Marktplaat koper eist geld terug.

27-04-2014 19:49 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iknheb iets verkocht via marktplaats voor een bedrag van 4,78 euro. De dag erna mailde ze al meteen of het al verstuurd was want het moest in de paasmand. Ik had er nog geen tijd voor gehad en Pasen stond voor de deur en dan geen post dus melde haar dat ik het dan dinsdag op de post zou doen. Dat zijn dat even had moeten zeggen dat het voor Pasen was dan had ik rekening mee kunnen houden.

Nou dat vond zij van niet als het geld erop stond moest ik het maar meteen versturen en het nu dus zaterdag maar op de post doen want dat was maar 5 minuten werk. Zij zou het dan dinsdag hebben zei ze.

Ik niet meer op die mail gereageerd want anders kwamen er dingen in te staan waar ik spijt van zou krijgen en het maar die zaterdag op de post gedaan.

Woensdag mailde ze weer dat ze na een week het nog niet had ontvangen en er mee naar de politie zou gaan voor oplichting.

Niet op de mail gereageerd.

Donderdag weer een mail van de politie dat ze had door gegeven dat ze was opgelicht met haar echte email adres erin. Maar het nummer van die oplichting leidde naar FedEx?

Niet gereageerd. En vandaag weer een mail. Wanneer ik van plan was de 4,78 euro over te maken en de politie heeft mijn gegevens en email adres. Wat niet kan want die kan ze niet hebben via marktplaats. En als het binnen een week niet was overgemaakt zou de politie wel langs komen.

Wat moet ik hiermee. Ik weet haast zeker dat ze het ontvangen heeft en dit waarschijnlijk altijd doet om gratis aan haar spullen te komen.

Ergens denk ik betaal gewoon terug dan ben ik er vanaf maar aan de andere kant denk ik het slaat nergens op. Zij licht mij juist op.

Voel me er niet lekker door.
Ben ik nou de enige die dit belachelijk vindt. Van de koper bedoel ik.

Ik zou er ook niet heel erg blij mee zijn maar als ik iets voor een bepaalde dag wil hebben bestel ik het eerder.

En sommige mensen reageren per definitie pissig op alles. Vorige week nog in een winkel meegemaakt. Het is een lang verhaal en ik zal het jullie besparen (off-topic ook nog) maar die vrouw had werkelijk geen enkele reden om zo uit te flippen tegen de dame achter de kassa. En dan echt zo´n tokkie ook nog.

Ik zou een keurige (extreem nette) mail sturen; u betaalde op donderdag, het pakketje is op zaterdag met de post meegegaan. Meer kan ik niet voor u betekenen. Als u het noodzakelijk vindt om de politie in te schakelen, dan zal ik daarmee rekening houden en mijn jurist alvast verwittigen.

Zoiets.
quote:Exces schreef op 27 april 2014 @ 21:23:

Ik zou een keurige (extreem nette) mail sturen; u betaalde op donderdag, het pakketje is op zaterdag met de post meegegaan. Meer kan ik niet voor u betekenen. Als u het noodzakelijk vindt om de politie in te schakelen, dan zal ik daarmee rekening houden en mijn jurist alvast verwittigen. Natuurlijk Exces. Dat had TO al véél eerder moeten doen ipv de smoezenregen.
Ik snap eerlijk gezegd niet dat je niet gewoon een mailtje hebt gestuurd op zaterdag: ik heb het verstuurd.

Dan had je verder alles wat ze in haar mail had gezet kunnen negeren.
pietje1204, 36 seconden geledenIk snap eerlijk gezegd niet dat je niet gewoon een mailtje hebt gestuurd op zaterdag: ik heb het verstuurd.

Dat noemen ze verwachtingsmanagement. Kleine moeite en voorkomt een hoop gezeik.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
quote:MarianneDavids schreef op 27 april 2014 @ 20:41:

Over zo'n enorm bedrag zou ik een rechtszaak aanspannen.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Zoals ik het lees wilde TO het niet een week later op de bus doen, maar heeft ze het uiteindelijk toch de zaterdag na ontvangst op de post gedaan en de koper daar niets van laten weten. Verder geen zin om alle posts terug te lezen

TO: je had in elk geval gewoon wat duidelijker kunnen zijn. Een mail versturen is een kleine moeite en voorkomt een hoop gezeik. Zelf stuur ik altijd een mail dat het op de post gegaan is en als er een track en trace code is, dan stuur ik die ook mee.

De koper heeft natuurlijk ook geen fatsoen. Ik loop al heel wat jaartjes mee op Marktplaats en ik verbaas me nog steeds over de enorme Tokkie's die er zo af en toe tussen zitten. Meteen een grote bek via de mail als ze niet binnen een half uur een antwoord hebben bijvoorbeeld.

Koper bluft natuurlijk ook gewoon en de politie lacht haar héél hard uit. Het advies is al gegeven maar stuur gewoon even een nette mail dat het op de post gegaan is, dat je verwacht dat ze het binnenkort ontvangt en dat haar juridisch adviseur/advocaat contact op mag nemen met jou.
Jammer voor haar. Zij had eerder moeten aangeven of het voor een bepaalde datum er zou zijn, maar hoe kun jij die garantie nu geven op zo'n korte termijn? Betaald is er, en ze heeft het product.
Tsjongejonge wat wordt er hier toch tenenkrommend slecht gelezen zeg!

TO wordt beticht van het pakketje een week later op te sturen, onwillig te zijn etc.

Ik vind het werkelijk opzienbarend hoe slecht gelezen wordt door sommigen.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:soetkees schreef op 27 april 2014 @ 21:47:

TO wordt beticht van het pakketje een week later op te sturen, onwillig te zijn etc.

Ik vind het werkelijk opzienbarend hoe slecht gelezen wordt door sommigen.Nou, ik ook.
heb ik ook weleens dat ik vrijdag na 5 uur geen post meer in de brievenbus gooi. ze legen die maandag pas weer en je weet nooit of er een kutjong een kutstreek met die brievenbus uithaalt.

dan doe ik het gewoon maandag posten, en met pasen op dinsdag.

ongeduldige mensen allemaal. mailen je plat of het al verzonden is, maar niet even melden dat ze het hebben ontvangen.
Je krijgt toch altijd een bewijsje dat js iets verzonden hebt?
Trots!
.
anoniem_190819 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 17:39
99.17% gewijzigd
en als men gaat schermen met kopen op afstand geblaat:

bedrijven zijn meestal afwezig in het weekend en reageren alleen op werkdagen.
Mag ik je topic kapen?

Heb eenzelfde soort verhaal.

3 weken terug een blazer verkocht.

Geld binnen. Jasje opgestuurd.

Dag erna krijg ik een mail dat de blazer totaal niet is wat ze verwacht. Ze stuurt me foto's op van een blazer vol halen, losse draadjes en vlekken. Ik herken mijn blazer niet meer, maar voelde me er toch rot onder -had ik iets over het hoofd gezien?- en gaf haar 2/3 van het bedrag terug. Zij akkoord.

Nu wil ze opeens het volledige bedrag terug en chanteert ze me met mijn gegevens op oplichterssites te plaatsen. Ze heeft ook foto's van mij naar me gemaild (ik sta nogal eens in de krant) met de mededeling dat mijn baas (grote Organisatie) niet blij met mij zal zijn.

Ik heb al contact opgenomen met de politie, maar zij vinden dit geen 'nare chantage'. (Say whaaaat?!)

Ik vind het echt schandalig en ben helemaal klaar met marktplaats. Zij lijken er alleen maar vanuit te gaan dat er gestoorde verkopers zijn ipv kopers.

Oh en had ik al verteld dat de heks het blazertje zelf weer verkocht heeft via marktplaats?
TO, als je wil meewerken om het leuk te houden op MP, dan verstuur je de brievenbuspost op de dag dat de betaling binnen is en anders de dag erna.

Nadat het op de bus is gedaan, een mail naar de koper sturen met dat het op de bus is gedaan, dan heeft de betreffende koper ook duidelijkheid.

En ja er zijn mensen die meer hebben te doen en toch op de dag van betaling het pakket/ de brievenbuspost gelijk afgeven (zelf geef ik brievenbuspost uit zekerheid ook af bij het loket, terwijl ik de brievenbus in de straat heb)

Zoals ik het lees en ik ben geheel nuchter is het geld donderdag bijgeschreven en aangezien TO en koper dezelfde bank hebben, was dat gelijk zichtbaar.

De donderdag en vrijdag is het niet op de bus gegaan, reden van de donderdag is ? en TO zegt het die vrijdag te zijn vergeten. Die zaterdag wilde TO het niet op de bus doen ivm. Pasen.

TO wilde het ivm. Pasen pas dinsdag op de bus doen. Waarom dan niet paasmaandag, want dan wordt de bus ook geleegd en dan had de koper het de dinsdag kunnen hebben.
quote:modepop- schreef op 27 april 2014 @ 21:55:

Je krijgt toch altijd een bewijsje dat js iets verzonden hebt?Alleen bij een pakket.
Liebling, wat een (afschuwelijk) verhaal. Ik zou zeggen: stuur het jasje terug, je hebt al 2/3 van de kosten terug, van de 1/3 stuur je de blazer terug en hou je op met zeuren.

Als ze inderdaad 'nare chantage' gaat doen, kun je haar aangeven wegens smaad! Ongeacht wat de politie zegt, ze moeten jouw aangifte over smaad tegen deze truthola opnemen.
Als ik nu zeg; stuur het jasje terug heeft zo'n gestoord mens ook nog eens mijn privé adres. Iets waar ik absoluut niet op sta te wachten.

En 2. Ze heeft de blazer al niet meer. Die had ze gelijk dezelfde middag al op marktplaats gezet en verkocht.

Ze zal er wel niet zo veel winst op hebben gemaakt als dat ze vooraf gedacht had.
@liebling, als jij weet dat de blazer in een goede staat was en hem zorgvuldig verpakt verzonden hebt, dan treft je volgens mij geen enkele blaam.

Je zegt de blazer nu niet te herkennen. Het zou kunnen dat de koper zelf een identieke blazer had, met vlekken en halen en dat ze je die nu heeft laten zien. Dit in de hoop dat je erin trapt en zij zo een andere blazer heeft en het volledige geldbedrag terug.
quote:soetkees schreef op 27 april 2014 @ 21:47:

Ik vind het werkelijk opzienbarend hoe slecht gelezen wordt door sommigen.

Eens!! TO wordt afgebrand op veronderstellingen en slecht gelees terwijl het verhaal (vind ik) toch echt duidelijk is.

Op donderdag geld gekregen. Op vrijdag vergeten te versturen. Die dag wel mail dat koper het graag voor Pasen wou. Dat was inmiddels al niet meer mogelijk, en in eerste instantie dacht TO, dan doe ik het dinsdag (na Pasen dus) pas op de post, anders ligt het maar in de brievenbus. Door de toon/mail(s?) van koper, heeft ze het uiteindelijk toch die zaterdag op de bus gedaan.

Ik heb hierover geen draaikonterij gezien in dit topic.

Vind het niet een hele slimme gang van zaken om niet duidelijker te zijn naar koper en je zo afwachtend op te stellen, maar vind koper vrij gestoord om zo agressief over 4,78 (of hoeveel was het?) te doen.
Wat een trut, Liebling.

In dat geval zou ik haar mailen:

Beste Trut, je hebt inmiddels het jasje verder verkocht, waardoor het nog onmogelijk is te bepalen waar eventuele schade aan het jasje te achterhalen is. Ik deel je bij deze mede dat als je mijn goede naam te grabbel gooit, je je mag wenden tot mijn advocaat X wegens smaad en laster onder artikel 261-271 Wetboek van Strafrecht, waarvan ik aangifte zal doen.

Jij hebt haar gegevens, dus je kan aangifte doen.
vla, op paasmaandag halen ze niet overal die bussen leeg hoor
iemand was ooit ontevreden en had het me teruggestuurd voor ik een reactie kon teruggeven. was helemaal niks mis mee.

en een ander had ooit iets teruggestuurd omdat de rits kapot zou zijn.

hoop geschreeuw in mn mail van en ik mot mn geld terug en blabla blabla.

ik zei nou nou niet zo tekeer gaan ik en de moeilijkste niet en stuur maar terug

ze had hem denk een nacht gedragen en niet echt zuinig geweest, want er zaten ook ineens franjes aan die er nog niet aanzaten toen ik het verstuurde. maar ze gaf haar erewoord. ja erewoord van gekruisde vingers op de rug zeker.
quote:soetkees schreef op 27 april 2014 @ 22:37:

Wat een trut, Liebling.

In dat geval zou ik haar mailen:

Beste Trut, je hebt inmiddels het jasje verder verkocht, waardoor het nog onmogelijk is te bepalen waar eventuele schade aan het jasje te achterhalen is. Ik deel je bij deze mede dat als je mijn goede naam te grabbel gooit, je je mag wenden tot mijn advocaat X wegens smaad en laster onder artikel 261-271 Wetboek van Strafrecht, waarvan ik aangifte zal doen.

Jij hebt haar gegevens, dus je kan aangifte doen.

Goed bericht! Ik zou het bericht sturen wat Soetekees hierboven schrijft.

Wat heb je er toch achterbakse etters tussen zitten op Marktplaats. Zogenaamd een afschuwelijke blazer maar het wél door durven verkopen aan weer een ander.

Nog een tip: gebruik voor Marktplaats altijd een fictieve naam en/of e-mailadres. Zo kunnen ze je nooit gaan Googelen en/of chanteren. Ik gebruik zelf ook altijd fictieve gegevens, alleen mijn woonplaats staat erbij voor wanneer iemand iets wil halen, dan kunnen we ergens op neutraal terrein afspreken en weet iemand of ik in de buurt woon of niet. Geef ook nooit mijn telefoonnummer. Ik handel alles via de mail af en ben erg betrouwbaar: zal nooit iets anders sturen dan wat ik verkoop en houd ook altijd contact met de kopers maar ik zit niet te wachten op van die types (oplichters) zoals hierboven beschreven die dan mijn naam te grabbel gaan gooien op internet.
Ik vind het niet slim dat je helemaal niet gereageerd hebt want het is niet meer dan normaal dat je even laten weten wanneer iets op de post gaat.

Maar de koper is ook niet erg slim, Ook al had je het vrijdag of zelfs donderdag nog op de post gedaan dan was het nog niet zeker of ze het voor Pasen had. Helaas kun je er niet meer op vertrouwen dat iets wat je verstuurd de volgende dag al bezorgd wordt.

Ik heb ook wel eens iemand gehad die meteen de volgende dag vroeg waar haar pakketje was. Had het geld de dag ervoor ontvangen en zag dat pas tegen half 5. Dan ga ik niet snel, snel naar een service punt maar wordt het sowieso een dag later. Ik geef ook altijd aan dat ik het zo snel mogelijk verstuur en uiterlijk die en die dag. Heb vaak zat een pakketje helemaal verzendklaar gemaakt waarbij de koper nooit meer iets liet weten dus ik maak het pas verzendklaar als ik het geld heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven