Canada 2014

02-01-2014 21:50 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al van tiener af aan heb ik de droom gehad om in Australië of Canada te werken op een (cattle) ranch voor een jaar. Dat gaat met mijn huidige vaste baan en koophuis niet meer lukken, maar ik kan 's zomers 5,5 week op vakantie en mijn voorkeur gaat inmiddels uit naar Canada. ik heb zo eens op internet gekeken en er zijn genoeg ranches volgens mij waar je tegen kost en inwoning een paar weken kunt helpen.

Nu lijkt de ideale combi me 2 tot 2,5 week werken op zo'n ranch en de andere weken een rondreis maken. Ik reis alleen en heb een rijbewijs, maar gebruik maken van OV vind ik ook prima, tenzij ik bijv. medereizigers tref waarmee ik een auto kan delen.

Ik ben vooral op zoek naar plekken/tips in het westen (BC en Alberta). Uiteraard de mooiste nationale parken, maar ook leuke hostels/steden/plekken en vooral ook ervaringen in het algemeen met Canada: wat mij betreft gewoon een algemeen Canada-topic
Goede reis en veel plezier, mywickedlife!

Als je zin en tijd hebt , aub iets laten horen.

Wij vertreken 15 mei naar Vancouver via Chicaco en terug op 15 juni via Washinton for 1 nacht.
Ik vind Squamish zelf niet zo heel erg leuk, al kun je er wel mooi wandelen en de Big Chief zien. De Sea to Sky highway is gewoon heel erg mooi. Als je naar Whistler gaat en je wil per se beren zien, kun je ook het bordje naar het athletendorp volgen. Wij konden in de auto zo dichtbij komen dat we de vliegjes om de kop van de beer zagen vliegen (black bear).

Sunshine Coast vond ik wel mooi, maar misschien als je The Island al bezocht hebt vind je het al genoeg.

Ja, Vancouver naar het binnenland over de 1 is een lange rit door de valley langs Abbotsford, Chilliwack en dan bij Hope ga je omhoog... Coquehella Pass doet wat ie wil. In mei kan er ook nog sneeuw zijn want de berg heeft zijn eigen weer. Ik heb er wel eens in 30 cm meter sneeuw gestaan onderweg naar Kelowna. Sneeuwbanden waren er natuurlijk al af.

Wil je nog een stop maken vlakbij Vancouver onderweg naar Hope: Cultus Lake is erg mooi. http://www.env.gov.bc.ca/bcparks/explor ... cultus_lk/ Je ziet er eigenlijk geen toeristen.

Kelowna is leuk, maar Penticton ook. Osoyoos is meer woestijnachtig en daar kun je ook heel goed wijndrinken... Bij Penticton heb ik goede ervaringen met Elephant Island Orchard Winery of Wines. Er is zat kinderspeelgoed, voor degene met kinderen Je kan van wat wijnen wat proeven en het is een heel lievelijk tuinjes met stoeltjes waar je in zit. Doe in Osoyoos de groeten aan Russel (grote First Nation guy) als je hem ziet: geweldige vent.

Als je van Penticton naar Princeton gaat, kom je door meer fruitgrond van BC: appels, perzikken, kersen, heel veel groeit daar. Je ziet het landschap dan ook heel mooi veranderen.

En Vancouver Island is gewoon geweldig. Ik ben niet zo weg van Victoria, maar het is wel grappig om te zien. Tofino en Ucluelet vind ik echt heel mooi, maar ik ben ook een natuurmens en een kampeerder.

Mijn favo gebied van Canada is The Kootenays. Nelson en omstreken: groen en rotsgebergte. :-)
Veel plezier mywickedlife!

Fijne tips Seymour! Ik heb besloten om de Sunshine Coast eruit te laten omdat ik redelijk wat tijd op Vancouver Island door ga brengen. Ik heb nu geregeld dat ik bij een familie in Golden blijf voor ca. 1,5 week, ideale locatie voor de nationale parken!

Zoals het er nu uitziet wordt het:

2 dagen Vancouver

12 dagen Vancouver Island

14 dagen Golden

1 dag Calgary

Daartussen blijven dus 7 dagen over om te reizen tussen o.a. Vancouver - Golden en Golden - Calgary. Hoe ik die dagen in ga vullen weet ik nog niet precies, in ieder geval wil ik tussen Vancouver en Golden één of twee stops plannen. Ik overweeg Kamloops, Salmon Arm of Revelstoke. Iemand hier ervaring mee?

Heb er zo'n zin in!
Heej allemaal! Zo meteen gaan we de bus in voor de tour naar de Rockies met als eerste stop Kelowna.

Gisteren ons zelf de hele dag goed vermaakt in Vancouver. Door en om Stanley Park gelopen, wauw wat is dat mooi! Het maakt me erg nieuwsgierig naar alles wat nog komen gaat. Vancouver zelf is een gemoedelijke stad, rustig en schoon. Wel veel daklozen maar misschien ben ik als dorpsmeisje niets gewend. Wij zitten op Granville street dus dat is lekker centraal. Daviestreet is erg leuk en Gastown is ook een leuk stukje. Mensen zijn allemaal vriendelijk en behulpzaam. Mooie stad, multicultureel, kleurrijk en dat omgeven door bergen en water.

Op naar Kelowna!
Leuk Wickedlife, zo'n verslagje!

Klinkt al erg positief, goed reis richting de Rockies!
Ik volg dit topic al vanaf het begin, want wij gaan deze zomer (ook) naar Canada. Heb al veel leuke tips gelezen!

Wat super leuk Mywickedlife dat je live verslag komt doen! Veel plezier en ik ben benieuwd welke tips je voor ons hebt.

Wij hebben inmiddels alles al geboekt (vliegtickets, auto en hotels). We gaan de volgende route nemen: Vancouver - Harrison Hot Springs - Kelowna - Revelstoke - Yoho - Banff - Lake Louise - Jasper - Wells Gray - 100 Mile House - Quesnel - Prince George - Smithers - Prince Rupert (dit stuk doen we met de boot; Inside Passage) Port Hardy - Telegraph Cove - Campell River - Tofino - Victoria - Vancouver.

Heb er super veel zin in en ben al aan het aftellen!
Het is alweer een paar dagen geleden maar ik kom weer even verslag doen!

We zitten inmiddels in het toeristische Banff in de sneeuw. Hebben hiervoor prachtig en eigenlijk zomers weer gehad dus hebben optimaal kunnen genieten van de geweldig mooie omgeving. Want wauw, wat is het hier mooi!

Must see is Lake Louise! Hij is nu nog bevroren dus we hebben het hele meer over kunnen steken. Dat leverde hele mooie foto's op! Maar nog indrukwekkender zijn de Columbia Icefields. Het heeft alleen zin om hier naar toe te gaan als het weer goed is anders zie je namelijk helemaal niets. Je kan met een grote bus de gletsjer op en geloof me, je voelt je heel nietig.

Verder hebben we wat herten gezien, bergschapen en vooral heel veel eekhoorns maar helaas nog geen beren.

Kelowna kun je gerust overslaan. Het is alleen een makkelijke tussenstop als je van Vancouver naar Banff wil. Jasper stelt ook niet heel veel voor maar het is hier sowieso de natuur waar je het van moet hebben. Onderweg kun je overal uitstappen, loopt zo een canyon in, hoort en ziet een waterval bulderen, geweldig blauwe meren en rivieren voor zoverre ze nu ontdooid zijn. Je hebt overal mooie uitzichten en wees gerust, om de zoveel kilometer vind je prima washrooms. Bijna elke parkeerplaats heeft een toilet, soms a la dixie maar dan iets frisser. Trek goede schoenen aan als je aan de wandel gaat trouwens. Sommige trails zijn best steil en nu nog erg glad tot gevaarlijk zelfs. En het weer kan snel omslaan tussen de bergen al de wisseling in hoogte waarop je je bevindt.

Wij zitten vandaag nog in Banff, struinen zo even het dorp in en morgen vertrekken we weer naar Vancouver met tussenstop Kelowna. Daarna....Vancouver Island!!
Ik ben twee keer in die hoek geweest, beide keren met een camper van Vancouver naar Calgary.

Op Vancouver island is een safari voor de orka's vanuit Victoria en een beersafari vanuit Tofino echt een aanrader. Verder vond ik telegraph cove ook erg leuk.

Whistler bij Vancouver is ook een mooie omgeving, en de rit van Vancouver ernaartoe was echt schitterend.

Well's grey park was ook onwijs mooi, we hebben hier een kanotochten gemaakt, was echt geweldig.

100 Miles house vond ik nogal tegenvallen en revelstoke ook. Maar bij 100 mile house on de buurt hadden we wel een super camping, midden in de natuur (volgens mij bij 70 mile house in de buurt)

Jasper, de icefields parkway en Banff zijn echt fantastisch, zo mooi om echt van de natuur te genieten, Morainne lake, maligne lake, maligne canyon, Johnston canyon, lake Louise. Maar ook een bezoekje aan één van de hotsprings bij banff, radium hot springs of Jasper zijn absoluut de moeite waard, wij hebben bij allebei eerst een lange hike gemaakt (bijvoorbeeld de berg wandelend op bij Banff in plaats van met de kabelbaan, lopend weer naar beneden) en dan daarna lekker bijkomen in de hot springs.

Er zijn onwijs veel mooie Hikes te maken, de meeste duidelijk aangegeven en op de gevaarlijkstepunten vaak voorzien van relingen of kettingen langs de rotsen waar je je aan vast kunt houden. maar zorg voor goede wandelschoenen (Lowa, Meindl, Nomad, etc.)
Leuke update weer Mywickedlife! Ik word echt helemaal enthousiast als ik jouw belevenissen lees!! Vancouver Island lijkt me ook prachtig. Veel plezier!!

Siska, leuk om jouw ervaringen te lezen. Ga ik zeker noteren voor onze reis!

Zijn er trouwens nog dingen die handig zijn om mee te nemen die je daar mist of die praktisch zijn?
Goede schoenen!! Dat is echt het belangrijkst. En kleed je in laagjes. De temperaturen kunnen flink wisselen. Verder is hier alles te koop ;)
wat leuk! Ik ben zelf net van peterborough(Ontario) naar Edmonton (Alberta) verhuisd en ga dit jaar ook naar banff dus ik lees even mee
Welkom in edmonton moedersmooiste!
Leuk om de updates te lezen maar ben verbaasd dat je zegt dat je Kelowna gerust kan overslaan! Kelowna is prachtig!

Hier een snowfall warning vandaag.. Lang leve de lente!
quote:mywickedlife schreef op 06 mei 2014 @ 04:17:

Goede schoenen!! Dat is echt het belangrijkst. En kleed je in laagjes. De temperaturen kunnen flink wisselen. Verder is hier alles te koop ;)

Check, die staan inderdaad op mijn lijstje. Ga binnenkort schoenen aanschaffen (en dan inlopen ).

Ben benieuwd naar je volgende update van Vancouver Island!

@ Suckerpunch: jeetje, sneeuw in mei! Ik zou er niet meer aan moeten denken.
Wij ook liever niet, maar ja, dat is typisch Canada. Het is mei, de zomer komt vast heel snel!
Zit op dit moment in Campbell River. Vancouver Island is een natuurpark op zichzelf. Onze eerste nacht was in het nationaal park van Port Alberni. Man wat was dat gaaf! Campground zonder faciliteiten maar aan een riviertje met waterval. Erg mooi en dit voelde als echt kamperen, hoewel een camper natuurlijk alle luxe heeft.

De weg naar Tofino en Ucluelet toe was spannend en indrukwekkend. Slingerwegen door de bergen waardoor je telkens verrast werd door een mooi uitzicht. Doordat het hier bleef regenen zijn we eerder vertrokken dan gepland maar wat we gezien hebben was de moeite waard. Zijn op Long Beach geweest en diverse ruwere strandjes bij Ucluelet. Dorpen zelf vond ik niet zo veel aan.

Nu een mooie camping midden in de bossen bij Campbell River. Vandaag flink stuk Strathcona Park in geweest en weer mooie stukken natuur met watervallen kunnen bewonderen in Elk Falls Park. Morgen rijden we door naar Powell River en is de regen volgens de vooruitzichten ook verdwenen en krijgen we eindelijk weer zon.

De dorpen of steden hier zijn echt niet zo mooi als in Europa maar de natuur is indrukwekkend en de bergwegen met de groene bomen en vele rivieren gaan echt niet vervelen.
Wauw, dat klinkt echt prachtig Mywickedlife! Wij gaan ook naar Campell River. Hebben jullie al walvissen gezien? En is de zon weer terug?

Over 2 maanden zitten wij nu in het vliegtuig
Oh geweldig allemaal MWL!

En heerlijk vooruitzicht Sneeuwwitje, ik ben over 2 maanden aan het inpakken want vertrek dan over 4 dagen

Iemand hier trouwens tips voor een goed ho(s)tel in Vancouver?

Wat is een leuke wijk om als alleenreizende neer te strijken voor 2 nachten bij aankomst? Hoef geen louche hostel te zijn met slaapzalen, want wil sowieso een eigen kamer, maar wel een beetje centrale, leuke plek
quote:fromfebruary schreef op 14 mei 2014 @ 22:01:

Oh geweldig allemaal MWL!

En heerlijk vooruitzicht Sneeuwwitje, ik ben over 2 maanden aan het inpakken want vertrek dan over 4 dagen

Iemand hier trouwens tips voor een goed ho(s)tel in Vancouver?

Wat is een leuke wijk om als alleenreizende neer te strijken voor 2 nachten bij aankomst? Hoef geen louche hostel te zijn met slaapzalen, want wil sowieso een eigen kamer, maar wel een beetje centrale, leuke plek

Ik heb in 3 verschillende HI hostels gelogeerd in Vancouver: Downtown (ok), Central (leuk) en Jericho Beach (aan het strand, heel leuk, maar wel niet zo centraal).

Maar ik wel in de slaapzaal geslapen, dus ik weet niet hoe de privekamers zijn.
Mywickedlife: hoe is het in Canada? Hebben jullie walvissen gezien, en wat voor dieren hebben jullie nog meer gezien?

Ik kan niet wachten om mijn koffer in te gaan pakken, helaas nog even geduld hebben Volgende week komt een reisgids uit die ik graag wil hebben, ga hem alvast bestellen. Nog meer voorpret
Wij zijn inmiddels alweer een week thuis maar ik wil elke dag nog terug. Helaas geen walvissen of beren gezien dus we moeten toch een keer terug, haha. Wel Elks (weet de NL benaming niet), herten, eekhoorns, zeehonden, arenden, kolibries en een wolf. Verder wat vissen, zeesterren en zeekomkommers tijdens het zeekayakken in Lund, bij Powell River. Lund is echt een aanrader. Wat een heerlijke plek om te verblijven. De sunshine coast is geweldig mooi. En hij maakte zijn naam waar. Powell River het stadje is ook veel leuker dan Campbell River, kreeg er een prettiger gevoel bij.

Volgens mij zijn alle HI Hostels prima. Samesun hostels vind ik wel erg budget en vielen mij vies tegen.

Wij mogen de 2000 foto's nog uit gaan zoeken en er zitten wat pareltjes bij dus we gaan er een mooi fotoboek van maken.

Geniet van de voorpret en geniet optimaal als je daar bent. De natuur, de rust, de ruimte en de stressvrije omgeving zijn zo fijn dat ik wel 10x heb geroepen dat ik wil emigreren. Het is een heerlijk land!!
Je moet altijd nog iets te wensen hebben toch, Mywickedlife Een wolf is ook heel bijzonder om te zien, want die zijn heel schuw.

Wij slaan (helaas) de sunshine coast over, want je moet toch keuzes maken. Maar dan is er ook nog iets om voor terug te komen

Veel plezier met het uitzoeken van de foto's en maken van een fotoboek, dat is ook altijd super leuk om te doen na een vakantie!
Terug komen kan altijd natuurlijk. Lekker naar Seattle, San Juan Islands, Olympic NP en dan Van Island... Oregon er ook nog bij pakken; zat mogelijkheden.

Kelowna is in de zomer wel erg leuk; echt een zomerplek met heerlijk weer. Er kan alleen nog wel lang sneeuw liggen maar de zomers zijn er weer geweldig qua temperatuur en blauwe luchten. :-)

Nee, echt oude stadjes of veel gezellige terrasjes heb je niet echt. In Vancouver vond ik Stanley park daarom ook erg leuk of White Rock of Steveston. Als je met de ferry naar Tsawwassen gaat om naar the Island te gaan ben je er erg in de buurt.
Welke reisgids ga je bestellen Sneeuwwitje? Ik heb zelf de Lonely Planet, maar van kennissen nog 2 andere gidsen (weet even de namen niet). Heerlijk om zo al inspiratie op te doen, kan ik echt blij van worden

Jammer dat het er alweer opzit hè MWL, zo lang naar uitgekeken en het is om voordat je het weet Gelukkig nog even nagenieten met het maken van fotoalbum!

Ik vertrek over precies 7 weken. Klinkt nog ver, maar moet in de tussentijd nog 'even' masterthesis afmaken en verdedigen en op m'n werk ligt er ook nog genoeg wat gedaan moet worden...de tijd vliegt dus verwacht ik!

Heb nu op de heenweg in Vancouver 2 nachten Hi Downtown geboekt en m'n laatste nacht in Calgary lekker een luxe hotel. Even opladen dan weer voor een lange vlucht

Ik heb nog steeds geen uitsluitsel over mijn 2e adres (in Golden) waar ik zou blijven via helpx. Waarschijnlijk zijn zij in augustus een aantal dagen op vakantie, precies het moment waarop het voor mij fijn zou zijn om daar te zijn. Nu gaf ze aan dat ik op hun huis mag passen als ik het leuk vind, maar eerlijk gezegd wil ik me daar niet op vastleggen. Ik denk dus dat ik die optie aan me voorbij laat gaan en lekker die 3 weken naar Vancouver Island zelf inplan.

Wat zijn wat jullie betreft aanraders? Zelf dacht ik aan (vanaf Vancouver Island waar ik de eerste 2 weken ben):

terug via Vancouver, dan Revelstoke - Yoho - Banff - Jasper - Banff - Calgary

En mocht iemand leuke adresjes weten in de buurt van Calgary/Banff: ik steek met liefde de handen uit de mouwen in ruil voor een slaapplekje. Ervaring met paarden/vee en vind het ontzettend leuk om zo het land en de locals om een andere manier te leren kennen.
Ik zou zeggen, kom mij maar helpen met de paarden maar ik zit net weer iets te ver van de bergen af. Ik weet dat er in Cochrane een ranch zit die veel doen met werken in ruil voor kost en inwoning, ik zal nog even rondvragen hier om te kijken of er meer is. ( Cochrane is vlakbij Canmore )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven