seksuoloog

09-05-2014 11:28 145 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk erover om naar een seksuoloog te gaan, omdat ik niet kan klaarkomen tijdens seks. Niet tijdens penetratie (dat is niet zo gek) maar ook niet als ik gevingerd of gelikt word..

Ik geniet enorm van seks maar ik voel nooit dat ik op het punt sta om klaar te komen of er naar onderweg ben.. Ook niet als ik het zelf doe, tijdens de seks.

De enige manier dat ik kan klaarkomen is, als ik alleen ben en met een speeltje. Het lijkt wel of mijn clit ongevoelig is voor vingers of een tong.

Maar nu mijn vraag, kan een seksuoloog daarbij helpen en zo ja, hoe kom je daar terecht? Moet je dan een verwijzing hebben van je huisarts? En wordt zoiets vergoed door de zorgverzekering?
Vergoeding ziektekostenverzekeraar

De consulten worden door de meeste zorgverzekeraars vergoed conform de eerstelijns psychologische zorg. Dat betekent dat er vijf consulten uit de basisverzekering vergoed worden. Afhankelijk van uw aanvullende verzekering kunt u in aanmerking komen voor vergoeding van meerdere consulten. Onder deze regeling vallen de volgende verzekeraars:

ZILVEREN KRUIS

DVZ

OZF

INTERPOLIS

FBTO

AGIS

PRO LIFE

TAKE CARE NOW

AVERO ACHMEA

NEDASCO

IAK

AEVITAE

TURIEN EN CO

MENZIS

ANDERZORG

VGZ

UNIVE

IZA

IZZ

TRIAS

CZ is een uitzondering. Bij deze verzekering vallen deze diensten onder alternatieve geneeswijze.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Tja met zo'n nick gaat het niet lukken
Toffe opmerking, echt....
Dank je wel Biancaquote:blijfgewoonbianca schreef op 09 mei 2014 @ 11:31:

Vergoeding ziektekostenverzekeraar

De consulten worden door de meeste zorgverzekeraars vergoed conform de eerstelijns psychologische zorg. Dat betekent dat er vijf consulten uit de basisverzekering vergoed worden. Afhankelijk van uw aanvullende verzekering kunt u in aanmerking komen voor vergoeding van meerdere consulten. Onder deze regeling vallen de volgende verzekeraars:

ZILVEREN KRUIS

DVZ

OZF

INTERPOLIS

FBTO

AGIS

PRO LIFE

TAKE CARE NOW

AVERO ACHMEA

NEDASCO

IAK

AEVITAE

TURIEN EN CO

MENZIS

ANDERZORG

VGZ

UNIVE

IZA

IZZ

TRIAS

CZ is een uitzondering. Bij deze verzekering vallen deze diensten onder alternatieve geneeswijze.
Je hebt idd een verwijzing nodig vd ha wil je in aanmerking komen voor vergoeding
Daar was ik al bang voor.. Ik vind het zo genant om daar met mijn huisarts over te moeten praten.quote:dophertje schreef op 09 mei 2014 @ 11:35:

Je hebt idd een verwijzing nodig vd ha wil je in aanmerking komen voor vergoeding
quote:neversurrender schreef op 09 mei 2014 @ 11:37:

Daar was ik al bang voor.. Ik vind het zo genant om daar met mijn huisarts over te moeten praten.

[...]

Zorg dat je een fijne huisarts hebt! Bij de praktijk waar ik zit, worden vrouwen automatisch ingedeeld bij een vrouwelijke huisarts en mannen automatisch bij een mannelijke huisarts. Denk je dat een andere huisarts beter bij je past, verander dan van huisarts tot je een prettige hebt. Het is zo fijn als je eenmaal een huisarts gevonden hebt die echt bij je past!
Ik heb op zich een prima huisarts maar het is moeilijk uit te leggen hoe het voelt om te moeten praten over dat ik niet kan klaarkomen.. Ik voel me daar nogal een mislukkeling over.quote:melissa-x schreef op 09 mei 2014 @ 11:40:

[...]

Zorg dat je een fijne huisarts hebt! Bij de praktijk waar ik zit, worden vrouwen automatisch ingedeeld bij een vrouwelijke huisarts en mannen automatisch bij een mannelijke huisarts. Denk je dat een andere huisarts beter bij je past, verander dan van huisarts tot je een prettige hebt. Het is zo fijn als je eenmaal een huisarts gevonden hebt die echt bij je past!
als het in de basisverzekering valt hoef je toch niet langs de huisarts?
Nee ik zou ook liever geen oplossing willen dan met mijn huisarts te moeten praten..die hoort immers nooit zulke verhalen en zal wel gegeneerd naar de grond gaan staren.

Doe je nog een updateje in het minnaartopic ns? Hoeft niet hoor
quote:neversurrender schreef op 09 mei 2014 @ 11:42:

Ik heb op zich een prima huisarts maar het is moeilijk uit te leggen hoe het voelt om te moeten praten over dat ik niet kan klaarkomen.. Ik voel me daar nogal een mislukkeling over.

[...]

Ja, natuurlijk is praten over zoiets niet je favoriete bezigheid. Dat snap ik wel. Ik denk wel dat hoe beter de band met je huisarts is, hoe minder erg het is om over dit soort dingen te praten. Maar natuurlijk blijft het vervelend. Succes.
Maar het lukt toch met een speeltje, dus het kán wel?
Het is al heel wat voor me dat ik deze stap wil gaan zetten, om naar een seksuoloog te gaan.. Ik weet dat een huisarts nergens van staat te kijken maar voor mij is het moeilijk om over te praten.. Ik denk ook dat daar het probleem al ligt, een enorm gevoel van falen...En laat ik nu net ook een vreselijk geval van faalangst te zijn op andere gebieden...

Ik ben net thuis dus zal een update geven, kom eraan!! ;)

quote:ano*k schreef op 09 mei 2014 @ 11:43:

Nee ik zou ook liever geen oplossing willen dan met mijn huisarts te moeten praten..die hoort immers nooit zulke verhalen en zal wel gegeneerd naar de grond gaan staren.

Doe je nog een updateje in het minnaartopic ns? Hoeft niet hoor
quote:Rary schreef op vrijdag 09 mei 2014 11:43 als het in de basisverzekering valt hoef je toch niet langs de huisarts?

Bij eerstelijnspsychologische zorg is dat wel t geval, iig dat was bij mij zo

De huisarts is wel wat gewend hoor en als je niet te specifiek wil ingaan op je hulpvraag dan zeg je dat tegen hem of haar
Ja het lukt wel yellowfish, in mijn eentje.. Als ik de focus helemaal op mezelf heb en dan ook alleen met een speeltje..

Ik vrees dat het mijn concentratieprobleem is, tijdens seks ga ik helemaal op in de ander en kan ik met geen mogelijkheid me focussen op mijn eigen genot lijkt het.

quote:yellowfish schreef op 09 mei 2014 @ 11:44:

Maar het lukt toch met een speeltje, dus het kán wel?
Dank je wel, lieve reacties hier, doet me goed..quote:melissa-x schreef op 09 mei 2014 @ 11:44:

[...]

Ja, natuurlijk is praten over zoiets niet je favoriete bezigheid. Dat snap ik wel. Ik denk wel dat hoe beter de band met je huisarts is, hoe minder erg het is om over dit soort dingen te praten. Maar natuurlijk blijft het vervelend. Succes.
Online hulp is geschikt voor het aanpakken van veel seksuele problemen. Met een vragenlijst bekijken we of we jou goed kunnen helpen. Je krijgt binnen drie werkdagen per e-mail te horen of je met de hulp kunt beginnen en wie jou gaat helpen. Via de beveiligde omgeving heb je dan contact met je hulpverlener. Je krijgt van hem of haar informatie, advies en eventueel een aantal oefeningen. Het hele traject duurt maximaal 3 maanden. Als de hulp niet geschikt voor je is, laten we je dat per mail ook weten. We verwijzen je dan naar een andere organisatie. Je krijgt dus altijd hulp!

Vrijfijn.nl
Wat goed dat je hiervoor hulp zoekt.

Ik denk ook dat je bij je ha gewoon door kan nemen dat je problemen ervaart op dat gebied en er graag met een seksuoloog over wilt praten. Denk niet dat hij/zij perse moet weten waarom.
Vind jij het falen?

Zou je dat ook vinden als je naar de dokter ging omdat je zo'n moeite hebt met jezelf te ontlasten, bijv. ?
Het is geen falen maar zo voelt het wel.. Vooral voor de andere partij, die denkt vaak dat hij niet genoeg is maar daar ligt het natuurlijk niet aan..

Het ligt aan mij, ook al had ik befkoning van Verweggistan tussen mijn benen liggen, er gebeurt gewoon niks..
Herkenbaar hoor, ns. Tot ik de schone leeftijd van 40 bereikte en het zomaar ineens gebeurde. Ik was zelf nog het meest verbaasd!
Echt Rooss4? Dat stemt me hoopvol...

Het lijkt me gewoon zo heerlijk, dat het je echt overkomt...

quote:Rooss4 schreef op 09 mei 2014 @ 11:58:

Herkenbaar hoor, ns. Tot ik de schone leeftijd van 40 bereikte en het zomaar ineens gebeurde. Ik was zelf nog het meest verbaasd!
Ja echt. Ik was de non-orgasme koningin, gooide het zelf op "death grip", ik wist mezelf namelijk al behoorlijk vroeg te eeeh vermaken zeg maar.

Ik kan beslist niet zeggen dat mijn ex zijn best niet heeft gedaan en hij is ook wel eens een heel klein tikje in de buurt geweest maar zodra ik dat besefte was het ook alweer weg.

Op mijn 40e kreeg ik een minnaar die het met toewijding en volharding kwam halen en toen was het er, zomaar ineens. Het koste wat moeite maar het lukte. En sindsdien is het eigenlijk een eitje.
quote:neversurrender schreef op 09 mei 2014 @ 11:59:

Echt Rooss4? Dat stemt me hoopvol...

Het lijkt me gewoon zo heerlijk, dat het je echt overkomt...

[...]

Zou toch lullig zijn als je nog heel veel jaar moet wachten tot je 41 ste verjaardag om dan te beseffen dat het ook op je 40ste niet is gelukt / overkomen.

Lichamelijk is er kennelijk niets mis met je. Als je nou tips krijgt om je wel te kunnen ontspannen, om je te kunnen focussen op jouw genot en het is daar mee opgelost, dan zou ik straks nog je huisarts bellen. Misschien is het appeltje eitje en heb je spijt dat je niet jaren eerder al aan de bel getrokken hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven