Onverklaarbaar data verbruik iphone 4s

05-05-2014 11:49 13 berichten
Mischien kunnen jullie mij meer hierover vertellen.

Sinds maand heb ik een iphone ,hiervoor had ik android.

Ik heb een databundel van 250mb

Nu heb ik thuis wifi en op werk ook.

Als ik thuis en op werk ben zet ik mobiele internetgebruik uit. Merk namelijk dat elke ochtend als ik mijn telefoon van de vergrendeling afhaal ik soms al tot 10 mb verbruikt heb, nu is dat nu via wifi maar ja als ik hem wel op internet aan zou hebben staan zou die bundel er hard doorheen gaan.

Wat zou dit kunnen zijn. Heb automatisch updaten en downloaden allemaal uitgeschakeld onder instellingen iphone.

Qua push heb ik alleen sms en telefoon en whats app.

Overdag als ik 3G aan heb staan merk ik dat ie alleen verbruikt nadat ik wat heb gebruikt. Heb mb meter van kpn.

Maar het is echt sochtends, pas zodra ik hem van slot afhaal .qua tijd is het dan echt dat moment.

Heb dan geen whats apps ofzo gehad.

Kan het dan zijn dat er bijv via facebook ofzo reacties ergens zijn geplaatst en dat dat het is ?

Maar waarom zie ik dit verbruik dan pas op moment dat ik hem ontgrendel?

Sluit savonds de apps ook echt af door ze weg te swypen.

Qua apps heb ik whats app,facebook, nu.nl ,ah ,kpn mb meter, mijn kpn app,marktplaats, en een app voor mijn fotocamera.

Hoop dat jullie mijn warrige verschaal snappen
Met 250mb ga je het niet redden vrees ik. Ik haal het soms niet eens met 500 en heb hem echt vrijwel overal op de wifi.
Nu zet ik mijn mobiele data uit dus verbruik enkel mobiele data wanneer ik dat handmatig aanzet.op zich vind ik dit geen probleem maar ben bang dat ik het op den duur zal vergeten. Maar vind het dus raar dat ie sochtends bij ontlocken toch op enkele mb staat. Ook al zijn het wifi mbs.

Als ik overdag niks doe zie ik ook geen verhoging in het verbruik.zo raar dat dat sochtends wel zo is.

Ook is het heel verschillend, soms begint ie met 120 kb maar soms ook wel eens 12 mb.

Geen idee waaraan.

Hiervoor een samsung en daar had ik 3G gewoon aanstaan en daar had ik dat niet.
Heb je het automatisch updaten van de apps wel uitstaan?
Onder instellingen en dan naar iTunes AppStore en daar staan de vonkjes bij automatische downloads uit bij muziek en updates.

Dat is dan toch goed?

Ben nog vrij onhandig ermee
Alle reacties Link kopieren
quote:Suze02 schreef op 05 mei 2014 @ 11:51:

Met 250mb ga je het niet redden vrees ik. Ik haal het soms niet eens met 500 en heb hem echt vrijwel overal op de wifi.Ik red het daar makkelijk mee en heb wel wifi thuis en op het werk maar gebruik ook gewoon internet als ik ergens anders ben, gebruik soms google maps voor navigatie etc. Lijkt mij dat er gewoon echt iets niet klopt in wat die telefoon doet. Ik kan je helaas niet helpen met instellingen want heb een samsung hier
Een internetbundel van 250mb? Dat ze dat nog aanbieden joh.
quote:mammamandy schreef op 05 mei 2014 @ 12:11:

Onder instellingen en dan naar iTunes AppStore en daar staan de vonkjes bij automatische downloads uit bij muziek en updates.

Dat is dan toch goed?

Ben nog vrij onhandig ermeeVolgens mij is dat goed, je kunt daar als het goed is ook aanvinken dat hij alleen updates doet als de wifi aanstaat, dat zou ik nog even doen.
Op telegraaf.nl stond van het weekend iets overde facebook app. Iets met automatisch afspelen en dat moet je aanzetten. Anders even googlen
De facebook app slurpt idd data!

Je moet bij instellingen even aanvinken dat hij alleen automatisch filmpjes mag afspelen als je op wifi zit! Scheelt enorm.

daarnaast heb ik ook het automatisch nieuwe berichten ophalen uitstaan van fb en twitter, scheelt ook!

250 is wel erg weinig trouwens! Ik zit altijd tussen de 300-500mb!
Sinds ik de facebook app eraf heb gegooid is mijn data verbruik echt enorm verminderd.

Ik doe overigens hetzelfde als jij, heb mijn mobiele data uitstaan als ik wifi tot mijn beschikking heb (bijna overal waar ik kom).

Ik verbruik nu zo'n 50 mb mobiele data per maand. Dat is een enkel whatsappje en af en toe wat opzoeken onderweg.

Ik red het dus makkelijk met mijn 250 mb bundel.
Dingen als facebook, instagram en andere social media blijven vaak data verbruiken als je ze weg klikt. Je kan een app afsluiten door dubbel op de home button te klikken en dan zie je de apps die je nog open hebt staan, als je dan ze dan omhoog "veegt" sluit je ze af!

Ik gebruik zelf een bundel van 5GB (veel youtube enz) maar vind 250mb ook wel heel erg weinig, misschien kijken of je naar 500mb kan? Dan zit je altijd goed! Succes
Als je binnen WiFi dekking bent is het toch niet noodzakelijk om je mobiele data uit te schakelen? Alles gaat dan vanzelf via WiFi en wordt er geen data verbruikt. Uitschakelen is echt niet nodig.

Savonda/snacht wordt er een iCloud back-up gemaakt bij mij. Misschien is dat bij jou ook zo en verkaart dat de 10MB verbruik snachts.

WiFi uitschakelen buiten WiFi gebied is trouwens wel zinvol, dat scheelt batterijverbruik! Maar dat is een tip van andere aard :-)
Wie wind zaait zal storm oogsten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven