tarief pc herstellen

20-04-2014 19:14 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk er aan om tijdens de weekends af en toe wat pc's te herstellen om wat bij te verdienen om leuke dingen mee te doen met het gezin. Nu we naar een nieuw huisje verhuizen is een klein extra'tje wel welkom. Ik heb echter geen idee wat ik er voor kan vragen. Heeft iemand een idee wat ze zelf betalen of vragen?

Gebruiken jullie een niet-gemaakt/niet-betalen garantie? Nadeel is natuurlijk dat niet elk probleem op te lossen valt.

Vragen jullie iets voor diagnose?

Ik heb tot twee jaar geleden 13 jaar als helpdesker in een groot bedrijf gewerkt dus ervaring is het probleem niet.
Bereken je uurloon, 21 % btw d'r bovenop..
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Ik heb geen BTW nummer en denk niet dat ik al die moeite van boekhouding ga doen. Zal, zeker voorlopig, donker getint zijn dus.
Zeer verstandig...

veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
quote:Sense-1970 schreef op 20 april 2014 @ 19:42:

Zeer verstandig...

O ben jij er zo 1...
Lastig, eerlijk gezegd denk ik dat je weinig kans maakt als je dit officieel/full-time op deze manier wilt gaan doen.

Inofficieel, je kan gewoon niks garanderen.

Alles naar best efford en wederkerigheid, een gok voor beiden. :-)
Onder de 1400¤ per jaar is het toch belastingvrij en vrij van sociale bijdragen. Ik betwijfel ten zeerste of ik daar boven zal komen.
quote:sehnsucht schreef op 20 april 2014 @ 20:04:

Lastig, eerlijk gezegd denk ik dat je weinig kans maakt als je dit officieel/full-time op deze manier wilt gaan doen.

Inofficieel, je kan gewoon niks garanderen.

Alles naar best efford en wederkerigheid, een gok voor beiden. :-)Fulltime en officieel wil ik dit niet (meer) doen. Daar programmeer ik te graag voor. Ik heb dit vroeger na mijn uren nog gedaan en geloof me, ik wist niet waar eerst aan te beginnen. Hetzelfde bij mijn collega helpdeskers. Mensen vragen hulp voor de zotste dingen eerst.
Dat het onder een bepaald bedrag belastingvrij is houdt niet in dat je helemaal geen (boekhoudkundige)verplichtingen hebt. Hoe wil je anders bewijzen dat je niet boven dat bedrag komt?
quote:Lebowski schreef op 20 april 2014 @ 20:11:

Dat het onder een bepaald bedrag belastingvrij is houdt niet in dat je helemaal geen (boekhoudkundige)verplichtingen hebt. Hoe wil je anders bewijzen dat je niet boven dat bedrag komt?

Een schrift bijhouden met welke inkomsten ik heb in welke week wil ik nog wel doen. Meer hoeft dat dan niet te zijn. Toch?

Trouwens, ik woon in België. Hier wordt de boekhouding altijd in potlood gedaan
quote:thomasm schreef op 20 april 2014 @ 20:08:

Onder de 1400¤ per jaar is het toch belastingvrij en vrij van sociale bijdragen. Ik betwijfel ten zeerste of ik daar boven zal komen.

Puur een zakcentje dus.

Zelf zou ik niks opgeven, niet om de belasting te beduvelen maar om dat ik geen boekhouder ben en de dingen graag simpel hou
quote:Lebowski schreef op 20 april 2014 @ 20:11:

Inderdaad. Verdiep je er toch maar eens in.

Vooral als je zegt dat je onder de 1400 'vrij van sociale bijdragen' bent. Dan zit er iets teveel klepel in de klok van je verhaal.
quote:thomasm schreef op 20 april 2014 @ 20:16:

[...]

Een schrift bijhouden met welke inkomsten ik heb in welke week wil ik nog wel doen. Meer hoeft dat dan niet te zijn. Toch?

Trouwens, ik woon in België. Hier wordt de boekhouding altijd in potlood gedaan

Ik vind het altijd weer opmerkelijk hoe mensen op dit forum adviezen vragen op financieel of juridisch gebied en dan pas later aangeven dat ze in België wonen. Het webadres van het viva-forum eindigt toch echt op .nl.

En dan denken dat het België-feitje geen relevante info is...
quote:.Ratatouille schreef op 20 april 2014 @ 20:21:

[...]

Ik vind het altijd weer opmerkelijk hoe mensen op dit forum adviezen vragen op financieel of juridisch gebied en dan pas later aangeven dat ze in België wonen. Het webadres van het viva-forum eindigt toch echt op .nl.

En dan denken dat het België-feitje geen relevante info is... Voor een rat ben je wel erg moralistisch en van de regeltjes...
Is er niet een beunhazenforum voor dit soort vragen?
quote:sehnsucht schreef op 20 april 2014 @ 20:22:

[...]

en van de regeltjes...

Regeltjes? We hebben het hier over wettelijke verplichtingen.
quote:sehnsucht schreef op 20 april 2014 @ 20:22:

[...]

Voor een rat ben je wel erg moralistisch en van de regeltjes... So be it.
quote:Elynn schreef op 20 april 2014 @ 20:26:

[...]

Regeltjes? We hebben het hier over wettelijke verplichtingen.Ja, maar in België werkt dat heel anders... met potlood bijvoorbeeld...
quote:.Ratatouille schreef op 20 april 2014 @ 20:21:

[...]

En dan denken dat het België-feitje geen relevante info is...

Ik vroeg dan ook geen juridisch advies noch advies over belastingen. Ik vraag gewoon wat iemand bereid is te betalen voor zo een service of wat iemand vraagt die deze service aanbiedt.

quote:Elynn schreef op 20 april 2014 @ 20:26:

[...]

Regeltjes? We hebben het hier over wettelijke verplichtingen.Stond op het punt de hielen van mijn gepoetste rijlaarsen tegen elkaar te slaan
Ik betaal niks. Man is IT'er

Maar om op je oorspronkelijke vraag terug te komen: ik denk dat je rond de 10.00 per uur kunt vragen om interessant te blijven.

Hier heb je namelijk ook het Experteam en zij vragen 12.50 per uur en dat zijn profs dus ....

Voor zwart werk in Belgie zou ik trouwens hier even kijken: http://www.belgium.be/nl/ ... ten/niet-aangegeven_werk/

En: http://www.vlaanderen.be/ ... sreglementering/zwartwerk
quote:sehnsucht schreef op 20 april 2014 @ 20:28:

[...]

Stond op het punt de hielen van mijn gepoetste rijlaarsen tegen elkaar te slaan

Van je zwarte of van je eerlijk verdiende geld gekocht?
quote:.Ratatouille schreef op 20 april 2014 @ 20:27:

[...]

Ja, maar in België werkt dat heel anders... met potlood bijvoorbeeld...

Ik ken niet 1 persoon in België die nooit in het zwart heeft betaald of betaald gekregen. Ik ken er zelfs die alleen nog maar in het zwart gewerkt hebben.

Trouwens, dacht er net aan dat je ook een vrijwilligersvergoeding mag vragen tot 1250¤ per jaar, max 34¤ per dag.
quote:thomasm schreef op 20 april 2014 @ 20:28:

[...]

Ik vroeg dan ook geen juridisch advies noch advies over belastingen. Ik vraag gewoon wat iemand bereid is te betalen voor zo een service of wat iemand vraagt die deze service aanbiedt.

Ik had het ook over financieel advies.

De tarieven voor zzp'ers kunnen in Nederland toch heel anders zijn dan in België? Raar om dat feitje dus niet in je OP te vermelden.
quote:minnimouse schreef op 20 april 2014 @ 20:31:

Ik betaal niks. Man is IT'er

Maar om op je oorspronkelijke vraag terug te komen: ik denk dat je rond de 10.00 per uur kunt vragen om interessant te blijven.

Hier heb je namelijk ook het Experteam en zij vragen 12.50 per uur en dat zijn profs dus ....En ik ben geen prof?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven