Computer resetten zonder cd??

09-05-2014 08:57 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Over computerinstallatie weet ik echt niks. Mijn computer doet het sinds een tijdje niet goed meer. Google chrome openen lukt niet en de verkenner ook niet. Hij is erg traag en alles loopt vast. Het is zo sinds hij een keer hard is uitgezet.

Wat ik tot nu toe heb gedaan: aantal keer in veilige modus opgestart en afgesloten en alle belangrijke bestanden veilig gesteld. Ik heb geprobeerd te herstellen via configuratiescherm, maar heb geen herstelpunten ingesteld. Tot nu toe heeft nog niks geholpen.

Het liefst zou ik hem resetten mét behoud van bestanden. Is dat mogelijk? En zo niet, hoe reset ik 'm dan zonder cd of code?

Alvast bedankt!!
Met alle respect maar waarom wil je daar zelf aan gaan klooien als je aangeeft er geen verstand van te hebben?
Qua geld minnimouse. Heb geen kennissen die goed zijn met computers en ik heb niet zo'n zin om er 50 à 100 euro uit te geven, dan ga ik liever op zoek naar een nieuwe (ja, veel duurder, I know, maar deze is tweedehands). Dus hoop het zelf op te kunnen lossen.
Bij complete reset verdwijnen wel je bestanden en deels geïnstalleerde programma's (die niet standaard op het ysteem zitten). Als je reset wil doen, moet je eerst je bestanden veilig stellen. Er is mogelijkheid om zonder cd te resetten hoe dat moet weet ik niet meer.

Ik zou eerst proberen systeemherstel en defragmentatie te doen en dan kijken over het beter wordt.
Probeer eens een programma als CC cleaner, dan word er al veel zooi vanaf gegooid.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Heb je niemand in je familie of vrienden/kennissen die je kunnen helpen? Heb er ook geen verstand van maar ik zie mijn vader wel eens bezig en dat is nog best een werk. Niet alleen met windows zelf maar ook alle andere programma's weer erop zetten, printer, internet etc instellen. Volgens mij kan het ook niet zonder opstart cd.
Defragmentatie zal ik eens proberen. Op zich printer / internet instellen etc. gaat wel, het gaat meer om het 'grote installeren. Familie en kennissen komen altijd bij mij als ze wat met de computer hebben (dan snap je hoe slecht het gesteld is met de computerkennis in mijn 'kennissenkring' ... edit: of hoe beperkt/klein mijn kennissenkring is).

CC cleaner wordt denk ik al lastig omdat ik niet op internet kom.
Wanneer je de serialcode hebt volstaat het om een cd te branden, deze kun je dan gebruiken icm de code voor een nieuwe installatie. Uiteraard dan dezelfde versie.

Heb je de code ergens nog staan? Er zijn tools voor, dan moet je weer op internet denk ik.

Ergens laad hij denk ik niet de benodigde dll's.

Je kunt natuurlijk nog bij de buren of ergens anders het chrome installatiebestand op een cd zetten en hopen dat deze automatisch laad. Maar het lijkt me dan dat je weer tegen een ander probleem aan zult lopen.
Definieer eerst eens wat je verstaat onder het resetten van een computer, volgens mij is dit namelijk geen gedefinieerd begrip.

Vroeger zat er een reset knopje op een pc, wanneer je dit in drukte werd de PC opnieuw opgestart met een geleegd cache geheugen. ik krijg alleen niet de indruk dat dit is wat je bedoelt.
Niet geschoten is altijd mis
quote:Bitje93 schreef op 09 mei 2014 @ 10:08:

Definieer eerst eens wat je verstaat onder het resetten van een computer, volgens mij is dit namelijk geen gedefinieerd begrip.

Vroeger zat er een reset knopje op een pc, wanneer je dit in drukte werd de PC opnieuw opgestart met een geleegd cache geheugen. ik krijg alleen niet de indruk dat dit is wat je bedoelt.Dit dus, resetten is gewoon de aan/uit-knop een paar seconden ingedrukt houden. Dan start hij opnieuw op. Dat is resetten. Maar ik denk dat TO opnieuw installeren bedoelt. En daarvoor heb je toch echt wel wat verstand van computers nodig, anders heb je straks nog het probleem dat je belangrijke bestanden e.d. kwijt bent ofzo.
quote:tomatensaus schreef op 09 mei 2014 @ 09:48:

Wanneer je de serialcode hebt volstaat het om een cd te branden, deze kun je dan gebruiken icm de code voor een nieuwe installatie. Uiteraard dan dezelfde versie.

Heb je de code ergens nog staan? Er zijn tools voor, dan moet je weer op internet denk ik.

De code staat normaal gesproken op een sticker aan de achterkant van de CD.

Bovendien is het, zo lang de PC nog draait, mogelijk om de code te achterhalen met een tooltje.

Ik denk dat het lastiger is om te achterhalen met welke Windows-versie de PC ooit nieuw geleverd is.
quote:Bitje93 schreef op 09 mei 2014 @ 10:19:

[...]

Bovendien is het, zo lang de PC nog draait, mogelijk om de code te achterhalen met een tooltje.

Ik denk dat het lastiger is om te achterhalen met welke Windows-versie de PC ooit nieuw geleverd is.

Tuurlijk is dat niet lastiger, sowieso als je die sticker vind dan staat het er gewoon op. Daarnaast kun je het overal zien, en via je conf scherm kom je daar ook achter.

Het tooltje lijkt me lastiger, gezien ze niet op internet kan!
anoniem_181300 wijzigde dit bericht op 09-05-2014 10:32
Reden: Verkeerd gelezen
% gewijzigd
Een tooltje kun je op een usb stick zetten en dan in veilige modus laden. Zelfde geldt voor CCleaner. Al denk ik niet dat dit nog gaat helpen als windows al niet meer opstart.

Beste lijkt me ook om bestanden veilig te stellen en opnieuw installeren (kopieren naar een usb stick, of externe harde schijf).
quote:Bitje93 schreef op 09 mei 2014 @ 10:19:

Sorry, dit moet de achterkant van de PC zijn.
Tnx allemaal, ik ga vanavond nog eens het eea proberen. Mocht het niet lukken dan toch maar kijken of ik er iemand bij kan halen.
Heb je de harde schijf al eens opgeschoond eerst, vooraleer je opnieuw gaat installeren? Best kans dat je daarmee ook al weer wat ruimte wint, vervolgens defragmenteren.

En programma's verwijderen al gedaan?
wij slapen nooit.
Wanneer je niet te ver weg woont wil ik je wel helpen. (zie mijn profiel)
Hoi bitje, bedankt voor je aanbod!! Helaas woon ik precies ad andere kant van het land.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven