Rijles

28-04-2014 11:49 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al twee jaar het lessen uitgesteld omdat ik serieus denk dat ik het niet kan. Nu maakt m'n moeder me vanmorgen wakker met de mededeling dat er vanmiddag een lesauto voor de deur staat. Ik ben in alle staten, want dit wil ik echt niet! Ze laten me niet eens zelf de rijschool uitkiezen en ze hebben ook nog gekozen voor de plaats waar ik juist niet wil lessen. Ik ben geneigd om die arme man af te bellen. Waarschijnlijk kan ie toch niks met me.
Waarom ben je zo bang?
Niet zo onzeker. Je bent nu redenen aan het verzinnen waarom je niet zou gaan. Een eerste les is vaak vrijblijvend. Dus stap in en kijk of het wat is! Zo niet kun je altijd later nog besluiten geen pakket af te nemen.

Het kan nu alleen maar meevallen.
Geef het een kans. Waarom denk je dat je het niet kan?
Precies! Ik vind het erg lief dat je moeder dit geregeld heeft.

Jouw argumenten over de rijschool en plaats waar die school zit zijn smoesjes om maar niet te hoeven. Dat weet je vast zelf ook.
Stel je niet aan. Een rijbewijs is een van de belangrijkste papiertjes om te halen en jij miept over de verkeerde plaats om te lessen?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Jemig, chill eens even.

Als je zelf een rijschool had willen uitzoeken, dan had je dat moeten doen. Maar je doet het niet, dus hebben zij (heel lief!) het voor je geregeld.

Waarom denk je dat jij het niet kan?

"hij kan toch niets met me" --> lekkere instelling is dat. Gaat je echt helpen, zo'n self-fulfiling prophecy
Omdat ik het al eens bij mijn broer in de auto geprobeerd heb, maar die koppeling omhoog laten komen en dat soort gedoe, ik heb het gevoel daar niet voor.
Die arme man? Haha nou denk dat maar niet, ook als jij afbelt nu nog of gewoon niet instapt krijgt hij alsnog z'n geld wel! Hij heeft er alleen geen brandstof aan hoeven verspillen

Stap gewoon in, wat maakt 1 lesje nou uit? Dat kun je echt wel! Die man kan ook gewoon remmen en hij zorgt er echt wel voor dat het goed komt hoor. Niet zo onzeker, aanpakken die kans!!
Ja maar meid bij je broer in de auto proberen is wel ff wat anders he. Nu zit er een ervaren rijinstructeur naast je. Kom op, het is heerlijk om je rijbewijs te hebben. Erg lief van je moeder juist.
.
quote:jovo schreef op maandag 28 april 2014 11:56 Omdat ik het al eens bij mijn broer in de auto geprobeerd heb, maar die koppeling omhoog laten komen en dat soort gedoe, ik heb het gevoel daar niet voor.Een rijles auto heeft een heel gevoelige koppeling.
Je broer is vast geen instructeur.. Bij mijn vriend in de auto bakte ik er ook totaal niets van, bij mijn instructeur ging het prima!
Denk je dat bij mij de auto nooit afsloeg de eerste paar keer? En problemen had met de koppeling. Jawel hoor.. voor een stoplicht of in de auto.. dat is echt even een kwestie van wennen dat hele gedoe met je koppeling.
.
quote:jovo schreef op 28 april 2014 @ 11:56:

Omdat ik het al eens bij mijn broer in de auto geprobeerd heb, maar die koppeling omhoog laten komen en dat soort gedoe, ik heb het gevoel daar niet voor.Bij mijn eerste rijles mocht ik alleen maar sturen (en zelfs dat ging mis ). En toch heb ik al 17 jaar mijn rijbewijs en rij ik in alles wat 4 wielen heeft en in elke stad.
Jovo, ik herken het gevoel wat je hebt heel erg. Ik heb zelf ooit in een simulator gereden en dat ging faliekant mis, en daardoor durfde ik ook nooit.

Maar het valt - echt - mee! ECHT!

Het kost je een uurtje (of twee..) van je dag nu en als je het dan niks vindt kun je altijd nog besluiten om het niet te doen. Nu geef je het niet eens een kans.
Ehm, en waarom denk je dat rijles bestaat? Juist ja, om o.a. te leren hoe je een koppeling moet laten opkomen.

Relax!
quote:jovo schreef op 28 april 2014 @ 11:56:

Omdat ik het al eens bij mijn broer in de auto geprobeerd heb, maar die koppeling omhoog laten komen en dat soort gedoe, ik heb het gevoel daar niet voor.Nou, waarom dacht je dat het rijLES heette? Omdat je het nu nog niet kan misschien?
Ik heb mijn rijlessen bijna 5 jaar lang uitgesteld en op dit moment nog bezig met mijn rijlessen,

geloof me.

ik baal er verschrikkelijk van dat ik niet op mijn 18e gelijk ben begonnen...

wees blij dat je moeder dit voor je heeft geregeld. ik had mogen willen dat ik mn 18e al gepusht zou worden om te beginnen. omdat ik nu pas besef wat ik mis.

Niet druk maken over dat je het niet kan. er zit een instructeur naast je en als het goed is gooit die je niet gelijk in het diepe.
Never hold your head down, never say you can't, never limit yourself, never stop believing
Daarom neem je toch ook les? om het te leren en het gevoel te ontwikkelen.

Denk je dat alle andere mensen met het rijbewijs in de hand uit de baarmoeder zijn gekomen.

Gewoon niet aanstellen en jezelf een schop onder je kont geven. Er is niets engs aan. Je begint heus je eerste les niet op het drukste kruispunt van Amsterdam, er zit een leraar naast die met je meestuurt en de pedalen bedient. En zeker als je aangeeft wat angstig te zijn, dan bouwen ze de lessen heel rustig op. (want langzame opbouw = meer lessen nodig = meer geld verdienen)

Haal anders bij de winkel nog even rustgevende kamillethee om jezelf voor de les een beetje te kalmeren.
Toen ik voor het eerst in mijn vaders nieuwe mini cooper een stukje ging rijden op het bedrijventerrein van zijn bedrijf zonder rijbewijs, MET mijn broer naast me. Reed ik achteruit maar drukte vol op gas ipv op de rem dus knalde zo tegen mijn collegas auto aan

Komt echt goed, die man is echt wel iets gewend hoor. Waar ben je bang voor?
.
Natuurlijk lukte het bij je broer in de auto niet meteen. Je broer is geen instructeur en denk je dat iedereen al vlekkeloos kan rijden als ze hun eerste rijles krijgen? Waarom zou er dan nog rijles nodig zijn.
Ach, bij alles waar ik angst voor heb denk ik altijd maar: "Als Barbie en cohorten het kunnen, dan kan ik het vast ook" en dat geldt ook voor autorijden.

De grootste idioten kunnen het ook.
Ik heb soms ook nog wel dat ik de motor laat afslaan bij het stoplicht :blush:

En onderweg zie het regelmatig bij andere automobilisten ook gebeuren. Het is geen schande, hooguit irritant.
Bovendien heeft een lesauto een dubbele koppeling en rem. Mijn eerste les heb ik pas na een half uur voor de eerste keer geschakeld terwijl ik de hele gemeente al doorgereden had. Komt allemaal goed!
It ain't me
quote:jovo schreef op maandag 28 april 2014 11:56 Omdat ik het al eens bij mijn broer in de auto geprobeerd heb, maar die koppeling omhoog laten komen en dat soort gedoe, ik heb het gevoel daar niet voor.

Je broer is geen rijinstructeur. En rijden leer je. Daar zijn lesscholen voor.

Lezen, schrijven en rekenen leer je ook op school.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven