Moederdag
zaterdag 10 mei 2014 om 03:47
Bij deze dus, vieren jullie Moederdag en zo ja, hoe dan wel,
Mijn jongste komt in de middag met gebakjes en een film
Ik maak hapjes, gevulde eieren, cervelaat met augurk, snoep zoals Mars en Twix, kaas met uitjes enz.
S'avonds eten we biefstuk met champignons en uien, rosti en groente.
Schoondochter maakt het toetje. En ik krijg een kadootje
Gelukkig valt hier in Belgie Moederdag in augustus, dus we hoeven niet te haasten dus kunnen we fijn samen en dag doorbrengen en in augustus voor de mama van schoondochter
Mijn jongste komt in de middag met gebakjes en een film
Ik maak hapjes, gevulde eieren, cervelaat met augurk, snoep zoals Mars en Twix, kaas met uitjes enz.
S'avonds eten we biefstuk met champignons en uien, rosti en groente.
Schoondochter maakt het toetje. En ik krijg een kadootje
Gelukkig valt hier in Belgie Moederdag in augustus, dus we hoeven niet te haasten dus kunnen we fijn samen en dag doorbrengen en in augustus voor de mama van schoondochter
zaterdag 10 mei 2014 om 10:50
Ik vier het vooral omdat mijn moeder het erg belangrijk vind. Ik heb haar dit jaar het kleurboek voor volwassenen met kleurpotloden, een onesy. Ze heeft het een beetje moeilijk en voelt zich altijd erg gewaardeerd als ik moeite voor haar doe.
Mijn schoonmoeder krijgt dit jaar de door ons opgekweekte tomaten en paprika planten (10 in totaal) en vriend koopt er nog iets bij.
Wij vieren het denk ik vooral om de moeders een fijn gevoel te geven. De werkelijk commerciele meuk zoals moederdagtaartjes etc. doen we niet aan.
Mijn schoonmoeder krijgt dit jaar de door ons opgekweekte tomaten en paprika planten (10 in totaal) en vriend koopt er nog iets bij.
Wij vieren het denk ik vooral om de moeders een fijn gevoel te geven. De werkelijk commerciele meuk zoals moederdagtaartjes etc. doen we niet aan.
zaterdag 10 mei 2014 om 11:26
zaterdag 10 mei 2014 om 12:37
Ahhh wat ontzettend schattig hoe al jullie kindjes bezig zijn met het geheim houden van hun 'misschien krijg je wel iets om je sieraden in op te bergen' cadeautjes, knutsels die in het huis verstopt liggen, die jullie heus niet weten te liggen en voorbereidingen voor ontbijtjes met 'kwassantjes'.
Mijn zoontje is pas net 1 en mijn vriend niet zo creatief...toen we gisteren door de Acti*n liepen en ik iets leuks zag, vroeg hij dan ook of ik dat dan wilde voor moederdag. Dussss ik heb zelf mijn cadeau uitgezocht en heb maar gezegd dat ik bijv een kaart erbij toch wel erg leuk zou vinden. Hij heeft met dit soort dingen graag dat ik gewoon duidelijk aangeef wat ik van hem verwacht, anders komt het niet goed. Hopelijk nu dus 1 keer duidelijke uutleg en komende jaren ook leuke knutsels en kwassants
Mijn zoontje is pas net 1 en mijn vriend niet zo creatief...toen we gisteren door de Acti*n liepen en ik iets leuks zag, vroeg hij dan ook of ik dat dan wilde voor moederdag. Dussss ik heb zelf mijn cadeau uitgezocht en heb maar gezegd dat ik bijv een kaart erbij toch wel erg leuk zou vinden. Hij heeft met dit soort dingen graag dat ik gewoon duidelijk aangeef wat ik van hem verwacht, anders komt het niet goed. Hopelijk nu dus 1 keer duidelijke uutleg en komende jaren ook leuke knutsels en kwassants
zondag 11 mei 2014 om 11:57
Zeker verwend met hartjes en kleiknutsels. Ik mocht al dagen niet achter de poppenkast kijken want daar stonden knuffels die mijn jongste niet meer wilde hebben... daar stond het verstopt natuurlijk haha..
Mooi versje erbij en een dikke knuffel van mijn dochters. Daarna met papa het ontbijt gedaan.
Zo direct gaan we uitgebreid lunchen in een restaurant zodat we vanavond lekker een boterham kunnen eten. We gaan nog op visite straks.
Mijn eigen moeder is overleden en hoewel dit inmiddels 7 jaar geleden is en ik er zeker vrede mee heb valt het mij dit jaar toch zwaarder dan de jaren ervoor.
Mooi versje erbij en een dikke knuffel van mijn dochters. Daarna met papa het ontbijt gedaan.
Zo direct gaan we uitgebreid lunchen in een restaurant zodat we vanavond lekker een boterham kunnen eten. We gaan nog op visite straks.
Mijn eigen moeder is overleden en hoewel dit inmiddels 7 jaar geleden is en ik er zeker vrede mee heb valt het mij dit jaar toch zwaarder dan de jaren ervoor.
zondag 11 mei 2014 om 18:22
Net bij mijn moeder geweest, geen cadeau, helaas geen geld over, wilde speciale paprikaplantjes in potjes doen maar mijn moeder haat koken en alles wat er bij hoort. Maar ze vindt het belangrijk dat we allemaal komen, enorm klieren en het waardevol vinden om elkaar te zien.
Net als altijd van oudste bij mijn moeder een cadeau gekregen.
Helemaal geen moederdagkado maar gevoelsmatig meest waardevolle vaderdagkado hier ooit. 19 jaren geleden kind 10 weken te vroeg geboren in couveuse en met Vaderdag een tegeltje met verfafdrukken van hele kleine, ieniemienie kindervoetjes. In de couveuse toen man de kleine in bad mocht doen.
Net als altijd van oudste bij mijn moeder een cadeau gekregen.
Helemaal geen moederdagkado maar gevoelsmatig meest waardevolle vaderdagkado hier ooit. 19 jaren geleden kind 10 weken te vroeg geboren in couveuse en met Vaderdag een tegeltje met verfafdrukken van hele kleine, ieniemienie kindervoetjes. In de couveuse toen man de kleine in bad mocht doen.
Doe ik niet aan....
zondag 11 mei 2014 om 21:23
Zo, alles is weer de deur uit. Ik heb een vreselijk mooie bak met bloemen om aan het balkon te hangen gekregen, een vaas met een prachtige orchidee en een heerlijk zelfgebakken appelcrumbletaart. (maar ik vermoed dat schoonmoeder van jongste die gemaakt heeft ) In augustus is zij aan de beurt dan is het hier in Belgie moederdag. Dus dat is mooi geregeld, hoeven de kinderen zich nooit te haasten van de één naar de ander.
Mijn eigen moeder heb ik al zeker vijftien jaar niet gezien en voel ook totaal die behoefte niet, dus die berichtjes op FB laten mij dan ook koud.
Mijn eigen moeder heb ik al zeker vijftien jaar niet gezien en voel ook totaal die behoefte niet, dus die berichtjes op FB laten mij dan ook koud.