Tips trampoline kopen
woensdag 23 april 2014 om 09:30
De kinderen zijn ruim drie en ruim 1, de tuin is groot genoeg, en ik vind ze zo leuk: er komt een trampoline.
Maar nu zie ik de bomen door het bos niet meer.
Ik ben van plan te letten op max gewicht ( van 80-140 kg), prijs, veren.
Maar moeten we hem ingraven, moet er een net omheen, kan zo'n ding überhaupt in de winter naar binnen als hij ingegraven staat, en moet je dat willen of is een afdekzeil ook goed?
Ik heb een oud topic gevonden, maar dat beantwoord mijn vragen niet.
Alvast bedankt!
Maar nu zie ik de bomen door het bos niet meer.
Ik ben van plan te letten op max gewicht ( van 80-140 kg), prijs, veren.
Maar moeten we hem ingraven, moet er een net omheen, kan zo'n ding überhaupt in de winter naar binnen als hij ingegraven staat, en moet je dat willen of is een afdekzeil ook goed?
Ik heb een oud topic gevonden, maar dat beantwoord mijn vragen niet.
Alvast bedankt!
woensdag 23 april 2014 om 09:37
woensdag 23 april 2014 om 10:22
quote:iamalady schreef op 23 april 2014 @ 10:14:
Ik lees even mee. Ingraven kan hier niet vanwege de ingegraven sproei installatie. Overweeg toch om er maar gewoon een op het gras te zetten. Dat bij de buren naar binnen kijken zal wel meevallen.
Hoe diep ligt die sproeiinstallatie?
Voor een exit inground hoef je geen put te graven, enkel een aflopende kuil die in het midden, op het diepste punt, 70 centimeter is.
Google eens op exit trampoline inground, en bekijk het filmpje op YouTube.
Ik lees even mee. Ingraven kan hier niet vanwege de ingegraven sproei installatie. Overweeg toch om er maar gewoon een op het gras te zetten. Dat bij de buren naar binnen kijken zal wel meevallen.
Hoe diep ligt die sproeiinstallatie?
Voor een exit inground hoef je geen put te graven, enkel een aflopende kuil die in het midden, op het diepste punt, 70 centimeter is.
Google eens op exit trampoline inground, en bekijk het filmpje op YouTube.
woensdag 23 april 2014 om 10:49
woensdag 23 april 2014 om 12:57
Let bij ingraven op dat het ding er niet zuigend pas in staat. Dat hadden mensen bij ons in de straat en gaf een hels kabaal.
Neem ook, mits je de ruimte hebt, een lekkere grote. Ik zou voor minimaal 3,70 m gaan.
Wij hebben ooit een hele goedkope no-mark via ebay gekocht. Staat alweer een jaar 7-8 en is nog prima (al begint het net nu echt te slijten). Eens in de 3 jaar moeten alleen de afdekring vervangen worden. Voor afdekzeilen en 's winters binnen halen zijn we te lui.
Voordeel van niet ingraven vind ik dat je de trampoline makkelijk kunt verplaatsen als de locatie toch niet heel erg bevalt (zet hem niet onder een boom en ook niet in de felle zon).
Neem ook, mits je de ruimte hebt, een lekkere grote. Ik zou voor minimaal 3,70 m gaan.
Wij hebben ooit een hele goedkope no-mark via ebay gekocht. Staat alweer een jaar 7-8 en is nog prima (al begint het net nu echt te slijten). Eens in de 3 jaar moeten alleen de afdekring vervangen worden. Voor afdekzeilen en 's winters binnen halen zijn we te lui.
Voordeel van niet ingraven vind ik dat je de trampoline makkelijk kunt verplaatsen als de locatie toch niet heel erg bevalt (zet hem niet onder een boom en ook niet in de felle zon).
woensdag 23 april 2014 om 14:27
Er zijn op het web diverse koopgidsen, o.a.: http://www.trampolinekoopgids.be/
Wat de beschermrand betreft: je merkt het kwaliteitsverschil goed. Kijk maar eens op marktplaats. Trampolines van goede merken (Etan Premium, Elfje, Pro-Line) hebben randen die pas na een jaar of 7 (of zelfs veel langer) slijtage gaan vertonen.
Wat de beschermrand betreft: je merkt het kwaliteitsverschil goed. Kijk maar eens op marktplaats. Trampolines van goede merken (Etan Premium, Elfje, Pro-Line) hebben randen die pas na een jaar of 7 (of zelfs veel langer) slijtage gaan vertonen.
woensdag 23 april 2014 om 14:33
Kijk vast hoe je zo snel mogelijk op de ehbo komt met je kind.
Ik vind trampolines echt heel leuk (en we hadden er ook bijna een aangeschaft), maar ik hoor niet anders dan gebroken armen, benen, sleutelbenen, hersenschuddingen etc. Ook met goede valnetten en beschermranden. Vaak doordat er met meerdere tegelijk gesprongen wordt.
Zoontje van zus heeft zelfs met uitvalsverschijnselen twee dagen in zknhuis gelegen na val op trampo. (Daarna heeft ze die van haar maar weggedaan)
Het is bij niet zo dat dochter er bij vriendinnetjes niet op mag, maar ik zoek het nou ook weer niet te veel op.
Veel plezier, maar spring voorzichtig! (Dus gewoon een net er omheen, ook al zou je hem ingraven, goed opletten dat de beschermrand goed zit en afhankelijk van de grote van de trampo niet met meer dan twee a drie kinderen tegelijk springen, liefst maar een)
Ik vind trampolines echt heel leuk (en we hadden er ook bijna een aangeschaft), maar ik hoor niet anders dan gebroken armen, benen, sleutelbenen, hersenschuddingen etc. Ook met goede valnetten en beschermranden. Vaak doordat er met meerdere tegelijk gesprongen wordt.
Zoontje van zus heeft zelfs met uitvalsverschijnselen twee dagen in zknhuis gelegen na val op trampo. (Daarna heeft ze die van haar maar weggedaan)
Het is bij niet zo dat dochter er bij vriendinnetjes niet op mag, maar ik zoek het nou ook weer niet te veel op.
Veel plezier, maar spring voorzichtig! (Dus gewoon een net er omheen, ook al zou je hem ingraven, goed opletten dat de beschermrand goed zit en afhankelijk van de grote van de trampo niet met meer dan twee a drie kinderen tegelijk springen, liefst maar een)
woensdag 23 april 2014 om 18:16
quote:Suze02 schreef op 23 april 2014 @ 10:49:
Gewoon ingraven. En een Berg nemen. Van 3.20 meter.
Een goedkopere kan maar in levensduur ben je dan minstens hetzelfde kwijt.
Onze Berg hebben we nu 5 jaar. Het ding is nog als nieuw, alleen de groene rand moeten we nu vervangen want lek. We hebben er in de winter een zeil overheen.
Een exit is de nieuwe Berg!
Heel stevig en geruisloos.
Ingraven is een makkie en het plaatsen ook.
En nee, bij een ingegraven trampoline heb je geen net nodig.
Hou er wel rekening mee dat er rond de trampoline een afstand van minstens 70 cm van muren en tegels is ivm vallen of ruim springen.
Om de grootte te bepalen kun je met een touw de trampoline denkbeeldig plaatsen, dus met de juiste diameter een cirkel leggen, zo op het oog kan de beschikbare ruimte er heel anders uitzien.
Gewoon ingraven. En een Berg nemen. Van 3.20 meter.
Een goedkopere kan maar in levensduur ben je dan minstens hetzelfde kwijt.
Onze Berg hebben we nu 5 jaar. Het ding is nog als nieuw, alleen de groene rand moeten we nu vervangen want lek. We hebben er in de winter een zeil overheen.
Een exit is de nieuwe Berg!
Heel stevig en geruisloos.
Ingraven is een makkie en het plaatsen ook.
En nee, bij een ingegraven trampoline heb je geen net nodig.
Hou er wel rekening mee dat er rond de trampoline een afstand van minstens 70 cm van muren en tegels is ivm vallen of ruim springen.
Om de grootte te bepalen kun je met een touw de trampoline denkbeeldig plaatsen, dus met de juiste diameter een cirkel leggen, zo op het oog kan de beschikbare ruimte er heel anders uitzien.
woensdag 23 april 2014 om 22:35
quote:Suze02 schreef op 23 april 2014 @ 14:38:
South, en ook geen step meer, skates de deur uit, fietsen in de ban.
Ik hoor eerlijk gezegd nooit iets over ongelukken met de trampoline. Wel over valpartijen met bovengenoemde artikelen.
Nee, absoluut niet. Mijn dochter van 4 racet nog bijna harder dan ik kan fietsen op haar step en vliegt over het asfalt op haar skeelers. Wel met helm (nadat ze 4 keer op haar hoofd gevallen was)
Maar even on topic... Ik hoor die trampoline-ongevallen echt heel erg vaak. (Werk zelf op een basisschool). Deze week weer een gebroken sleutelbeen. Maar vooral die uitvalsverschijnselen van mijn neefje hebben me huiverig gemaakt.
Ik ben groot voorstander van lekker veel bewegen en leren door vallen en opstaan, maar als het even kan dan zonder echte kleerscheuren. (En dan vooral dus aan het hoofd)
South, en ook geen step meer, skates de deur uit, fietsen in de ban.
Ik hoor eerlijk gezegd nooit iets over ongelukken met de trampoline. Wel over valpartijen met bovengenoemde artikelen.
Nee, absoluut niet. Mijn dochter van 4 racet nog bijna harder dan ik kan fietsen op haar step en vliegt over het asfalt op haar skeelers. Wel met helm (nadat ze 4 keer op haar hoofd gevallen was)
Maar even on topic... Ik hoor die trampoline-ongevallen echt heel erg vaak. (Werk zelf op een basisschool). Deze week weer een gebroken sleutelbeen. Maar vooral die uitvalsverschijnselen van mijn neefje hebben me huiverig gemaakt.
Ik ben groot voorstander van lekker veel bewegen en leren door vallen en opstaan, maar als het even kan dan zonder echte kleerscheuren. (En dan vooral dus aan het hoofd)
woensdag 23 april 2014 om 22:52
Hier al heel lang een trampoline en ik ben groot fan. Nooit een ongeluk gebeurd, maar ik ben altijd streng geweest, springen doe je alleen! Met meerderen springen betekent dat je elkaar lanceert en dat is link. Meer erop is eentje springen, rest op zijn kont zitten, dat is toch samen én veilig.
Kinderen zitten inmiddels op middelbare en nog steeds wordt er gesprongen.
Kinderen zitten inmiddels op middelbare en nog steeds wordt er gesprongen.
woensdag 23 april 2014 om 22:54
Ingraven. Bespaard vallen van grote hoogte en je ziet de trampoline niet zo erg, hij verdwijnt wat in het grasveld. Verder kun je het ingegraven deel prima buiten laten staan maar de veren en springveld moeten swinters naar binnen. Van <-5 word de "stof" gaar en zo'n zeil kost meer dan een nieuwe trampoline. Als je een ovale neemt en het zeil zit er goed in dan even merken welke veer in welk gaatje bespaard een hoop gevloek. Wij vonden ovaal beter in de tuin passen en zo kon er toch een grote in.
donderdag 24 april 2014 om 09:52
donderdag 24 april 2014 om 09:56
hier ook een berg, inground, ( wel een klus zo'n diep gat te spitten.. manlief was blij me mn keuze ) maar het is wel veilig, ze springen er makkelijk op en super kwaliteit. veren roesten echt niet rand is nog steeds netjes ( na 3 jaar) dekken hem wel af. en je hoort hem niet, geen gepiep ect.
wel een grote gedaan 4.30 doorsnee omdat je anders al gauw tegen elkaar aanbotst met springen.
wel een grote gedaan 4.30 doorsnee omdat je anders al gauw tegen elkaar aanbotst met springen.