Angst na googelen

23-05-2014 21:34 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het, ik weet het, ik heb er al vaak over gehoord dat mensen er angstig van worden, ga niet zitten googelen heb ik zelf ook al eens tegen iemand gezegd die z'n klachten op internet ging opzoeken.

Dat je dat niet moet doen.

En nu ben ik zelf eens gaan kijken waar mijn klachten op kunnen duiden en ben ik zo geschrokken.

Ik keek omdat ik een vaginale schimmel heb, dat heb ik wel eerder gehad, maar nu heb ik er ook menstruatieachtige buikpijn bij en een beetje bloederige afscheiding.

Dat kan allemaal voorkomen, zelfs als je als ik in de overgang bent, of dit al hebt gehad.

Ik heb voor het weekend alvast een kuurtje zonder recept gehaald, om snel van de ergste jeuk af te zijn

Toen las ik eigenlijk daarna pas waar ik me nu zo'n zorgen om maak.

Twee jaar geleden werd ik ineens na zeker een jaar weer geen menstruatie weer een paar maanden ongesteld. Dat is toen zo'n half jaar weggebleven en toen nog een keer een halfjaar tot de laatste keer afgelopen december een echte ongesteldheid.

En vanaf dan tot nu af en toe iets wat op het begin van een menstruatie lijkt, maar niet doorzet.

Nu lees ik op meerdere sites dat als je eenmaal een jaar niet meer ongesteld bent geweest en daarna weer wel, dat dat reden is voor een bezoek aan de ha.

En dat gebeurde mij dus ruim een jaar geleden en daar zag ik niets alarmerends in, en nu ben ik bang dat ik als ik nu naar de dokter ga wel eens te laat kan zijn.

En bij het laatste uitstrijkje was er een lichte afwijking waardoor ik binnen een paar maanden dit nog eens moet laten doen.

Ik weet dat mijn angst versterkt wordt doordat er om me heen in de afgelopen twee jaar drie mensen uit mijn omgeving ziek zijn geworden en overleden, en ik de laatste tijd vervelende gedachten heb in de trant van: 'straks ben ik ook aan de beurt'.

Natuurlijk ga ik na het weekend naar de ha, maar op dit moment voel ik me zo angstig.

Ik krijg steeds meer buikpijn, en denk ook aan andere (buikklachten, mijn darmen werken de laatste tijd niet zo lekker mee) dingen die ik voel, gelukkig ben ik niet onverklaarbaar afgevallen..maar wel heel erg moe..

Waarom heb ik nou allerlei dingen zitten opzoeken, terwijl ik tóch volgende week naar de dokter ga...
Overgang ? Plus een schimmeltje, dat kan best.

Wanneer was je laatste uitstrijkje ?

Morgen gewoon even bij de huisarts langs.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:Morgen gewoon even bij de huisarts langs.In huppelkutterveen kun je daar ook op zaterdag terecht?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Ik ben er echt naar van.

Ben geen aandachtsvrager maar had ergens wel gehoopt op wat meer reacties.

Een beetje herkenning voor mn gemoedstoestand, een beetje relativering misschien..
Hey, ik snap je klachten (qua angst) heel goed, ik wilde hier ook een keer een topic over openen omdat ik het gevoel heb extreem hypochonder te zijn want aangesterkt wordt door google... ik kan bv iets kleins hebben en na uren achter elkaar (letterlijk) googlen ben ik ervan overtuigd dat ik weetikveelwatwelniet heb. Dus ik snap hoe je je nu voelt...!! Het enige wat ik kan zeggen is... ga naar de HA, of bel de HA. Even iemand die je weer met je voetjes op de grond zet.
Aan angst en je er druk over maken heb je niets. Probeer stap voor stap te denken en niet verder. Eerste stap is naar de huisarts! Daarna zie je weer verder. Zet het uit je hoofd tot maandag. Kan best van die schimmelinfectie en de overgang komen.

Makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik ook.
Dankjewel voor jullie woorden. Ik bedenk dat zelf ook dat ik volgende week gewoon naar de ha ga, maar dan zie ik het ook even van een ander.
persoonlijk denk ik dat ik google gewoon eens ga blokkeren bij mezelf want ik maak mezelf echt knettergek.
Ik begrijp jouw gevoel heel erg goed. Te vaak heb ik mezelf laten bang maken door dokter Google. Helaas lees je op internet vaak alleen maar de horrorverhalen niet de "goed afgelopen" verhalen, immers zijn die vaak voor lezers minder interessant zo lijkt het.

Laat je niet gek maken meis, bedenk je dat zoveel symptomen kunnen horen bij zoveel dingen. Dingen die echt niet allemaal dodelijk en gevaarlijk zijn. Het is moeilijk om dat te relativeren, zeker aangezien er steeds meer mensen kanker lijken te krijgen (of het lijkt zo omdat je het sneller hoort ivm social media etc).

In jouw geval zou ik zeker terug gaan naar de huisarts, gewoon voor de zekerheid. Wees niet al te bang, er ijn heel veel dingen waardoor menstruatie verstoord kan raken en jeuk kan ook komen door een nieuw stofje in wasverzachter (ervaring mee, wilde de afwasborstel er wel instoppen op een gegeven moment). Maar het was alleen maar allergie...
Als je zoveel last hebt van de overgang kun je ook gewoon de pil weer gaan slikken: weg overgangsklachten en weer balans en regelmaat.
Om nog even te relativeren... Ik googlede op een gegeven moment op wortelkanaalbehandeling omdat ik er 8 moest en niet wist wat het inhield. Ik kwam alleen maar horrorverhalen tegen. Ik was op het punt om de kiezen en tanden in kwestie te trekken en zat huilend in de stoel bij de eerste. Maar weet je? Ik heb van alle 8 wortelkanaalbehandelingen helemaal niets gevoeld. Niet tijdens de behandeling en ook geen napijn. Zo gek kan google je dus maken.
onrustige cellen is nog geen kanker. Waar ben je bang voor?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven