bierglas

14-05-2014 13:06 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al een tijdje een vervelend probleem met bierglazen.

Ze slaan altijd op ten duur dood. Als ze net gekocht zijn doen ze het perfect maar naar een aantal keer gebruiken verliest hij gelijk zijn schuimkraag. Ik maak ze al niet schoon met zeep enkel heet water omdat zeep ook een killer voor je glas zou zijn.

Iemand nog tips waar ik ze mee schoon kan maken of wat ik ermee kan doen zodat er weer wat leven in dat glas kom?
Citroen in heet water, goed schoonmaken en dan naspoelen met heet water.

Voor gebruik voorspoelen onder de kraan met koud water.

Als mensen chips, nootjes, bitterballen of zo gegeten hebben, dan slaat het sowieso dood. Het vet dat aan het glas komt zorgt ervoor dat het niet schuimt.
Vroeger in het café van mijn vader werden de bierglazen regelmatig in heet sodawater gelegd.

Dat ontvet en vet is er dus de oorzaak van dat bier 'doodslaat'.
Oke dus met soda of citroen schoonmaken. Ik zal het eens proberen.

Staat altijd zo zielig vind ik, schenk je een lekker biertje in maar slaat hij gelijk doodt.
Speciaal glazenspoelmiddel dat ze ook in de horeca gebruiken kopen.

Met gewoon zeep kan ook, mits je ze zeer goed afspoelt.

Verder werkt soda en citroen ook erg goed.

Dat zeep slecht is voor glaswerk is een fabel.
Schoonmaken met heetwater en dreft citroen.

Goed naspoelen en afdrogen met n schone theedoek.
Been there, done that, got the T-shirt.
quote:sh3va schreef op 14 mei 2014 @ 13:29:

Oke dus met soda of citroen schoonmaken. Ik zal het eens proberen.

Staat altijd zo zielig vind ik, schenk je een lekker biertje in maar slaat hij gelijk doodt.Nou dat is niet best, dat jouw bier nadat het is ingeschonken meteen aan het moorden slaat. Bier slaat gelukkig dood zonder t........dus we hoeven niet voor ons leven te vrezen.
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
Sneller drinken?
De glazen niet gebruiken voor melkproducten, of deed je dat al niet?
.
Een doodgeslagen biertje kan je ook weer 'tot leven wekken' door er een opgevouwen stukje keukenpapier of een servet in te hangen en er gelijk weer uit te halen. Niet dat je dat gelijk elke keer moet doen, maar nu weet je dat dat ook kan. :-)
De glazen afwassen en naspoelen in sodawater

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven