Yes man experiment

29-04-2014 13:26 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zat laatst de film yes man te kijken en besefte me dat ik eigenlijk ook heel vaak nee zeg tegen dingen. Uit angst voor het onbekende, enz enz.

Heeft iemand weleens een week overal ja op gezegd en wat heeft het je gebracht?

Lijkt me eigenlijk super lachen om zoiets eens een week te doen...
Volgens mij is dat niet te doen...overal 'ja' op zeggen.
.
Wil je morgen m'n huis komen schoonmaken?
Ik denk dat de meeste mensen meer moeten leren om nee te zeggen dan om ja te zeggen.
Nog nooit geprobeerd, maar lijkt me dat je, indien je zo'n experiment uit wil voeren, tot hele nieuwe inzichten kan komen.

Zit er alleen niet op te wachten om in die beruchte week bezoek te krijgen van Jehova's. Gebeurt nogal vaak in mijn wijk.
this too shall pass..
Ik heb het wel een tijd gedaan, maar in een baan waar je dan zo ongeveer 24/7 bezig kan zijn is dat niet heel handig, wel leuk voor een tijdje.

In mijn onstuimige enthousiasme heb ik dat een paar jaar volgehouden, maar 'nee' zeggen is ook weleens lekker dan en voor de lange termijn ook wel wat gunstiger.
Wat werd er in die film dan voorgesteld om te doen dat het je wel lachen lijkt?
Zoiets is alleen maar leuk als je ondernemende mensen om je heen hebt die voorstellen doen om dingen te doen die je anders nooit zelf zou hebben verzonnen ( parachutespringen ) Niet als de vragen die je gesteld worden gaan over overwerken, geld lenen, je kind om vijf uur ' s morgens ophalen uit de stad oid.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Lijkt me nogal vergezocht en een recept voor een burnout.
Ach het lijkt mij vooral een manier om weer wat spontaner en opener in het leven te staan..

En die Burnout heb ik al gehad ;)
Ik zeg nu heel makkelijk en heel snel nee op dingen, terwijl er best veel leuke uitnodigingen voorbij komen. Heb een angststoornis en Burnout gehad en daardoor beetje te beschermend geworden
alle extremen zijn idioot, naar mijn mening, en dit is er ook eentje
Er zit niet voor niets geen "o" in Amsterdam
De clou van de film was om niet overal klakkeloos ja of nee op te zeggen, maar dat je bewuster over een vraag na gaat denken. Waarom zeg ik zo vaak nee als de eenzame buurvrouw me voor de koffie vraagt. Wat zou het schelen als ik eens ja zei. In het slechtste geval heb ik een saai uurtje, maar misschien komt er een waardevol contact uit.

Persoonlijk zou ik zeker niet een week lang overal ja op zeggen.
Overal ja op zeggen lijkt me ondoenlijk. Dat ga je ook ja zeggen op dingen die je echt niet wilt, zie de voorbeelden van BGB (zal je maar net die dag de viespeuk tegenkomen die vraagt of je z'n piemel wilt zien...). En als je nu standaard overal nee op zegt dan zou ik niet meteen zo doorslaan naar de andere kant. Ik zou dan eerder streven naar minimaal 1 keer per maand ja zeggen op een leuke activiteit ofzo.
Als ik afgelopen weekend al overal 'ja' op had gezegd was ik ondertussen 2 keer vreemdgegaan, had ik nu in coma van de alcohol gelegen en had ik waarschijnlijk geen geld meer gehad omdat ik nu in het bezit was een een Audi S5... Gewoon lekker zelf na blijven denken dus!
Klinkt als mijn (overigens hele lieve) schoonmoeder.

Je hoeft maar een zin te beginnen waarvan zij denkt dat het een vraag is en ze zegt nee.

Zo hebben we al vaak haar favoriete chips uit de kamer genomen omdat ze nee zei voordat ze nadacht waar het over ging etc.

Nu komt ze er vaker op terug want ze ziet nu wat ze mist.

Ik moet juist leren om nee te zeggen.
quote:lily-rose2014 schreef op 29 april 2014 @ 13:46:

Ik zeg nu heel makkelijk en heel snel nee op dingen, terwijl er best veel leuke uitnodigingen voorbij komen. Heb een angststoornis en Burnout gehad en daardoor beetje te beschermend geworden

Dan neem je je toch voor om leuke uitnodigingen voortaan aan te nemen? Daar lijkt me niets mis mee.

Wel op alles wat er gevraagd wordt stomweg " ja " zeggen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:whatcomesaround schreef op dinsdag 29 april 2014 13:56 Als ik afgelopen weekend al overal 'ja' op had gezegd was ik ondertussen 2 keer vreemdgegaan, had ik nu in coma van de alcohol gelegen en had ik waarschijnlijk geen geld meer gehad omdat ik nu in het bezit was een een Audi S5... Gewoon lekker zelf na blijven denken dus!:(
Computer says nooooo
Moest andersom ... :-)
Computer says nooooo
quote:lily-rose2014 schreef op 29 april 2014 @ 13:26:Heeft iemand weleens een week overal ja op gezegd en wat heeft het je gebracht?

Lijkt me eigenlijk super lachen om zoiets eens een week te doen...

begin vandaag

neuqen?
Not Found The requested URL /profiel/.exe was not found on this server.
Het lijkt me een goed idee om een week op veel dingen 'ja' te zeggen, zeker als je nu weleens leuke momenten misloopt en eigenlijk te vaak nee zegt. Maar op alles ja zeggen lijkt me dan weer niet zo'n goed idee.
quote:whatcomesaround schreef op 29 april 2014 @ 13:56:

Als ik afgelopen weekend al overal 'ja' op had gezegd was ik ondertussen 2 keer vreemdgegaan, had ik nu in coma van de alcohol gelegen en had ik waarschijnlijk geen geld meer gehad omdat ik nu in het bezit was een een Audi S5... Gewoon lekker zelf na blijven denken dus!Ach dan had je wel een mooie auto gehad Omdenken
Ok ok...veel vaker ja zeggen dan maar ipv op alles...;) alhoewel een Audi a5 is best leuk toch ;)
Toch lijkt me het best grappig om eens tegen de meeste dingen ja te zeggen, ook al heb je geen zin etc. Wie weet hoe het dan loopt...
Misschien dan alleen nee zeggen tegen de dingen waar je ABSOLUUT NIET op zou zeggen. En de dingen waar je beetje over twijfelt, gewoon ja. Zoiets?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven