Rokende buren
woensdag 21 mei 2014 om 20:48
Onze buren roken, en dat doen ze buiten. Onze huizen hebben in alle deuren en ramen ventilatieroosters, wij zitten continu in de rooklucht.
Ze zitten in hun eigen tuin, kan ze moeilijk verbieden daar te roken.
Maar hier kan dus geen raam, deur of rooster open.
Vind het behoorlijk irritant en vies, maar wil ook geen burenruzie.
Iemand tips of ervaring met een dergelijke situatie?
Ze zitten in hun eigen tuin, kan ze moeilijk verbieden daar te roken.
Maar hier kan dus geen raam, deur of rooster open.
Vind het behoorlijk irritant en vies, maar wil ook geen burenruzie.
Iemand tips of ervaring met een dergelijke situatie?
woensdag 21 mei 2014 om 20:51
Vragen of ze aan de andere kant van de tuin willen roken?
Het kan heel simpel zijn, als jij maar vriendelijk aangeeft dat je last ondervindt van hun gerook en eventueel samen tot een oplossing komt. Als je meteen uitgaat van een burenruzie helpt dat niet echt mee natuurlijk.
Hoeveel wordt er dan gerookt, dat je nooit je raam open kunt zetten?
Het kan heel simpel zijn, als jij maar vriendelijk aangeeft dat je last ondervindt van hun gerook en eventueel samen tot een oplossing komt. Als je meteen uitgaat van een burenruzie helpt dat niet echt mee natuurlijk.
Hoeveel wordt er dan gerookt, dat je nooit je raam open kunt zetten?
woensdag 21 mei 2014 om 20:52
Eens gaan praten met je buren? Misschien weten ze niet dat de rook zo bij jou naar binnen dwarrelt. Is er echt geen enkele andere plek waar ze kunnen roken? Kennelijk willen ze geen rooklucht in hun eigen huis, daarom roken ze buiten. Ik neem aan dat ze best snappen dat jij ook geen rooklucht binnen wil. Ik zou het gewoon heel simpel zeggen:'als jullie buiten roken, komt de rooklucht bij mij binnen, hoe kunnen we het zo oplossen dat het niet meer gebeurt?'
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
woensdag 21 mei 2014 om 20:57
Ik had ook rokende buren. Zowel binnen gigantisch paffen als buiten. De rooklucht kwam overal vandaan.
Wij roken niet en ik vind het vervelend dat het naar binnen kwam.
Heb er nooit wat van gezegd aangezien ik vind dat ik de buren niet kan verbieden te roken in hun eigen huis of op hun eigen balkon.
Probleem loste zich vanzelf op: ze gingen verhuizen.
Wij roken niet en ik vind het vervelend dat het naar binnen kwam.
Heb er nooit wat van gezegd aangezien ik vind dat ik de buren niet kan verbieden te roken in hun eigen huis of op hun eigen balkon.
Probleem loste zich vanzelf op: ze gingen verhuizen.
woensdag 21 mei 2014 om 21:01
De voorkant van het huis heeft maar een klein rooster,staat open.
Maar ze roken ook aan de voorkant dus dat maakt geen verschil.
En vooral de buurman rookt veel! Ik heb het niet over twee sigaretjes per avond, eerder 10.
Onze tuinen zijn vrij smal, maakt denk ik weinig uit waar ze staan.
Zou niet weten hoe ik dit onderwerp aan moet snijden zonder te " zeuren"...
Maar ze roken ook aan de voorkant dus dat maakt geen verschil.
En vooral de buurman rookt veel! Ik heb het niet over twee sigaretjes per avond, eerder 10.
Onze tuinen zijn vrij smal, maakt denk ik weinig uit waar ze staan.
Zou niet weten hoe ik dit onderwerp aan moet snijden zonder te " zeuren"...
woensdag 21 mei 2014 om 21:03
quote:Belle73 schreef op 21 mei 2014 @ 20:54:
@janneke44, dat is toch een beetje gek? Die mensen willen zelf geen rooklucht in huis, dus waarom dan wel in het huis van TO?
Maar ze roken toch niet in het huis van TO.
Ik heb buren die regelmatig de frituurpan buiten aanzetten. Ruikt ook niet fijn, maar ik durf daar echt niets van te zeggen.
@janneke44, dat is toch een beetje gek? Die mensen willen zelf geen rooklucht in huis, dus waarom dan wel in het huis van TO?
Maar ze roken toch niet in het huis van TO.
Ik heb buren die regelmatig de frituurpan buiten aanzetten. Ruikt ook niet fijn, maar ik durf daar echt niets van te zeggen.
woensdag 21 mei 2014 om 21:04
quote:Nemesis. schreef op 21 mei 2014 @ 21:02:
In hoeverre ruik je het echt goed in je huis dan? Ik rook zelf ook, en als ik buiten rook dan ruik ik dat niet binnen als mijn ramen openstaan.
(Ik rook helemaal niet binnen dus)Omdat je zelf rookt ruik je het niet, je ruikt waarschijnlijk ook niet dat je kleding en adem ruiken.
In hoeverre ruik je het echt goed in je huis dan? Ik rook zelf ook, en als ik buiten rook dan ruik ik dat niet binnen als mijn ramen openstaan.
(Ik rook helemaal niet binnen dus)Omdat je zelf rookt ruik je het niet, je ruikt waarschijnlijk ook niet dat je kleding en adem ruiken.
woensdag 21 mei 2014 om 21:05
woensdag 21 mei 2014 om 21:08
quote:Nemesis. schreef op 21 mei 2014 @ 21:05:
[...]
Onzin. Ik ruik echt wel dat mijn vingers ruiken of dat mijn adem of kleding naar rookt ruikt. Maar ik ruik binnen toch echt schoon wasgoed en geen rook.
Dat is heus geen onzin.
Je ruikt bijvoorbeeld aan het eind van de dag ook je eigen parfum niet meer, maar een ander wel.
[...]
Onzin. Ik ruik echt wel dat mijn vingers ruiken of dat mijn adem of kleding naar rookt ruikt. Maar ik ruik binnen toch echt schoon wasgoed en geen rook.
Dat is heus geen onzin.
Je ruikt bijvoorbeeld aan het eind van de dag ook je eigen parfum niet meer, maar een ander wel.
woensdag 21 mei 2014 om 21:11
quote:Dat is heus geen onzin.
Je ruikt bijvoorbeeld aan het eind van de dag ook je eigen parfum niet meer, maar een ander wel.Rook is een heel specifieke geur. Ik vind het geen vieze geur (verse rook) maar wel als het in kleding of haren zit. Ik ruik m'n eigen rookharen in bed heel erg goed als ik niet heb gedoucht. Rook van de buren ruik ik ook, als ze roken op het balkon. Maar binnen ruik ik echt heel weinig en als het er al is, is het ook zo weer weg.
Je ruikt bijvoorbeeld aan het eind van de dag ook je eigen parfum niet meer, maar een ander wel.Rook is een heel specifieke geur. Ik vind het geen vieze geur (verse rook) maar wel als het in kleding of haren zit. Ik ruik m'n eigen rookharen in bed heel erg goed als ik niet heb gedoucht. Rook van de buren ruik ik ook, als ze roken op het balkon. Maar binnen ruik ik echt heel weinig en als het er al is, is het ook zo weer weg.
woensdag 21 mei 2014 om 21:11
@Amand, heb gewoon een baan, maar als ik thuis ben zijn hun ook thuis.
Ze roken buiten vanwege de kinderen. De rook zal zeer waarschijnlijk ook bij hun naar binnen waaien, maar denk dat je daar als roker zelf weinig erg in heb. Als je naar binnen gaat na een sigaret hangt de rook toch nog om je heen en in je neus.
Ze roken buiten vanwege de kinderen. De rook zal zeer waarschijnlijk ook bij hun naar binnen waaien, maar denk dat je daar als roker zelf weinig erg in heb. Als je naar binnen gaat na een sigaret hangt de rook toch nog om je heen en in je neus.
woensdag 21 mei 2014 om 21:14