De PrikBitches

05-01-2014 14:30 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op het topic van de Prikbitches. Één van de langstlopende topics op het vivaforum (inmiddels deel 15).

De Prikbitches zijn een groep meiden en vrouwen die schrijven over hun ervaringen in de medische molen.

Voel je welkom om mee te lezen, mee te schrijven, of je ervaring te delen. Je kunt hier je vragen stellen over de medische molen, er zijn voldoende 'prikbitches' die je een antwoord kunnen geven.

En ben of wordt je 'prikbitch'.. voel je welkom om mee te schrijven!

Laatste tabel-update 25-01-'16

Superstoere prikbitches

* Evw1984 (28 jr): Zoon begin 2011, clomid vanaf november 2011, eerste IUI november 2012, spontaan zwanger maart 2013 mk, 1e IVF miskraam met 6 weken. 1x cryo mislukt. 2e IVF januari 2014

* Dartel86: sinds 2011 bezig, partner verminderd vruchtbaar, aangewezen op ICSI. 1e poging eind 2012. Geen bevruchtingen, 2e poging begin 2013 vroege miskraam. 3e poging miskraam, nu allerlaatste poging

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 6 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH.

* Kidon (38 jr): Moeder van zoontje 5 jaar door 1e keer IUI. Zaad man erg verslechterd daarom nu ICSI. 1e Poging eind okt 2012.

* Emma08 (31 jr): Eerste ICSI poging zwanger van een tweeling, maar eindigde in een vroege miskraam. Tweede poging begin 2014 is mislukt geen bevruchte eicellen. Start derde poging juni 2014

* Rietje (30 jr): aan het proberen sinds 1 jan. 2011. In jan 2013 start met de 1e keer IUI.

* MissOR (32 jr): miskraam okt 2011 na spontane zwangerschap. 1 toegankelijke eileider, laag AMH, lage zaadcounts. 3 IVF pogingen gedaan, veel eitjes, weinig bevruchtingen. Nu pauze om hydrosalpinx met Essure te blokkeren, daarna cryo's met 4 dag 3 embryo's en 1 dag 6 embryo.

* Puck-eefje (42 jr): 13 IUI, 2x ICSI (beide mislukt), 2x mk van IUI. Volgende maand laatste poging ICSI

* Julia177: sinds eind 2009 bezig. Man verminderd vruchtbaar. 6x IUI, 2x. IVF, waarvan de laatste poging na 9 wk geeindigd in missed abortion. In februari (hopelijk) een cryo-terugplaatsing.

* Someone86 (28 jr): januari 2015 eerste ICSI, partner verminderd vruchtbaar na teelbalkanker.

* Druivensap (29 jr): mei 2014 gestopt met de pil, endometriose, zaad man niet fantastisch, door pijn endometriose sinds half juni 2015 terug aan de pil, waarschijnlijk najaar 2015 1e IVF

* theepoes: 2012: start kinderwens. 2013: Zwanger na 3x IUI. Zoon in 2014 geboren. 2015: zwanger na 2x IUI. Miskraam. 2016, opnieuw IUI.

* flipje2 (27 jr): sep 2014 gestopt met de pil, sep 2015 naar huisarts: man ernstig verminderd vruchtbaar, IUI of IVF niet mogelijk. Jan 2016 start ICSI1.

* Femke104 (34 jr): juni 2011 gestopt met de pil. April 2012 mmm, tot nu toe geen oorzaak gevonden. Na 3 IUI behandelingen aangewezen op IVF/ICSI ivm wisselende zaadkwaliteit. Dochter uit 1e ICSI poging. Januari start ICSI 2 voor een broertje/zusje

Zwangere prikbitches

* Ciccietta (35 jr): Aangewezen op ICSI. Eerste poging eind 2011 geslaagd (2 cryo's over). Bevallen van een dochter augustus 2012. Spontaan zwanger van 'n tweede kindje!

* Noe-noe (33 jr): bezig met IUI 7. Partner verminderd vruchtbaar. Miskraam na IUI 6. Zwanger!

* Kuuk (35 jr): door slechte zaadkwaliteit aangewezen op icsi. Na lange zoektocht en een aantal afwijzingen ivm hartziekte na anderhalf jaar groen licht om te beginnen. Start nov. 2012. 4x ICSI, zwanger na tp 11.

* Mirk86 (27 jr): Kinderwens Sinds maart 2013. In oktober eileiders verwijderd, daarom nu IVF. Mei 2014, zwanger van 1e IVF-ICSI

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 8 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH. Zwanger na 1x ecd.

* Pioenrooske: dochter uit 2e ICSI poging; aug 2015 spontaan zwanger van 2de kindje

Prikbitches die bevallen zijn

* Krissie: zoon

* Draaimolen: zoontje

* Marielle: dochter

* Sammy300: adoptiezoon

* Sweety: dmv IUI een dochter

* Yamuna: dmv IUI 2x een dochter

* Nicks: zoon

* Doggie75: 4x IUI. Spontaan zwanger: zoon

* Fre: 1e IVF een zoon en dochter

* Debgirl1984: PCO, een dochter

* Nicky22: dchter

* Rebels: twee dochters

* Maria 52 (Pierel): Zoon, en na 3 maal IUI en hsg spontaan een dochter

* Tornapart: dmv een cryo na IVF een zoon

* Peggysue2: dmv IVF een tweeling, zoon en dochter

* Zitah: IUI, een zoon

* Sophy: na 3 keer ICSI in eigen cyclus een dochter

* Bengal: na start fertiliteitstraject spontaan een dochter.

* Allis: IUI nr.2 een miskraam, daarna een dochter

* Watson: 2 x IUI, daarna via ICSI een dochter

* Lynn80: 8x IUI, daarna IVF een dochter

* Fleur: 3 x IVF/ICSI,geen succes, daarna spontaan zwanger

* Naski: 40 jaar. Laatste ronde IUI zwanger

* Aaatje: 3e IVF in eigen cyclus een dochter

* Mousie: 5 poging ICSI eigen cycluseen zoon, daarna spontaan een tweede kindje

* Carpe Diem: ICSI een dochter, na een cryo-tp een tweede kindje

* Jusa: na 6x IUI en 1x IVF een dochter, IVF 2 eent tweeling, zoon en dochter

* Kaetje: 33 jaar. 8 keer IUI met hormonen. Zoon na ICSI, tweede zoon spontan

* Floortje: Clomid, 4x IUI, spontaan zwanger, meisje

* Blogbabe: na 4e IUI dochter

* Taartje: 1e poging IVF miskraam, tweede IVF zoon

* Abc: 1e ICSI overstimulatie, tweede cryo dochter

* Sherto: 1e ICSI zoon

* Ramiaatje: zwanger door IUI

* Karan: door NL arts naar Gent ivm een TESE operatie, maar die vonden ze daar niet nodig. Zoon na 1e ICSI, tweede cryo-tp

* Giraffje : zwanger van 3e IUI zwanger

* Muisz: na vijf IVF-pogingen met 9 terugplaatsingen een zoon en dochter

* Ciccietta: 1e ICSI dochter

* Maris: 1e IVF kindje

* ks04: 3 IUI pogingen, spontaan zwanger voor start IVF

* Haiti: 1e ICSI zoon, tweede ICSI dochter

* Ginger: na 4x IUI spontaan zwanger

* Ikke_1984: dmv IUI zoon

* Pop77: 4x IUI, 1x IVF, 1e ICSI zoon en dochter

* Dotjemol: 3e ICSI kindje

* Jennecke: 8 x iui 2 x miskraam. 1e IVF een kindje

* EDC1975: 6 x IUI mislukt, 2e IVF een dochter

* Sawasdee: Vriendlief heeft een TESE operatie ondergaan. Dochter uit de 1e ICSI.

* Choco: 6 x IUI, 1x ICSI (0 bevruchtingen). Manlief slecht zaad en bij mij denken ze aan endometriose (nog geen kijkoperatie gehad). Na een secondopinion tweede ICSI en zwanger!

* Linde77: Na 5 mislukte IUI's en IVF een zoon!

* Yezka: Na heel veel behandelingen in december '15 bevallen van een zoon!

En dit zijn de allerstoerste prikbitches: Uitbehandeld, samen verder. Noodgedwongen zijn zij de allerstoerste meisjes:

* Merel29: Gestopt met de pil in april 2004. Na 6 keer iui, 2 keer ivf (waarvan 1 zonder bevruchting), 2 keer icsi en 2 keer een cryo terugplaatsing uitbehandeld. September 2010 een vroege miskraam na de laatste cryo terugplaatsing.

* MagiC: 39 jaar, actief sinds 2008, 5 x IUI, mei 2011 start met IVF. Zwanger na eerste poging, miskraam met 9 weken. IVF 2 geen bevruchtingen. IVF 3 geen resultaat. FSH test; start overgang positief. Augustus 2012 start IVF 4, laatste 'erop of eronder' poging is helaas niet gelukt.

* (Deze rij is veel en veel langer dan alleen Magic en Merel. Een voor de allerstoerste meisjes.)

Mochten er meiden zijn die graag aan de tabel toegevoegd willen worden, stuur dan even een privé bericht naar PrikBitch!

Oude topics: Het begin, deel 2, deel 3, deel 4, deel 6, deel 7, deel 8, deel 9, deel 10, deel 11, deel 12, deel 13, deel 14.
Jeetje, tinkerbel, wat een slecht nieuws.... Hele dikke knuffel voor jou! Hopelijk is de laatste poging de goede poging!!!
Nou dames, ik heb m'n lesje ook weer geleerd dat vroeg testen niks oplevert. Vanmorgen was m'n temperatuur al gezakt en een paar uur later werd ik ongesteld.

Het bewijs dus dat het kan dat je na 13 dagen nog positief test op de Ovitrelle want gisterochtend nog een keer getest en het was geen tuurstreepje maar gewoon een heel licht streepje. Terwijl er in de bijsluiter dus staat dat je tot 10 dagen na spuiten vals positief kan testen.

Ik wist het bijna zeker want ik had een brandend gevoel in m'n borsten en allemaal steekjes. Bovendien word ik normaal na 11/12 dagen ongesteld en nu dus dag 13. Bah. Dat je lichaam je zo voor de gek kan houden.

Nou ja, we gooien het maar op de eerste keer IUI en volgende keer weet ik hopelijk beter. Maar was er wel even goed ziek van. Morgen weer van voor af aan beginnen en uitgangsecho.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Wat een rotnieuws misstinkerbell, sterkte!

Boannan: "stom lijf" zeg ik dan, sterkte!

Ik ben vanmiddag voor de eerste echo geweest op dag 8 van de Gonal F, 6 mooie eiblaasjes en nog een paar kleintjes. Vrijdag terug en dan kan ze zeggen wanneer waarschijnlijk de punctie zal zijn.

Gelukkig ben ik morgen heel de dag op stap met mijn werk en dan is het alweer vrijdag. Ik vind het wachten nu al vervelend!
Goed nieuws hier!!

echo was heel goed! Flink wat follikels:) mijn paaseitjes doen het goed!

ze zijn in een week al veel gegroeid! Ik moet daarom morgen al weer terugkomen voor een echo en als het dan goed dinsdag de punctie Jeeej
@misstinkerbel, ik weet niet of je dit leest maar ik kom even langs om je heel veel sterkte te wensen in deze moeilijke tijd!
If you can dream it, you can do it.
@boanan wat vreselijk balen voor je!!! vreselijk als je eigen lichaam je dan ook nog eens erbij in de maling neemt. heel veel sterkte en ik hoop dat je heel snel een echt streepje op de test krijgt
If you can dream it, you can do it.
Jeej! Nog meer goed nieuws van mijn kant!

mijn schildklierwaardes zijn allemaal in orde!! TSH is stabiel gebleven! Geen anti-TPO! (daar was ik het meest bang voor). Wel anti-tg (had ik ook al) maar das niet heel erg.

missmup, hoe is het bij jou? Bijna punctie?
Wat fijn Mirk, dat het zo goed gaat! Het gaat ook echt snel bij jou! Want je was later met de fsh begonnen dan ik toch?

Ik ben vrijdag terug geweest. Rechts zaten 4 follikels, links ook 4, waarvan 1 al erg groot, maar 3 nog erg klein. Besloten om nog even door te prikken met de kans dat we die grootste verliezen, maar er wel 3 voor terug krijgen aan die kant.

Maandagochtend moet ik terug en dan is waarschijnlijk woensdag de punctie. Ik vond dat er nog veel tijd overheen gaat, maar ze zei dat ook de follikels aan de andere kant nog wel die marge hadden om te groeien. Blijkbaar groeien ze niet zo snel dus

Merk wel dat ik echt steeds meer een opgeblazen gevoel krijg in mijn buik, ben blij dat ik veel jurkjes heb!

Vrolijk Pasen iedereen!
Hi missmup ja ben 3 dagen later begonnen. Vandaag teruggeweest dus voor echo. Een paar eerst kleinere hadden opeens een flinke spurt gemaakt. Nog even,bloed geprikt. Ze willen nu nog één dag doorgaan zodat die follikels ook nog wat doorgroeien. Heb nu 14 follikels, waarvan verwacht ong. 10 goed. Hopen dat die van jou ook nog lekker doorgroeien! *duim duim!*

m'n baarmoederslijmvlies was trouwens lekker dik! 9.8! Bij jou ook goed?

heb ook een gevoelige buik (mocht even niet meer sporten ook zeiden ze). En heb vanaf gister opeens meer last van stemmingswisselingen .

word morgen gebeld over de punctie. Zal dan ook woensdag zijn. Dan hebben we de punctie gelijk.
Wow, wat een hoop follikels! Ik ben lichtelijk jaloers nu... Ik heb geen idee hoe het met het baarmoederslijmvlies was, bij de eerste echo zei ze dat het al wat dikker was, maar bij de tweede afspraak is er niets over gezegd. Ik heb er ook niet aan gedacht het te vragen, het is allemaal nieuw voor me.

Waarom prikken ze bloed?
niet jaloers zijn, Het aantal zegt niet alles natuurlijk!

Ze moeten eerst nog bevrucht worden

Het is ook mijn eerste IVF. Heb zelf veel uitgezocht, maar er wordt ook veel uitgelegd bij mij. Bloed is om de hormoonspiegels te bepalen.

Bij welk ziekenhuis zit jij (als je dat wil vertellen)?
Vanochtend weer naar het ziekenhuis geweest. Rechts nog steeds 4 follikels, links een joekel van 3 cm en nu opeens 4 ipv 3 kleinere. Er zijn er een paar die nog wat aan de kleine kant zijn, maar de dokter zei dat ze misschien van de pregnyl nog wat doorgroeien. In ieder geval wel de punctie gepland voor woensdagochtend. Ze zei letterlijk: we verwachten 6 eicellen. Ik ga het zien dus.

Baarmoederslijmvlies was mooi dik, aantal cm heb ik niet gevraagd want dat zegt me toch niks. Komt bij ronde 2 wel (hoewel ik natuurlijk hoop dat ik die niet nodig ga hebben...).

Dit was trouwens ivf arts nummer 3., sinds de startecho. Wel allemaal heel aardig! Ik zit in Maastricht in het UMC.

Hoe gaat het verder met iedereen?
Missmu, dat klinkt ook goed bij jou hoor!

Ik heb nu ook definitief woensdagochtend de punctie.

Ik zit in het VU, heb daar ook 3 verschllende VF-artsen gehad. Vind het eigenlijk ook niet storend. Ze zijn goed op de hoogte
Mirk... Ik zat ook bij de vu in samenwerking met Tergooi. Ben ze eeuwig dankbaar! Door hun goede werk groeit er nu een prachtig mini meisje! Hoop dat ze voor jou ook zulk goed werk kunnen leveren!
Hey dames,

Ik ben sinds gisteren weer begonnen met de Gonal F voor IUI ronde 2. Moet eerlijk zeggen dat ik er bij voorbaat al niet zoveel vertrouwen meer in heb.

Ik heb trouwens van die pennen met 300 IE en moet 75 IE per dag prikken. Nu had ik voor gisteren nog 1 dosis over van de vorige ronde en dacht ik dat de pen leeg zou zijn na het spuiten maar er bleek nog een dosis in te zitten en nu twijfel ik of ik het wel goed heb gedaan. Nou ja. Kan er nu toch niks meer aan veranderen.

@Mirk: jij zit dus in het VU voor IVF? Wij zijn van plan om na de derde IUI ook naar het VU te gaan voor IVF. We wonen niet in Amsterdam dus zit nog even uit te vogelen hoe ik dat ga doen. Ik heb namelijk geen auto. Hoe vaak moet je naar het ziekenhuis? Is dat veel vaker als bij IUI?

@Mirk en missmup: mooi aantal hoor! Succes met de punctie!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Eindelijk ben ik na een aantal heel drukke weken weer eens op het forum en wat een heftige verhalen lees ik allemaal. Tinkerbell en Yezka, voor jullie hele dikke knuffels..! Ik kan me voorstellen dat je je even op andere dingen wilt richten Tinkerbell, al deze verhalen (de positieve én negatieve) kunnen zo confronterend zijn..

Voor ons breekt eindelijk een spannende tijd aan. Mirk, je hebt dus niks gemist want gisteren (met pasen!) ben ik ongesteld geworden en vanochtend mocht ik naar het ziekenhuis om mijn paaseieren te tellen. En om ze te controleren want vorige maand had ik nog een cyste waardoor ik niet mocht starten. Hij was vanochtend nog wel te zien maar gelukkig een stuk kleiner en staat de behandeling niet langer in de weg.

Vanavond ga ik dus voor het eerst Puregon prikken. Ik ben heel benieuwd hoe het is om mezelf te prikken én hoe ik op de hormonen ga reageren..

Een aantal pagina's geleden vroeg iemand over het wel of niet meedoen aan onderzoeken. Ik denk dat je goed naar je eigen gevoel moet luisteren. Wij kregen bij de informatieavond een enorme lading met papieren mee, informatie over allerlei onderzoeken. W.b. restweefsel hebben wij beiden toestemming gegeven, en ik doe zelf ook mee met 1 onderzoek gedurende het hormonen prikken. Maar bij een ander onderzoek had ik helemaal geen fijn gevoel. Omdat dit al zo'n spannende tijd is denk ik dat je het beste je eigen gevoel heel serieus kunt nemen. Bij twijfel niet doen dus. Heel veel succes met alles dat op je af gaat komen de komende tijd..!
I'll be there in three shakes of a lamb's tail.
Evw, fijn om te weten dat jij dat ook IVF hebt gedaan

Boannan. Het valt heel erg mee qua bezoeken hoor.

Ik had één start echo en toen nog één om te kijken hoe ver de follikels gegroeid waren en omdat het snel ging de dag erna nóg een. Dan nog een afspraak voor de punctie en terugplaatsing.

Vooral aan het einde dus wat meer afspraken. Maar in totaal 5, dat vind ik best erg meevallen. Op zich is het VU heel makkelijk bereikbaar. Het ligt er natuurlijk wel aan wáár je vandaan moet komen. Mocht je het kúnnen doen dan kan ik het je wel aanraden. Ik vind de behandeling tot nu toe heel prettig verlopen daar.

mrs-mia-wallace. Goed nieuws dat je kan beginnen!! Ik zag heel erg op tegen de hormonen, vooral ook omdat ik altijd vrij sterk reageerde op hormonen/medicijnen. Maar ik heb er bijna niets van gemerkt. Heel vaak voelde het heel onwerkelijk dat ik met IVF bezig was omdat ik het niet voelde. pas nu aan het einde voel ik me wat labieler (lichamelijk en geestelijk). Maar ook dat is nog heel goed te doen! Morgen de punctie en ik kan nu niet echt meer comfortabel lopen doordat het gevoelig is en opgezet. Ik waggel als een pinguïn hahaha. Dus een goed excuus om lekker te bankhangen en mijn vriend alles te laten doen
Mirk wat fijn om te horen dat je weinig last hebt gehad van de hormonen..! Je leest op internet allerlei verhalen, zoals het jouwe maar ook vrouwen die kilo's aankomen en vreselijk hormonaal zijn. Ik kan me voorstellen dat het onwerkelijk voelde voor je als je nergens last van hebt, ik zou mezelf gelukkig prijzen..!

Naast de pil, waar ik nooit last van heb gehad, heb ik geen ervaring met hormonen. Ik ben dus benieuwd hoe ik het ga ervaren. Ik heb trouwens zojuist mijn eerste 'shotje' gezet..! :-) Valt enorm mee, het naaldje is superdun.

Met hoeveel eicellen ga je morgen richting de punctie?? Ik ben heel benieuwd hoe dat zal zijn. Het is jouw eerste punctie, toch!? Heel veel succes in ieder geval, ik hoop dat het meevalt en dat je snel weer wat mobieler bent..! (wat niet betekent dat je je niet meer hoeft te laten verwennen door je vriend natuurlijk!!

Succes morgen!!
Tja het is voor iedereen verschillend dus en ik denk ook per keer.

Ik heb er zelf voor gezorgd dat ik vóór de behandeling in top-vorm was, dat maakt vast ook uit. De naalden vallen echt mee he!? bij mij ging het prikken ook heel soepel. Terwijl ik verhalen last over mensen die het botte naalden vonden die ze in hun lichaam moesten 'schroeven'. Daar begreep ik niets van, ze vlogen mijn huid in!

Op de laatste echo (zondag) had ik 14 follikels. 4 daarvan wat kleiner dus ongeveer 10 goede. flink wat dus

Dus morgen een goede vangst! Is mijn eerste punctie idd. Voor de punctie zelf ben ik niet echt zenuwachtig (heb al flink wat pijn geleden door jaren met ontstoken eileiders rond te lopen en ook veel operaties gehad). Maar natuurlijk toch wel spannend, aangezien ik dit niet dagelijks doe haha. hopelijk is 1x genoeg.
Succes missmup en Mirk met de puncties morgen!

Er worden vast veel eitjes geoogst!!!

Boannan, sterkte deze ronde! Kom op meid, ik kan me je gevoel voortsellen, maar het is weer een kans!

Mrs mia, wat fijn dat het zo meevalt!

Ik ben na de curettage vorige week eindelijk ongesteld geworden. Viel nog mee hoor, vijf en een halve week.

Maar pffff, ik heb volgens mij wel twee weken PMS gehad. Wat een zware weken! Huilen, chagerijnig, hormonaal monsterlijk!

Had gebeld of ik mocht beginnen, maar m'n dossier lag nog op de afdeling van de verloskunde.

Ik moest wachten tot na de paasdagen voor ze me een antwoord konden geven.

Ben dus vandaag gebeld. En moet nog een cyclus wachten voor ik de molen weer in mag.

Nou ja....ik had het al verwacht eigenlijk
verdwaald op het nieuwe forum
Nou, hier inderdaad dezelfde ervaring, de naald gleed zo naar binnen. Ik ben blij met ieder meevallertje..! :-)

Geweldig dat je zoveel follikels hebt..! Dat vergroot de kans tenslotte..! Ik ga voor je duimen!!
Flofl. Hopelijk komen je hormonen weer wat meer in,balans!

de punctie ging lekker snel en ook,weinig last ervan ni alleen door de middelen het gevoel ik dronken beh.

mijn mooie opbrengst is mooi!: 11 eitjes
11 eitjes, geweldig..!! Wanneer verwacht je de terugplaatsing?? Nu eerst maar eens nuchter worden..
Hoi allemaal, ik had er 6, en "het zaad is goed voor de behandeling". Morgenochtend worden we gebeld of er een terugplaatsing komt, die is dan vrijdag.

Wat een mooi aantal Mirk!

Ik vond de punctie wel wat pijnlijk, maar goed vol te houden. Nu de rest van de dag op de bank liggen!
oh missmup, 6 mooi

wat snel dat de terugplaatsing al vrijdag is!

Ik hoor vrijdag meer over de embryo's en dan zaterdag de terugplaatsing.

nuchter worden idd lekker bankhangen

normaal ben k daar niet zo goed door mn ADHD, maar nu helemaal zen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven