Daggast bruiloft

26-04-2014 16:52 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een grote familie, mijn meest favoriete nicht gaat trouwen.

Ik ben close met haar, mijn vriend heeft eigenlijk nooit contact met haar of haar partner.

Ik en mijn vriend zijn uitgenodigd als daggast, maar mijn vriend voelt daar niet zoveel voor en wil liever alleen naar het feest.

Zelf wil ik wel graag als daggast.

Wat zouden jullie doen??
Jij de hele dag, hij alleen de avond.

Maar dat is zo'n simpele oplossing dat dat vast geen optie is.

Zit je aan je vriend vastgeplakt dat jullie echt samen overal heen moeten?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Wat maakt dat uit? Jij de hele dag en hij rond een uur of 20.00? Zou mij echt niet kunnen schelen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Summerdance schreef op 26 april 2014 @ 16:55:

Zit je aan je vriend vastgeplakt dat jullie echt samen overal heen moeten?+1
Het lijkt mij heel normaal dat jouw vriend de hele dag met je meegaat. Ik vind het wel vreemd dat hij ze amper kent terwijl jij zo close met ze bent.

Lastig voor je, want je kunt hem natuurlijk niet dwingen. En anders komt hij alleen maar savonds, maar dat is niet zo leuk voor jou natuurlijk. Lijkt mij een goede gelegenheid voor hem om ze wat beter te leren kennen.
quote:catootje68 schreef op 26 april 2014 @ 16:58:

Het lijkt mij heel normaal dat jouw vriend de hele dag met je meegaat.

Want?

TO verdwaalt alleen?

TO heeft hulp nodig met lopen/ademen/praten?
quote:Summerdance schreef op 26 april 2014 @ 16:55:

Zit je aan je vriend vastgeplakt dat jullie echt samen overal heen moeten?

Opgelost.

You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
Als ik in de zelfde situatie zou zitten, zou ik splitsen zonder daar een seconde over na te denken. Maar dat heb je vast zelf ook al bedacht en dat is kennelijk geen optie. Wat zijn je overwegingen?

Ik vind het wel wonderlijk dat jij heel close met ze bent en hij helemaal niet. Wanneer is de bruiloft, is het dan niet een leuk idee om vóór die tijd nog eens met ze af te spreken (met z'n 4en) om elkaar wat beter te leren kennen? Niet eens voor die bruiloft, maar gewoon omdat zij je allerliefste nicht is en ze dus belangrijk voor je is?
Jij gaat gewoon de hele dag en hij sluit later aan. Wil hij wel naar 't eten of ook niet? Dat moet je wel even doorgeven dan ivm couverts.
quote:Ik vind het wel wonderlijk dat jij heel close met ze bent en hij helemaal niet.Vind dat niet zo wonderlijk. Ik vind 't eerder wonderlijk als je je partner altijd op sleeptouw zou nemen als je je vriendin/nicht whatever bezoekt.
quote:elninjoo schreef op 26 april 2014 @ 17:12:

[...]

Vind dat niet zo wonderlijk. Ik vind 't eerder wonderlijk als je je partner altijd op sleeptouw zou nemen als je je vriendin/nicht whatever bezoekt.

Same here

Dit weekend is mijn vriend ook weg met Karel, Joost en Bas

Ik weet wie het zijn, maar eerlijk gezegd zou ik ze in de stad voorbij lopen
Hoe moeilijk is het voor je vriend om er de hele dag bij te zijn? Misschien inderdaad eerst een keertje met z'n 4en afspreken om elkaar te leren kennen.

Mijn man en ik zitten totaal niet aan elkaar gekleefd, maar als ik zo'n bruiloft zou hebben, zou ik het wel leuk vinden als hij er bij is. Enerzijds omdat ik dat gezellig vind, anderzijds omdat ik geen zin heb om de hele tijd te moeten vertellen waarom hij er niet bij is. Voor hem zou het geen probleem zijn om mee te gaan, ook als hij het bruidspaar minder goed kent. Hij kent toch wel andere familie die er is?
Waarom wil hij wel naar het feest als hij ze niet goed kent?
Ja ik formuleer het verkeerd denk ik. Je hoeft heus geen goede band te hebben met alle vrienden/vriendinnen/familieleden van je partner. Heb ik ook niet en zou ik ook niet aan beginnen.

Maar dat je vriend dermate on-close is met iemand dat ie geen zin heeft om als daggast naar diens bruiloft te gaan... terwijl jij het je lievelingsnicht noemt met wie je heel close bent... dat vind ik dan wel weer een hele grote afstand.

Hoewel ik laatst ook heel tevreden was over het feit dat mijn vriend een uitnodiging kreeg voor hemzelf en ik niet op de envelop stond. Ik zou in bovengenoemde situatie echt zonder twee keer nadenken zonder mijn vriend gaan hoor (maar die van mij is belachelijk sociaal dus die vind elk feestje leuk en wil altijd mee).
Ik denk dat je nicht het toch helemaal niet erg vind als je vriend niet de hele dag komt. Ze heeft je vriend alleen maar uitgenodigd omdat ze jou er graag bij wil hebben en het dan heel onattent zou zijn als ze dat niet zou doen.

Oplossing van Summerdance lijkt me de meest logische en voor alle partijen de beste oplossing. Vriend er de hele dag bij terwijl hij het niet naar zn zin heeft is voor je nicht ook niet leuk.
nee, ik hoef helemaal niet overal met m'n vriend naartoe.

Ik zou het natuurlijk wel leuk vinden als hij meegaat!

Wil ook best alleen als daggast gaan en hij alleen savonds, maar ik weet niet zo goed wat 'sociaal' gewenst/netjes is.
Gewoon je nicht opbellen en zeggen: Lieve nicht, vind je het vervelend dat mijn vriend alleen de avond komt?

Lijkt me heel stug dat ze zich dan huilend op de grond werpt en weent....neeheee....ik wil dat hij de hele dag komt
Toen mijn broer trouwde waren wij ook de hele dag uitgenodigd. Vriend haar geen zin. Hij was wel bij het trouwen ging naar hus, toilet plaatsen en de laatste tegels plaatsen en kwam later terug. Mensen vroegen er wel naar en hadden ook commentaar maar ach wij, ook broer en schoonzus, zaten er niet mee.
Oh ik denk niet dat je nicht het erg vindt hoor! Ik zou gewoon zeggen bij het aanmelden: ik kom overdag en mijn vriend komt 's avonds.
Ze nodigt je vriend alleen uit beleefdheid naar jou uit, zodat jij de vrijheid hebt 'm mee te nemen. Maar als je hem thuislaat zal je nicht dat ongetwijfeld aan haar reet roesten.

Heb jij ook meer vrijheid om te genieten van de dag met voor jou veel bekenden/familieleden en hoef je je tenminste niet met je vriend bezig te houden.
Vraag aan je nicht wat ze ervan vindt als jij overdag komt en vriend savonds.
Ook een keer meegemaakt toen mijn beste vriend ging trouwen. Mijn vriend is alleen op het feest geweest, vonden alle partijen prima!!

Kan me niet voorstellen dat je nichtje dat raar vind of daar moeilijk over gaat doen!
Je eerste 3 zinnen beginnen met ik, je 3de zin met ik en mijn vriend

Volgens mij draait de bewuste dag niet om jou.

Mijn sarcasmemodus staat niet aan!
Je bent zelf een theepot
Volgens mij gaat het niet om de zinsopbouw maar om mijn vraag.
Het is vriendelijk van nicht dat ze jullie beiden als daggast uitnodigt.

Ik begrijp echt het probleem niet. Jij gaat als daggast. Vriend kan 's avonds komen. Meld het wel even aan je nicht of de ceremoniemeester i.v.m. lunch/diner/vervoer overdag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven