Bibsgate

27-04-2014 13:09 504 berichten
Wat vinden jullie?

http://www.volkskrant.nl/ ... -ik-bewust-zou-doen.dhtml
quote:meisje22 schreef op 28 april 2014 @ 00:01:

Gaat het?Nee sorry, vloog me even naar de keel, maar ik ga wel even iets anders doen geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 28 april 2014 @ 00:02:

Je hand glijdt echt niet zomaar onbewust naar beneden. Echt, dat doet mijn hand nou echt nooit.

Ik maak het overigens helemaal niet wekelijks mee dat iemand aan mijn kont zit, ik denk dat ze linker uitkijken. Ik sla er namelijk gewoon meteen op, geheel onbewust overigens. Gaat als vanzelf dat mijn vuist opeens naar een wang schiet.

Omdat jij iets onbewust niet doet, hoeft een ander het niet meteen ook niet te doen.

Jij ramt erop los, een ander is wat bescheidener.
quote:meisje22 schreef op 28 april 2014 @ 00:03:

Ik heb je gestaft.Kinderachtig, zo vriendelijk was je zelf ook niet.
quote:quinacridonerose schreef op 27 april 2014 @ 23:58:

[...]

Maar goed, ik heb ook niet het idee dat hij echt zijn hand op haar kont legt, zijn hand glijd er gewoon wat langs, sja, ik zie er niks raars in.Denk je dat jouw hand ook zo over haar kont zou kunnen glijden als jij daar had gestaan in plaats van die burgemeester?
Bah
quote:MrsStanleyWalker schreef op 28 april 2014 @ 00:02:

Je hand glijdt echt niet zomaar onbewust naar beneden. Echt, dat doet mijn hand nou echt nooit.

Ik maak het overigens helemaal niet wekelijks mee dat iemand aan mijn kont zit, ik denk dat ze linker uitkijken. Ik sla er namelijk gewoon meteen op, geheel onbewust overigens. Gaat als vanzelf dat mijn vuist opeens naar een wang schiet.Mijne handen hebben ook zo een voorkeur; ouwe, vieze manen die aan mijn kont zitten op zijn wang te slaan.
Wat is er simpel aan je eigen grenzen bepalen? Lijkt mij niet meer dan logisch dat ik niemand ongewenst en ongevraagd aan m'n billen laat zitten toch?
Jammer maar helaS. Ik heb je al gestaft. Als je een discussie niet aan kan moet je er niet aan beginnen.

Ik zei inderdaad dat ik blijkbaar anders gewend ben dan jij en gezien de posts die je doet blijkt dat inderdaad.
quote:573g8b, 4 minuten geleden

Jij zou niet functioneren als je hem er niet uit gooide. Ben in die zin erg benieuwd naar de maatregelen die tegen dit mannetje genomen gaan worden. Hij moet er wel uitvliegen anders functioneert zijn baas niet.Vind ik ook. Weg ermee wat mij betreft.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:573g8b schreef op 28 april 2014 @ 00:04:

[...]

Denk je dat jouw hand ook zo over haar kont zou kunnen glijden als jij daar had gestaan in plaats van die burgemeester?Ja, eigenlijk wel, maar goed, ik zal wel een innerlijke vieze man hebben dan.
quote:_lupine_ schreef op 28 april 2014 @ 00:05:

Wat is er simpel aan je eigen grenzen bepalen? Lijkt mij niet meer dan logisch dat ik niemand ongewenst en ongevraagd aan m'n billen laat zitten toch?Nee, moet je zelf weten. Dat bedoel ik niet.
Niks kinderachtig. Ik noem jou geen trut en zeg ook niet dat je in de stront kan zakken. Ik heb argumenten. MAr je excuus komt in ieder geval oprecht over, gezien deze reactie van je. Toedeledokie, jij gaat op de negeer.
quote:quinacridonerose schreef op 28 april 2014 @ 00:06:

[...]

Ja, eigenlijk wel, maar goed, ik zal wel een innerlijke vieze man hebben dan.Of misschien ook wat issues met persoonlijke ruimte en respect.
Bah
.
Vreemde discussie wordt dit zeg. Waarom lopen de gemoederen zo op?
quote:573g8b schreef op 28 april 2014 @ 00:09:

[...]

Of misschien ook wat issues met persoonlijke ruimte en respect.heeft ze toch juist niet?
quote:twijfelaarstertje, 3 minuten geleden

Omdat jij iets onbewust niet doet, hoeft een ander het niet meteen ook niet te doen.

Jij ramt erop los, een ander is wat bescheidener.

Jij had ook onbewust aan haar kont gezeten dan?

Ik ben blij dat ik geen publieke functie heb en me het kan permitteren om terug te hoeken.
quote:_lupine_ schreef op 28 april 2014 @ 00:09:

Vreemde discussie wordt dit zeg. Waarom lopen de gemoederen zo op?Oefening grenzen aangeven.
Bah
quote:twijfelaarstertje, 7 seconden geleden

heeft ze toch juist niet?Ik denk juist van wel. Je mag als vrouw absoluut je eigen ruimte opeisen en daarvoor staan. Dit soort familiair gedrag hoef je niet te pikken, niet in het OV, niet in drukke menigten, niet van leidinggevenden, van wie dan ook niet. Wat je zeker niet moet doen is het accepteren als normaal, want het is niet normaal en het is zeker allemaal geen onbewust gedrag. Mijn man zit nooit onbewust en ongevraagd aan iemands kont, mijn broers ook niet. Het is namelijk wel abnormaal en ongepast gedrag.
13 pagina's? Really? Aanranding en weet ik het wat nog meer? Wow.

Ik ben blij dat ik me niet zo druk maak over dingen zeg.
quote:573g8b, 5 minuten geleden

Oefening grenzen aangeven. Voor sommige vrouwen is dat niet vanzelfsprekend helaas.
Exact MrsStanleyWalker. Nu ik er over nadenk. Ik reis vaak en veel met OV, altijd al gedaan. Als het druk is, let ik altijd goed op hoe ik ga staan, zodat er niet een of andere viezerik per ongeluk' aan mijn kont kan zitten. Dat is voor mij wel normaal en aangeleerd gedrag, omdat het inderdaad vaak gebeurt. Maar dat maakt het ongewenst/ onbewust/ ongepast aanraken niet normaal, of 'gewoon' en laat staan acceptabel.
quote:Thordis schreef op 28 april 2014 @ 00:16:

13 pagina's? Really? Aanranding en weet ik het wat nog meer? Wow.

Ik ben blij dat ik me niet zo druk maak over dingen zeg.Al zouden 100 pagina's worden ga ik niet goed vinden dat anderen aan mijn kont zitten (of welke kont dan ook) als iets heel normaal gaat vinden.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 28 april 2014 @ 00:16:

[...]

Ik denk juist van wel. Je mag als vrouw absoluut je eigen ruimte opeisen en daarvoor staan. Dit soort familiair gedrag hoef je niet te pikken, niet in het OV, niet in drukke menigten, niet van leidinggevenden, van wie dan ook niet. Wat je zeker niet moet doen is het accepteren als normaal, want het is niet normaal en het is zeker allemaal geen onbewust gedrag. Mijn man zit nooit onbewust en ongevraagd aan iemands kont, mijn broers ook niet. Het is namelijk wel abnormaal en ongepast gedrag.

Ze bedoelt gewoon dat ze vindt dat mensen hier overdrijven. Haar goed recht. Ik begrijp haar wel. Als jij bijv iedere dag opgepropt in een bus staat vol met studenten is de kans aanwezig dat je per ongeluk met je hand tegen een bil aangaat. Dus het kan zijn dat ze dat wekelijks meemaakt. Heb het zelf ook wel eens gehad bij een concert, of in een bus, vervelend maar het is zoals het is.

Ikzelf geloof niet dat die man bewust zijn carriere op het spel zit om aan een kont van een vrouw te zitten.
quote:meisje22 schreef op 28 april 2014 @ 00:21:

Exact MrsStanleyWalker. Nu ik er over nadenk. Ik reis vaak en veel met OV, altijd al gedaan. Als het druk is, let ik altijd goed op hoe ik ga staan, zodat er niet een of andere viezerik per ongeluk' aan mijn kont kan zitten. Dat is voor mij wel normaal en aangeleerd gedrag, omdat het inderdaad vaak gebeurt. Maar dat maakt het ongewenst/ onbewust/ ongepast aanraken niet normaal, of 'gewoon' en laat staan acceptabel.Hahaha jeetje! Als een trein/bus erg vol is ga je toch niet serieus helemaal een pose aannemen uit angst dat je wordt aangeraakt door een oude man!
Maxima stond alleen niet opgepakt in een bus en het was ook geen druk concert.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven