Geld & Recht alle pijlers

directkopen.nl ervaringen??

02-05-2014 19:53 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen weekend een iphone 5c gekocht via deze webshop, kleur groen.

Meteen betaald, maar kreeg vervolgens geen bevestiging van mijn aankoop. Vond t dus al een beetje spannend, want ik had dus nergens bewijs van wat ik had gekocht. Gelukkig dinsdag netjes bezorgd door UPS.

Helaas blijkt het de verkeerde kleur, roze ipv groen. Overigens, wel helemaal geseald en dus spiksplinternieuw.

Contact gezocht met de webshop, waar ik te horen kreeg dat groen uitverkocht is. Ik mocht de roze nog wel terugsturen en kon dan kiezen tussen blauw of wit. Nouja, ik heb t maar bij de roze gehouden, vond t verder ook wel prima en ik was allang blij dat ik mn telefoon had en niet belazerd was:-)

De dag daarna naar vodafone gegaan om een kleiner simkaartje te halen en te activeren (en daarmee is mijn oude simkaart meteen gedeactiveerd).

Wil ik er thuis mee aan de slag, blijkt de home-knop kapot waardoor je dus helemaal niks met de telefoon kan!!

Weer gebeld met de webshop, nu krijg ik te horen dat ze diezelfde dag nog n nieuwe opsturen.

Helaas krijg ik een half uur later een mail dat ze te voorbarig zijn geweest en ik geen nieuwe krijg maar het maar moet oppakken met Apple.

Apple gebeld, super nette en vriendelijke klantenservice! Ik kan de telefoon kosteloos laten repareren, ben 'm dan wel een paar dagen kwijt. Maar, zo zegt Apple, ik kan het beter via de verkoper doen want volgens het Europees Consumentenrecht is verkoper verplicht om mij als kopende partij hierin tegemoet te komen (door mij een nieuw toestel te geven of er een te lenen zolang ik het te repareren toestel kwijt ben).

Ondanks dat ik mijn buik inmiddels al vol had van directkopen.nl toch maar weer contact met hen gezocht en hen gewezen op mijn recht als consument. De eigenaar van de webshop heeft hier geen enkele boodschap en zijn antwoord is: "ja, dan moet ik zeker de kosten voor die nieuwe telefoon uit mijn eigen portemonnee betalen"?!?!!!"

Kortom, wat een onprofessionele prutsers daar bij directkopen.nl!!!

Inmiddels is mijn telefoon opgehaald door Apple en krijg ik 'm binnen 5 werkdagen gerepareerd retour. Tot die tijd kan ik nu ook mijn oude telefoon niet meer gebruiken omdat die simkaart is gedeactiveerd. Nouja, opzich is dat geen grote ramp, maar toch:-)

Ik hoef er verder niks meer mee hoor, maar vroeg me gewoon af of anderen ook dit soort ervaringen met deze webshop hebben?

En, mocht je een aankoop op internet willen doen, dan is deze site dus zeker geen aanrader!
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt
Ohw, het is trouwens direktkopen.nl

Met een K
Ik heb er ooit een kabel besteld, werd snel geleverd, netjes.

Geen problemen mee.

Iphones en Apple producten kun je sowieso het beste bij Apple zelf kopen. Ze doen zelfs nog moeite om de harde schijf uit mijn 9 jaar oude Mac Mini te redden, en hebben vanmiddag de hele winkel ondersteboven gekeerd op speurtocht naar een 'case' voor die harde schijf, toen het reparatiecentrum had aangegeven die niet meer te hebben (want mac is al 9 jaar, dat is ongeveer 100 in mensenjaren). Maar bij telefoons geldt wel dat je je spullen dan daar moet kopen.
quote:Summerwoman schreef op 02 mei 2014 @ 19:53:

Afgelopen weekend een iphone 5c gekocht via deze webshop, kleur groen.

Meteen betaald, maar kreeg vervolgens geen bevestiging van mijn aankoop. Vond t dus al een beetje spannend, want ik had dus nergens bewijs van wat ik had gekocht. Gelukkig dinsdag netjes bezorgd door UPS.

Helaas blijkt het de verkeerde kleur, roze ipv groen. Overigens, wel helemaal geseald en dus spiksplinternieuw.

Contact gezocht met de webshop, waar ik te horen kreeg dat groen uitverkocht is. Ik mocht de roze nog wel terugsturen en kon dan kiezen tussen blauw of wit. Nouja, ik heb t maar bij de roze gehouden, vond t verder ook wel prima en ik was allang blij dat ik mn telefoon had en niet belazerd was:-)

De dag daarna naar vodafone gegaan om een kleiner simkaartje te halen en te activeren (en daarmee is mijn oude simkaart meteen gedeactiveerd).

Wil ik er thuis mee aan de slag, blijkt de home-knop kapot waardoor je dus helemaal niks met de telefoon kan!!

Weer gebeld met de webshop, nu krijg ik te horen dat ze diezelfde dag nog n nieuwe opsturen.

Helaas krijg ik een half uur later een mail dat ze te voorbarig zijn geweest en ik geen nieuwe krijg maar het maar moet oppakken met Apple.

Apple gebeld, super nette en vriendelijke klantenservice! Ik kan de telefoon kosteloos laten repareren, ben 'm dan wel een paar dagen kwijt. Maar, zo zegt Apple, ik kan het beter via de verkoper doen want volgens het Europees Consumentenrecht is verkoper verplicht om mij als kopende partij hierin tegemoet te komen (door mij een nieuw toestel te geven of er een te lenen zolang ik het te repareren toestel kwijt ben).

Ondanks dat ik mijn buik inmiddels al vol had van directkopen.nl toch maar weer contact met hen gezocht en hen gewezen op mijn recht als consument. De eigenaar van de webshop heeft hier geen enkele boodschap en zijn antwoord is: "ja, dan moet ik zeker de kosten voor die nieuwe telefoon uit mijn eigen portemonnee betalen"?!?!!!"

Kortom, wat een onprofessionele prutsers daar bij directkopen.nl!!!

Inmiddels is mijn telefoon opgehaald door Apple en krijg ik 'm binnen 5 werkdagen gerepareerd retour. Tot die tijd kan ik nu ook mijn oude telefoon niet meer gebruiken omdat die simkaart is gedeactiveerd. Nouja, opzich is dat geen grote ramp, maar toch:-)

Ik hoef er verder niks meer mee hoor, maar vroeg me gewoon af of anderen ook dit soort ervaringen met deze webshop hebben?

En, mocht je een aankoop op internet willen doen, dan is deze site dus zeker geen aanrader!

Balen van de webshop.. Er zijn tegenwoordig zoveel kleine bedrijven dat het niet altijd even goed meer is..

Maar terugkomend op het dik gedrukte.. Da's onzin..Want je nieuwe simkaart kan gewoon in je oude telefoon. Ook al heb je nu mini en had je gewoon.. Er bestaan adapters voor.. Volgens mij levert Vodafone deze gewoon als je 'm ophaalt in de winkel..
Ik heb ook de roze, hij is zooooooo mooi
Je kunt je telefoon wel gebruiken, met een speciaal 'omhulsel' voor je simkaart. Verkopen ze in de meeste telefoonzaken en op de markt soms, hier zijn ze op de markt (in de UK) 2 pond, dus ik denk dat ze in nederland niet heel veel duurder zullen zijn.
Huh,adapters voor de simkaart? Dat wist ik niet eens! Goede tip!
Zo hee! wat een slechte service!

jouw toestel is gewoon defect geleverd, ook wel een DOA (dead on arival).

Dit moet door de verkopende partij terug genomen worden, of nieuw toestel of geld terug! Je hebt gewoon een zichttermijn van 14 dagen op internet aankopen.

Wel fijn dat Apple je geholpen heeft, maar het is echt niet de bedoeling dat jij betaald voor een nieuw toestel en dat dan zelf ter reparatie moet gaan aanbieden bij de fabrikant!

Voor mij een reden daar nooit te bestellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven