Jaarlijkse Moederdagdiscussie

06-05-2014 12:41 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonmoeder en ik liggen qua moederdag niet op 1 lijn.. En elk jaar laait de discussie weer op. Wij 'moeten' naar haar toe want zij is de moeder van mijn man. ( Ziet zichzelf als een soort oppermoeder haha ) ik heb niet zoveel met moederdag, leuk met de kindjes enzo maar verder kan het mij gestolen worden.. Maar dat woordje 'moeten' staat me dan weer niet aan en ga ik op m'n achterste benen staan... Bovendien ben ik zelf moeder en heb ik zelf ook een moeder waar ik misschien , heel misschien wel even naartoe wil gaan ...

Ik word hier zo moe van he, elke keer weer.. Herkenbaar anyone? En hoe lossen jullie dit op?
Als de moeders zo ver weg wonen, dan stuur je ze toch een bos bloemen met een kaartje? Kan allemaal online geregeld worden.

Jullie moeten per trein nu, en zo belangrijk is moederdag nu ook weer niet.

Ik woon op 2 uur rijden van mijn moeder vandaan, en de volgende dag moet ik weer werken. Dan ga ik niet effe op de koffie.
quote:Cateautje schreef op 06 mei 2014 @ 12:57:

Ik vind moederdag alleen leuk als kinderen slappe koffie maken en een drillerig snot-ei met aangebrande toast. Voor de rest kan het me gestolen worden.Dit. Of een zelfgeprutseld kleuterklascadeautje. Gelukkig denken moeder én schoonmoeder er precies zo over.
quote:meivogel schreef op 06 mei 2014 @ 13:10:

[...]

Dit. Of een zelfgeprutseld kleuterklascadeautje. Gelukkig denken moeder én schoonmoeder er precies zo over.Uiteraard, dat kostelijke kunstwerk hoort erbij.
Waarom 'moet' jij naar je schoonmoeder? Het is je vriends moeder, dus het zou hem sieren bij zijn moeder op bezoek te gaan, maar jij hoeft uiteraard niet mee. Jij hebt hopelijk nog een eigen moeder om te kunnen bezoeken.
Ik ben nu vijftig, heb die rarigheid een paar jaar geleden gelukkig afgeschaft. Niets zo ergerlijk als op visite moeten gaan.

Het is mijn eigen moeder niet eens, bovendien is oma zoals gewoonlijk helemaal vol van haar kleinkinderen en ik ben zelf moeder van een zoon die moederdag ook maar onzin vindt.

Als je kindjes op de lagere school hebt is het wel lief. Moeder wordt extra verwend en in het zonnetje gezet. Dan is het de smoeltjes wel waard.
odi et amo
quote:elninjoo schreef op dinsdag 06 mei 2014 13:12 Waarom 'moet' jij naar je schoonmoeder? Het is je vriends moeder, dus het zou hem sieren bij zijn moeder op bezoek te gaan, maar jij hoeft uiteraard niet mee. Jij hebt hopelijk nog een eigen moeder om te kunnen bezoeken.

Ja gelukkig nog wel , maar die maakt er geen issue van of we wel of niet komen, kan je niet dan niet.

Zij wil dat ik meekom omdat dan de kinderen meekomen ook, ze gaan namelijk zonder mij daar niet mee naartoe.. Dat is een lang verhaal het waarom hierover maar ik heb daar een heel goedereden voor.
Ik moet drie uur enkele reis rijden voor een kopje koffie van een half uur, dus ik doe niet aan moederdag. Genoeg weekenden waarop we op en neer gaan (en inderdaad de rest van de week tegen een lege koelkast en een volle wasmand aankijken), dus ze doen het er maar mee. Helpt enorm hoor, gewoon meedelen dat je er niet meer aan doet. Geen enkel commentaar gehad
Er ligt hier een half verhaal...

Maar na je laatste post..

Dan snap ik je schoonmoeder wel dat ze het jammer vindt dat jij niet meekomt. Want dat betekent dan dus dat ze haar kleinkinderen niet ziet.

Waarvan ik het vermoeden en dat ze ze al niet zo vaak ziet?
quote:gelukkigleven schreef op dinsdag 06 mei 2014 13:22 Er ligt hier een half verhaal...

Maar na je laatste post..

Dan snap ik je schoonmoeder wel dat ze het jammer vindt dat jij niet meekomt. Want dat betekent dan dus dat ze haar kleinkinderen niet ziet.

Waarvan ik het vermoeden en dat ze ze al niet zo vaak ziet?

Dat klopt, zowiezo wel alle feestdagen en verjaardagen hoor maar oma heeft niet een heel goed effect op de kinderen, tot voor kort alcoholiste en nu nog kan ze in geen enkele zin praten zonder de nodige scheldwoorden ..

En dan ben ik nog netjes. Ze doet echter wel haar best op haar manier.
Jullie kinderen hebben toch niets met schoonmoeders moederdag van doen, want zij is daar geen moeder van. Als het haar niet om bezoek van haar zoon te doen is maar om haar kleinkinderen, zou ik als zoon beledigd zijn. Buiten dat vind ik het wel raar dat je kinderen niet met hun vader naar hun oma kunnen. Heb jij lekker vrij om je eigen ouders op te zoeken en met hen uit eten te gaan.
quote:tamaar1983 schreef op 06 mei 2014 @ 12:58:

Tekenis , je kent der haar niet Geloof me dat ik wel even genoeg heb gedaan voor der haar de afgelopen jaren, financieel en heb zelfs me mijn zwagertje van toen 14 tijdelijk in huis opgenomen..

Nog even en ik moet op me knieën voor der haar..

Dat je geen zin hebt met het hele gezin een treinreis te maken voor een kopje koffie op moederdag kan ik me helemaal voorstellen, kan je haar ook gewoon vertellen, dat je liever een andere keer komt.

Hoeveel je wel niet voor haar gedaan hebt, heeft daar natuurlijk niets mee te maken.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Dat je geen zin hebt in slechte invloeden en constant gescheld, snap ik heel goed.

Maar waarom mogen de kinderen wel naar schoonmoeder met jou, maar niet met alleen je man?
En zo als altijd, gaat zo'n schoonmoedertopic over veel meer meer dan in de openingspost gesuggereerd werd.

Ik vind moederdag alleen leuk als kinderen slappe koffie maken en een drillerig snot-ei met aangebrande toast. Voor de rest kan het me gestolen worden.

Ja, dit wil ik ook!! (hij is pas drie dus nog net een beetje te hoog gegrepen )

Ik doe soms aan moederdag en soms niet. Mijn moeder vindt het een nog grotere onzin dan haar kinderen dus dat is makkelijk. Schoonmoeder wordt altijd gevraagd wat ze graag wil hebben en dan moet er ook een 'echt cadeau' komen, wat ik dus achterlijk vind. Ik kan echter niet alleen haar daar de schuld van geven, Kazman en zijn zussen doen daar net zo hard aan mee. Aangezien dit jaar ook nog mijn vader jarig is op moederdag, denk ik dat hij lekker naar zijn eigen moeder mag en ik naar de mijne ga (ik probeer ook vooral geen verwachtingen te scheppen over mijn aanwezigheid op die dag, dus tot nu toe doen we het ieder jaar weer anders).
Het zijn ook je mans kinderen dus als hij ermee naar zijn ouders wil, vind ik niet dat jij je te moeien hebt. Blijf zelf idd maar gewoon weg bij je schoonma, lijkt me verstandiger.
quote:sandt schreef op 06 mei 2014 @ 13:37:

En zo als altijd, gaat zo'n schoonmoedertopic over veel meer meer dan in de openingspost gesuggereerd werd.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Überhaupt het hele concept van Vader- en Moederdag tegenwoordig. Ik ben het met cateautje en meivogel eens!
Komt goed Kastanjez, nog eventjes geduld.

Ik vind moederdag alleen leuk als kinderen slappe koffie maken en een drillerig snot-ei met aangebrande toast. Voor de rest kan het me gestolen worden.Ja! Met een mooie tekening en een zelfgekleide asbak mobieletelefoonhouder.
Ga in therapie!
Ohhhh, ik krijg ook altijd de kriebels van het moeten. Meestal ga ik langs, soms alleen even een telefoontje. Zowel moeder als schoonmoeder vinden dit prima.

Maar goed, mochten ze daar moeite mee hebben en gaan "verplichten", dan zou ik gewoon een overheerlijk ontbijt brengen... om vijf uur in de ochtend Net als vroeger...
quote:brown22 schreef op 06 mei 2014 @ 13:41:

Überhaupt het hele concept van Vader- en Moederdag tegenwoordig. Ik ben het met cateautje en meivogel eens!Niks mis met vader- en moederdag. Wij gaan altijd gezellig eten.
quote:dubiootje schreef op 06 mei 2014 @ 13:43:

[...]

Ja! Met een mooie tekening en een zelfgekleide asbak mobieletelefoonhouder.

Ja, fantastisch hè.

Ik heb nog steeds een kunstwerk van mijn zoon in de kamer hangen, ingelijst en wel.
En ik heb voor beide een verwenpakketje gemaakt. Niet omdat het moet maar omdat ik het leuk vind om ze iets te geven.
Echt. Zeikerd.
quote:gelukkigleven schreef op dinsdag 06 mei 2014 13:33 Dat je geen zin hebt in slechte invloeden en constant gescheld, snap ik heel goed.

Maar waarom mogen de kinderen wel naar schoonmoeder met jou, maar niet met alleen je man?

Omdat als ik er zelf bij ben ze dan oplet met wat ze zegt omdat ik zo opsta en weer vertrek. Bij mijn man doet ze gewoon hoe ze altijd doet en omdat het inderdaad toch zijn moeder zal hij het accepteren zoals zij is... Hij zal haar er op aanspreken maar thats it, ik ken haar goed genoeg te weten dat zij zich daar dan niks van aantrekt. Hij zal niet opstaan en weggaan, want ja het is inderdaad zijn moeder..en hij is niet anders gewend.

Maar dit is een half verhaal, er is teveel om op te noemen en ik weet zeker dat ik dan nog coulant gevonden word dat ik er uberhaupt nog heenga..lees als in drugssmokkel, gevangenis, jeugdzorg etc..

Uiteindelijk gaat het hele stukje niet eens meer om de wel of niet verplichtingen van moederdag maar om

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven