het wordt me teveel

15-04-2014 00:17 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een zorgenkindje, instanties over de vloer vanwege me autisme en gezeur op dochter haar school

Daarnaast is het vooral de laatste tijd ziekenhuis in ziekenhuis uit

Wil nu een x wat rust hebben me kop stroomt over

Hoe kan ik dit aanpakken
quote:miszlady schreef op 15 april 2014 @ 07:35:Een kind met autisme opvoeden is een opvoeding plus.Zoals ik de OP lees, is het de moeder die autisme heeft.
Als je al een x je kind bent kwijtgeraakt en dan vervolgens de instanties liever kwijt dan rijk bent en dingen classificeert als "gezeur" dan is er echt heel wat mis. Eens met mijn voorgangers: probeer instanties en school niet te zien als vijanden/zeikerds maar als partners. Neem ze serieus en ga aan de slag met jezelf en je gezin.
quote:oogappeltje schreef op 15 april 2014 @ 02:20:

....prutsreactie....

Hoe vaak denk je dat jij een TO denkt;" jeetje, die heeft echt helemaal gelijk? Ik ben echt een waardeloze tokkie! Ik ga meteen het advies opvolgen!" als je start en eindigt met zo'n waardeloze opmerking?

Juist. Nooit. Je overtuigt helemaal niemand en er is geen mens op aarde die je advies dan ter harte neemt met zo'n gebrekkige manier van communicatie. 'Roepen' en 'schelden' is niet iemand overtuigen.

Je overtuigt de rest hooguit van je eigen tekortkomingen. Maar iets van je aannemen zal niet snel gebeuren. Misschien kun je je wat meer verdiepen in een manier waarop je je booschap kunt brengen zodat mensen wel genegen zijn verder naar je te luisteren ipv 'mentaal compleet bij je uit te checken' na je allereerste eerste zin en de rest meteen naast zich neer te leggen. Zal je echt geen windeieren leggen.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Lieve To, je hebt een zorgenkindje, hebt het zelf ook niet makkelijk ivm je autisme en een opvoeding waar je zo goed als alleen voor staat en er helemaal doorheen. Het is juist zaak om de hulp die aangeboden wordt aan te pakken voor er dingen nog meer gaan escaleren en de organisaties juist besluiten het kindje weg te halen. Die instanties zijn al in jullie leven en gaan nu exht niet meer vanzelf weg. Ook niet als je niet zo veel zegt. Ze zijn niet gek natuurlijk. Voor je gezin is het ook beter te laten zien dat je mee wilt werken en dit ook actief doet.

Wat je nu doet is zeggen dat je er door heen zit, en de hulp niet accepteren. De instanties gaan op een gegeven moment dan zelf actief schakelen en dat is wel het laatste wat je wilt.
To heb je hulp van familie of kunnen vriendinnen helpen? Lijkt me ook niet fijn om steeds in de gaten gehouden te worden door instanties maar hebben ze gelijk?

Zien ze dat je er doorheen zit en maken ze zich zorgen om jou? Zorg in dat geval dat ze zich geen zorgen meer hoeven te maken en regel zelf een goed netwerk en voldoende rust.

En waarom voel je je niet thuis in dit huis, ik zou daar ook nerveus van worden als het niet mijn eigen vertrouwde omgeving is dus jij zal dat wel helemaal hebben met jouw autisme kan me heel goed voorstellen. Kunnen jullie geen fijne eigen plek krijgen.

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-04-2014 09:47
Reden: Op de man spelen
% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-04-2014 09:10
Reden: Op de man spelen
% gewijzigd
Ivattje ik heb je gestaft
quote:sandt schreef op 15 april 2014 @ 09:06:

Ivattje ik heb je gestaft

Ik ook. Zijn de moderator's vandaag vrij?
Is zo te zien al opgelost
TO, je kunt het gezeur vinden van school en de instanties, maar niets doen zal weer leiden tot uithuisplaatsing. Dan ben je ook van het gezeur af, maar dat wil je niet.

Dus blijft over om er mee aan de slag te gaan. Dat hoort bij het opvoeden van kinderen. Dat gaat niet altijd makkelijk, het is veel werk. Dus aan de slag met de instanties en laten zien dat je voor je kinderen gaat met alles dat daarbij hoort.
quote:Ikhierhuh schreef op 15 april 2014 @ 09:09:

[...]

Ik ook. Zijn de moderator's vandaag vrij?Jij hebt een stukje van oogappeltje geqoute, misschien kun je dat zelf even weghalen, want de moderators vergaten dat dus weer, net als in het andere topic!
De instanties stellen het belang van het kind voorop. Als zij signalen krijgen dat een ouder niet of moeilijk in staat is om daarin te voorzien, dan springen de instanties dus in.

Het is niet voor niets dat je oudste kind uit huis was geplaatst en ze je daarin blijven opvolgen, zeker nu je er nog een kleine bij hebt en een vader die eigenlijk nooit aanwezig is of mee helpt in de zorg en opvoeding.

Dat jij de instanties als last ervaart en niks meer zegt, geeft alleen maar aan hoe hard ze nodig zijn voor je kinderen.
quote:sandt schreef op 15 april 2014 @ 09:16:

[...]

Jij hebt een stukje van oogappeltje geqoute, misschien kun je dat zelf even weghalen, want de moderators vergaten dat dus weer, net als in het andere topic!Verwijderd. :-)
Oudste is heel erg stil in de klas en ik krijg steeds dat toebehoren

Ze heeft logopedie dus we doen er wel wat aan

Dit is 'mijn' huis niet omdat het kwa inrichting kleuren enz gewoon helemaal niks is

We hebben dit toen allemaal snel moeten doen ivm dat is kon bevallen en toen dat huis hadden gekocht

We moeten een x het hele huis doen maar kost gewoon teveel
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-04-2014 09:44
Reden: Ongepast & op de man spelen
% gewijzigd
Zelf heb/had ik ook zo'n zorgenkindje. Heb 1 instantie gehad die voor mij ging uitzoeken wat er aan de hand was. Die heeft samen in overleg met mij alles geregeld.

Ook ik ging niet alles zeggen. De kunst is om het wat mee te spelen. Wel het beste met je kind voor hebben en de juiste zorg zoeken die je kindje nodig heeft.

Als je autisme hebt ben je vaak te eerlijk, dus weeg af en bedenk van te voren wat je wel of niet kunt zeggen.

Want instanties werken niet altijd mee ze kunnen je ook tegenwerken.
Nog zo'n opmerking waar de TO echt wat mee kan.....

Is het vandaag nationale 'roepen omdat je roepen' kunt dag.
.. en idd. het is best zwaar, maar als de juiste hulp er is voor je kindje en je weet wat er met hem is dan komt de betere en rustigere tijd er aan.
quote:adorabull schreef op 15 april 2014 @ 09:24:

Nog zo'n opmerking waar de TO echt wat mee kan.....

Is het vandaag nationale 'roepen omdat je roepen' kunt dag.

Schijn van wel, ik sta hier heel vaak perplex van zoveel kortzichtigheid.

Ik heb mijn staf gebruik, hopelijk is die niet over datum. tsssssssss
Ben er niet meer zo in thuis lieve TO....maar heb je al contact met Stichting Mee o.i.d.? Heb je iets van PGB waardoor je iemand kan inschakelen om je te helpen met jullie zorgenkindje? Al is het maar dat je één dag in de week een beetje op adem kan komen en wat voor jezelf kan doen! Heel veel sterkte.
quote:Bammetjebam schreef op 15 april 2014 @ 09:20:

Wat als ze?Wat den vooroordeel zeg! Bah!
Vooroordeel niet gehinderd door enige achtergrondkennis en daarnaast pure provocatie. Dat laatste is gelukkig ook weer stafwaardig.
Mamasilly, heb je eigenlijk wel eens gedacht of je geschikt oudermateriaal was, voordat je aan kinderen begon?

Je HOEFT niet aan kinderen te beginnen, het is geen moeten he.

En kinderen hebben nu eenmaal basale behoeftes waar aan voldaan moet worden. Die heb jij ook, maar kinderen ook.

Het is nu niet meer alleen jij, het is nu jij en de kinderen. Dat is je eigen keuze geweest toen je aan kinderen begon.

En nu heeft dit gevolgen. Kennelijk heb je eerder iets niet goed gedaan, ben je niet goed bezig geweest met je kinderen. En dat had ook weer gevolgen.

Je zult voortaan je kinderen voorop moeten stellen en niet meer jezelf. Want jouw kinderen hebben er niet voor gekozen om in de wereld te worden gezet, en hoeven daar dus ook niet door gedupeerd te worden.

Als er dan zo nodig iemand de dupe moet zijn, dan moet jij dat maar zijn, want de keuze was namelijk aan jou.

Het is goed dat die instanties er zijn om een oogje in het zeil te houden.
quote:iones schreef op 15 april 2014 @ 09:46:

Mamasilly, heb je eigenlijk wel eens gedacht of je geschikt oudermateriaal was, voordat je aan kinderen begon?

Je HOEFT niet aan kinderen te beginnen, het is geen moeten he.

En kinderen hebben nu eenmaal basale behoeftes waar aan voldaan moet worden. Die heb jij ook, maar kinderen ook.

Het is nu niet meer alleen jij, het is nu jij en de kinderen. Dat is je eigen keuze geweest toen je aan kinderen begon.

En nu heeft dit gevolgen. Kennelijk heb je eerder iets niet goed gedaan, ben je niet goed bezig geweest met je kinderen. En dat had ook weer gevolgen.

Je zult voortaan je kinderen voorop moeten stellen en niet meer jezelf. Want jouw kinderen hebben er niet voor gekozen om in de wereld te worden gezet, en hoeven daar dus ook niet door gedupeerd te worden.

Als er dan zo nodig iemand de dupe moet zijn, dan moet jij dat maar zijn, want de keuze was namelijk aan jou.

Het is goed dat die instanties er zijn om een oogje in het zeil te houden. Wat weet jij nu van haar om zoiets te lopen roepen? Tssssssssss Ook nog volledig off topic.
Ik kan me best voorstellen dat TO de instanties niets meer wil vertellen, als ze vervolgens haar kind afnemen. Daar zit een logica in. Ik kan me een groot wantrouwen jegens instanties best voorstellen.

Lastig probleem hoor. Ik zou ook niet direct weten wat te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven