Ruzie thuis

17-05-2014 21:44 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
*weggehaald ivm herkenbaarheid*

Allemaal bedankt voor de reacties en hulp! heb er veel aan gehad en weet nu beter waar ik zelf ook aan moet werken.

Heb aan de mods gevraagd dit topic te verwijderen\ op slot te doen omdat ik de komende dagen weg ben voor werk en dan ook niet kan reageren.

Nogmaals bedankt iedereen voor de hulp!
hmm wat rot voor je.
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
En je moeder?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
waarom doe je geen vrijwilligers werk, zoals de vogelopvang, ze hebben voeders nodig
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Die persoonlijke opmerkingen zijn inderdaad onder de gordel, maar ik zou van een 25-jarige toch wel verwachten dat die weet waar de bekers horen en hoe de vriezer dicht moet.

Wat zegt je moeder trouwens?
of had je al een baan
Hoe lang is hij al je stiefvader?

Het valt voor beide partijen niet mee om weer in 1 huis te wonen na zoveel jaar. Jij hebt je eigen maniertjes doordat je je eigen huishouden hebt gevoerden zij moeten ook ineens weer wennen aan bepaalde dingen.

Neem eens iets mee om je waardering te tonen : regel alles voor een BBQ, ofzo.
Blijkbaar vindt hij toch dat je het allemaal maar makkelijk hebt gehad en dat je aan jezelf denkt. Een volwassen man die dat zegt heeft of gelijk (ervaring) of hij is het echt zat dat je zo lang bij hun in huis zit. In het eerste geval zou ik niet meteen in de verdediging schieten en er eens goed over nadenken. In het tweede geval zou ik hem geruststellen en zeggen dat je over drie maanden weg wilt zijn en dat je echt wilt leren om op je eigen benen te staan (mag ook wel als je inderdaad 25 bent).
Het is nou eenmaal anders als je er al een poosje uit bent geweest. Je kunt niet meer terug in dat patroon.
Lijkt me geen leuke man... Ik zou proberen hem zoveel mogelijk te ontwijken. Gewoon je ding doen, meehelpen waar je kan en voor de rest zou ik me terug trekken op mijn kamer. Wat vindt je moeder er eigenlijk van?
Ik vind de vriezer niet goed dichtdoen geen klein ding.

Daar ligt voor een klein kapitaal aan eten in...
Ja ik heb sinds kort een baan en een contract. Dus ik ben nu al aan het sparen voor mijn spullen en aan al aan het rondkijken voor een kamer.

Ik weet dat ik ook niet alles goed doe en sommige irritaties kan ik ook begrijpen. Dat zeg ik dan ook tegen hem, maar dan blijft hij zolang doorgaan en harde opmerkingen geven. Ik probeer het in huis goed te doen en mee te helpen, maar op de een of andere manier is er de laatste twee weken altijd wat. Zo frustrerend.

Mijn moeder is er nooit bij als hij de meest heftige dingen zegt. Als ik er met haar over praat dan zegt ze mij te begrijpen, maar ze houdt zich er wel buiten. En dat begrijp ik ook wel aangezien dit iets is tussen hem en mij.

Ik voel me echt weer en zestienjarige puber die aan het zeuren is over ruzie thuis. Vreselijk!
Ja, maar om dan volledig uit je plaat te gaan is ook weer niet nodig.
Je moeder is een slappe troela, jij bent haar dochter en ze zou voor jou op moeten komen!
quote:silhouette schreef op 17 mei 2014 @ 21:52:

Blijkbaar vindt hij toch dat je het allemaal maar makkelijk hebt gehad en dat je aan jezelf denkt. Een volwassen man die dat zegt heeft of gelijk (ervaring) of hij is het echt zat dat je zo lang bij hun in huis zit. In het eerste geval zou ik niet meteen in de verdediging schieten en er eens goed over nadenken. In het tweede geval zou ik hem geruststellen en zeggen dat je over drie maanden weg wilt zijn en dat je echt wilt leren om op je eigen benen te staan (mag ook wel als je inderdaad 25 bent).

Ja hier heb ik ook over nagedacht, of het mij inderdaad makkelijk is afgegaan allemaal. En aan de ene kant heeft hij helemaal gelijk: nooit blijven zitten, nu een hele leuke baan, heb altijd in een goede buurt gewoond, heb altijd op vakantie gekund, heb een hoop leuke vriendinnen. In dat opzicht heb ik ook zeker alles wat mijn hartje begeerd.

Maar aan de andere kant, en dat vind ik dan gemeen, heb ik ook 1.5 jaar bij een psych gelopen omdat ik een paniekstoornis/depressie heb gehad door mijn verleden met mijn echte vader. Dit weet hij ook.

Dus het is een beetje dubbel, want ja ik heb alles wat mijn hartje begeert maar mijn verleden achtervolgd mij ook nog steeds.
quote:zinza1989 schreef op 17 mei 2014 @ 21:56:

Ja ik heb sinds kort een baan en een contract. Dus ik ben nu al aan het sparen voor mijn spullen en aan al aan het rondkijken voor een kamer.

!

Wat is er gebeurd met de spullen van toen je vorig jaar op jezelf woonde?

Stond je niet ingeschreven voor een huis?
Hij vindt je lui zeg je. Ik mag toch aannemen dat je je steentje bijdraagt in het huishouden, als je weer op jezelf woont moet je toch ook zo nu en dan stofzuigen, koken, boodschappen doen, wassen, ramen zemen, sanitair schoonmaken enzovoort.
verba volant, scripta manent.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 17 mei 2014 @ 21:50:

Hoe lang is hij al je stiefvader?

Het valt voor beide partijen niet mee om weer in 1 huis te wonen na zoveel jaar. Jij hebt je eigen maniertjes doordat je je eigen huishouden hebt gevoerden zij moeten ook ineens weer wennen aan bepaalde dingen.

Neem eens iets mee om je waardering te tonen : regel alles voor een BBQ, ofzo.Een bbq regelen of iets in die trant vind ik wel een goede! Ben binnenkort een avond alleen met hem. Misschien een mooie gelegenheid om dat te regelen en misschien dat we dan dingen kunnen uitpraten op de een of andere manier.
Dat het voor hen niet makkelijk is om opeens weer een inwonend kind te hebben snap ik, maar om nou te roepen dat je hoopt dat iemand op haar bek gaat, en dat meerdere keren, dat vind ik echt heel raar. Ook raar dat je moeder dat gewoon laat gaan.

Heb je niet een goede vriendin bij wie je in die tussenliggende maanden kunt logeren? Of kun je niet ergens een kamer huren tot je weer een eigen woning hebt?

Een barbecue regelen of zoiets dergelijks om je waardering te tonen zou ik niet doen, dat komt wel heel erg onecht over als je in de voorafgaande weken allerlei narigheid naar je hoofd hebt gekregen. Ik zou wel proberen voldoende mee te betalen en voldoende te doen in het huishouden, dan valt daar niets over te verwijten. En verder zoveel mogelijk discussies uit de weg gaan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Je moeder zou wel kunnen proberen te achterhalen wat het werkelijke probleem bij hem is. Dat is vast niet dat kleine voorval maar een grotere irritatie.
ik ben een beetje verbaasd over deze reacties maar nieuw hier...misschien al een geschiedenis met elkaar hier?

Ik vind het heel vreemd dat een volwassen man zich zo laat gaan en dit soort dingen zegt. Onder wat voor omstandigheid dan ook vind ik dat je eisen moet stellen aan jezelf en hij maakt echt niet ter zake doende en expres kwetsende opmerkingen. Geeft mij een beeld van iemand die niet erg bezig is om een constructief contact met zijn stiefdochter op te bouwen.

Dat jij daar in huis woont is ook een keuze van hem geweest en hij kan ook op een andere manier in jullie contact investeren.

Je kunt aan zijn gedrag niets veranderen maar wellicht helpt je dit om je wat minder te laten kwetsen door hem.

Ik zou tijdens zo'n aanvaring als hij weer begint over je baan of over hoe jij als moeder zou zijn (hoe durft hij!) ook rustig blijven herhalen dat je niet gewend bent om op dit niveau gesprekken te voeren en dat dit je erg kwetst.

Ik heb 2 kinderen en vergeet ook weleens wat terug te zetten oid. En ik ben echt een goede moeder en collega hoor. Je moet erop letten natuurlijk maar wat een onzin.
quote:MarianneDavids schreef op 17 mei 2014 @ 22:02:

Hij vindt je lui zeg je. Ik mag toch aannemen dat je je steentje bijdraagt in het huishouden, als je weer op jezelf woont moet je toch ook zo nu en dan stofzuigen, koken, boodschappen doen, wassen, ramen zemen, sanitair schoonmaken enzovoort.

Ja ik help in het huishouden, dat vind ik inderdaad ook normaal als 25 jarige!

En iemand vroeg hoelang hij al mijn stiefvader is: al 20 jaar. Dat is eigenlijk nog het ergst, want echt een band hebben wij niet. Totaal niet zelfs. Hij heeft ook aangegeven dat jammer te vinden en dat vind ik ook. Ik denk dat wij misschien te verschillen zijn kwa persoon?
Bbq of niet maar een momentje pakken om er eens over te praten wanneer er geen ruzie is lijkt mij wel een goed plan.
quote:zinza1989 schreef op 17 mei 2014 @ 22:02:

[...]

Een bbq regelen of iets in die trant vind ik wel een goede! Ben binnenkort een avond alleen met hem. Misschien een mooie gelegenheid om dat te regelen en misschien dat we dan dingen kunnen uitpraten op de een of andere manier.

Ik zou het een etentje voor drie laten zijn. Met je moeder er ook bij. En een gezellig etentje moet je niet verzieken door over ruzies en irritaties te gaan praten.

En als je zo graag dingen uit wilt praten zou ik dat " gewoon " doen, ipv iemand eerst paaien met een biefstuk.

Misschien is het wel een idee om bij dat gesprek ook je moeder aanwezig te laten zijn. Misschien verduidelijkt dat het een en ander: misschien vindt ma dat ze er veel meer werk bij heeft gekregen en denkt stiefpa het zo voor haar op te nemen, door jou op de huid te zitten.
quote:zinza1989 schreef op 17 mei 2014 @ 22:08:

[...]

Ja ik help in het huishouden, dat vind ik inderdaad ook normaal als 25 jarige!Betaal je ook mee?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven