Rabobank pas
vrijdag 23 mei 2014 om 14:10
Enige tijd geleden deed mijn pas het niet meer van de Rabobank.
Ik heb toen gebeld, en waarschijnlijk was de pas gewoon aan vervanging toe.
Er stond wel nog 80 euro op de chip.
Nu krijg ik dat niet terug, omdat ze zeggen dat ik dat als contant geld moet zien.
Maar ik kan er toch niets aan doen dat die pas in ene niet meer werkt???
Ik vind dit niet terecht,en vraag mij af of er hier iemand geweest is die iets soortgelijks heeft mee gemaakt, en of daar wel iets uitgekomen is.
Ik heb toen gebeld, en waarschijnlijk was de pas gewoon aan vervanging toe.
Er stond wel nog 80 euro op de chip.
Nu krijg ik dat niet terug, omdat ze zeggen dat ik dat als contant geld moet zien.
Maar ik kan er toch niets aan doen dat die pas in ene niet meer werkt???
Ik vind dit niet terecht,en vraag mij af of er hier iemand geweest is die iets soortgelijks heeft mee gemaakt, en of daar wel iets uitgekomen is.
vrijdag 23 mei 2014 om 14:15
Site rabobank:
Nog geld op uw Chipknip?.Staat er nog een bedrag op de Chipknip van uw bankpas? Als de chip nog werkt, kunt u dit bedrag via de Chipknipautomaat zelf terugstorten op uw rekening. Neem anders contact op met uw eigen Rabobank.
Wederom contact opnemen met de bank en met 'nee' geen genoegen nemen.
Nog geld op uw Chipknip?.Staat er nog een bedrag op de Chipknip van uw bankpas? Als de chip nog werkt, kunt u dit bedrag via de Chipknipautomaat zelf terugstorten op uw rekening. Neem anders contact op met uw eigen Rabobank.
Wederom contact opnemen met de bank en met 'nee' geen genoegen nemen.
vrijdag 23 mei 2014 om 14:17
Daarvoor zijn de oplaadpunten, waar je het saldo ook weer terug kunt laten schrijven. Bij de nieuwe pas zit een waarschuwing dat je je chip leeg moet halen.
Het is inderdaad kontant geld, het staat op je pas en niet op je bankrekening. De bank kan ook niet controleren wat er nog op je pas heeft gestaan.
Het is inderdaad kontant geld, het staat op je pas en niet op je bankrekening. De bank kan ook niet controleren wat er nog op je pas heeft gestaan.
vrijdag 23 mei 2014 om 15:50
Ik heb dat ook gehad, jaren geleden toen die chipknips net opkwamen.
Mijn pas werd vervangen omdat hij gewoon verlopen was, en toen kreeg ik een nieuwe pas zonder chipknip.
Weg geld...
Ik moet bekennen dat ik het erbij heb laten zitten omdat het maar een paar euro (gulden?) was.
Maar vreemd vond ik het wel ja.
Mijn pas werd vervangen omdat hij gewoon verlopen was, en toen kreeg ik een nieuwe pas zonder chipknip.
Weg geld...
Ik moet bekennen dat ik het erbij heb laten zitten omdat het maar een paar euro (gulden?) was.
Maar vreemd vond ik het wel ja.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
vrijdag 23 mei 2014 om 16:06
vrijdag 23 mei 2014 om 17:16
vrijdag 23 mei 2014 om 17:57
Aan mijn tip heb je niks wat betreft het terugkrijgen van jouw geld. Maar voor het parkeren adviseer ik Parkmobile of yellowbrick (zijn vast meer aanbieders). Geen gedoe meer met chippas (volgens mij stoppen banken ook met de chippas, maar dit weet ik niet zeker..).quote:rover37 schreef op 23 mei 2014 @ 16:03:
Ja stom dat ik er zoveel op had staan, dacht dan heb ik voorlopig genoeg als ik moet parkeren.
Moet vaak naar Rotterdam en Amsterdam en je kan niet altijd pinnen.
Ja stom dat ik er zoveel op had staan, dacht dan heb ik voorlopig genoeg als ik moet parkeren.
Moet vaak naar Rotterdam en Amsterdam en je kan niet altijd pinnen.
vrijdag 23 mei 2014 om 21:06
TO, heb je je pas vaak in de buurt van je mobiel? Ik heb in de laatste 2 jaar 5x mijn pas laten vernieuwen omdat 'ie telkens niet meer werkte. Bij de Rabo wisten ze het ook niet meer, behalve dan de suggestie dat het evt. door mijn mobiel kwam. Wat ik stellig ontkende . Pas zit altijd netjes in mijn portemonnee in een apart vakje dus weinig kans op beschadiging.
Ben er eens op gaan letten en jahoor, op het moment dat mijn telefoon in mijn tas zat in de buurt van mijn telefoon, gelijk weer problemen met pinnen.
Doet 'ie het helemaal niet meer of af en toe nog wel? Bijv. in je random reader?
Ben er eens op gaan letten en jahoor, op het moment dat mijn telefoon in mijn tas zat in de buurt van mijn telefoon, gelijk weer problemen met pinnen.
Doet 'ie het helemaal niet meer of af en toe nog wel? Bijv. in je random reader?
Krijg motto niet verwijderd :-)
vrijdag 23 mei 2014 om 22:25
Pas kan 'leegelezen' worden middels een formulier dat een medewerker kan invullen op kantoor. Kan wel een week of 2 duren voordat het geld op je rekening staat. Houd er wel rekening mee dat vanaf 2015 de chipknip zal verdwijnen dus je moet voor die tijd langsgaan. Oh en dit weet ik 100% zeker want ben inmiddels 9 jaar in dienst bij genoemde bank