een schaal op staat waar de sleutels en mijn mobiel in liggen. Behalve: zijn telefoon. Altijd ligt dat ding er nét naast! Waarom gooi je dat dan niet IN de schaal?

- en: dat mensen altijd moeten verkondigen dat ze een iPhone, een Apple tablet of een Samsung hebben. Ik noem ze gewoon een mobiele telefoon of een tablet, of een laptop. Mensen vinden tegenwoordig die hippe merken zó bij hun geweldige status passen, dat ze het er al-tijd bij moeten zeggen. Ik word er gestoord van.

- en over het turen op schermpjes niet te zwijgen. Zie je iemand net plaatsnemen in een wachtkamer en hup! daar komt die iPhone of Samsung weer. Tijdens mijn IVF behandelingen praatte niemand met elkaar, iedereen turen op die schermen. Was blij dat ik mijn man altijd bij me had.Dat doe ik bij mijn telefoon en laptop ook. Maar mijn ipad heet nou eenmaal ipad.
Die selfies vind ik een beetje sneu.

Aan de lopende band zijn er mensen die op Facebook selfies plaatsen. Hou op met die eigengeilerij.
quote:mrssippie schreef op 11 april 2014 @ 19:42:

Ik heb me vandaag ook geërgerd. Aan alle chagrijnige gezichten om me heen en aan de mensen die zo met zichzelf bezig zijn dat ze vergeten dat er ook nog andere mensen zijn.

Ja maar ik heb ook wel eens gehad dat ik net van een onderzoek in het ziekenhuis kwam, nog geen uitslag had, en dan zit je misschien een beetje nadenkend in de tram, kan ook uitgelegd worden als chagrijnig maar je bent soms gewoon in jezelf gekeerd om een reden. En dan niet zo op anderen gericht.

Bij de kassa van de supermarkt kan er geen vriendelijk woord af, bij de kassa van de kruidvat rennen mensen van achter uit de rij naar de zojuist opengegane kassa terwijl er toch echt gezegd is "de eerstvolgende". Irritant idd. Ik heb wel eens gezegd: zó mevrouw, u komt er wel gezellig bij staan maar u bent wel de laatste hoor! Dat hielp.
Ik erger me aan mensen die "zo ie zo" typen. Why? Of aan: nieuwschierig. Mensen die constant zeggen: ….. is een feit. Mijn nieuwe auto is een feit. "Me mannetje/ventje/hubbie. Ik ga na de dokter ipv naar". Vast al heel vaak genoemd, maar zo vreselijk dat ik het nogmaals benoem.

Ook populair en irritant: "heul" ipv heel.

Argh
.
Ik erger me aan volwassen mensen die het over hun "mama" of "papa" hebben.

Zeg dat gewoon ma of pa.
Wat ik ook vreselijk vind; helegaar.

Ik zie het hier dikwijls langskomen en ik snap het gebruik ervan niet.
quote:poeziewoezie schreef op 11 april 2014 @ 20:37:

Zeg dat gewoon ma of pa.

ik vind dat wel iets vertederend hebben

trouwens, als je je ouders mama en papa noemt, waarom zou je het dan plots hebben over 'ma en pa'?

dan kan je beter gewoon 'mijn moeder en vader' zeggen.

ik erger me aan mensen die 's morgens in de gangen van het treinstation zich niet houden aan de gebruikelijke 5,5 per uur die iedere pendelaar stapt, maar gezapig slenteren.

en nog erger: al keuvelend.

en toppunt: goedgehumeurd
quote:Tomatensoep schreef op 11 april 2014 @ 20:01:

Dat doe ik bij mijn telefoon en laptop ook. Maar mijn ipad heet nou eenmaal ipad.De merkaanduiding is iPad, maar het is gewoon een tablet.
Fietsers die bij het stoplicht zó ver doorrijden dat ze voorbij het stoplicht staan en dan dus niet zien dat het groen wordt en daarom alsnog als laatste weg zijn. Echt zoooooooo sulllig...
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
quote:sinnombre schreef op 11 april 2014 @ 20:40:

Wat ik ook vreselijk vind; helegaar.

Ik zie het hier dikwijls langskomen en ik snap het gebruik ervan niet.

Ik vind het juist wel leuk.

Nog fraaier; 'helegans'
Ik vind trendy een stom woord. Als iets trendy genoemd wordt is het meestal helemaal niet trendy. Yuk.
quote:poeziewoezie schreef op 11 april 2014 @ 20:37:

Zeg dat gewoon ma of pa.Dat vind ik nog net kunnen, maar wat echt niet kan is mensen die zichzelf papa of mama noemen. Je bént geen papa of mama, maar vader of moeder. Je kan alleen maar zo worden genoemd door je kinderen!!!
quote:fleetfox schreef op 11 april 2014 @ 16:08:

- en over het turen op schermpjes niet te zwijgen. Zie je iemand net plaatsnemen in een wachtkamer en hup! daar komt die iPhone of Samsung weer. Tijdens mijn IVF behandelingen praatte niemand met elkaar, iedereen turen op die schermen. Was blij dat ik mijn man altijd bij me had.Guilty as charged. Ik doe dat ook altijd in de wachtkamer van de IVF-poli. Ik voel me altijd erg ongemakkelijk, ik kan het nog net opbrengen om de mensen die er al zitten te groeten.
quote:mwaris schreef op 12 april 2014 @ 14:45:

[...]

Dat vind ik nog net kunnen, maar wat echt niet kan is mensen die zichzelf papa of mama noemen. Je bént geen papa of mama, maar vader of moeder. Je kan alleen maar zo worden genoemd door je kinderen!!!En toch stel ik me vaak zo voor, als ik bijvoorbeeld naar de opvang van de kinderen bel om iets vragen. Ik heb mijn achternaam gehouden en mijn kinderen hebben dus een andere achternaam. Dan zeg ik vaak, met *mijn eigen naam*, de moeder van * naam zoon/dochter*. Sterker nog, van sommige vrouwen die ik op de school van mijn kinderen zie, weet ik niet eens hoe ze heten, maar wel dat de ze moeder van Pietje of Marietje zijn. En ik noem mezelf ook wel eens de vrouw van *naam man*, omdat bijvoorbeeld collega's van mijn ma anders echt niet weten wie ik ben.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Voetgangers hier in het dorp kijken echt niet uit, ze lopen gewoon de straat op zonder even naar links en rechts te kijken. Dit heb ik al eerder gezegd, maar gisteren fietste ik weer bijna twee mensen die aan die zo vanachter een busje de straat opliepen, dus erger ik me weer.

Volgens mij ben ik de enige hier die zich aan verkeersregels houdt.

Normaal erger ik me aan mensen die elke dag tientallen foto's van hun kinderen plaatsen, maar vandaag plaatste ik zelf wat foto's van mijn kat, wat misschien wel net zo irritant is. Oeps.
Belle, jezelf introduceren als 'de moeder van...' is wat anders dan over jezelf spreken als 'mama van...'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven