Moederdag
zaterdag 10 mei 2014 om 03:47
Bij deze dus, vieren jullie Moederdag en zo ja, hoe dan wel,
Mijn jongste komt in de middag met gebakjes en een film
Ik maak hapjes, gevulde eieren, cervelaat met augurk, snoep zoals Mars en Twix, kaas met uitjes enz.
S'avonds eten we biefstuk met champignons en uien, rosti en groente.
Schoondochter maakt het toetje. En ik krijg een kadootje
Gelukkig valt hier in Belgie Moederdag in augustus, dus we hoeven niet te haasten dus kunnen we fijn samen en dag doorbrengen en in augustus voor de mama van schoondochter
Mijn jongste komt in de middag met gebakjes en een film
Ik maak hapjes, gevulde eieren, cervelaat met augurk, snoep zoals Mars en Twix, kaas met uitjes enz.
S'avonds eten we biefstuk met champignons en uien, rosti en groente.
Schoondochter maakt het toetje. En ik krijg een kadootje
Gelukkig valt hier in Belgie Moederdag in augustus, dus we hoeven niet te haasten dus kunnen we fijn samen en dag doorbrengen en in augustus voor de mama van schoondochter
zaterdag 10 mei 2014 om 07:57
Hier geen moeder meer om Moederdag mee te vieren, maar ze vond het altijd commerciële onzin. Ze kreeg vaak genoeg iets, een bos bloemen of iets leuks, we gingen regelmatig op pad. Ik had geen Moederdag nodig om haar in het zonnetje te zetten.
(En als anderen dat wel willen doen en heel leuk vinden: ook prima)
(En als anderen dat wel willen doen en heel leuk vinden: ook prima)
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zaterdag 10 mei 2014 om 07:59
Mijn moeder hoeft eigenlijk niets voor Moederdag, maar dit jaar ga ik wel een mooie bos bloemen voor haar halen omdat ze niet meer gaat genezen van de kanker die ze heeft en ik haar wil laten weten dat ik haar nog niet missen kan. Morgen wordt er een babyshower voor mij georganiseerd, dus ik krijg al een soort van Moederdag voor mijzelf.
Mijn schoonmoeder leeft helaas niet meer, dus ik denk dat we haar graf even bezoeken om te laten weten dat we haar niet vergeten zijn.
Mijn schoonmoeder leeft helaas niet meer, dus ik denk dat we haar graf even bezoeken om te laten weten dat we haar niet vergeten zijn.
zaterdag 10 mei 2014 om 08:30
Hier al 2 weken verstopte cadeautjes, kasten waar ik niet in mag kijken, kleine leugentjes om mij te laten denken dat ze niks hebben, etc.
Man die alle kinderen afzonderlijk al even 'oh, niks, gewoon even naar de Appie' is geweest.
Heerlijk, vind Moederdag op deze manier echt een feest!
Mijn eigen moeder woont vrij ver weg, maar vandaag ligt er een envelop in haar brievenbus met 'pas zondag openmaken' met een cadeautje van mij en een van de kinderen er in.
Man die alle kinderen afzonderlijk al even 'oh, niks, gewoon even naar de Appie' is geweest.
Heerlijk, vind Moederdag op deze manier echt een feest!
Mijn eigen moeder woont vrij ver weg, maar vandaag ligt er een envelop in haar brievenbus met 'pas zondag openmaken' met een cadeautje van mij en een van de kinderen er in.
zaterdag 10 mei 2014 om 08:32
Ik krijg ontbijt op bed, wordt elk jaar beter, want kinderen worden ouder.
Meestal gaan we dan langs onze beide moeders, of gaan man en ik ieder naar onze eigen moeder. Dit jaar niet, want andere plannen die de moeders héél goed begrepen. Moeders komen vandaag even hier en krijgen dan hun cadeautje/aardigheidje. Sport is, om iets leuks te verzinnen rond de vijf à zes euro, en dat lukt al jaren heel goed.
Veel plezier allemaal!
Meestal gaan we dan langs onze beide moeders, of gaan man en ik ieder naar onze eigen moeder. Dit jaar niet, want andere plannen die de moeders héél goed begrepen. Moeders komen vandaag even hier en krijgen dan hun cadeautje/aardigheidje. Sport is, om iets leuks te verzinnen rond de vijf à zes euro, en dat lukt al jaren heel goed.
Veel plezier allemaal!
zaterdag 10 mei 2014 om 08:56
ik krijg een ontbijtje op bed, met wat kadootjes. Elk jaar badschuim (want je gaat zo graag in bad mama) in een kant en klaar kado-pakket met bodylotion (er staan nog meer dan 5 tubes/flessen in de kast te wachten tot ik het ooit meer ga gebruiken). Verwend, ik weet het
's middags mag ik kiezen wat we gaan eten, en dat is uiteraard gourmetten want ik vind het heerlijk om mijn meiden zo te zien fröbelen en smullen
Mijn eigen moeder woont 2 uur rijden hier vandaan, daar ben ik afgelopen week al geweest met een kadootje. Schoonmoeder is er helaas niet meer.
kortom, een relaxed, gezellig dagje.
's middags mag ik kiezen wat we gaan eten, en dat is uiteraard gourmetten want ik vind het heerlijk om mijn meiden zo te zien fröbelen en smullen
Mijn eigen moeder woont 2 uur rijden hier vandaan, daar ben ik afgelopen week al geweest met een kadootje. Schoonmoeder is er helaas niet meer.
kortom, een relaxed, gezellig dagje.
The past may be in tatters
But today is all that matters
But today is all that matters
zaterdag 10 mei 2014 om 09:10
Mijn moeder zegt altijd dat we geen kadootjes hoeven te kopen. Natuurlijk vindt ze het wel leuk als ze wel iets krijgt, maar het is dus absoluut geen verplichting en het hoeft ook niet op de dag zelf.
Dit weekend moet ik leren voor een examen, dus kan ik niet langs gaan. Ik bel haar morgen wel op.
Schoonmoeder doet er niks aan (vanuit geloof), dus hoef ook niet te bellen.
Dit weekend moet ik leren voor een examen, dus kan ik niet langs gaan. Ik bel haar morgen wel op.
Schoonmoeder doet er niks aan (vanuit geloof), dus hoef ook niet te bellen.
zaterdag 10 mei 2014 om 09:12
zaterdag 10 mei 2014 om 09:47
Wij zijn nu bij mijn moeder (woont een stukje weg) en blijven daar tot morgen bij de lunch. Ik krijg (gok ik zomaar ) samen met mijn moeder ontbijt op bed van mijn man, kind en vader. Ik heb voor mijn moeder een leuk cadeautje, ik weet niet of ik wat krijg.
In de middag gaan we naar mijn schoonmoeder waar we ook eten. Voor haar is er ook een cadeautje.
In de middag gaan we naar mijn schoonmoeder waar we ook eten. Voor haar is er ook een cadeautje.
zaterdag 10 mei 2014 om 09:48
quote:noa schreef op 10 mei 2014 @ 09:40:
Ik heb geen moeder meer, moederdag is voor mij weer het extra benadrukken van het gemis. Ik heb wel een schoonmoeder waar ik naartoe ga.Voor mij is het ook wel dubbel. De eerste keer dat ik moeder was op Moederdag was ook de eerste keer zonder mijn eigen moeder.
Ik heb geen moeder meer, moederdag is voor mij weer het extra benadrukken van het gemis. Ik heb wel een schoonmoeder waar ik naartoe ga.Voor mij is het ook wel dubbel. De eerste keer dat ik moeder was op Moederdag was ook de eerste keer zonder mijn eigen moeder.
zaterdag 10 mei 2014 om 09:48
Ik heb geen moeder meer.... Schoonmoeder heeft aangegeven dat ze ons niet verwacht.
Mijn kinderen zijn daarin tegen hyper! Hoeveel nachten nog tot moederdag??? (ze zijn net 4 en 7)
Hebben gisteren overlegd dat we een kook dag gaan houden. (kinder)Recepten uitzoeken, boodschappen doen en dan met zijn vieren koken.
Mijn kinderen zijn daarin tegen hyper! Hoeveel nachten nog tot moederdag??? (ze zijn net 4 en 7)
Hebben gisteren overlegd dat we een kook dag gaan houden. (kinder)Recepten uitzoeken, boodschappen doen en dan met zijn vieren koken.
zaterdag 10 mei 2014 om 09:57
Er hangen hier twee tasjes dicht geniet. Op eentje staat 'topsecret' en op de andere 'voor mijn mama'. Ik mag nog niet eens in de buurt van de knutsels komen .
Man gaat waarschijnlijk een ontbijt regelen, zoon (3) vraagt continue "Jij lust toch wel 'kwassanten' he? Jij drinkt ook graag jus hè mama?"
Verder lunchen bij schoonmoeder en diner bij moeder. Bloemetje leggen op het graf van oma.
Met neefje een ontbijt op bed besteld voor schoonzus (alleenstaand en kind te jong om zelf ontbijt te regelen).
Man gaat waarschijnlijk een ontbijt regelen, zoon (3) vraagt continue "Jij lust toch wel 'kwassanten' he? Jij drinkt ook graag jus hè mama?"
Verder lunchen bij schoonmoeder en diner bij moeder. Bloemetje leggen op het graf van oma.
Met neefje een ontbijt op bed besteld voor schoonzus (alleenstaand en kind te jong om zelf ontbijt te regelen).
zaterdag 10 mei 2014 om 10:02
Ik mag niet weten wat ik krijg van dochter, knutsel van school. Maar ik heb toch wel sieraden he? En iets om sieraden in te doen, heb ik dat? Mischien krijg je dat wel mam, hihi, nee hoor ik zeg niets.
Ze heeft ook al 20 keer 't liedje geoefend dat ze op school heeft geleerd.
Dochter en zoon vragen ook al iedere dag wanneer 't Moederdag is.
Vanavond gaan we waarschijnlijk naar schoonmoeder en morgen of vanmiddag naar mijn moeder. Krijgen een mooie plant van 't tuincentrum.
Ze heeft ook al 20 keer 't liedje geoefend dat ze op school heeft geleerd.
Dochter en zoon vragen ook al iedere dag wanneer 't Moederdag is.
Vanavond gaan we waarschijnlijk naar schoonmoeder en morgen of vanmiddag naar mijn moeder. Krijgen een mooie plant van 't tuincentrum.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar