Yes man experiment

29-04-2014 13:26 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zat laatst de film yes man te kijken en besefte me dat ik eigenlijk ook heel vaak nee zeg tegen dingen. Uit angst voor het onbekende, enz enz.

Heeft iemand weleens een week overal ja op gezegd en wat heeft het je gebracht?

Lijkt me eigenlijk super lachen om zoiets eens een week te doen...
Een leuke film, en bij mij kwam de gedachte ook op om dat eens te gaan doen, maar NEE dat is niet uit te voeren, zeker niet als mensen er misbruik van gaan maken. Wel denk ik af en toe wat bewuster na, en ga ik wel eens uitdagingen aan waar ik normaal nee op zou zeggen.

Lekker blijven zitten op de bank brengt me ook niet verder, dus idd eens bij mijn bejaarde buurvrouw langs om te kletsen toen ze me vroeg voor een kopje koffie, en ik kreeg gelijk een mooi verhaal te horen over haar leven.
Ik zit net te denken dat als je het wel gaat doen, leuk je verhaal opschrijven, ik ben benieuwd :Imao:
Ik denk dat je echt niet overal 'ja' op hoeft te zeggen. Maar juist onverwachte dingen, waar je normaal misschien al automatisch 'nee' op zou zeggen omdat je niet precies kunt overzien wat het is, of omdat je bang bent dat het veel tijd kost, Ik kan uit ervaring zeggen dat het heel leuk kan zijn om eens zomaar ergens in te stappen en maar te zien wat ervan komt. het hoeven geen grote dingen te zijn, maar bijvoorbeeld wat savoije zegt. Openstaan voor alles, dat is het eigenlijk.
Ik zit nu op Mallorca en ga vanavond uit eten, heb voor mezelf besloten dat ik "overal" JA op ga zeggen, mijn man weet het niet, anders komen we natuurlijk niet aan eten toe

Ik hou jullie op de hoogte, LOL
Het is nog erg lastig, en ik merk dat ik toch vaak nee zeg. Na het eten kregen we nog een likeurtje aangeboden, en voor ik er erg in had, had ik al nee gezegd... en zo nog een aantal keer op de avond. Ik ben eruit, het "YES MAN" experiment is voor mij mislukt.
Maar je kunt toch starten met bijvoorbeeld ja zeggen op uitnodigingen? Of iets anders ' kleins'?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven